abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2019 @ 21:22:28 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186019544
En ook zonder wanklank geknipt en geschoren. Binkie ^O^
pi_186020665
Wat een dapper mannetje Quoi :Y

Die twee deugnieten van jou Selv O+

N zit echt niet lekker in haar vel... nog steeds kinderen aan hun haren trekken en slaan (de eerste verhalen zijn tegenwoordig over wie haar heeft geslagen en andersom), huilen bij wegbrengen naar het kdv, thuis ook steeds ‘stoute’ dingen doen (dingen in haar mond doen, vieze geluiden maken enz.). Zo ken ik haar niet...
Is dit herkenbaar voor de ouders van oudere kleuters? Ze is 3jr 8 mnd, is dit ook een fase ofzo?
Op het kdv zijn nu al haar oude vriendjes weg, dus daar heeft ze minder aansluiting. Misschien is ze toe aan school?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186021178
Dat 'stoute' herken ik wel. Hier is het verder vooral dreigen en bevelen "niet doen papa, anders ga ik jou slaan" en "jij moet dat doen". Ook niet heel gezellig, maar even uittesten waar de grenzen liggen. Het lijkt me erg lastig iig, vind ze het nog wel leuk op het kdv, afgezien van het wegbrengen? Ik denk verder dat je hier ook niet zoveel mee kan als het alleen op het kdv gebeurt, behalve nabespreken met haar en met de leidsters. Ik weet wel dat O op het kdv tegenwoordig ook 'stoute dingen' doet, maar dat vind de leidster die ik altijd spreek alleen maar mooi om te zien. En dat is niet tegenover andere kinderen.

Wat een leuke foto Selvaria! Zo leuk dat ze ook echt wat met elkaar hebben door het kleine leeftijdsverschil. Dat begint hier nu ook te komen. Ben wel benieuwd hoe L het gaat vinden als N straks naar school gaat.

Wat een dapper mannetje Quoi! Wij gaan volgende week voor het eerst met z'n allen, bij een voor ons ook nieuwe tandarts. Voor iedereen spannend dus ;)

Wij zijn btw vorige week naar Disney geweest en O vond het geweldig! De attracties, de shows en parades en uiteindelijk zelfs de disneyfiguren. Ik kan het iedereen aanraden om het rond deze leeftijd (3,5) te doen. We hebben ook een avond met de Disneyfiguren gegeten. Belachelijk duur en door alles er omheen is je eten koud, maar dat was het wel waard (al vond ik het vooraf zonde geld, zelfs terwijl het mijn geld niet was). Mijn angstige O die niet met Mickey op de foto wilde heeft Goofy op de neus getoeterd, met Iejoor grapjes uitgehaald en met Minnie geknuffeld. Skip al die figuren in het park met lange wachtrijen en alleen tijd voor een paar foto's en ga gewoon duur eten.
  donderdag 4 april 2019 @ 21:08:20 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186037849
Ik moest even 2x lezen, maar jullie zijn dus gaan eten met Disneyfiguren? Superluxe man! Wist niet dat het bestond. Stoere O trouwens :)

Ook wij hebben een nieuwe tandarts, dus dat was ook spannend. Maar het is een hele lieve leuke, zo bleek. Hij zwaaide toen hij weg ging en zei bij de receptie: Ik heb nieuwe tanden! :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:34:58 #255
73386 Fazz
onderweg
pi_186056608
*O*
ik heb weer een peuter!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niets gevolgd hier dus kom lekker blanco binnen vallen :6 :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:41:50 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_186056802
Gefeliciteerd met je prachtige diva, Fazz!
disclaimer
pi_186057371
Gefeliciteerd Fazz!

Klinkt heel leuk FF.

Wij gingen vd week voor het eerst naar de tandarts, Nou ja James dan, en meneer deed alsof hij dat al jaren doet♡ En vandaag kreeg ik een bloem.van mijn kleine charmeur, had hij van de bloemiste gekregen en was voor mama zei hij.

Hij groeit zo hard!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:10:28 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_186063918
Nog gefeliciteerd Fazz! *O*
Leuke foto :D O+

Awwh GM, je kleine grote charmeur O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 7 april 2019 @ 21:52:20 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186092155
James! O+
En Fazzo, je hebt echt een diva!

Wat een weekendje was het hč? We moesten vooral het huis en bijna 13 jaar teringzooi opruimen voor de foto's ivm verkoop van ons huis. Maar daarnaast heerlijk terrasjes gepakt.

Ik moest vanavond een splinter uit de onderkant van Max' voet halen :o Leve de houten vlonderplanken op ons balkon (not). Geheel in de trend van tandarts en kapper liet hij ook dit netjes gebeuren. Wat een ventje. Nu zijn dokter, pleisters, ambulance en ziekenhuis ook wel erg hip bij hem tegenwoordig. Omdat hij vrijdagavond nogal stuiterde ben ik met 'm naar het ziekenhuis gefietst. Als 2 ware ramptoeristen hebben we o.a. bij de garage van de ambulance staan kijken. Toen er eentje met tatutatuuuu aankwam, stopte de chauffeur even en maakte een extra rondje met sirene en lichten, alvorens naar binnen te gaan :') :D Binnen zwaaide hij nog even. Er werd zowaar ook nog een patiënt uitgehaald :D

En nu moet ik voor het slapen gaan een liedje zingen over een ambulance. Dat liedje verzin ik dan maar weer een beetje.
pi_186101122
Quoi leuk van die ambulance! En dat liedje zingen is zo herkenbaar.
Ik moest een liedje zingen over een kipje. Ja geen idee joh dus ik zing kipje kipje in het water, kipje kipje in de kom. L: neehee mama! Kipje niet in het water. Gewoon kipje zingen. :+
  maandag 8 april 2019 @ 16:51:59 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186104115
Ja :D Of iets verzinnen en dan moet het nog een keer en weet ik de tekst niet meer.

Vanmorgen ben ik vanwege onvrede van meneer (lees: driftaanval) een uur later begonnen met werken. Monday morning blues I guess.
pi_186115941
Selvaria, hoofdluis is zo verschrikkelijk :o Hopelijk is het nu over?

Wat een knap dapper mannetje heb je Quoi, dat hij het zo goed deed bij de tandarts en de kapper! O+

Saskia, mijn meiden zijn nog een stuk jonger dus ik kan er helaas niet over meepraten, maar het klinkt als een pittige fase :{ Wat zeggen ze ervan op de opvang, of gaat het daar wel beter?

FF, wat leuk dat jullie naar disney zijn geweest en wat fantastisch dat jullie hebben gegeten met disney figuren! Wat fijn dat O zo enorm heeft genoten O+

Fazz, gefeliciteerd met je peuter en welkom!!

Gewoonmezelf, ook al zo'n stoere vent die niet bang is voor de tandarts, en wat een knapperdje ook O+

Hier hebben we sinds de operatie van Jewel te maken met enorme peuterbuien, waar een volledige peuterklas nog jaloers op zou zijn. Niets is goed op die momenten en wij kunnen dan niet ander dan bij haar zitten en wachten tot ze er zelf uitkomt. Als je haar iets vraagt op zo'n moment, schreeuwt ze standaard op alles nee. Huilen, krijsen, trappen, slaan, gooien, etc. Maar ook zichzelf pijn doen, met haar hoofd tegen de muur bonken, aan haar haar trekken, zichzelf slaan en bijten. Ik vind het zo pijnlijk om te zien, herkent iemand dit laatste? Het lijkt wel alsof ze al die tijd haar peuterbuien heeft opgespaard en dat alle frustratie er nu in één keer uitkomt. Die buien heeft ze opeens gemiddeld een keer of 4 tot 6 per dag. En zelfs 's nachts.

Daar komt bij dat de kleine dame dit weekend weer met 40 graden koorts op de bank lag. Een week na de operatie die ervoor zou zorgen dat ze niet meer constant ziek zou zijn. Het kan toeval zijn, maar echt hoopgevend is het niet..
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:43:03 #263
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_186119828
Ellie had ook de Monday morning blues. Ze had ook veel te weinig geslapen, dat hielp ook niet mee natuurijk.
Het is net iets minder erg dan jij beschrijft, Schanu en dat vind ik al pittig, dus ik heb met je te doen..

Hopelijk is het een 'gewoon' virusje die ze heeft opgepikt trouwens, Schanu.
Ik heb het idee dat er 30 verschillende dingen heersen momenteel, want we zijn inmiddels al 4 weken onderweg waarin de kinderen om en om ziek zijn.

Ella is net hersteld van, ik vermoed, 5e ziekte. Die heeft kleuter nooit gehad, dus ben benieuwd of die volgende week aan de beurt is.

Ellie wil vaak niet meer slapen tussen de middag, maar ze kan het nog niet goed volgouden, met extra grote peuterbuien tot gevolg.
Vanmiddag ben ik maar een stukje gaan rijden met de auto (wilde eigenlijk op de fiets), want dan slaapt ze wel.

Ik voelde ook een kies opkomen, dat zal ook wel niet helpen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_186127701
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:52 schreef Quoi het volgende:

En nu moet ik voor het slapen gaan een liedje zingen over een ambulance. Dat liedje verzin ik dan maar weer een beetje.
Tatu tatu aan de kant, want hier komt de ambulance
Rijd maar met me mee, mensen helpen met zn twee!
Met dank aan Ans Ambulance

Klinkt pittig Schanu. Hier gelukkig niet herkenbaar, hier is het vooral niet luisteren, niet zozeer driftbuien.

Iemand nog een goede tip voor een goede stoelgang? O heeft al een paar dagen niet gepoept en het daar erg moeilijk mee. Hij poept wat erwtjes en verder is het vooral huilen en piepen. We bellen morgen de huisarts voor een nieuwe lading Forlax-zakjes (al deden die vorige keer niks voor hem, maar wellicht deze keer wel), maar andere tips zijn ook welkom. We hebben al Roosvicee Laxo maar die vindt hij erg vies dus kan ik alleen in kwarktoetjes verhullen. En pruimen verkopen ze nog niet in de supermarkt hier. Ik heb 'm vanavond maar bruine bonen te eten gegeven :')

Ik heb ook geen idee hoe ik hem verder kan helpen. Hij begrijpt wel dat hij pijn heeft doordat hij niet poept, maar desondanks wil hij nog steeds niet poepen omdat ook dat nu pijn doet.
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:11:29 #265
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_186127989
Gebroken lijnzaad?
Smaakt naar niets en prima door yoghurt te scheppen...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_186129381
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Klinkt pittig Schanu. Hier gelukkig niet herkenbaar, hier is het vooral niet luisteren, niet zozeer driftbuien.

Iemand nog een goede tip voor een goede stoelgang? O heeft al een paar dagen niet gepoept en het daar erg moeilijk mee. Hij poept wat erwtjes en verder is het vooral huilen en piepen. We bellen morgen de huisarts voor een nieuwe lading Forlax-zakjes (al deden die vorige keer niks voor hem, maar wellicht deze keer wel), maar andere tips zijn ook welkom. We hebben al Roosvicee Laxo maar die vindt hij erg vies dus kan ik alleen in kwarktoetjes verhullen. En pruimen verkopen ze nog niet in de supermarkt hier. Ik heb 'm vanavond maar bruine bonen te eten gegeven :')

Ik heb ook geen idee hoe ik hem verder kan helpen. Hij begrijpt wel dat hij pijn heeft doordat hij niet poept, maar desondanks wil hij nog steeds niet poepen omdat ook dat nu pijn doet.
Kiwi helpt hier ook altijd goed!

En waarom kan ik de tekst van ans ambulance ook gewoon meezingen... :')
S. 2014
J. 2016
pi_186130262
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 23:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kiwi helpt hier ook altijd goed!

En waarom kan ik de tekst van ans ambulance ook gewoon meezingen... :')

‘Ik ben Timo groot en sterk, brandstof leveren is mijn weeeeerk.’
‘Ik ben Barry, de dappere beer. Ga met me mee op avontuur!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186131871
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Mandarijnen, sinaasappels! Voor mijn moeilijk poepende peuter altijd zijn redding!
pi_186146646
Ik schuif door naar het volgende topic, ik heb inmiddels een kleuter! :W
J is in het weekend verwend met cadeautjes en bezoek. Helaas was het nogal spannend, dus ik geloof dat elk kindje wel een keer is komen klagen over J :') Na het bezoek heeft hij heerlijk met zijn nieuwe speelgoed gespeeld. De raket (meer een soort pijl, je lanceert hem met een soort fietspomp) die we voor hem hadden gekocht was een schot in de roos. O+
pi_186148065
Gefeliciteerd met je kleuter hupje!!
pi_186173717
Heeft iemand hier een tip over wat leuk is met mijn 3.5 jarige voor een uur of anderhalf Bij voorkeur in, maar kan ook rond, Eindhoven?
pi_186174237
Bij goed weer: Philipsdorp, de Splinter of de Wasvenboerderij. Of d'n kleine Dommel in Nuenen (binnen en buiten spelen)
pi_186177101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft iemand hier een tip over wat leuk is met mijn 3.5 jarige voor een uur of anderhalf Bij voorkeur in, maar kan ook rond, Eindhoven?
Het Gouden Woud in Liempde is erg leuk.
  vrijdag 12 april 2019 @ 17:59:03 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_186177341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
In Eindhoven: stasdboerderij genneper hoeve. Of idd het wasven, de splinter, philips van lenneppark.
disclaimer
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:02:36 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_186177429
Of koffie bij mij.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')