abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185105886
Goedemiddag iedereen,

Ik heb gisterochtend een brief ontvangen van een advocaat van een bedrijf die blijkbaar niet zo happy is met mijn bedrijfsvoering.

Ik moet binnen 1 dag een onthoudingsverklaring tekeningen met gruwelijke sancties als ik volgens bedrijf A wederom "Onrechtmatig" handel

Nu zou ik al verantwoordelijk zijn voor de advocaatkosten a ¤1000,- Ik had het veel meer op prijs gesteld als er een medewerker van het bedrijf zelf contact met mij zou opnemen, maar nee er komt direct een advocaat bij. Dan kunnen ze toch niet zomaar direct kosten op mij vorderen?

Als ik niet teken wordt er een kort geding aangespannen. Is het uberhaupt toegestaan om mensen zo onder tijdsdruk te zetten? Hallo.. 1 dag?

En als ik niet teken zijn er ook flinke eisen die aan mijn broek hangen. Het gaat om een directe concurrent die precies hetzelfde doet als ik for a living. Een van claims is dat meneer de concurrent hogere advertentiekosten heeft door mijn bedrijf en schade leidt. :P

Als ik de onthoudingsverklaring teken, hebben ze mij feitelijk bij de ballen. Want dan kunnen ze mij direct torenhoge boetes opleggen.

Is er iemand op dit forum die juridisch onderlegt is, en mij misschien van wat advies en tips wil voorzien?

Hartelijk dank :)
pi_185105967
Dat jij hetzelfde doet als het bedrijf dat jou nu die brief stuurt is natuurlijk niet verboden, dat heet vrije-markt-werking. Dat zij daardoor hogere advertentiekosten hebben heet concurrentie, ook heel normaal.

Voor zover je weet, hebben zij patenten/octrooien waar jij inbreuk op zou maken?
pi_185105988
Afhankelijk van de kwestie 'moet' een bedrijf gelijk juridische stappen nemen.

Wat is precies de kwestie?
pi_185106012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:19 schreef HeleViezeMan het volgende:
Het gaat om een directe concurrent die precies hetzelfde doet als ik for a living. Een van claims is dat meneer de concurrent hogere advertentiekosten heeft door mijn bedrijf en schade leidt. :P
En wat doe jij kennelijk waarvan zij menen dan dat niet toegestaan is? Ik haal hier niets vreemds uit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 februari 2019 @ 15:27:03 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185106026
Wat is er dan precies aan de hand? Want alleen aangeklaagd worden omdat je een concurrent bent, lijkt me sterk. Je moet iets gedaan hebben waardoor je hun schade berokkent en waarvoor ze je nu aansprakelijk stellen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_185106040
Het bedrijf beroept zich op het databankrecht en beschuldigt mij van het direct overnemen van gegevens. Ik doe dit echter heel bewust van bronnen waar geen databankrecht op geldt. Nu denkt dit bedrijf dat ik "copy paste" van hun.

Nu stelt de advocaat dat het feit, dat wij beide dezelfde informatie steeds op hetzelfde moment publiceren, voldoende aangeeft dat ik inbreuk maak op het databankrecht van mijn concurrent.

En ja.. we spreken beide dezelfde bronnen aan. Soms zit er maar een paar seconden tussen publicatie
pi_185106111
Kijk, nu wordt het interessant.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185106115
OK, en zijn dit openbare bronnen waar je gewoon legaal toegang toe hebt? En mag je die informatie 'as is' publiceren?
Het helpt als je de casus helemaal omschrijft, nu moeten we stukje bij beetje de informatie uit je peuteren om je mogelijkerwijs misschien eventueel te kunnen helpen :T
pi_185106136
Het leest half als een knip- en plaksite
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_185106155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:33 schreef Vanillekwark het volgende:
Het helpt als je de casus helemaal omschrijft, nu moeten we stukje bij beetje de informatie uit je peuteren om je mogelijkerwijs misschien eventueel te kunnen helpen
Dit. Halve topics zijn zo vermoeiend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_185106158
Ik maak mijn eigen bedrijf liever niet meteen bekend op een publiek forum :P

Maargoed genoeg vaag gedoe:

Ik heb een verzamelsite van woningen. Een van de grote jongens claimt dat ik een scraper gebruik en hiermee onrechtmatig handel. Dit terwijl ik de woningen van makelaarsites haal in plaats van Copy & paste van een van de grote jongens.

Op sites van makelaars rust namelijk geen databankrecht.

Zie voorbeeld: https://www.wieringa-advo(...)l-maakt-geen-inbreuk

Bedrijf A is echter vol overtuigd dat ik misbruik maak van hun website.

[ Bericht 29% gewijzigd door HeleViezeMan op 19-02-2019 15:43:34 ]
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:41:38 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185106238
Niks tekenen. Niks betalen.

Eigen advocaat zoeken, echter pas wanneer ze je dagvaarden.

Reactie terug geven, ik doe X niet (ik doe Y). Ik betaal geen fluit. En zoek het uit.
Dum de dum
pi_185106314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:41 schreef Fe2O3 het volgende:

Reactie terug geven, ik doe X niet (ik doe Y). Ik betaal geen fluit. En zoek het uit.
Loop ik dan niet het risico dat er ineens een rekening van duizenden euro`s op de mat ligt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 februari 2019 @ 15:48:12 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185106374
Laat ze maar eens met bewijzen komen dan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_185106375
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:45 schreef HeleViezeMan het volgende:
Loop ik dan niet het risico dat er ineens een rekening van duizenden euro`s op de mat ligt?
Ja, en? Pas na een rechterlijke uitspraak gaat de teller lopen. Tot die tijd een dossier aanleggen en op elke brief van hen, netjes en beleefd reageren, in casu alle vorderingen afwijzen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185106414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:48 schreef Rewimo het volgende:
Laat ze maar eens met bewijzen komen dan.
Ja dit is het juist! Ze voeren als bewijs aan, dat de advertenties PRECIES op elkaar lijken. Zelfde foto`s, zelfde omschrijving. En beide van dezelfde bron.

Dit kan toch geen bewijs zijn dat ik alles scrape van de databank? Ik begin steeds meer te denken dat ze me gewoon dwars willen zitten.
pi_185106474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:50 schreef HeleViezeMan het volgende:

[..]

Ja dit is het juist! Ze voeren als bewijs aan, dat de advertenties PRECIES op elkaar lijken. Zelfde foto`s, zelfde omschrijving. En beide van dezelfde bron.

Dit kan toch geen bewijs zijn dat ik alles scrape van de databank?
Ik weet niet hoe het zit met auteursrecht van de makelaars waar je het dan wel vanaf haalt, maar kopieer je het letterlijk van die makelaars? (En die anderen dus ook?)

Of verander je het wel tov de sites van de makelaars, en is het dan toch hetzelfde als die andere site? :+
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:54:42 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185106502
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:45 schreef HeleViezeMan het volgende:

[..]

Als je niet doet wat ze beweren, dan kan je kosten verhalen die jij maakt op hun.

Nu tekenen = schuld bekennen.
Dum de dum
pi_185106510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:53 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het zit met auteursrecht van de makelaars waar je het dan wel vanaf haalt, maar kopieer je het letterlijk van die makelaars? (En die anderen dus ook?)

Of verander je het wel tov de sites van de makelaars, en is het dan toch hetzelfde als die andere site? :+
Ik stel mijn volgers op de hoogte van nieuw aanbod en zij waarderen dit gigantisch. Soms zet ik er wat tekst bij en de andere keren kopieer ik het letterlijk. Dit doet het andere bedrijf ook.
pi_185106589
Voor het geval ze echt alleen maar grootspel aan het spelen zijn en 'dreigen' met sancties in de hoop dat je het opgeeft: heb je al gecheckt of het een 'echte' advocaat is en niet een verzonnen advocaat alleen om je bang te maken?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:59:22 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_185106598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:55 schreef HeleViezeMan het volgende:

[..]

Ik stel mijn volgers op de hoogte van nieuw aanbod en zij waarderen dit gigantisch. Soms zet ik er wat tekst bij en de andere keren kopieer ik het letterlijk. Dit doet het andere bedrijf ook.
Jij mag niet zonder meer foto's en teksten van andere sites integraal overnemen. Ook al doe je het niet op de manier die zij beweren.

Ik zou niet tekenen, en als de sodemieter mijn 'bedrijfsvoering' staken.
Dum de dum
pi_185106627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:41 schreef Fe2O3 het volgende:

Dit.
pi_185106648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:59 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Jij mag niet zonder meer foto's en teksten van andere sites integraal overnemen. Ook al doe je het niet op de manier die zij beweren.

Ik zou niet tekenen, en als de sodemieter mijn 'bedrijfsvoering' staken.
Diegene die hem lastig valt is niet de plaatser van de data (aldus ts).
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:01:55 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185106660
Het is natuurlijk ook wel echt heeeeeel toevallig dat er soms maar letterlijk een paar seconden tussen de publicaties zit. Dat zou mij ook achterdochtig maken.

Heb jij een script draaien dan op al die verschillende makelaarssites dat jou op de hoogte stelt van elke wijziging die zij in hun databases hebben?
pi_185106661
Tja, malafide huisjesmelkers heb je overal. Hij wil zijn eigen 'territorium' behouden. Ik zou de adviezen hierboven opvolgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')