Dat is alsnog fraude, maar zolang echt niemand die scooter gebruikt zolang hij bij zijn ouders staat is de pakkans bijzonder klein. Bij diefstal in die maanden kan je alleen wel fluiten naar een vergoeding.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:01 schreef LorneMalvo het volgende:
Je kan m toch ook voor alleen die maanden op je kamer adres zetten? Scheelt alsnog een hoop geld en geen mogelijk gedoe met fraude enzo
Dus dan pleeg ik nu eigenlijk ook al fraude? Aangezien hij dus nu stil staat op thuis adres en ik al hier woon.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is alsnog fraude, maar zolang echt niemand die scooter gebruikt zolang hij bij zijn ouders staat is de pakkans bijzonder klein. Bij diefstal in die maanden kan je alleen wel fluiten naar een vergoeding.
Een verzekeraar interesseert het niets waar een scooter staat. Ze willen alleen weten waar de verzekerde woont. Zolang TS in zijn studentenstad verblijft hoort hij op dat adres verzekerd te zijn, ook als zijn scooter stil staat in de schuur van zijn ouders huis in Drenthe oid.
Aha dat wist ik niet. Kun je in dit geval wel steeds switchen van eigenaar? Ouders - ts - ouders etc om hetzelfde effect zonder fraude te krijgen?quote:Op maandag 18 februari 2019 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is alsnog fraude, maar zolang echt niemand die scooter gebruikt zolang hij bij zijn ouders staat is de pakkans bijzonder klein. Bij diefstal in die maanden kan je alleen wel fluiten naar een vergoeding.
Een verzekeraar interesseert het niets waar een scooter staat. Ze willen alleen weten waar de verzekerde woont. Zolang TS in zijn studentenstad verblijft hoort hij op dat adres verzekerd te zijn, ook als zijn scooter stil staat in de schuur van zijn ouders huis in Drenthe oid.
Ja, het maakt niets uit waar je scooter stil staat. Ze willen weten waar jij woont.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:09 schreef Travelboy het volgende:
[..]
Dus dan pleeg ik nu eigenlijk ook al fraude? Aangezien hij dus nu stil staat op thuis adres en ik al hier woon.
Uiteraard. Anders zou iedereen zijn scooter laten verzekeren door oom Jan die op Texel woont en waar nooit een ongeluk gebeurd of scooter gestolen wordt en vervolgens rijd zijn 17 jarige neefje er dagelijks door het drukke verkeer in Utrecht mee.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:17 schreef Travelboy het volgende:
Als het klopt wat je zegt, kan ik hem in dat scenario nog beter op naam van ouders of zus zetten die wel thuis wonen. Dat gebeurt sowieso heel veel, dat scooter op naam van ouders gezet wordt, want dat kost aanzienlijk minder. Maar dat mag volgens de verzekeraar al helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |