Nee al die rare sub-afwijkingen heb ik niet meegenomen. Dan krijg je een veel te verdeeld zooitje.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:34 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ik mis de optie zoöseksueel.
Daar kom je in de huidige maatschappij niet meer mee weg, vriend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nee al die rare sub-afwijkingen heb ik niet meegenomen. Dan krijg je een veel te verdeeld zooitje.
Expres. Gewoon naar de kern. De basis. En kijken hoe het er dan voor staat. Al die nuances en versnipperingen verwarren de boel alleen maar onnodig.quote:
Hokjesdenken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:26 schreef Maharski het volgende:
[..]
Expres. Gewoon naar de kern. De basis. En kijken hoe het er dan voor staat. Al die nuances en versnipperingen verwarren de boel alleen maar onnodig.
Moet jij weten. Je kiest er maar gewoon een.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef Seven. het volgende:
Hokjesdenken.
Ik herken mezelf in geen van jouw hokjes.
Aseksueel mist inderdaad nog, dan heb je het hele spectrum wel in hokjes ingedeeld.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hokjesdenken.![]()
Ik herken mezelf in geen van jouw hokjes.
Ik kies helemaal niks.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:30 schreef Maharski het volgende:
[..]
Moet jij weten. Je kiest er maar gewoon een.
LOL, iemand die mijn pohi niet kentquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:30 schreef Reverb het volgende:
[..]
Aseksueel mist inderdaad nog, dan heb je het hele spectrum wel in hokjes ingedeeld.
Hokje met sixofiel dan erbij?quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
LOL, iemand die mijn pohi niet kent
Eigenlijk ben ik gewoon tegen al deze afbakening want dat leidt tot het idee dat men binnen deze afbakening dient te vallen. En dat leidt dan weer tot afwijzing/uitsluiting/racisme/ongelijkheid.quote:
Maar als je een afbakening hebt die alle mogelijkheden afbakent, dan valt niemand er buiten. En als je bedoelt dat het leidt tot discriminatie tussen de verschillende hokjes, dat houd je toch wel, hokjes of niet.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik gewoon tegen al deze afbakening want dat leidt tot het idee dat men binnen deze afbakening dient te vallen. En dat leidt dan weer tot afwijzing/uitsluiting/racisme/ongelijkheid.
Wat valt er nog meer te kiezen dan ik val op mannen, vrouwen of beide ?quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik gewoon tegen al deze afbakening want dat leidt tot het idee dat men binnen deze afbakening dient te vallen. En dat leidt dan weer tot afwijzing/uitsluiting/racisme/ongelijkheid.
Maar dat is natuurlijk niet het geval hier, alle mogelijkheden zijn niet afgebakend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:39 schreef Reverb het volgende:
[..]
Maar als je een afbakening hebt die alle mogelijkheden afbakent, dan valt niemand er buiten. En als je bedoelt dat het leidt tot discriminatie tussen de verschillende hokjes, dat houd je toch wel, hokjes of niet.
Het kan ook nog wisselen bijvoorbeeld, dat je een periode in je leven alleen aangetrokken voelt tot je eigen geslacht, en later tot het andere geslacht. Dan ben je niet homo/lesbisch, hetero of bi.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat valt er nog meer te kiezen dan ik val op mannen, vrouwen of beide ?
Dat heet gewoon biseksueel zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het kan ook nog wisselen bijvoorbeeld, dat je een periode in je leven alleen aangetrokken voelt tot je eigen geslacht, en later tot het andere geslacht. Dan ben je niet homo/lesbisch, hetero of bi.
Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Ik vind dat niet 'gewoon biseksueel zijn', en het is niet aan mij om dat voor iemand anders in te vullen. Want daarmee dwing je je eigen beperkte wereldbeeld op aan iemand anders. En dat schiet mij elke keer weer in het verkeerde keelgat.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat heet gewoon biseksueel zijn.
Dat ben je niet alleen als je elke dag een ander geslacht in bed hebt ofzo. Dat is als je je tot beide geslachten aangetrokken voelt. Of je daar de ene helft van je leven wel wat mee doet of niet is niet echt relevant
Als je op zowel mannen als vrouwen valt ben je biseksueel. Dat heeft niks met je wereldbeeld opdringen te maken, dat is de definitie van die term. Dat je de ene helft van je leven met geslacht A bent geweest en de andere helft bij geslacht B of dat je pas later tot die ontdekking bent gekomen staat daar verder volledig los van.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Ik vind dat niet 'gewoon biseksueel zijn', en het is niet aan mij om dat voor iemand anders in te vullen. Want daarmee dwing je je eigen beperkte wereldbeeld op aan iemand anders. En dat schiet mij elke keer weer in het verkeerde keelgat.
Volgens de gebruikelijke betekenis valt het er wel onder.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Ik vind dat niet 'gewoon biseksueel zijn', en het is niet aan mij om dat voor iemand anders in te vullen. Want daarmee dwing je je eigen beperkte wereldbeeld op aan iemand anders. En dat schiet mij elke keer weer in het verkeerde keelgat.
Dat is JOUW mening. Ik deel die mening niet met jou en ik ben het niet eens met die definitie. Denk er lekker van wat je wil, maar laat een ander zelf bepalen in welk hokje hij/zij past (of niet), in plaats van slaafs volgen wat de dikke Van Dale er als definitie op nahoudt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je op zowel mannen als vrouwen valt ben je biseksueel. Dat heeft niks met je wereldbeeld opdringen te maken, dat is de definitie van die term. Dat je de ene helft van je leven met geslacht A bent geweest en de andere helft bij geslacht B of dat je pas later tot die ontdekking bent gekomen staat daar verder volledig los van.
Ik ga gewoon niet stemmen, dat lijkt me nog beter.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens de gebruikelijke betekenis valt het er wel onder.
Als je maar lang genoeg doorredeneert is er altijd nog wel een keuze te bedenken.
Pak gewoon hetgeen het best omschrijft welke geaardheid je hebt en dan is het probleem ook weer weg.
Ook prima natuurlijk.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga gewoon niet stemmen, dat lijkt me nog beter.
Het is wel het makkelijkste, hoewel bi zijn ook wel zijn voordelen heeft. Zeker als vrouw, aangezien daar maatschappelijk nog minder weerstand tegen is.quote:
Nou dat bedoelde ik niet zozeer. Ik vind vrouwen gewoon heerlijke wezensquote:Op donderdag 21 februari 2019 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is wel het makkelijkste, hoewel bi zijn ook wel zijn voordelen heeft. Zeker als vrouw, aangezien daar maatschappelijk nog minder weerstand tegen is.
Maar ergens is het gek dat een afwijkende geaardheid maatschappelijk iemand in de weg kan staan.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:32 schreef Seven. het volgende:
slaafs volgen wat de dikke Van Dale er als definitie op nahoudt.
Jij past niet binnen de hokjes! Je kiest maar wat het beste bij je past! Of stem gewoon niet.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:45 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik val specifiek op transgenders. Het moeten wel post-op MtF of pre-op FtM transgenders zijn. Welke optie moet ik selecteren
Ja, maar dat had je van mannen gevonden als je homo was.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:42 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nou dat bedoelde ik niet zozeer. Ik vind vrouwen gewoon heerlijke wezens
De categorie kieskeurig of wellicht zelfs de categorie: "ik heb standaarden"quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar dat had je van mannen gevonden als je homo was.
Trouwens, ik vind het overgrote deel van de vrouwen seksueel onaantrekkelijk. Zou daar niet een categorie voor bestaan.
Jij bent man? Dan gewoon hetero. Nou ja, moet... mag.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:45 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik val specifiek op transgenders. Het moeten wel post-op MtF of pre-op FtM transgenders zijn. Welke optie moet ik selecteren
Ik dacht, ik wijs je even op het feit dat niet alles netjes binnen de lijntjes past. Zelfs Van Dale lijkt dat te snappen. Maar ik persoonlijk heb niks met de term flexiseksueel, want voor vandaag had ik er nog nooit van gehoord. Ik heb nog steeds de voorkeur voor geen enkel labeltje.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En vervolgens zelf met een nieuwe definitie van de Van Dale aankomen.
Whatever floats your boat. Als jij je beter voelt bij de term flexisexueel moet je dat vooral gebruiken.
Nee, ik ga gewoon niet mee in die onzin. En zoals gezegd: alleen maar verwarrend. Bewust bedoeld om gewoon de basale geaardheden te onderzoeken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:12 schreef Disana het volgende:
Onlangs was in Tegenlicht nog te zien dat er vele geaardheden zijn naast man/vrouw. Deze poll is te simpel.
Jawel hoor. Dan is in jou dus de mogelijkheid om op beiden te vallen, en ben je dus gewoon bi.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:19 schreef Seven. het volgende:
Het kan ook nog wisselen bijvoorbeeld, dat je een periode in je leven alleen aangetrokken voelt tot je eigen geslacht, en later tot het andere geslacht. Dan ben je niet homo/lesbisch, hetero of bi.
Ik bepaal zelf wel of ik bi ben, of hetero of flexiseksueel of lesbisch.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:51 schreef Maharski het volgende:
[..]
Jawel hoor. Dan is in jou dus de mogelijkheid om op beiden te vallen, en ben je dus gewoon bi.
Ja leuk voor je, maar dat dat hippe progressieve 'there are 72 genders' gedoe heb ik dus niets mee in dit topic, vandaar het terugbrengen tot de basis.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:52 schreef Seven. het volgende:
Ik bepaal zelf wel of ik bi ben, of hetero of flexiseksueel of lesbisch.
En dat moet je lekker zelf weten, zolang je mij jouw denkbeelden niet door de strot schuift.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:53 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja leuk voor je, maar dat dat hippe progressieve 'there are 72 genders' gedoe heb ik dus niets mee in dit topic, vandaar het terugbrengen tot de basis.
Je kunt lekker toch niks aan de poll veranderen!quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dat moet je lekker zelf weten, zolang je mij jouw denkbeelden niet door de strot schuift.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |