Heb je wel een TR gezetquote:Op donderdag 21 februari 2019 20:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Wel weer typerend dat dit gewoon lekker door mag gaan.
Wel sjiek hendig, want dan is er ook bijna niemand.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:59 schreef Marsani het volgende:
[..]
Dit begrijp ik ook niet zo goed. Dus 's nachts gelden andere regels. Die onduidelijkheid en willekeur is voor mij storend.
mooie vraagquote:Op donderdag 21 februari 2019 20:57 schreef sjampoeh het volgende:
Hoe zouden ze dit op andere fora doen
maar besef je ook dat je als mod dingen kunt doen die een 'gewone' user niet kan. Het is dan gewoon niet handig om je persoonlijke mening daarin mee te laten spelen. En als er dan door een fa ook nog wordt gezegd dat een mod altijd gelijk heeft, dan is voor mij iedere discussie met een mod nutteloos.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:57 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we buiten alles ook gewoon users zijn. En ja we hebben ook gewoon een mening buiten onze modpositie om.
En daar zijn de tr's voor en in extreme gevallen de utomod pm functie.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:50 schreef Zeyina het volgende:
[..]
Klopt.
Maar het gebeurt net zo veel als mods gewoon mee zitten te posten. Je mag dan toch aannemen dat ze dat wel lezen dan.
Dus die vlieger gaat niet altijd of steeds maar op
Gaan we dan lappen voor een betaalde Mod?quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:49 schreef mootie het volgende:
[..]
En als die TR de eerste uren niet wordt gelezen, zitten de users opgescheept met allerlei onbehouwen gedrag, off topic geneuzel, flimpjes etc.
Is het dan heel erg om te vragen of iemand naar de SC kan gaan of over de streams wil posten?
Jouw redenering houdt alleen stand als er altijd een mod aanwezig is.
Hoe komt het dan dat er zoveel commentaar is op de moderatie?quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:28 schreef Soulraven het volgende:
Als ik even mag, murp?
Ik denk dat waar een aantal users in de war raken is dat ze niet altijd een ZICHTBAAR resultaat hebben. Als een user aangesproken word, gaan we dan niet ook nog met andere users bespreken. Dat je dus niet ziet of iemand aangesproken word betekend niet dat het niet gebeurt.
Alleen dat stukje hebben andere users niks mee te maken. Dat is tussen user en mod/fa, en nee, daar word dus ook niet richting andere users over uitgeweid.
We proberen allemaal een leuk, draaiend forum te houden. Dat iemand iets post wat je niet zint is niet automatisch een trol. We kunnen niet altijd moderen op of iemand de waarheid spreekt want wij zijn ook mensen met een leven en zijn er niet elk moment van de dag.
Ja op bepaalde gedragingen moet gemodereerd worden maar er is momenteel een sfeer waarbij alles waar iemand het niet mee eens is afgefikt moet worden en dat is wat de sfeer nog het meest bepaald. Als iemand een mening heeft waar jij het niet mee eens bent is dat niet het einde van de wereld.
En word je aangesproken dan is dat omdat iemand je niet mag maar omdat je op dat moment gedrag vertoond wat de boel ontwricht of op een andere manier tegen de regels is. Er is inderdaad veel commentaar op de moderatie momenteel en feedback moet altijd welkom zijn. Een negatieve, en soms ronduit aggresieve houding tegenover elke vorm van moderatie daarintegen is onnodig. Wij zijn ook mensen en je gaat nooit iedereen tevreden kunnen stellen en aan het eind van de dag beslissen de users niet de regels.
Users zien niet altijd het hele plaatje en dan is het heel makkelijk oordelen op een half verhaal.
mekkeren dit is vrijwiligerswerk... heb het al zo drukquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:01 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Gaan we dan lappen voor een betaalde Mod?
Nee, maar het is wel wel gek om notes te krijgen als je een normale vraag stelt omdat er in de verste verte geen mod te bekennen is.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:01 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Gaan we dan lappen voor een betaalde Mod?
