abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185085625
Hoi hoi,
Voor mijn studie ben ik onlangs op kamers gegaan en ik zit te overwegen om mijn scooter hierheen te halen. Ik woon best een stukje van de school nu en vind het persoonlijk ook zonde om hem thuis in de berging te laten staan. Nu is mijn vraag, is het risky om de verzekering gewoon op mijn thuisadres te laten staan? Ik ben nu al ruim 2 jaar verzekerd en heb nog nooit wat gehad, betaal redelijk veel aangezien ik jong ben en de scooter redelijk wat waarde heeft. Het punt is, als ik de verzekering ga aanpassen op dit adres in stad, betaal ik echt bijna het dubbele.
Ik kan hem veilig stallen in de tuin, die een poort met slot heeft dus hij zal niet makkelijk te stelen zijn hier. Maar stel het gebeurt, dan zou je toch altijd gewoon kunnen zeggen dat die op thuisadres gestolen is of dat je de scooter toevallig een weekendje mee had naar vrienden in betreffende stad? Misschien niet voor de hand liggend, maar zeker ook niet onmogelijk. Het is waarschijnlijk ook puur voor de betere maanden, dus maart-september zeg maar. Daarna zet ik hem wel weer thuis neer. Mensen in omgeving zeggen dat je hem gerust op thuisadres kan laten staan, maar ben toch wel benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft.
pi_185085753
Als er ook maar iets gebeurd met je scooter, of dat nu diefstal of schade is, dan zal de verzekering eerst controleren waar jij ingeschreven bent. Als ze er achter komen dat jij ingeschreven bent op een ander adres dan heb je een groot probleem. Groter dan alleen het feit dat je dan kan fluiten naar je vergoeding. Hierbij maakt het trouwens niets uit waar de diefstal of schade plaats vind.

Bijzonder naïef om te denken dat je gewoon kan zeggen dat hij ergens anders gestolen is en dat je daar mee weg kan komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185085772
Is het je de gok waard dat is de eerste vraag? Je weet zelf dat het niet mag en doe verzekering is niet voor niets dubbel zo duur daar.
pi_185085883
Je kan m toch ook voor alleen die maanden op je kamer adres zetten? Scheelt alsnog een hoop geld en geen mogelijk gedoe met fraude enzo
pi_185086022
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:01 schreef LorneMalvo het volgende:
Je kan m toch ook voor alleen die maanden op je kamer adres zetten? Scheelt alsnog een hoop geld en geen mogelijk gedoe met fraude enzo
Dat is alsnog fraude, maar zolang echt niemand die scooter gebruikt zolang hij bij zijn ouders staat is de pakkans bijzonder klein. Bij diefstal in die maanden kan je alleen wel fluiten naar een vergoeding.

Een verzekeraar interesseert het niets waar een scooter staat. Ze willen alleen weten waar de verzekerde woont. Zolang TS in zijn studentenstad verblijft hoort hij op dat adres verzekerd te zijn, ook als zijn scooter stil staat in de schuur van zijn ouders huis in Drenthe oid.
pi_185086027
Tuurlijk mag het officieel doet, maar als je zo gaat nadenken mogen zoveel dingen eigenlijk niet. Ik sta nog gewoon ingeschreven bij gemeente waar mijn 'thuis' is en weet nog niet of ik dat ga veranderen. Ik ben misschien qua tijd iets meer op kamers dan dat ik thuis ben, dus niet zoveel zin om dat te veranderen dan.
En of het naïef is, weet ik niet. Ik weet wel dat de politie dingen als scooterdiefstal niet zo serieus neemt. Stel hij wordt teruggevonden, ver van het thuisadres, zegt dat nog steeds niks over waar die gestolen is. Scooters die gestolen worden kun je tegenwoordig niks meer mee. Of ze slopen hem voor materialen of meteen door naar het buitenland. Kans is minimaal dat je je scooter nog werkend terugvindt als die gejat is.
pi_185086062
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is alsnog fraude, maar zolang echt niemand die scooter gebruikt zolang hij bij zijn ouders staat is de pakkans bijzonder klein. Bij diefstal in die maanden kan je alleen wel fluiten naar een vergoeding.

Een verzekeraar interesseert het niets waar een scooter staat. Ze willen alleen weten waar de verzekerde woont. Zolang TS in zijn studentenstad verblijft hoort hij op dat adres verzekerd te zijn, ook als zijn scooter stil staat in de schuur van zijn ouders huis in Drenthe oid.
Dus dan pleeg ik nu eigenlijk ook al fraude? Aangezien hij dus nu stil staat op thuis adres en ik al hier woon.

[ Bericht 29% gewijzigd door Travelboy op 18-02-2019 16:17:22 ]
pi_185086081
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Aha dat wist ik niet. Kun je in dit geval wel steeds switchen van eigenaar? Ouders - ts - ouders etc om hetzelfde effect zonder fraude te krijgen?
pi_185086158
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:09 schreef Travelboy het volgende:

[..]

Dus dan pleeg ik nu eigenlijk ook al fraude? Aangezien hij dus nu stil staat op thuis adres en ik al hier woon.
Ja, het maakt niets uit waar je scooter stil staat. Ze willen weten waar jij woont.
Als je besluit voor lange tijd je scooter ergens te stallen en hem niet te gebruiken dan kan je er voor kiezen om je verzekering stop te zetten. Je kan zelf uitrekenen wat het beste is voor jouw situatie. Als je nu schade zou maken, dus ook als het buiten jouw schuld is, dan ga je geen cent krijgen. Je loopt ook het risico alle kosten te moeten betalen voor de tegenpartij.
pi_185086228
Als het klopt wat je zegt, kan ik hem in dat scenario nog beter op naam van ouders of zus zetten die wel thuis wonen. Dat gebeurt sowieso heel veel, dat scooter op naam van ouders gezet wordt, want dat kost aanzienlijk minder. Maar dat mag volgens de verzekeraar al helemaal niet. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden met scooters. Stel je ouders hebben daadwerkelijk een scooter die ze hoofdzakelijk gebruiken en jij maakt 1x een ritje en er gebeurt wat, pleeg je dus eigenlijk al fraude en ben je de lul? Terwijl met auto's bijna alle kinderen in de auto van de ouders rijden en dan is er niks aan de hand. Sommige verzekeraars zeggen ook dat je niet verzekerd bent als de scooter opgevoerd was. In mijn beleving pleegt iedereen met een snorscooter dan fraude, want echt bijna niemand rijdt 25 met zo'n ding. Dan word je ook ingehaald door een elektrische fiets.
pi_185086340
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:17 schreef Travelboy het volgende:
Als het klopt wat je zegt, kan ik hem in dat scenario nog beter op naam van ouders of zus zetten die wel thuis wonen. Dat gebeurt sowieso heel veel, dat scooter op naam van ouders gezet wordt, want dat kost aanzienlijk minder. Maar dat mag volgens de verzekeraar al helemaal niet.
Uiteraard. Anders zou iedereen zijn scooter laten verzekeren door oom Jan die op Texel woont en waar nooit een ongeluk gebeurd of scooter gestolen wordt en vervolgens rijd zijn 17 jarige neefje er dagelijks door het drukke verkeer in Utrecht mee.

Er is een reden waarom verzekeraars controleren waar verzekerden wonen en waarom iemand van 20 in een drukke stad minstens 3x zoveel betaald als iemand die al 30 schadevrije jaren heeft en in een rustig gebied woont.
pi_185086508
Ja dat begrijp ik. Ik heb hem daarom ook gewoon op eigen naam verzekerd gehad en tot nu toe de volle pond betaald. Maar dit vind ik situatie waar het lastig is om te beslissen wat het beste is. Zoals ik zei sta ik nog thuis ingeschreven, dus daar zouden ze nooit 'bewijs' kunnen vinden. Maar goed, ik zal eens wat dingen gaan vergelijken.
  Forum Admin maandag 18 februari 2019 @ 16:38:38 #13
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_185086637
En advies vragen over of en hoe je het beste fraude kan plegen is niet iets wat we hier toestaan ;)
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')