https://www.gelderlander.(...)-overleden~a7467508/quote:Untergang-acteur Bruno Ganz (77) overleden
De Zwitserse acteur Bruno Ganz, onder meer bekend uit de film Der Untergang, is op 77-jarige leeftijd overleden. Hij stierf volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung in zijn huis in Zürich. Het management van Ganz heeft zijn dood bevestigd.
Showredactie 16-02-19, 12:14 Laatste update: 12:43
Ganz, de zoon van een Zwitserse fabrieksarbeider en een Italiaanse moeder, kreeg al op jonge leeftijd de smaak van het acteren te pakken. Hij speelde tientallen jaren rollen in theaterproducties en films en werkte samen met bekende regisseurs, zoals Francis Ford Coppola.
De acteur dankt zijn internationale bekendheid onder meer aan zijn vertolking van Adolf Hitler in de oorlogsfilm Der Untergang (2004), over de laatste dagen van het Derde Rijk. Hij kroop later ook in de huid van psycholoog Sigmund Freud in Der Trafikant (2017).
Maar in de dierentuin zijn wel jonge zeeleeuwtjes geborenquote:
Vond je? Ik hoorde de hele tijd datzelfde stemtrucje als wat me al ergerde in Der Untergang. Over de doden niets dan goeds enzo en het zal allicht een prima kerel zijn en zijn mooie carriere is hem van harte gegund, maar bij mij is hij door de mand gevallen en dan komt het niet meer goed.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 13:44 schreef Trashcanman het volgende:
Vind hem ook geweldig in der Baader-Meinhoff complex.
Oh, ik vond hem wel kalm en bedachtzaam overkomen in die film.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vond je? Ik hoorde de hele tijd datzelfde stemtrucje als wat me al ergerde in Der Untergang. Over de doden niets dan goeds enzo en het zal allicht een prima kerel zijn en zijn mooie carriere is hem van harte gegund, maar bij mij is hij door de mand gevallen en dan komt het niet meer goed.
Ik ben vrij gevoelig voor stemgebruik. Soms valt het me dan ineens op en dan komt het niet meer goed. Films met Brad Pitt kan ik ook maar beter overslaan, het werkt niet meer. Jaren geen last van gehad, maar eenmaal door de mand gevallen is het klaar met al zijn films, ook degenen die ik daarvoor wel goed vond.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 14:27 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Oh, ik vond hem wel kalm en bedachtzaam overkomen in die film.
Gelukkig is het jouw mening en derhalve niet relevantquote:Op zaterdag 16 februari 2019 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben vrij gevoelig voor stemgebruik. Soms valt het me dan ineens op en dan komt het niet meer goed. Films met Brad Pitt kan ik ook maar beter overslaan, het werkt niet meer. Jaren geen last van gehad, maar eenmaal door de mand gevallen is het klaar met al zijn films, ook degenen die ik daarvoor wel goed vond.
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
Hoe zou er een vervolg/deel 2 komen? Was het einde niet definitief?
Der Untertauch?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
En in "Das Messer Im kopf".quote:Op zaterdag 16 februari 2019 13:44 schreef Trashcanman het volgende:
Vind hem ook geweldig in der Baader-Meinhoff complex.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |