abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185111164
Goedenavond,

Ik ben erg benieuwd hoe ik het beste kan handelen in deze situatie.

Recentelijk ben ik op een ongelukkige wijze ziek geraakt en zit ik hierdoor thuis van werk. Echter heb ik tijdens ziekte een nieuwe baan aangeboden gekregen, welke in april start.

Wat mij een raadsel is, is of er zaken zijn waarbij ik rekening mee moet houden?

[ Bericht 8% gewijzigd door Sucuk op 19-02-2019 21:32:46 ]
pi_185111367
Het ligt er vooral aan op welke manier je ziek bent. Twee weken flinke griep of een gebroken been zal geen probleem vormen om ontslag in te dienen, bij een langdurige of chronische ziekte ligt dat anders.

Maar ik begrijp tussen de regels door dat het om iets langdurigs of chronisch gaat?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_185111413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Het ligt er vooral aan op welke manier je ziek bent. Twee weken flinke griep of een gebroken been zal geen probleem vormen om ontslag in te dienen, bij een langdurige of chronische ziekte ligt dat anders.

Maar ik begrijp tussen de regels door dat het om iets langdurigs of chronisch gaat?
In welke zin ligt het er vooral aan op welke manier?

Ik ben momenteel een paar dagen ziek thuis, maar als ik tot 1 april ziek zou zijn dan zou dat 5 weken ziek zijn.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:28:35 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185111782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:13 schreef Sucuk het volgende:

[..]

In welke zin ligt het er vooral aan op welke manier?

Ik ben momenteel een paar dagen ziek thuis, maar als ik tot 1 april ziek zou zijn dan zou dat 5 weken ziek zijn.
Edit, foutje.
pi_185112671
Hoe kan je ziek zijn maar wel ergens anders kunnen werken?
pi_185112744
Misschien met een proeftijd? Stel dat het wel iets chronisch is en je nieuwe werkgever komt daarachter en ontbindt het contract. Wat dan? (denk het niet aangezien je in je ziekteperiode een contract aangeboden hebt gekregen, maar ik noem het toch maar)
Somebody that I used to know
pi_185112899
Als je contract eindigt per 1 april, hoef je geen ontslag te nemen. Als je serieus ziek bent, is je nieuwe werkgever gek als hij je in dienst neemt. En als je ziek uit dienst gaat, blijft je oude werkgever verantwoordelijk voor je herintegratie.

Succes.
pi_185112904
Ik zou gewoon een ruggegraat kweken en naar je werkgever gaan en als een volwassen vent de laatste weken doorwerken. Of anders als je daar de kracht echt niet meer voor hebt dan tenminste eerlijk zijn tegenover je werkgever en kijken of ie je eerder wil laten gaan. In plaats van de boel te bedonderen.
pi_185113752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:07 schreef Queller het volgende:
Als je contract eindigt per 1 april, hoef je geen ontslag te nemen. Als je serieus ziek bent, is je nieuwe werkgever gek als hij je in dienst neemt. En als je ziek uit dienst gaat, blijft je oude werkgever verantwoordelijk voor je herintegratie.

Succes.
Contract eindigt al per 1 april. Dus ik hoef dan geen ontslag te nemen?
pi_185113787
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:11 schreef stavromulabeta het volgende:

Ongelukkige val na een weekend skieën.
pi_185114828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Contract eindigt al per 1 april. Dus ik hoef dan geen ontslag te nemen?
Het is wellicht ff netjes om te zeggen dat je geen verlenging wilt, maar verder hoef je geen ontslag te nemen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:34 schreef Sucuk het volgende:
Ongelukkige val na een weekend skieën.
Verwacht je complicaties?
pi_185115669
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Het is wellicht ff netjes om te zeggen dat je geen verlenging wilt, maar verder hoef je geen ontslag te nemen.

[..]

Verwacht je complicaties?
Wat gebeurt er als je ziek uit dienst gaat en overstapt naar een nieuwe werkgever?

Volgens de arts zouden er geen complicaties moeten optreden. Het devies is om vooral met gestrekte benen te liggen op bed.
pi_185115850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:41 schreef Sucuk het volgende:
Volgens de arts zouden er geen complicaties moeten optreden. Het devies is om vooral met gestrekte benen te liggen op bed.
En dat tot 1 april?

Als je voor 1 april al beter zou zijn, wat zou je dan willen?
Nog even terug naar je huidige werkgever?
Of thuis blijven tot je nieuwe baan start?

Heb je nog vakantiedagen die je zou kunnen opnemen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_185116362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En dat tot 1 april?

Als je voor 1 april al beter zou zijn, wat zou je dan willen?
Nog even terug naar je huidige werkgever?
Of thuis blijven tot je nieuwe baan start?

Heb je nog vakantiedagen die je zou kunnen opnemen?
Dat is dus nog onbekend. Als het mij lukt, ga ik natuurlijk weer werken om tot aan het einde van het contract.

Het ongelukje heeft zich afgelopen weekend voorgedaan.

In mijn contract staat vermeldt dat als beide partijen geen gebruik maken van de opzegtermijn van 1 maand, dat het contract stilzwijgend wordt verlengd. Vandaar dat ik mijn ontslag wil indienen.

Desondanks vraag ik mij het volgende af, voor het geval dat deze scenario zich voor zal moeten doen:

- Kan ik ontslag nemen terwijl ik ziekgemeld sta?

[ Bericht 3% gewijzigd door Sucuk op 19-02-2019 23:36:19 ]
pi_185116621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:41 schreef Sucuk het volgende:
Wat gebeurt er als je ziek uit dienst gaat en overstapt naar een nieuwe werkgever?
Dan ga je ziek weer in dienst. Je bent ziek, of je bent het niet.
pi_185116830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 23:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan ga je ziek weer in dienst. Je bent ziek, of je bent het niet.
Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest. Momenteel sta ik sinds gisteren ziek gemeld. Terwijl ik van plan was om deze week mijn ontslag in te dienen.

Het is mij dan een raadsel of het mogelijk is om een ontslag in te dienen terwijl je ziek gemeld staat? Zo ja, zijn er consequenties als je laatst ziek gemeld staat terwijl je uit-dienst gaat?

Een voorbeeld om het te verhelderen:

Stel dat ik deze week mijn ontslag indien en mij in de week van 18 maart beter meldt. Zou ik dan aangemerkt worden als ziek uit-dienst of zal ik dan normaal uit-dienst gaan? Ik heb dan immers mijn ontslag ingediend terwijl ik ziek gemeld was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sucuk op 20-02-2019 00:56:05 ]
pi_185117251
Edit : spuit 11

Weet je nieuwe werkgever dit al? Misschien ook daar overleggen? Want je komt misschien ziek in dienst en misschien willen zij het uitstellen?
Somebody that I used to know
pi_185117632
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 00:09 schreef Postbus100 het volgende:
Edit : spuit 11

Weet je nieuwe werkgever dit al? Misschien ook daar overleggen? Want je komt misschien ziek in dienst en misschien willen zij het uitstellen?
Niet over gehad. Ik verwacht ook dat ik in ieder geval nog wel mij beter kan melden bij mijn huidige werkgever. Waar mijn dienstverband 31 mrt - 1 apr eindigt, hoop ik uiterlijk in de week van 18 maart beter gemeld te hebben zodat ik hopelijk minimaal 1 week nog kan werken voor mijn vertrek/overstap.

Lijkt mij toch niet dat je dan nog ziek in dienst kan treden bij de nieuwe werkgever als je minimaal 1 week van te voren je beter meldt en weer aan de slag bent bij je huidige werkgever

[ Bericht 2% gewijzigd door Sucuk op 20-02-2019 00:55:27 ]
pi_185117646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 23:39 schreef Sucuk het volgende:

Het is mij dan een raadsel of het mogelijk is om een ontslag in te dienen terwijl je ziekgemeld staat? Zo ja, zijn er consequenties als je laatst ziekgemeld staat terwijl je uitdienst gaat?

Owwww.... _O-
Sorry; ik begreep je verkeerd :@

Je hoeft geen ontslag te nemen, je hoeft alleen te melden dat je geen verlenging wilt (want zo staat het in je contract). Volgens mij kun je best melden dat je geen verlenging wilt als je ziek bent.

Zijn er consequenties? Dat hangt er een beetje vanaf hoe je blessure zich ontwikkelt. Als je nieuwe werkgever er geen problemen mee heeft (je blessure geen aanleiding kan geven om in je proeftijd te zeggen dat je toch niet helemaal in het team past) dan is er waarschijnlijk weinig aan de hand.

Lastig wordt als er complicaties komen die zich openbaren tijdens je eerste maand proeftijd (als je die al hebt). De nieuwe werkgever zwaait je uit en je mag je bij het UWV gaan melden. Zou je niet van werkgever wisselen, dan is je re-integratie (en je doorbetaling) de zorg van je huidige werkgever. En voor de meeste mensen geldt toch wel dat ze de eerste 104 weken 100% worden doorbetaald.
quote:
Lijkt mij toch niet dat je dan nog ziek in dienst kan treden bij de nieuwe werkgever als je minimaal 1 week van te voren je beter meldt en weer aan de slag bent bij je huidige werkgever
Dan ga je niet ziek uit dienst en is er dus weinig aan de hand (nogmaals: tenzij de nasleep je functioneren bij je nieuwe baan in de weg zit)
pi_185117694
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 00:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Owwww.... _O-
Sorry; ik begreep je verkeerd :@

Je hoeft geen ontslag te nemen, je hoeft alleen te melden dat je geen verlenging wilt (want zo staat het in je contract). Volgens mij kun je best melden dat je geen verlenging wilt als je ziek bent.

Zijn er consequenties? Dat hangt er een beetje vanaf hoe je blessure zich ontwikkelt. Als je nieuwe werkgever er geen problemen mee heeft (je blessure geen aanleiding kan geven om in je proeftijd te zeggen dat je toch niet helemaal in het team past) dan is er waarschijnlijk weinig aan de hand.

Lastig wordt als er complicaties komen die zich openbaren tijdens je eerste maand proeftijd (als je die al hebt). De nieuwe werkgever zwaait je uit en je mag je bij het UWV gaan melden. Zou je niet van werkgever wisselen, dan is je re-integratie (en je doorbetaling) de zorg van je huidige werkgever. En voor de meeste mensen geldt toch wel dat ze de eerste 104 weken 100% worden doorbetaald.
Ik heb het nagevraagd bij HR. Ik moet officieel mijn ontslag indienen, dat is op zich geen probleem. Standaardmailtje.

Van de arts heb ik begrepen dat mijn blessure binnen 4 weken hersteld is en ik vanaf volgende week langzamerhand ook significante verbeteringen moet gaan merken. Gezien het een blessure is door een ongelukkige val, is het ook niet iets dat weer gaat terugkeren. Tenzij ik wéér diezelfde val maak :P

Het gaat mij er meer om dat ik per 1 april mijn dienstverband wil laten eindigen, zonder dat mijn nieuwe werkgever geïnformeerd wordt over mijn ziekmelding en dat dat zich daar gaat voortborduren.

Dat ik mijn recht op een ww- of ziektewet- uitkering verlies, vind ik geen probleem. Ik ga niet aan de zijlijn liggen wachten met een uitkering. Ook zal ik het niet nodig hebben of überhaupt willen. Ik zal immers toch overstappen..

Het enige waar ik mij enorm druk om maak, is dat ik niet vanuit 'ziekmelding' naar de nieuwe werkgever ga en dat ze dan de ziekmelding meekrijgen waardoor ik niet met een schone lei kan starten. Ik vind het een 'smet' om uit-dienst te gaan als 'ziek' en dan via UWV diezelfde dag dan weer in-dienst te treden als 'ziek' bij de nieuwe werkgever.

Al ben ik genoodzaakt om mij 30 maart te melden, dan doe ik dat. Puur om niet ziek uit-dienst te gaan. Het is voor mij niet leuk en (kostentechnisch) voor mijn huidige werkgever niet.

Ik weet dan ook niet wat het beste is om te doen in dit geval :(

[ Bericht 2% gewijzigd door Sucuk op 20-02-2019 00:54:14 ]
pi_185117771
quote:

Dan ga je niet ziek uit dienst en is er dus weinig aan de hand (nogmaals: tenzij de nasleep je functioneren bij je nieuwe baan in de weg zit)
Owww. Ziek uit dienst gaan betekent letterlijk dat je op de laatste werkdag ook ziek bent? Dus voor hetzelfde geldt, kun je jezelf een dag voor het einde van de dienstverband beter melden en dan ga je op normale wijze de deur uit?
pi_185117855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 00:52 schreef Sucuk het volgende:
Owww. Ziek uit dienst gaan betekent letterlijk dat je op de laatste werkdag ook ziek bent? Dus voor hetzelfde geldt, kun je jezelf een dag voor het einde van de dienstverband beter melden en dan ga je op normale wijze de deur uit?
Zo is het ;)

Moet je natuurlijk wel beter zijn. Slecht idee om je de laatste werkdag bij je huidige werkgever beter te melden en bij je nieuwe werkgever op de eerste dag binnen een uur weer uit te vallen en te doen of je verbaasd bent ;P

Succes ^O^
pi_185118610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 00:38 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Niet over gehad. Ik verwacht ook dat ik in ieder geval nog wel mij beter kan melden bij mijn huidige werkgever. Waar mijn dienstverband 31 mrt - 1 apr eindigt, hoop ik uiterlijk in de week van 18 maart beter gemeld te hebben zodat ik hopelijk minimaal 1 week nog kan werken voor mijn vertrek/overstap.

Je bent dan toch gewoon beter als je weggaat? Naar mijn weten kun je gewoon ontslag nemen.

Ik zou wel tegen de nieuwe werkgever dat je nu wel ziek bent en in welke vorm en wanneer je verwacht weer beter te zijn. En dat dit nog bij jouw huidige baan zal zijn naar verwachting.
  Forum Admin woensdag 20 februari 2019 @ 07:11:50 #24
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185118639
quote:

[..]

Eerste jaar 100% en tweede jaar 70%, zo staat het in de meeste CAO's.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')