eindigt je contract op 1 april of op 1 maart?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 00:34 schreef VersKers het volgende:
Vorige week heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd zal worden.
In het afgelopen jaar geen beoordeling en functioneringsgesprek gehad. Terwijl ik dit wel een aantal keer heb aangevraagd.
Tijdens de wat minder officiële gesprekken, is tevredenheid geuit.
In mijn contract staat vermeld, dat bij goed functioneren, mijn contract voor onbepaalde tijd verlengd zal worden.
Mijn contract eindigt volgende maand, dus ze zijn precies op tijd.
Kan ik hier nog iets mee? Of helemaal niks?
Dat staat toch in de meeste contracten dat bij goed functioneren er de mogelijkheid is daarna over te gaan naar een vast contract. Een regel die niets waard is maar op een of andere manier voor werknemers toch een geruststellende strohalm is.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:37 schreef Delenlill het volgende:
Op zich heeft TS wel een punt.
Hij is overeengekomen met zijn werkgever dat zijn contract op een bepaald moment afloopt. Maar ook dat bij goed functioneren hij recht heeft op een vast contract. Het lijkt me dat het tweede zwaarder weegt dan het eerste.
Er is een groot verschil tussen "mogelijk een vast contract krijgen" en "een vast contract krijgen".quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat staat toch in de meeste contracten dat bij goed functioneren er de mogelijkheid is daarna over te gaan naar een vast contract. Een regel die niets waard is maar op een of andere manier voor werknemers toch een geruststellende strohalm is.
Ik ken de contracten niet waarin expliciet een gegarandeerd vast contract bij normaal functioneren wordt beschreven.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:50 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen "mogelijk een vast contract krijgen" en "een vast contract krijgen".
meer dan 3 contracten, of langer dan 2 jaar. Al kunnen in bepaalde gevallen (onder andere in de CAO) hiervan afgeweken worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:48 schreef kree het volgende:
ze mogen 3 keer verlengen tot vast contract. Als ze die niet geven dan is het einde verhaal op je laatste verlenging helaas
Ik ook niet. Maar het zou een (dure) fout van de werkgever kunnen zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ken de contracten niet waarin expliciet een gegarandeerd vast contract bij normaal functioneren wordt beschreven.
na ik heb er ervaring mee 2 jaar gewerkt en ok allemaal tevreden en toen moesten ze natuurlijk vast aanbieden maar wilde ze niet. En tja dan is het einde baantje gewoon. Einde contract en geen poot om op te staanquote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:55 schreef Delenlill het volgende:
[..]
meer dan 3 contracten, of langer dan 2 jaar. Al kunnen in bepaalde gevallen (onder andere in de CAO) hiervan afgeweken worden.
Contractbreuk plegen is namelijk altijd een goed idee.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:56 schreef Innisdemon het volgende:
Onmiddelijk stoppen met werken daar dus.
Geen seconde meer aan besteden.
En dan je laatste maandsalaris vaarwel zeggen?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:56 schreef Innisdemon het volgende:
Dit. In de regel staat dit erin als intentie, niet als garantie.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat staat toch in de meeste contracten dat bij goed functioneren er de mogelijkheid is daarna over te gaan naar een vast contract. Een regel die niets waard is maar op een of andere manier voor werknemers toch een geruststellende strohalm is.
De aanzegging moet schriftelijk medegedeeld worden. Als 'te horen gekregen' letterlijk bedoeld is, dan uitkijken naar iets nieuws en na einde dienstverband de aanzegvergoeding opeisen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 00:34 schreef VersKers het volgende:
Vorige week heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd zal worden.
[...]
Mijn contract eindigt volgende maand, dus ze zijn precies op tijd.
Kan ik hier nog iets mee? Of helemaal niks?
Heeft op Facebook gestaan dat dit kan en mag?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:56 schreef Innisdemon het volgende:
Ik quote deze nog een keer, om TS er op te wijzen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:02 schreef baskick het volgende:
[..]
De aanzegging moet schriftelijk medegedeeld worden. Als 'te horen gekregen' letterlijk bedoeld is, dan uitkijken naar iets nieuws en na einde dienstverband de aanzegvergoeding opeisen.
Dat is werkweigering. Grond voor ontslag op staande voet en een mogelijke schadevergoeding voor de werkgever.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:56 schreef Innisdemon het volgende:
Ergens is het natuurlijk wel een beetje slecht werkgeverschap, als je iemand die prima functioneert geen functioneringsgesprek aanbiedt en geen beoordelingsgesprek, en dan zo maar even het contract niet verlengt. Mits er geen andere redenen zijn om het contract van TS niet te verlengen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:52 schreef kree het volgende:
Ik ben het onwijs niet eens met de regels. Maar om antwoord te geven op je vraag.
Ja als je geen vast contract hebt dan mogen ze dit gewoon doen als werkgever.
En los daarvan is het ook nogal puberaal. Een positief getuigschrift kan je vergeten en de welwillendheid tot een referentie ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is werkweigering. Grond voor ontslag op staande voet en een mogelijke schadevergoeding voor de werkgever.
Want contractbreuk lijkt me altijd de juiste weg om te gaan......quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:56 schreef Innisdemon het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |