Waarom wil jij dat bepalen voor dat kind?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heeft dat kind gewoon één vader en één moeder. Dat die een nieuwe partner hebben, doet daar niets aan af.
En dat moet allemaal in een stripblad?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:35 schreef archito het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat bepalen voor dat kind?
Daarnaast gebeurt dat ook met heterokoppels wanneer deze uit elkaar gaan. Als de nieuwe partners deel uitmaken van de opvoeding kunnen dat ook gewoon (stief)vaders en (stief)moeders zijn.
Het maakt mij niet uit. Ik heb er geen problemen mee. Maar het lijkt alsof er nu bij alle media een checklist langs gehouden wordt. Nu is het Donald Duck straks is het weer wat anders.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat is er geforceerd aan als er voor de eerste keer een homostel in de Donald Duck voorkomt?
Ja omdat het nog niet is voorgekomen. Als het eenmaal is gebeurd, zal er geen haan meer naar kraaien dat in Donald Duck 6583 nog een homostel in voorkomt.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit. Ik heb er geen problemen mee. Maar het lijkt alsof er nu bij alle media een checklist langs gehouden wordt. Nu is het Donald Duck straks is het weer wat anders.
Leuk als het je hobby niet is.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk wel gaaf. Zelfmoord plegende bedrijven die niet snappen waarom mensen hun spul niet kopen als je je belangrijkste afnemers beledigd en niet meer maakt wat ze willen.
Je zegt het juist. STIEF.....quote:Op maandag 25 februari 2019 13:35 schreef archito het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat bepalen voor dat kind?
Daarnaast gebeurt dat ook met heterokoppels wanneer deze uit elkaar gaan. Als de nieuwe partners deel uitmaken van de opvoeding kunnen dat ook gewoon (stief)vaders en (stief)moeders zijn.
Wel boze stiefmoeders natuurlijk. Die je giftige appelen voorschotelen of aan het spinnenwiel zetten.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je zegt het juist. STIEF.....
Als je goed leest dan zie je dat ik het niet raar vond dat een kind contact opnam met het jeugdjournaal.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:33 schreef archito het volgende:
[..]
Heel raar dat een kind contact opneemt met het jeugdjournaal inderdaad.
Die bedrijven deden niet zomaar een homo in hun stripboeken maar veranderden 60 jaar oude karakters opeens van geslacht en/of geaardheid en maakten die verandering opeens het centrale punt van het verhaal. Ik ben geen lezer van die boeken, maar als Donald Duck vroeger niet om rare avonturen was gegaan, maar de uitdagingen van een homoseksuele eend in een heteronormatieve samenleving had het mij waarschijnlijk niet kunnen boeien. Helemaal als het verpakt is in een vaak niet subtiele preek richting mij vanwege aangeboren eigenschappen.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is eigenlijk toch erg? Dat ergens een homo stel erbij maakt dat mensen zo overstuur zijn dat ze niet meer willen lezen/kijken?
Maar vooral niet naar jezelf kijken dan, dat je heel misschien een beetje te overgevoelig reageert.
Het gaat hier toch niet om de hoofdpersonages?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zie je dat ik het niet raar vond dat een kind contact opnam met het jeugdjournaal.
[..]
Die bedrijven deden niet zomaar een homo in hun stripboeken maar veranderden 60 jaar oude karakters opeens van geslacht en/of geaardheid en maakten die verandering opeens het centrale punt van het verhaal. Ik ben geen lezer van die boeken, maar als Donald Duck vroeger niet om rare avonturen was gegaan, maar de uitdagingen van een homoseksuele eend in een heteronormatieve samenleving had het mij waarschijnlijk niet kunnen boeien. Helemaal als het verpakt is in een vaak niet subtiele preek richting mij vanwege aangeboren eigenschappen.
tldr
1. Whitewashing is kansloos, omgedraaid dus ook.
2. De verhalen zijn minder boeiend.
3. De verhalen pissen subtiel of minder subtiel op een groot deel van de lezers.
Ik speel nog wel eens een spelletje. Mijn favoriete studio's waren Bungie en Bioware. Bungie heeft hun gameplay verneukt met microtransacties en Bioware heeft hetzelfde gedaan met nog wat sjw saus erover. Zeker in de titels van Bioware en de marketing eromheen kun je zien dat we eerder terug de tijd in zijn gegaan dan vooruit als het gaat om homoacceptatie en toch proberen ze het te verpakken als een overwinningquote:Op maandag 25 februari 2019 13:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Leuk als het je hobby niet is.
Ik baal als een stekker de afgelopen 5 jaar. Ben nu meer op Franse strips overgestapt.
En als dat kind ze papa en mama noemt wie zijn wij dan om dat af te keuren? Ik gun dat kind de vrijheid om dat te vinden. Wat mij betreft houdt de vrijheid van iemand pas op waar die van een ander begint. Ik heb er geen last van en wordt niet ingeperkt in mijn vrijheid, dus laat toch lekker joh.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je zegt het juist. STIEF.....
Je snapt het niet omdat de Donald Duck homofoben discrimineert. Ik eis dan ook van ze dat ze aandacht besteden aan homofoben, anders wordt de jeugd wereldvreemd opgevoed, net als jij, jongen.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:16 schreef Faux. het volgende:
[..]
Alsof ze anders wel nee gezegd zouden hebben. Wees blij dat de Donald Duck-lezende jeugd leert wat we normaal vinden in Nederland. Snap niet hoe je hier mogelijk op tegen zou kunnen zijn.
Dat moet niet persé, maar als het stripblad daar voor kiest moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dat moet allemaal in een stripblad?
Het is geforceerd omdat het Jeugdjournaal de redactie een figuurlijk mes op de keel zette. Als ze dit zelf hadden besloten, vind ik het prima.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat is er geforceerd aan als er voor de eerste keer een homostel in de Donald Duck voorkomt?
Nog niet. Dat wordt de volgende stap.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:51 schreef archito het volgende:
Het gaat hier toch niet om de hoofdpersonages?
en dan nog?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:54 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nog niet. Dat wordt de volgende stap.
Nu droomt niet elke jongen van een geldpakhuis als Dagobert Duck.
Straks droomt elke jongen over net zo'n darkroom als Ruige Rob.
Het is een grap, halve zool. En ik ben helemaal niet tegen homos. Dat maak jij ervanquote:Op maandag 25 februari 2019 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een walgelijke poster. Jij bent gewoon tegen alles wat een beetje anders is, en bedenkt er dan de gelegenheidsargumenten bij.
Als een kind van 10 nog niet in staat is om familierelaties te begrijpen...quote:Op maandag 25 februari 2019 13:53 schreef archito het volgende:
[..]
En als dat kind ze papa en mama noemt wie zijn wij dan om dat af te keuren? Ik gun dat kind de vrijheid om dat te vinden. Wat mij betreft houdt de vrijheid van iemand pas op waar die van een ander begint. Ik heb er geen last van en wordt niet ingeperkt in mijn vrijheid, dus laat toch lekker joh.
De discussie is bij deze wel klaar voor mij.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:56 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als een kind van 10 nog niet in staat is om familierelaties te begrijpen...
Mijn nicht van 6 weet al heel goed dat ik een oom ben en geen pappa.
ELKE jongen? ik mag het niet hopen. Toch leuk om ook wat hetero's te hebben.quote:
een darkroom hoeft niet puur homo te zijn hoorquote:Op maandag 25 februari 2019 13:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ELKE jongen ik mag het niet hopen. Toch leuk om ook wat hetero's te hebben. Al is het maar om de mens niet alleen via een labatorium in stand te houden.
Dd is altijd al ook een moraal iets geweest. Sterker nog, verhalen in zijn algemeen zijn dat vaak, lekker uitvergroot en spannend gemaakt. Goed vs kwaad is nergens zo groot als in verhalen.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zie je dat ik het niet raar vond dat een kind contact opnam met het jeugdjournaal.
[..]
Die bedrijven deden niet zomaar een homo in hun stripboeken maar veranderden 60 jaar oude karakters opeens van geslacht en/of geaardheid en maakten die verandering opeens het centrale punt van het verhaal. Ik ben geen lezer van die boeken, maar als Donald Duck vroeger niet om rare avonturen was gegaan, maar de uitdagingen van een homoseksuele eend in een heteronormatieve samenleving had het mij waarschijnlijk niet kunnen boeien. Helemaal als het verpakt is in een vaak niet subtiele preek richting mij vanwege aangeboren eigenschappen.
tldr
1. Whitewashing is kansloos, omgedraaid dus ook.
2. De verhalen zijn minder boeiend.
3. De verhalen pissen subtiel of minder subtiel op een groot deel van de lezers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |