Tuurlijk. Maar of het een goed plan is, hangt af van meerdere factoren.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:30 schreef dewaal het volgende:
Ik sta inmiddels al 14 jaar ingeschreven voor een eengezinswoning. Ik heb op dit moment een koopwoning met meer dan een ton overwaarde. Nu wil ik graag deze overwaarde verzilveren door te gaan verhuizen naar een sociale huurwoning is dat mogelijk?
Ben inmiddels op leeftijd. De kinderen zijn al de deur uit.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:31 schreef Rose_Red het volgende:
Ik denk dat dat wel zal gaan maar waarom wil je dit?
hoe bedoel jequote:Op zondag 24 februari 2019 17:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar of het een goed plan is, hangt af van meerdere factoren.
Omdat je dan ineens vermogensbelasting gaat betalen, tenzij je het investeert? Maar kan ook zijn dat je dan over je investeringen dan weer moet dokken. Laat je voorlichten door een accountant.quote:
Oh zo.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:36 schreef dewaal het volgende:
[..]
Ben inmiddels op leeftijd. De kinderen zijn al de deur uit.
En wil van het vermogen de laatste jaren nog kunnen genieten. Voor bij mij het licht uitgaat.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:40 schreef Rose_Red het volgende:
Oh zo.
Gewoon doen zou ik zeggen. Ga je voor een een huis of een flat?
Gelijk heb je! Zullen je kinderen je mogelijk niet in dank afnemenquote:Op zondag 24 februari 2019 17:41 schreef dewaal het volgende:
[..]
En wil van het vermogen de laatste jaren nog kunnen genieten. Voor bij mij het licht uitgaat.
Goed idee toch!quote:Op zondag 24 februari 2019 17:41 schreef dewaal het volgende:
[..]
En wil van het vermogen de laatste jaren nog kunnen genieten. Voor bij mij het licht uitgaat.
Die schenk ik jaarlijks wat. Zodat ze er geen belasting over hoeven te betalen.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gelijk heb je! Zullen je kinderen je mogelijk niet in dank afnemen
Dat is jaarlijks inkomen.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:41 schreef Zith het volgende:
[..]
De inkomensgrens voor huurtoeslag (2019):
¤ 22.700 voor alleenstaanden
¤ 30.825 voor meerpersoonshuishoudens onder de AOW-leeftijd
¤ 22.675 voor eenpersoonshuishoudens ouder dan de AOW-leeftijd.
¤ 30.800 voor meerpersoonshuishoudens ouder dan de AOW-leeftijd
Ja verkeerde infoquote:Op zondag 24 februari 2019 17:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is jaarlijks inkomen.
TS heeft sowieso geen recht op huurtoeslag omdat hij straks een ton op zijn bankrekening heeft staan en dus veel teveel vermogen heeft.
Blijf je schenken als je je huis verkocht hebt?quote:Op zondag 24 februari 2019 17:43 schreef dewaal het volgende:
[..]
Die schenk ik jaarlijks wat. Zodat ze er geen belasting over hoeven te betalen.
Ja omdat dit belastingvrij kan tot een bepaalde bedrag.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Blijf je schenken als je je huis verkocht hebt?
Als je 4 kinderen hebt, dan ben je wel snel door je geld heen. Misschien hou je het nog 20 jaar vol?quote:Op zondag 24 februari 2019 17:50 schreef dewaal het volgende:
[..]
Ja omdat dit belastingvrij kan tot een bepaalde bedrag.
Dat is TS niet te verwijten, we hebben in Nederland een idioot systeem met sociale huurwoningen. Als de woningnood opgelost zou worden, dan was sociale woningbouw niet aan de orde.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:53 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ondanks dat ik ts wel kan begrijpen vind ik dit soort constructies toch wel jammer. Sociale huurwoningen zouden wat mij betreft uitsluitend bestemd moeten zijn voor mensen die zich anders geen woning kunnen veroorloven.
Maar goed, als je inkomen laag genoeg is zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen.
Als je trouwens toch genoeg overwaarde hebt zou ik eerder een cheap ass appartement kopen ipv in een sociale huurwoning te gaan wonen.
Je hoeft niet maximaal te schenken. Als ts dat namelijk nu ook al doet ga ik er van uit dat z'n huidige vermogen al aanzienlijk is.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je 4 kinderen hebt, dan ben je wel snel door je geld heen. Misschien hou je het nog 20 jaar vol?
Ik verwijt ts ook niks. Hij wil slechts gebruik maken van zijn rechten.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is TS niet te verwijten, we hebben in Nederland een idioot systeem met sociale huurwoningen. Als de woningnood opgelost zou worden, dan was sociale woningbouw niet aan de orde.
Waarom een eengezinswoning? Ik neem aan dat je er alleen of hooguit met zijn tweeën gaat wonen?quote:Op zondag 24 februari 2019 17:30 schreef dewaal het volgende:
Ik sta inmiddels al 14 jaar ingeschreven voor een eengezinswoning. Ik heb op dit moment een koopwoning met meer dan een ton overwaarde. Nu wil ik graag deze overwaarde verzilveren door te gaan verhuizen naar een sociale huurwoning is dat mogelijk?
Sociale woningbouw is in alle gevallen nodig, en dat zie je eigenlijk alleen al omdat al decennia lang in alle gemeenten lange wachtlijsten zijn.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is TS niet te verwijten, we hebben in Nederland een idioot systeem met sociale huurwoningen. Als de woningnood opgelost zou worden, dan was sociale woningbouw niet aan de orde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |