abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:01:27 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185145494
De organisatoren van de Olympische Spelen van 2024 in Parijs willen breakdance toevoegen aan het olympisch programma. Daarnaast wil het Franse olympisch comité (COJO) ook sportklimmen, golfsurfen en skateboarden in 2024 op het programma zetten.

De laatste drie sporten maken overigens op de Spelen van 2020 in Tokio al hun olympisch debuut, als gevolg van een IOC-regel die het gastland van de Spelen in staat stelt zelf sporten aan het olympisch programma toe te voegen. Het IOC moet dat voorstel wel goedkeuren.

Het IOC moet ook nog akkoord gaan met het voorstel van de Fransen, maar dat lijkt een formaliteit. Uiterlijk december 2020 valt het besluit. Aangezien Japan met succes de introductie van sportklimmen, golfsurfen en skateboarden heeft bepleit, lijkt een herhaling van die sporten in 2024 nagenoeg zeker. Breakdance is echter een geheel nieuwe tak van sport voor de olympische familie.

Parijs 2024 wil de Spelen met deze vier sporten "meer urban en meer artistiek" maken, zo schrijft de organisatie in een verklaring. Breakdance maakte vorig jaar al deel uit van de Jeugdspelen in Buenos Aires. Het goud ging daar naar de Rus Sergei Tsjernitsjev en de Japanse Ramu Kawai.

https://nos.nl/artikel/22(...)e-sport-in-2024.html

Straks ook olympisch: stijldansen, vloggen en bloggen, schilderen, darten, skelteren, zeepkist rijden, parachute springen, neus peuteren, zeuren, etc., etc., etc.
"Hoka Hey!"
pi_185145536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:01 schreef matspontius het volgende:

Straks ook olympisch: zeuren
prima, dat is op zeker goud voor Nederland.
pi_185145570
Breakdance vind ik wel een aparte hoor haha. Dans en sport is toch niet echt hetzelfde?
Eens kijken
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:04:43 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185145597
:')
pi_185145808
Als curling kan, dan kan alles.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_185145831
Als ijsdansen kan dan kan dit ook.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185146022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:01 schreef matspontius het volgende:
De organisatoren van de Olympische Spelen van 2024 in Parijs willen breakdance toevoegen aan het olympisch programma. Daarnaast wil het Franse olympisch comité (COJO) ook sportklimmen, golfsurfen en skateboarden in 2024 op het programma zetten.

De laatste drie sporten maken overigens op de Spelen van 2020 in Tokio al hun olympisch debuut, als gevolg van een IOC-regel die het gastland van de Spelen in staat stelt zelf sporten aan het olympisch programma toe te voegen. Het IOC moet dat voorstel wel goedkeuren.

Het IOC moet ook nog akkoord gaan met het voorstel van de Fransen, maar dat lijkt een formaliteit. Uiterlijk december 2020 valt het besluit. Aangezien Japan met succes de introductie van sportklimmen, golfsurfen en skateboarden heeft bepleit, lijkt een herhaling van die sporten in 2024 nagenoeg zeker. Breakdance is echter een geheel nieuwe tak van sport voor de olympische familie.

Parijs 2024 wil de Spelen met deze vier sporten "meer urban en meer artistiek" maken, zo schrijft de organisatie in een verklaring. Breakdance maakte vorig jaar al deel uit van de Jeugdspelen in Buenos Aires. Het goud ging daar naar de Rus Sergei Tsjernitsjev en de Japanse Ramu Kawai.

https://nos.nl/artikel/22(...)e-sport-in-2024.html

Straks ook olympisch: stijldansen, vloggen en bloggen, schilderen, darten, skelteren, zeepkist rijden, parachute springen, neus peuteren, zeuren, etc., etc., etc.

Als jij dan voor Nederland uitkomt halen we voor de categorie 'zeuren' een plakkaat goud binnen.
pi_185146133
https://www.olympic.org/a(...)e-olympic-programme/

quote:
Tug of war? A swimming race exclusively for sailors? We look back at the strange events that once graced the Olympic stage

Horse long jump

A rarely staged event which made its one and only appearance at the Olympic Games in 1900, the horse long jump was part of the equestrian programme in Paris. The inaugural (and last) gold medal was won by Belgian Constant Octave van Langhendonck on his trusty steed ‘Extra-Dry’, with a leap of 6.10 metres.

Plunge for distance

An intriguing, albeit odd, combination of diving and holding one’s breath, plunge for distance featured at the Olympic Games St Louis 1904 and required competitors to jump into the pool from a standing position and then glide underwater without further propulsion. The winner was the athlete who registered the furthest distance, measured after either 60 seconds or when they surfaced to breathe.

Water motorsport

A bizarre mechanical addition to the Olympic Games London 1908, three motorboat events were held in the English Channel near Southampton, with competitors racing over five laps on an eight nautical mile course. Inclement weather caused havoc with the event, however, as a howling gale blew entrants off course and one, the British boat Wolsely-Siddely, onto a mud bank.

Tug of war

Introduced at the Olympic Games in 1900, the centuries-old pastime proved surprisingly popular in France and was retained as part of the Games programme for the next 20 years. Teams were required to pull their opponents six feet for victory, but if this didn’t transpire after five minutes of huffing and puffing, the winners were determined by who had shuffled backwards furthest.

Solo synchronised swimming

While seemingly a glaring contradiction in terms, solo synchronised swimming made its first splash at the Olympic Games Los Angeles 1984. It resurfaced in Seoul four years later, but 1992 saw the sport’s last appearance, making way as it did for the far more logical team version of the event at subsequent Games.

Rope climb

The beguilingly simple discipline of ascending a rope was unveiled at the first modern Olympic Games in Athens in 1896. The first competitors were judged on the style and speed of their vertical progress, but by 1932 in Los Angeles – the event’s swansong at the Games – it was determined only by time. In 1904, American George Eyser was crowned king of the rope, despite the distinct disadvantage of having a wooden prosthetic leg.

100-metre freestyle for sailors

The very definition of a niche event, the race was staged at the Olympic Games Athens 1896 and was open only to serving members of the Hellenic Navy. Only three mariners took to the waters near Piraeus, with Ioannis Malokinis taking gold in the inevitable Greek clean sweep of the medals.

Croquet

A one-time Olympic sport, croquet was part of the Olympic Games Paris 1900 and, although generally regarded as a quintessentially British pastime, it was France that provided all 10 competitors and, by default, all the medallists. It was not exactly a hit with spectators though, with just one ticket sold for the event.

Singlestick

A bizarre and bruising sport, similar to fencing, in which competitors attempted to hit each other with a blunt wooden shaft, singlestick made its Olympic bow in St Louis in 1904 but never appeared at the Games again. Albertson Van Zo Post won gold – one of the five medals claimed by the American swordsman in the fencing events.

Swimming obstacle race

Twelve athletes from five countries converged on the River Seine at the Olympic Games Paris 1900 for this unusual race, which required entrants to complete a 200-metre course. Competitors had to climb over a pole and then a row of boats, before swimming under another row of boats en route to the finishing line.
Tja.
Ik wacht wel op Ultimate (frisbee) en Jugger.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:37:31 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185146337
Nu nog paaldansen en striptease.
The End Times are wild
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:45:36 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185146496
quote:
Parijs 2024 wil de Spelen met deze vier sporten "meer urban en meer artistiek" maken, zo schrijft de organisatie in een verklaring
Ik zal het even vertalen voor hen die niet bedreven zijn in SJW-taal: ''Urban'' betekent in deze context niet stedelijk zoals je misschien zou denken, maar betekent ''Zwart''. Als in, de donkere huidskleur.

Yep.
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:46:24 #11
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185146508
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als jij dan voor Nederland uitkomt halen we voor de categorie 'zeuren' een plakkaat goud binnen.
Goed plan, schrijven we jou in voor neus peuteren. Makkie toch?
"Hoka Hey!"
pi_185146552
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal het even vertalen voor hen die niet bedreven zijn in SJW-taal: ''Urban'' betekent in deze context niet stedelijk zoals je misschien zou denken, maar betekent ''Zwart''. Als in, de donkere huidskleur.

Yep.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn sportklimmen, golfsurfen en skateboarden best wel Kaukasische sporten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185146567
quote:

[..]

Yep.
sportklimmen, golfsurfen en skateboarden zijn redelijk blanke sporten. Van breakdance heb ik nog nooit een wedstrijd gezien. Dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
pi_185146607
quote:

[..]

Yep.
Geef negers dezelfde middelen als witte mensen en ze zullen zelfs de olympische wintersporten domineren.

_O_ negers _O_
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  donderdag 21 februari 2019 @ 13:56:54 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185146664
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:53 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Geef negers dezelfde middelen als witte mensen en ze zullen zelfs de olympische wintersporten domineren.

_O_ negers _O_
Waarom altijd maar geven?
The End Times are wild
pi_185146799
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom altijd maar geven?
Laat ik het zo zeggen: als witte mensen dezelfde middelen zouden hebben als zwarte, dan zouden negers vrijwel elke sport domineren. :P

_O_ negers _O_
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:07:54 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185146820
Breakdance :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185146867
pi_185146964
Hey you, the rocksteady crew, show what you do
Make a break, make a move
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_185147020
Ook de Olympische spelen kleuren straks zwart.

Het houdt niet op, niet vanzelf
pi_185147054
Überhaupt jurysporten :r
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185147781
Dan ook fierljeppen.
pi_185148384
Belachelijk idee, what's next...rap battles? Hou het gewoon bij sport.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:37:29 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_185148479
Breakdancen zal lichamelijk en mentaal meer van je vragen dan voetbal of tennis en is in dat opzicht wel een sport. Alleen het jurygedeelte...
And so is the past
pi_185148577
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Breakdancen zal lichamelijk en mentaal meer van je vragen dan voetbal of tennis en is in dat opzicht wel een sport. Alleen het jurygedeelte...
Dit soort uitspraken. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')