Zolang een mod niet modereert op zijn mening lijkt me niks aan de hand te zijn? Als een lav bijv. In de cos een (nette) discussie aangaat over iets relevants aan de stream heeft dat niks met haar modfunctie te maken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:00 schreef Charmian het volgende:
[..]
maar besef je ook dat je als mod dingen kunt doen die een 'gewone' user niet kan. Het is dan gewoon niet handig om je persoonlijke mening daarin mee te laten spelen. En als er dan door een fa ook nog wordt gezegd dat een mod altijd gelijk heeft, dan is voor mij iedere discussie met een mod nutteloos.
Aan het eind van de dag IS het vrijwillig. Ik doe graag mijn deel om de cos draaiende te houden, net als de rest van het modteam maar het is onmogelijk er 24/7 te zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:03 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]
mekkeren dit is vrijwiligerswerk... heb het al zo druk
pff .. stop dr dan mee
![]()
![]()
met een beetje mazzel scheelt het solicitatie plicht
En als mods modereren op persoonlijke voorkeur?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:03 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Zolang een mod niet modereert op zijn mening lijkt me niks aan de hand te zijn? Als een lav bijv. In de cos een (nette) discussie aangaat over iets relevants aan de stream heeft dat niks met haar modfunctie te maken.
Meningen mogen verschillen en een nette, relevante discussie ook.
ze zegt net zelf dat ze dingen 'op persoonlijke titel' weghaalt, dat is dus niet handig, want wij hebben die mogelijkheid niet.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:03 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Zolang een mod niet modereert op zijn mening lijkt me niks aan de hand te zijn? Als een lav bijv. In de cos een (nette) discussie aangaat over iets relevants aan de stream heeft dat niks met haar modfunctie te maken.
Meningen mogen verschillen en een nette, relevante discussie ook.
Kijk en daarom ben ik van mening dat je die aureool eigenlijk nooit echt mag krijgen. (oh hier stond de persoonlijke aanval maar die heb ik weggehaald) Wil ik toch besluiten met mijn mening;quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Wel weer typerend dat dit gewoon lekker door mag gaan.
Ok Jianquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:05 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Kijk en daarom ben ik van mening dat je die aureool eigenlijk nooit echt mag krijgen. (oh hier stond de persoonlijke aanval maar die heb ik weggehaald) Wil ik toch besluiten met mijn mening;
Wat mij betreft krijg je precies wat je verdient van de Crew
En ook dit is natuurlijk niet helemaal waar. Gaat iemand te ver, ook snachts dan kunnen er nogsteeds consequenties aan verbonden zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef sjampoeh het volgende:
Maar fijn, 's nachts kunnen we los mensen.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef sjampoeh het volgende:
Maar fijn, 's nachts kunnen we los mensen.
Dan hoor je dus niet in de Cos te zitten. Maar in de Sc.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Soulraven het volgende:
[..]
En ook dit is natuurlijk niet helemaal waar. Gaat iemand te ver, ook snachts dan kunnen er nogsteeds consequenties aan verbonden zijn.
Wel mag het snachts een stukje losser. Dan is er weinig ontopic te kletsen.
WTF is dit dan ??quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:01 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat er zoveel commentaar is op de moderatie?
Ik denk niet dat een groep tegelijk te bannen erg helpt om de sfeer beter te krijgen. De een vindt het onrechtvaardig en handelt daaruit, een ander ziet het als vrijbrief om nog grover te worden, want joehoe zij met tegengas zijn er niet meer.
Dat er dan nog posten voorbij komen met spoilers, waarbij staat: dit is toch niet te lezen voor de gebanden is ronduit denigrerend, uitlokkend en sfeerverziekend. En de ironie is dat juist daarom de bans zijn opgelegd.
Heel raar. Ook raar dat mods het dan verbaasd dat gebanden die tekst toch meegkrijgen.
Er is momenteel sprake van willekeur, in wat er geveegd wordt, in wie aangesproken wordt en waar de notes en bans vallen. En dat roept en en ander op.
[/youtube]
Snachts, en dan bedoel ik ook echt als alle inwoners slapen, is het altijd een stukje losser ja. De algemene regels gelden natuurlijk altijd maar er word iets ruimer gekeken naar off topic.quote:
Wil jij geen mod wordenquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan hoor je dus niet in de Cos te zitten. Maar in de Sc.
Dan heb je een probleem.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:05 schreef mootie het volgende:
[..]
En als mods modereren op persoonlijke voorkeur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |