Voorbeeld?quote:Op maandag 25 februari 2019 14:45 schreef Harvest89 het volgende:
Zucht.
Er is helemaal niets mis met koolhydraten zolang je gewoon normale porties eet elke dag.
Het zijn alleen de snelle/enkelvoudige koolhydraten die je moet vermijden als de pest.
Koolhydraten in volkoren of bruin brood of in een lekker stukje kipfilet = primaquote:
Langzame koolhydraten:quote:
quote:Op maandag 25 februari 2019 14:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Langzame koolhydraten:
Groenten, fruit, zilvervliesrijst, volkoren pasta, volkoren brood, spelt brood, zuurdesem brood, havermout
Snelle koolhydraten:
Wit brood, snoep, gebak, ijs, pasta, witte rijst.
Hij heeft idd heel veel voorbeelden gekregen, hij loopt bij een dieetist ik doe voor de support mee. Hij houd alleen van hartig, stukje kaas vlees etc. Ik vind iets zoets af en toe wel lekker. En ja ik cheat ook wel eens. Eet thuis ook een keer mee als er iets niet koolhydraat arms op het menu staat.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:33 schreef maily het volgende:
Jullie gaan een koolhydraatarm dieet volgen zonder menu's? Zonder voorbeelden?
quote:Op maandag 25 februari 2019 14:56 schreef Huppelhupje het volgende:
[..]
Hij heeft idd heel veel voorbeelden gekregen, hij loopt bij een dieetist ik doe voor de support mee. Hij houd alleen van hartig, stukje kaas vlees etc. Ik vind iets zoets af en toe wel lekker. En ja ik cheat ook wel eens. Eet thuis ook een keer mee als er iets niet koolhydraat arms op het menu staat.
Omdat ik een vrouw ben en naast die goede voeding ook af en toe trek heb in iets anders.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom ga je repen en chocolade eten als je een koolhydraatarm dieet wil volgen? Dat snap ik even niet. Of al die voorverpakte kant en klaar dingen. Als je graag bewust wil gaan eten, ga dan écht bewust eten. Focus je dan liever op bepaalde groenten, vlees(vervangers) en noten enzo.
Vrouwen en chocola is natuurlijk een match made in heaven.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:01 schreef Stormqueen het volgende:
Komt dat omdat je een vrouw bent ja?
bij de meeste mannen die ik ken ook hoor. Die lijken er alleen minder makkelijk voor uit te komenquote:Op maandag 25 februari 2019 15:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vrouwen en chocola is natuurlijk een match made in heaven.
Ja bij mij ook wel. Ik kan me misselijk eten aan bonbons en brownies.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bij de meeste mannen die ik ken ook hoor. Die lijken er alleen minder makkelijk voor uit te komen
In zoete aardappelen zitten meer koolhydraten dan in normale aardappelen.quote:Op maandag 25 februari 2019 15:34 schreef Jwells het volgende:
Je zou kunnen ontbijten met Wasa Lichtgewicht crackers (veel minder koolhydraten dan brood, en bijna dezelfde voedingswaarden)
Lunch: Een salade met stuk kip of vis.
Tussendoor fruit en noten (ongezouten uiteraard, weinig koolhydraten en erg voedzaam)
Zou sowieso geen rijst en aardappelen eten. Als je echt niet zonder kan. Zou je aardappelen kunnen vervangen met zoete aardappelen. En rijst met Quinoa.
Tip: Als je verslaafd bent aan chocola. Zou je aan pure chocola kunnen denken. Hoe puurder, hoe beter. En max 20 gram per dag eten (2 blokjes) Schijnt ook goed voor je hart te zijn. Of dat klopt weet ik niet.
Als je melk chocola gewend bent. Is het wel even wennen. Maar je went er snel aan.
Ik koop zelf altijd lindt 80% puur. Heb die van 99% geprobeerd. Maar die is echt niet te vreten. Respect voor de mensen die dat wel lekker vinden.![]()
Normale kipfilet bevat geen khquote:Op maandag 25 februari 2019 14:49 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Koolhydraten in volkoren of bruin brood of in een lekker stukje kipfilet = prima
Koolhydraten in zak chips of een bak ijs = niet prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |