abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185190051
Goedemorgen,

In 2018 was ik vrij kleinschalig op Youtube maar een voorzichtige schatting laat zien dat ik zonder nieuwe groei op Youtube minimaal ¤25.000 ga verdienen in 2019. Nu ga ik dat aangeven natuurlijk maar ik had wat vragen die ik via google niet beantwoord kreeg.

- Welke btw schaal kom ik?
- Moet ik mij inschrijven als ZZPer?

En hebben jullie nog tips voor nieuwe ondernemers die ik zeker niet mag/moet missen?

Bedankt alvast
pi_185190057
Moet inschrijven nee. Je kan dit gewoon rekenen bij box 3. (Is niet aan te raden en als onderneming kan je btw voordelen hebben)
pi_185190132
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 11:34 schreef Tailless het volgende:
Moet inschrijven nee. Je kan dit gewoon rekenen bij box 3. (Is niet aan te raden en als onderneming kan je btw voordelen hebben)
Op YouTube heb ik amper kosten (materiaal heb ik al). Dus btw voordelen zijn minimaal voor mij.
pi_185190300
overige inkomsten, zoals dit, moet je toch in box 1 aangeven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185190556
quote:
Thanks die had ik ook gevonden. Alleen dat artikel is uit 2011, weet niet of dat nog van toepassing is.
pi_185190968
quote:
Zeg dan gewoon niks als je niet weet waar je over praat, met je box 3.
pi_185192179
Inkomsten uit overig werk, box 1, zie https://www.belastingdien(...)aat_uit_overig_werk/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185192740
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 11:41 schreef Topuu_95 het volgende:

[..]

Op YouTube heb ik amper kosten (materiaal heb ik al). Dus btw voordelen zijn minimaal voor mij.
Je kunt tot een bepaalde tijd terug alsnog btw terugvragen voordat je ingeschreven staat. Wellicht handig om even uit te zoeken. ;)
pi_185193009
Ik sta wel ingeschreven bij de KvK en heb dus ook een BTW-nummer.

Ik maak iedere maand netjes een factuur voor Google over de maand daarvoor (die ik overigens niet verstuur).

Daar zet ik de inkomsten op.

Bij de aangifte omzetbelasting (in mijn geval 1x per kwartaal) tel ik dat op van 3 maand en geef ik dat door.
BTW dragen ze in Ierland al af, dus dat hoef je hier niet meer te doen.

Eventueel betaalde BTW krijg ik terug (aanschaf camera, geheugenkaartjes, printer, inkt, papier, etc). Ik betaal dus nooit BTW maar krijg het soms wel terug.

Bij de kwartaalaangifte omzetbelasting (BTW) vul ik daarna ook nog verplicht een ICP formulier in (zie hieronder):

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/btw_aangifte_doen_en_betalen/aangifte_doen/opgaaf_icp/opgaaf_intracommunautaire_prestaties
pi_185193175
quote:
Eh nee, valt niet in box 3. Box 3 is vermogen (spaargeld, goud, cryptocoins, geld in je sok).

Dit is inkomen, valt in box 1 en dat tel je op bij je jaarinkomen.

Reken op 38% belasting (afhankelijk van de schaal waar je in zit/komt) en nog zo'n 5,7% ZVW.

Zorg dus dat je ongeveer de helft niet uitgeeft, dat mag je het jaar daarop namelijk weer afdragen.

Bewaar bonnetjes en facturen, noteer gemaakte kilometers. Gemaakte kosten zijn aftrekbaar.
pi_185193774
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Eh nee, valt niet in box 3. Box 3 is vermogen (spaargeld, goud, cryptocoins, geld in je sok).

Dit is inkomen, valt in box 1 en dat tel je op bij je jaarinkomen.

Reken op 38% belasting (afhankelijk van de schaal waar je in zit/komt) en nog zo'n 5,7% ZVW.

Zorg dus dat je ongeveer de helft niet uitgeeft, dat mag je het jaar daarop namelijk weer afdragen.

Bewaar bonnetjes en facturen, noteer gemaakte kilometers. Gemaakte kosten zijn aftrekbaar.
ow sorry heb box 3 en 1 door elkaar gehaald oeps
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')