Dat snap ik, dat moest ook niet de kern van het betoog worden. Maar als ik de periodieken volg zal ik over 5 jaar niet hetzelfde verdienen als collega's die nu 5 jaar meer ervaring hebben, ook niet als ik alleen maar goede scores haal. En in mijn werk toon ik genoeg progressie om op minstens hetzelfde niveau te zitten binnen die tijd.quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:30 schreef CoolGuy het volgende:
Of collega's over je te spreken zijn is niet heel relevant. Wat je wil is dat je nu al acteert op het niveau dat nodig is voor het niveau waar je heen wil.
Gewoon zeggen dat je het te weinig vindt en dat je collega's over je te spreken zijn is geen sterk verhaal.
Ik denk dat het hele 'ik haal dat nooit meer in' verhaal erg zwak is. Dat je wil groeien, sure, maar dat afzetten tegen de anderen opde manier die jij hier roept, ik denk niet dat dat handig is.quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:40 schreef MadsMikkelsen het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat moest ook niet de kern van het betoog worden. Maar als ik de periodieken volg zal ik over 5 jaar niet hetzelfde verdienen als collega's die nu 5 jaar meer ervaring hebben, ook niet als ik alleen maar goede scores haal. Ik wil dat verschil inhalen. En ik heb het idee dat ik daarvoor genoeg progressie toon sinds ik er werk.
Oké. Wat zou jij doen? Anders aanvliegen, tijdje wachten, helemaal niet aan beginnen?quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat het hele 'ik haal dat nooit meer in' verhaal erg zwak is. Dat je wil groeien, sure, maar dat afzetten tegen de anderen opde manier die jij hier roept, ik denk niet dat dat handig is.
Anders aanvliegen, maar mag ik daar morgen uitgebreider op reageren? Ik val om van de slaapquote:Op donderdag 14 februari 2019 22:45 schreef MadsMikkelsen het volgende:
[..]
Oké. Wat zou jij doen? Anders aanvliegen, tijdje wachten, helemaal niet aan beginnen?
En dit is natuurlijk de manier om snel stappen te maken.quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:42 schreef Roces18 het volgende:
Intern grote salarisstappen maken is best lastig. Juist met jobhoppen zul je dit verschil snel inhalen.
quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Anders aanvliegen, maar mag ik daar morgen uitgebreider op reageren? Ik val om van de slaap
En je krijgt een vast contract, dat is een prima ontwikkeling. Maar als je manager een beetje van de oude stempel is, dan zal hij hiermee denken dat hij een mooie handreiking heeft gedaan. Dat is geen goeie uitgangspositie. Alleen een moderne werkgever beschouwt dit als wel het minste dat hij kan doen om talent aan boord te houden, en die zal wel open staan voor een goed gesprek.quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:00 schreef MadsMikkelsen het volgende:
[..]Welterusten.
@:seven. Bedankt voor je reactie, kan ik wat mee! Mbt jobhoppen; ik weet het, maar ik zit hier wel prettig verder en wil ook niet zo snel weer weg. Werk er net een jaar.
Wat een rare wereld als ik sommige reacties lees. Zo erg vreemd voor mij. Werken maar schijnbaar elke minuut denken aan je salarisonderhandelingspositie en hoe je je het beste kunt inlikken. Psychologie toepassen op je baas. Zijn jullie een bepaald slag mens?quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:02 schreef Seven. het volgende:
Niet over je achterstand tov collega's beginnen. Dat is geen onderhandelingspositie, je stelt jezelf alleen maar als slachtoffer op. Bovendien.. een beetje slimme manager implementeert dan een paar regeltjes dat je elkaars salaris niet mag bespreken onderling (dan kan het nooit als machtsmiddel ingezet worden).
TS vraagt hoe hij zijn onderhandelingen in goede banen kan leiden. Als manager en als ervaringsdeskundige, geef ik hem advies.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 00:50 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Wat een rare wereld als ik sommige reacties lees. Zo erg vreemd voor mij. Werken maar schijnbaar elke minuut denken aan je salarisonderhandelingspositie en hoe je je het beste kunt inlikken. Psychologie toepassen op je baas. Zijn jullie een bepaald slag mens?
