abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185136066
Hallo, ik woon al 3 jaar tevreden in een rustige buurt. Nu ik het binnen goed op orde heb, is de tuin aan de beurt.

Toen ik hier net kwam wonen heb ik alle overhangende takken verwijderd, en de achterbuurvrouw (jaar of 70) was hier niet van gediend. Uiteraard weinig van aangetrokken en gewoon netjes gebleven. Contact is er nadien niet echt geweest, ook geen behoefte in.

Op minder dan 50 cm van de erfgrens (mijn schutting) staan enkele bomen, die ik graag zou zien verdwijnen. Nu mogen ze daar niet staan, maar ik ben bang dat het verjaard is.

Hoe kan ik dit netjes aankaarten? Of gewoon een gaatje boren, vullen en die dingen langzaam laten sterven? Het is een enorme puinhoop bij hun, dus die bomen zullen hun weinig doen. Ik verwacht alleen geen medewerking. (Echt zo'n rijdende rechter type).

Ik heb ernstige twijfels bij de erfgrens nu, kijkend naar de buren. In dat geval zijn de bomen voor zo'n 75% van mij.

- Is het mogelijk om de erfgrens opnieuw te laten nagaan zonder hele hoge kosten?
- Klopt de verjaringswet ook bij bomen? (En dan ook voor relatief nieuwe andere bewoners?

- Achterbuurvrouw is geen schoon type, zowel uiterlijk als tuin, en ik heb tot tweemaal toe een rat gezien. Is hier wat tegen te doen?
- Achterbuurvrouw gooit natte zooi/ bladeren/ takken etc aan hun kant tegen mijn schutting, waarmee deze aan mijn kant groenig aan het worden is, en dus naar de klote aan het gaan is. Wat kan ik hiermee?

Als het uitdraait op geen contact interesseert me dat niet, want dat is er nu ook niet speciaal.
pi_185136417
Snap het gezeur niet. Over het gaatje boren, dat gebeurt gewoon heel veel.

[ Bericht 45% gewijzigd door Nizno op 21-02-2019 11:07:37 ]
pi_185137503
Waarom staat dit niet in WGR?
En nee, een gaatje boren en de boom dood laten gaan is niet "gewoon".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185137618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:23 schreef Cupasoep het volgende:

Omdat het niet normaal is om bewust een boom dood te maken zodat jij je zin krijgt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 21-02-2019 11:08:01 ]
pi_185140091
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:11 schreef Cupasoep het volgende:
- Is het mogelijk om de erfgrens opnieuw te laten nagaan zonder hele hoge kosten?
Ja, mits je zelf landmeetkundige kennis hebt. Zie https://www.kadaster.nl/-(...)-erfgrens-bepalen-lp. Waarschijnlijk dus niet en zie dan https://www.kadaster.nl/situaties/grenzen/erfgrens-bepalen.

quote:
- Klopt de verjaringswet ook bij bomen? (En dan ook voor relatief nieuwe bewoners?
Ja. Die termijn begint niet opnieuw omdat jij een woning hebt aangekocht.

quote:
- Achterbuurvrouw is geen schoon type, zowel uiterlijk als tuin, en ik heb tot tweemaal toe een rat gezien. Is hier wat tegen te doen?
Haar woning ook een koopwoning? Dan gif of vallen.

quote:
- Achterbuurvrouw gooit natte zooi/ bladeren/ takken etc aan hun kant tegen mijn schutting, waarmee deze aan mijn kant groenig aan het worden is, en dus naar de klote aan het gaan is. Wat kan ik hiermee?
Eerder in je post staat dat de schutting op de erfgrens staat. Zo ja, dan is de schutting mandelig en dus voor de helft van haar en gezamenlijk verantwoordelijk voor vervanging. Succes.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 08:28:32 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185140334
Ongedierte, zeker ratten, wil je absoluut niet hebben.

Ik zou zo’n vraag eens bij de gemeente neerleggen hoe dat zit, want dat lijkt mij niet de bedoeling.. ga er immers gerust van uit dat als jij er totaal willekeurig 1 of 2 ziet rondlopen dat er meerdere nesten zijn.

Zoiets zie je ook nog wel eens bij de rijdende rechter voorbij komen, waar er dus allerlei ongedierte overlast aan het veroorzaken is via bijv. Tuin buren.

Bomen, het ligt eraan hoe oud ze zijn.
Als dat te bepalen is zou je kunnen kijken naar verjaring, maar als dus minder dan 20 jaar er staat.. weg er mee.

Word wel een juridische boel, maar goed, het klinkt als een bejaarde die schijt heeft aan alles dus misschien ook maar eens schijt aan haar hebben.
  donderdag 21 februari 2019 @ 08:51:51 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185140379
Dus jij komt na drie jaar klagen bij de buurvrouw dat er iets niet goed is aan de tuin? Eerste vraag van de buurvrouw bij een goed gesprek is natuurlijk; waarom kom je daar pas 3 jaar nadat je er woont mee aanzetten? Blijkbaar is die tuin niet zo heel belangrijk.
pi_185144922
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:19 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, mits je zelf landmeetkundige kennis hebt. Zie https://www.kadaster.nl/-(...)-erfgrens-bepalen-lp. Waarschijnlijk dus niet en zie dan https://www.kadaster.nl/situaties/grenzen/erfgrens-bepalen.

[..]

Ja. Die termijn begint niet opnieuw omdat jij een woning hebt aangekocht.

[..]

Haar woning ook een koopwoning? Dan gif of vallen.

[..]

Eerder in je post staat dat de schutting op de erfgrens staat. Zo ja, dan is de schutting mandelig en dus voor de helft van haar en gezamenlijk verantwoordelijk voor vervanging. Succes.
Dank, de schutting heb ik er neer gezet 3 jaren geleden omdat de huidige toen kaafrot was. Schutting van nu staat 10 cm van de plek van de oude schutting af.
Heb alleen echt twijfels bij de erfgrens. Nu sowieso, maar ook met de oude schutting. Ik heb het vermoeden dat die bomen vroeger als erfgrens zijn geplant, waarmee deze dus ook van mij kunnen zijn.

Heb zelf geen ervaring met landmeten, is wel een duur grapje dat kadaster.
pi_185144933
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:51 schreef xzaz het volgende:
Dus jij komt na drie jaar klagen bij de buurvrouw dat er iets niet goed is aan de tuin? Eerste vraag van de buurvrouw bij een goed gesprek is natuurlijk; waarom kom je daar pas 3 jaar nadat je er woont mee aanzetten? Blijkbaar is die tuin niet zo heel belangrijk.
Heb alle overhangende takken verwijderd ( klein containertje vol op mijn kosten) in het begin (eerste week), nu ik binnen klaar ben, wil ik de tuin opnieuw aanleggen. Daabij passen die bomen niet. Heb nu zelfs het idee dat ze mandelig zijn.

Tuin is heel belangrijk.
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:40:39 #11
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185145050
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:33 schreef Cupasoep het volgende:

[..]

Heb alle overhangende takken verwijderd ( klein containertje vol op mijn kosten) in het begin (eerste week), nu ik binnen klaar ben, wil ik de tuin opnieuw aanleggen. Daabij passen die bomen niet. Heb nu zelfs het idee dat ze mandelig zijn.

Tuin is heel belangrijk.
Op wiens kosten vindt je dat het moet vallen dan?
pi_185145090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Op wiens kosten vindt je dat het moet vallen dan?
Overhangende zooi mag je gewoon bij diegene in de tuin leggen. Maar dat heb ik uit fatsoen niet gedaan.
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:43:52 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185145111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:42 schreef Cupasoep het volgende:

[..]

Overhangende zooi mag je gewoon bij diegene in de tuin leggen. Maar dat heb ik uit fatsoen niet gedaan.
Heb jij niet een heel zwaar leven?
pi_185145184
quote:

[..]

Mag dat echt gewoon. Of denk je dat. Net zoals je het normaal vind om bomen te vergiftigen lijkt me dat ook niet normaal. :P
pi_185145236
quote:

Waarmee zou je dat gaatje dan vullen?
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:55:45 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185145361
Wat is dat toch met al die bomennhaters?
Je gaat ergens wonen waar al bomen staan en dan moeten ze perse weg.

Laat die bomen lekker. Bomen zijn ok.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185148129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:33 schreef Cupasoep het volgende:
Tuin is heel belangrijk.
Eh, drie jaar lang vond je het niet belangrijk genoeg om je er in te verdiepen.

Tuurlijk is het slim om eens te meten waar de erfgrens is. Maar zelfs als die bomen de erfgrens zijn dan mag je ze nog niet zelf weghalen of zelfs 'eisen' dat er wat anders komt.

Buurvrouw is oud, laat haar even lekker verder haar eigen leven leiden man. Pesten is niet nodig.
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:09:43 #18
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_185149149
quote:

[..]

Eerste link van het juridisch loket.
https://www.juridischloke(...)verhangende-takken/#
Schot voor de boeg, je praat poep.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 21 februari 2019 @ 16:27:29 #19
27929 piere
doe mij maar bier
pi_185149550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

fok you ja!
  FOK!fotograaf donderdag 21 februari 2019 @ 22:58:15 #20
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_185160143
Je kun je erfgrens via een veldwerk bepalen (kostte vorig jaar ¤41,-)
Deze geven dmv rijksdriehoekcoordinaten de grenzen aan.
Vroeger kon je uitleg krijgen bij een veldwerk, geen idee of dat nu ook is.

Grenzen verjaren, dmv gebruikersgrenzen VS kadastrale grenzen. Kan goed zijn dat de bomen vroeger als erfgrens zijn aangeduid maar dat dat inmiddels door het aanleggen van een schutting dus veranderd is. (15/20 jaar)
Hou daar ook rekening mee.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_185188082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

DIT!
pi_185188089
quote:

dat maakt het niet minder hufterig
  zaterdag 23 februari 2019 @ 09:10:24 #24
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_185188189
Je klinkt zelf meer als een rijdende rechter type.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_185188369
Ik zie hier een zaak groeien voor meester visser :')
Ik was hier...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')