In welke zin ligt het er vooral aan op welke manier?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Het ligt er vooral aan op welke manier je ziek bent. Twee weken flinke griep of een gebroken been zal geen probleem vormen om ontslag in te dienen, bij een langdurige of chronische ziekte ligt dat anders.
Maar ik begrijp tussen de regels door dat het om iets langdurigs of chronisch gaat?
Edit, foutje.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:13 schreef Sucuk het volgende:
[..]
In welke zin ligt het er vooral aan op welke manier?
Ik ben momenteel een paar dagen ziek thuis, maar als ik tot 1 april ziek zou zijn dan zou dat 5 weken ziek zijn.
Contract eindigt al per 1 april. Dus ik hoef dan geen ontslag te nemen?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:07 schreef Queller het volgende:
Als je contract eindigt per 1 april, hoef je geen ontslag te nemen. Als je serieus ziek bent, is je nieuwe werkgever gek als hij je in dienst neemt. En als je ziek uit dienst gaat, blijft je oude werkgever verantwoordelijk voor je herintegratie.
Succes.
Ongelukkige val na een weekend skieën.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Het ligt er vooral aan op welke manier je ziek bent. Twee weken flinke griep of een gebroken been zal geen probleem vormen om ontslag in te dienen, bij een langdurige of chronische ziekte ligt dat anders.
Maar ik begrijp tussen de regels door dat het om iets langdurigs of chronisch gaat?
Het is wellicht ff netjes om te zeggen dat je geen verlenging wilt, maar verder hoef je geen ontslag te nemen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Contract eindigt al per 1 april. Dus ik hoef dan geen ontslag te nemen?
Verwacht je complicaties?quote:
Wat gebeurt er als je ziek uit dienst gaat en overstapt naar een nieuwe werkgever?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is wellicht ff netjes om te zeggen dat je geen verlenging wilt, maar verder hoef je geen ontslag te nemen.
[..]
Verwacht je complicaties?
En dat tot 1 april?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:41 schreef Sucuk het volgende:
Volgens de arts zouden er geen complicaties moeten optreden. Het devies is om vooral met gestrekte benen te liggen op bed.
Dat is dus nog onbekend. Als het mij lukt, ga ik natuurlijk weer werken om tot aan het einde van het contract.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:48 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dat tot 1 april?
Als je voor 1 april al beter zou zijn, wat zou je dan willen?
Nog even terug naar je huidige werkgever?
Of thuis blijven tot je nieuwe baan start?
Heb je nog vakantiedagen die je zou kunnen opnemen?
Dan ga je ziek weer in dienst. Je bent ziek, of je bent het niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:41 schreef Sucuk het volgende:
Wat gebeurt er als je ziek uit dienst gaat en overstapt naar een nieuwe werkgever?
Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest. Momenteel sta ik sinds gisteren ziek gemeld. Terwijl ik van plan was om deze week mijn ontslag in te dienen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 23:27 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan ga je ziek weer in dienst. Je bent ziek, of je bent het niet.
Niet over gehad. Ik verwacht ook dat ik in ieder geval nog wel mij beter kan melden bij mijn huidige werkgever. Waar mijn dienstverband 31 mrt - 1 apr eindigt, hoop ik uiterlijk in de week van 18 maart beter gemeld te hebben zodat ik hopelijk minimaal 1 week nog kan werken voor mijn vertrek/overstap.quote:Op woensdag 20 februari 2019 00:09 schreef Postbus100 het volgende:
Edit : spuit 11
Weet je nieuwe werkgever dit al? Misschien ook daar overleggen? Want je komt misschien ziek in dienst en misschien willen zij het uitstellen?
Owwww....quote:Op dinsdag 19 februari 2019 23:39 schreef Sucuk het volgende:
Het is mij dan een raadsel of het mogelijk is om een ontslag in te dienen terwijl je ziekgemeld staat? Zo ja, zijn er consequenties als je laatst ziekgemeld staat terwijl je uitdienst gaat?
Dan ga je niet ziek uit dienst en is er dus weinig aan de hand (nogmaals: tenzij de nasleep je functioneren bij je nieuwe baan in de weg zit)quote:Lijkt mij toch niet dat je dan nog ziek in dienst kan treden bij de nieuwe werkgever als je minimaal 1 week van te voren je beter meldt en weer aan de slag bent bij je huidige werkgever
Ik heb het nagevraagd bij HR. Ik moet officieel mijn ontslag indienen, dat is op zich geen probleem. Standaardmailtje.quote:Op woensdag 20 februari 2019 00:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Owwww....
Sorry; ik begreep je verkeerd
Je hoeft geen ontslag te nemen, je hoeft alleen te melden dat je geen verlenging wilt (want zo staat het in je contract). Volgens mij kun je best melden dat je geen verlenging wilt als je ziek bent.
Zijn er consequenties? Dat hangt er een beetje vanaf hoe je blessure zich ontwikkelt. Als je nieuwe werkgever er geen problemen mee heeft (je blessure geen aanleiding kan geven om in je proeftijd te zeggen dat je toch niet helemaal in het team past) dan is er waarschijnlijk weinig aan de hand.
Lastig wordt als er complicaties komen die zich openbaren tijdens je eerste maand proeftijd (als je die al hebt). De nieuwe werkgever zwaait je uit en je mag je bij het UWV gaan melden. Zou je niet van werkgever wisselen, dan is je re-integratie (en je doorbetaling) de zorg van je huidige werkgever. En voor de meeste mensen geldt toch wel dat ze de eerste 104 weken 100% worden doorbetaald.
Owww. Ziek uit dienst gaan betekent letterlijk dat je op de laatste werkdag ook ziek bent? Dus voor hetzelfde geldt, kun je jezelf een dag voor het einde van de dienstverband beter melden en dan ga je op normale wijze de deur uit?quote:Op woensdag 20 februari 2019 00:39 schreef Queller het volgende:
Dan ga je niet ziek uit dienst en is er dus weinig aan de hand (nogmaals: tenzij de nasleep je functioneren bij je nieuwe baan in de weg zit)
Zo is hetquote:Op woensdag 20 februari 2019 00:52 schreef Sucuk het volgende:
Owww. Ziek uit dienst gaan betekent letterlijk dat je op de laatste werkdag ook ziek bent? Dus voor hetzelfde geldt, kun je jezelf een dag voor het einde van de dienstverband beter melden en dan ga je op normale wijze de deur uit?
Je bent dan toch gewoon beter als je weggaat? Naar mijn weten kun je gewoon ontslag nemen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 00:38 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Niet over gehad. Ik verwacht ook dat ik in ieder geval nog wel mij beter kan melden bij mijn huidige werkgever. Waar mijn dienstverband 31 mrt - 1 apr eindigt, hoop ik uiterlijk in de week van 18 maart beter gemeld te hebben zodat ik hopelijk minimaal 1 week nog kan werken voor mijn vertrek/overstap.
Lijkt mij toch niet dat je dan nog ziek in dienst kan treden bij de nieuwe werkgever als je minimaal 1 week van te voren je beter meldt en weer aan de slag bent bij je huidige werkgever
Eerste jaar 100% en tweede jaar 70%, zo staat het in de meeste CAO's.quote:Op woensdag 20 februari 2019 00:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Lastig wordt als er complicaties komen die zich openbaren tijdens je eerste maand proeftijd (als je die al hebt). De nieuwe werkgever zwaait je uit en je mag je bij het UWV gaan melden. Zou je niet van werkgever wisselen, dan is je re-integratie (en je doorbetaling) de zorg van je huidige werkgever. En voor de meeste mensen geldt toch wel dat ze de eerste 104 weken 100% worden doorbetaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |