abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185014142
Wraps ik doe er eigenlijk altijd hetzelfde in kipfilet, paprika, ui, rode peper. Dan een beetje geraspte kaas, tomaat en creme fraiche erop.

Ben toe aan wat variatie wat zijn jullie favoriete wraps?

[ Bericht 0% gewijzigd door Karzai op 15-02-2019 18:23:56 ]
pi_185015142
Meestal heel lui zo'n zak wokgroente. verder inderdaad creme fraiche en kaas. Soms vervang ik de kipfilet door gehakt.
pi_185015154
2 vaste varianten:
Mexicaans: bonen, maïs, paprika, creme fraiche, kaas, tomaatjes en eventueel sla (en gehakt als je niet vega wil)
Grieks: rauwe paprika, komkommer, zelfgemaakte tzatziki en eventueel gyros of lamsgehakt o.i.d.
pi_185015222
Sla, zalm, heksenkaas, bieslook, citroensap.
pi_185015244
Maak quasadilla’s. :9 met kaas, paprika, ui en gekruid gehakt dubbelvouwen tussen de gril. Met veel guacamole, zure room en koriander erbij.
pi_185015342
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:36 schreef Myraela het volgende:
Maak quasadilla’s. :9 met kaas, paprika, ui en gekruid gehakt dubbelvouwen tussen de gril. Met veel guacamole, zure room en koriander erbij.
ga ik eens proberen, zeker de guacemole is een goed idee ^O^
pi_185015580
Hier vanavond ook weer:
Ik zet alles los op tafel en dan kan iedereen kiezen wat hij wil, handig met kinderen.. Meestal staat er: creme fraiche, komkommer, paprika, mais, sla, tomaat, gehakt+bonenprut of kip of vegakip, geraspte kaas, potje salsasaus..

Vanavond maak ik ook een paar uit de oven. Dan vul ik ze met gehakt bonenprut (gehakt, wat ui, paprika, wortel, kidneybonen, blik tomaten en chilikruiden). Oprollen en ca 10 minuten in de oven met geraspte kaas erop, evt de grill gebruiken op het eind voor lekker kleurtje/smaakje..
pi_185016112
Wij eten morgen ook weer eens wraps :9 Met een prutje van tomaten, kippendij, zwarte bonen, paprika, mais en Mexicaanse kruiden uit de slowcooker. Daarnaast creme fraiche of roomkaas, jalapenos, rauwkost, sla, geraspte cheddar, limoensap en avocado.

Ik eet trouwens gorditas van AH. Lekkerder dan de meeste wraps en een handzamer formaat.
Spoilers!
pi_185016177
Pulled pork is trouwens ook heerlijk op wraps of tacos. Met jalapenos, koolsla, ananas en roomkaas :9
Spoilers!
pi_185016460
Hummus, kipfilet, paprika, ui, rode peper

Pulled pork, sla, avocado, paprika

Easy oven fajitas, jalapeno, pico de gallo, gesneden lente-uitjes en creme fraiche
  donderdag 14 februari 2019 @ 17:51:46 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185016473
Gehakt bonen paprika tomaat pepers ui knoflook lekker gekruid, kaas creme fraiche quacemole en rijst. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 14 februari 2019 @ 18:02:06 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185016660
Mijn favoriete “wrap” zijn zelfgemaakt van genixtamalizeerd maïsmeel ofwel Masa
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Masa
Dit is goddelijk lekker. De tarwemeel wraps in de op zijn ronduit smerig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185016712
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Zal eens kijken waar dat te krijgen is
pi_185017009
De wrap zelf is inderdaad ook een dingetje,
zelf maken is lekker, de meeste supermarkt wraps zijn niet best,
zelf haal ik het liefst Libanees brood bij de lokale Turk of Perzische supermarkt, erg lekker spul
pi_185017486
Guacemole en geraspte kaas onderop. Dan een mengsel van ui, kidneybonen, tomaat (vocht eruit zodat het niet te waterig wordt), paprika, maïs, komijnpoeder, klein beetje chili-en/of cayennepeperpoeder. Bovenop ijsbergsla en gebroken nacho cheese tortillachips voor de crunch. Lekker ^O^.

Ik gebruikte ook wel crème fraîche of Griekse yoghurt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_185017523
Ik had een keer een koude versie gemaakt die ik ook lekker vond maar weet niet meer precies wat erop zat. In elk geval hummus, komkommer, wortel.
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 14 februari 2019 @ 18:53:41 #17
459912 FlippingCoin
pi_185017545
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Maak je die makkelijk? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 14 februari 2019 @ 19:08:44 #18
45206 Pietverdriet
pi_185017823
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maak je die makkelijk? :@
Ja,
Masameel (das wel ff zoeken) zout en water tot een deeg kneden dat als zachte boetseerklei aanvoelt.
Half uurtje laten staan minstens
Dan bolletjes zo groot als een Ping Pong bal rollen en deze in een tortilla pers of tussen twee zware boeken persen tot een pannekoek, wat plastic folie voorkomt plakken.
Een ijzeren of stalen koekenpan heet maken (geen vet erin, geen anti aanbakpan gebruiken) en ze daar een voor een op bakken. Staan veel filmpjes op YouTube over corn tortilla, die het laten zien
Wel warm eten, koud worden ze rubberig
pi_185017984
Koud met mozarella, basilicum en tomaat. Of sour cream, mayo, gerookte kip, rauwe worteltjes, bosuitjes door elkaar, en dan nog avocado los erbij.

Maar vaak gewoon gekruid gehakt, paprika, mais, kidneybonen en dan in de oven met kaas erover. Plus guacemole.
  donderdag 14 februari 2019 @ 19:24:42 #20
459912 FlippingCoin
pi_185018128
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja,
Masameel (das wel ff zoeken) zout en water tot een deeg kneden dat als zachte boetseerklei aanvoelt.
Half uurtje laten staan minstens
Dan bolletjes zo groot als een Ping Pong bal rollen en deze in een tortilla pers of tussen twee zware boeken persen tot een pannekoek, wat plastic folie voorkomt plakken.
Een ijzeren of stalen koekenpan heet maken (geen vet erin, geen anti aanbakpan gebruiken) en ze daar een voor een op bakken. Staan veel filmpjes op YouTube over corn tortilla, die het laten zien
Wel warm eten, koud worden ze rubberig
Ah oke cool klinkt goed wel. Wij hebben hier alleen brakke anti aanbaklaagpannen alleen, is het daar niet in te doen?
pi_185018620

Een keer een andere wrap gebruiken is ook lekker. Die van No Fairytales bv. (appie en Jumbo verkopen ze)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 14 februari 2019 @ 19:55:13 #22
459912 FlippingCoin
pi_185018799
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:46 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Een keer een andere wrap gebruiken is ook lekker. Die van No Fairytales bv. (appie en Jumbo verkopen ze)
daar krijg ik steeds ads voor op youtube :o
  donderdag 14 februari 2019 @ 20:41:36 #23
45206 Pietverdriet
pi_185019799
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oke cool klinkt goed wel. Wij hebben hier alleen brakke anti aanbaklaagpannen alleen, is het daar niet in te doen?
Nee, je pan moet je goed heet stoken (275-300 graden) en dat moet je met een teflonpan niet doen
pi_185020326
Ik maak weleens deze wraps met andijvie. Vooral handig als je na een dag stamppot andijvie nog veel andijvie over hebt.
pi_185022043
Oosterse wraps;

Bak blokjes kipfilet aan,
Doe daar gesnipperde ui, paprika, prei en een paar teentjes knoflook bij,
Doe er een theelepel sambal bij, of een fijngesneden pepertje,
Gember(poeder, djahé),
kurkuma,
Citroengras (sereh),
Laos,
Klein beetje kaneel,
Zout naar smaak.
Even verhitten.
Voeg wat taugé toe.
Doe er daarna een flinke scheut kokosmelk bij en warm even goed door.

Ondertussen verwarm je een aantal wraps even om en om in een koekenpan.
Schep wat van het mengsel in het midden van je wrap, in een streep van boven tot bijna beneden, en vouw de onderzijde om.
Daarna de zijkanten.
Eet smakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')