Dat het een mooie stap is klopt, maar ik zie het ook andersom. Mijn werkgever wil mij houden, dus doe ik mijn werkgever ook een plezier als ik dat contract teken. Dat klinkt natuurlijk te pretentieus om zo te zeggen, maar ik zie het als een wederzijdse handreiking (ook met inachtneming van de economie van dit moment). Hoe mijn werkgever dit ziet is me niet geheel duidelijk, ik heb wel het idee dat salarisverhoging buiten CAO niet gangbaar is (maar waar wel?).quote:Op donderdag 14 februari 2019 23:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
En je krijgt een vast contract, dat is een prima ontwikkeling. Maar als je manager een beetje van de oude stempel is, dan zal hij hiermee denken dat hij een mooie handreiking heeft gedaan. Dat is geen goeie uitgangspositie. Alleen een moderne werkgever beschouwt dit als wel het minste dat hij kan doen om talent aan boord te houden, en die zal wel open staan voor een goed gesprek.
Hoe pak jij het dan aan als je een salarisverhoging wil die boven de reguliere periodieken uitkomt?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 00:50 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Wat een rare wereld als ik sommige reacties lees. Zo erg vreemd voor mij. Werken maar schijnbaar elke minuut denken aan je salarisonderhandelingspositie en hoe je je het beste kunt inlikken. Psychologie toepassen op je baas. Zijn jullie een bepaald slag mens?
Niet om te katten, maar Schenkstroop heeft nog nooit een serieuze baan gehad, dus een hele discussie met hem daarover beginnen is redelijk zinloos.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:21 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Hoe pak jij het dan aan als je een salarisverhoging wil die boven de reguliere periodieken uitkomt?
Word je nou betaald naar een aanloopschaal? En je manager had verwacht dat je daarop ondergemiddeld zou scoren?quote:Op donderdag 14 februari 2019 22:25 schreef MadsMikkelsen het volgende:
Goedenavond,
Ik ben werkzaam in een leuke functie bij een prima bedrijf. Pas mijn beoordelingsgesprek gehad, hierin werd aangegeven dat ik beoordeeld werd langs de referentiefunctie en omdat ik er pas relatief kort werk en dus ervaring mis kreeg ik een gemiddelde beoordeling. Mijn leidinggevende gaf hierbij aan dat ik wel boven zijn verwachtingen presteerde. Ik heb aangegeven dat ik de manier van beoordelen wat jammer vond. Enfin.
Nee, ik zit in de schaal maar wel onderaan. Dus werd ik beoordeeld naar de referentiefunctie behorend bij de schaal.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:52 schreef baskick het volgende:
[..]
Word je nou betaald naar een aanloopschaal? En je manager had verwacht dat je daarop ondergemiddeld zou scoren?
Ik geef je deze hint in de hoop dat jij na gaat denken over de vraag hoe jouw werkgever daar in staat. Als jouw werkgever waarschijnlijk van mening is dat een vast contract een mooi zoethoudertje is voor je, dan moet je daar rekening mee houden om je kansen te vergroten. Dus even de directe aanpak: hoe jij dat ziet en voelt is niet zo relevant als je dit niet met feiten en cijfers kunt onderbouwen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 11:57 schreef MadsMikkelsen het volgende:
[..]
Dat het een mooie stap is klopt, maar ik zie het ook andersom. Mijn werkgever wil mij houden, dus doe ik mijn werkgever ook een plezier als ik dat contract teken. Dat klinkt natuurlijk te pretentieus om zo te zeggen, maar ik zie het als een wederzijdse handreiking (ook met inachtneming van de economie van dit moment). Hoe mijn werkgever dit ziet is me niet geheel duidelijk, ik heb wel het idee dat salarisverhoging buiten CAO niet gangbaar is (maar waar wel?).
Oké. Mijn gedachte was dat een nieuw contract een mogelijke opening kan vormen voor een nieuw gesprek. Maar jij zegt dus wachten op het nieuwe contract en daarna pas vragen, afhankelijk van hoe de werkgever het vaste contract ziet. Ik weet alleen niet hoe die het ziet en hoe ik daar achter kom. Er is ook wat voor te zeggen om mezelf eerst wat meer te bewijzen, maar als dat erkent wordt zal er nog steeds in eerste instantie gewezen worden naar salarisstijging volgens CAO. Hoe kies ik dan het moment?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 14:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zorg voor een goeie timing, als jij denkt dat je manager je vaste contract als een mooi zoethoudertje ziet, wacht dan tot een paar maanden na ondertekenen. Anders loop je het risico dat je manager je als een ondankbare hond beschouwt, en dat gaat niet in je voordeel werken.
Dus 'referentiefunctie' is gewoon de juiste functieschaal. Ontbrekende ervaring zorgt voor een lage inschaling, dat is logisch. Dat je wordt beoordeeld naar de schaal waarin je bent ingedeeld is ook normaal. Tot zover niets geks.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 13:25 schreef MadsMikkelsen het volgende:
[..]
Nee, ik zit in de schaal maar wel onderaan. Dus werd ik beoordeeld naar de referentiefunctie behorend bij de schaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |