Nee al die rare sub-afwijkingen heb ik niet meegenomen. Dan krijg je een veel te verdeeld zooitje.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:34 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ik mis de optie zoöseksueel.
Daar kom je in de huidige maatschappij niet meer mee weg, vriend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:35 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nee al die rare sub-afwijkingen heb ik niet meegenomen. Dan krijg je een veel te verdeeld zooitje.
Expres. Gewoon naar de kern. De basis. En kijken hoe het er dan voor staat. Al die nuances en versnipperingen verwarren de boel alleen maar onnodig.quote:
Hokjesdenken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:26 schreef Maharski het volgende:
[..]
Expres. Gewoon naar de kern. De basis. En kijken hoe het er dan voor staat. Al die nuances en versnipperingen verwarren de boel alleen maar onnodig.
Moet jij weten. Je kiest er maar gewoon een.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef Seven. het volgende:
Hokjesdenken.
Ik herken mezelf in geen van jouw hokjes.
Aseksueel mist inderdaad nog, dan heb je het hele spectrum wel in hokjes ingedeeld.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hokjesdenken.![]()
Ik herken mezelf in geen van jouw hokjes.
Ik kies helemaal niks.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:30 schreef Maharski het volgende:
[..]
Moet jij weten. Je kiest er maar gewoon een.
LOL, iemand die mijn pohi niet kentquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:30 schreef Reverb het volgende:
[..]
Aseksueel mist inderdaad nog, dan heb je het hele spectrum wel in hokjes ingedeeld.
Hokje met sixofiel dan erbij?quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
LOL, iemand die mijn pohi niet kent
Eigenlijk ben ik gewoon tegen al deze afbakening want dat leidt tot het idee dat men binnen deze afbakening dient te vallen. En dat leidt dan weer tot afwijzing/uitsluiting/racisme/ongelijkheid.quote:
Maar als je een afbakening hebt die alle mogelijkheden afbakent, dan valt niemand er buiten. En als je bedoelt dat het leidt tot discriminatie tussen de verschillende hokjes, dat houd je toch wel, hokjes of niet.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik gewoon tegen al deze afbakening want dat leidt tot het idee dat men binnen deze afbakening dient te vallen. En dat leidt dan weer tot afwijzing/uitsluiting/racisme/ongelijkheid.
Wat valt er nog meer te kiezen dan ik val op mannen, vrouwen of beide ?quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik gewoon tegen al deze afbakening want dat leidt tot het idee dat men binnen deze afbakening dient te vallen. En dat leidt dan weer tot afwijzing/uitsluiting/racisme/ongelijkheid.
Maar dat is natuurlijk niet het geval hier, alle mogelijkheden zijn niet afgebakend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:39 schreef Reverb het volgende:
[..]
Maar als je een afbakening hebt die alle mogelijkheden afbakent, dan valt niemand er buiten. En als je bedoelt dat het leidt tot discriminatie tussen de verschillende hokjes, dat houd je toch wel, hokjes of niet.
Het kan ook nog wisselen bijvoorbeeld, dat je een periode in je leven alleen aangetrokken voelt tot je eigen geslacht, en later tot het andere geslacht. Dan ben je niet homo/lesbisch, hetero of bi.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat valt er nog meer te kiezen dan ik val op mannen, vrouwen of beide ?
Dat heet gewoon biseksueel zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het kan ook nog wisselen bijvoorbeeld, dat je een periode in je leven alleen aangetrokken voelt tot je eigen geslacht, en later tot het andere geslacht. Dan ben je niet homo/lesbisch, hetero of bi.
Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Ik vind dat niet 'gewoon biseksueel zijn', en het is niet aan mij om dat voor iemand anders in te vullen. Want daarmee dwing je je eigen beperkte wereldbeeld op aan iemand anders. En dat schiet mij elke keer weer in het verkeerde keelgat.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat heet gewoon biseksueel zijn.
Dat ben je niet alleen als je elke dag een ander geslacht in bed hebt ofzo. Dat is als je je tot beide geslachten aangetrokken voelt. Of je daar de ene helft van je leven wel wat mee doet of niet is niet echt relevant
Als je op zowel mannen als vrouwen valt ben je biseksueel. Dat heeft niks met je wereldbeeld opdringen te maken, dat is de definitie van die term. Dat je de ene helft van je leven met geslacht A bent geweest en de andere helft bij geslacht B of dat je pas later tot die ontdekking bent gekomen staat daar verder volledig los van.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Ik vind dat niet 'gewoon biseksueel zijn', en het is niet aan mij om dat voor iemand anders in te vullen. Want daarmee dwing je je eigen beperkte wereldbeeld op aan iemand anders. En dat schiet mij elke keer weer in het verkeerde keelgat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |