abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185009723
quote:
🍀 Hullabaloo - Northbound to music paradise 🍀

Join us on a trip… Een nieuw meerdaags festival in het Noorden van Nederland is geboren. Ontdek een wereld waar complete chaos (Hullabaloo) overgaat in de liefde voor muziek. Waar al je zintuigen geprikkeld worden en een muzikale reis je in vervoering brengt. Met meer dan 50 nationale én internationale artiesten wordt het Stadspark Groningen op 30 & 31 augustus 2019 omgetoverd tot een muziekparadijs met 4 stages waar jij je kunt verliezen in het avontuur en eventjes kunt ontsnappen aan de realiteit.

🍀 Line-up
Ontdek nieuw talent, maar geniet ook van welbekende artiesten. Hullabaloo is een kleine stad die nooit slaapt: vol avontuur en verrassingen. Ontdek het zelf en eindig jouw zomer met een tweedaagse mini-vakantie in het prachtige Noorden van het land!

De muzikale programmering zal in de komende weken bekend worden gemaakt. More info soon…

🍀 Stages
❁ Mayhem - Main Stage
De grootmacht van het festivalterrein vol met internationale en nationale muzikale favorieten uit allerlei genres. Van akoestische popsterren, tot elektronische alleskunners en alles wat daartussen zit.

❁ Hurly-Burly stage — Pure Pop
Waar de parels van de Nederlandse popmuziek hun levenswerk ten gehore brengen. Omgeven door groen is dit podium de plek waar de kalmte van kleine liedjes ook plots plaats kan maken voor de grote hits van eigen bodem en ver daarbuiten.

❁ Brouhaha stage — Crossover
Brouhaha, de plek waar diversiteit de boventoon voert en waar geen hit teveel zal zijn. Met invloeden uit de hiphop, rhythm&blues én popmuziek vind je hier alles wat de huidige tijdsgeest vraagt. Grenzen vervagen en genres bestaan niet meer. Ohja, de confetti vloeit hier rijkelijk.

❁ Fuss stage — Electronic
Hullabaloo is niks zonder een elektronisch hart. De Fuss stage vertegenwoordigt dit genre in de volle breedte. Van pure elektronische muziek voor de doorgewinterde muziekliefhebber tot de grootste elektronische popplaten uit de recente geschiedenis. Dit in combinatie met een tent voorzien van de nieuwste snufjes op het gebied van licht, geluid en video is de Fuss stage een ‘must see’ op het festival.

🍀 Locatie
Hullabaloo Festival vindt plaats in het prachtige Stadspark Groningen. Het mooiste stukje groen zal worden omgetoverd tot een waar muziekparadijs.

🍀 Tijden
Vrijdag 30 augustus: 17.00 – 00.00 uur.
Zaterdag 31 augustus: 12.00 – 00.00 uur.

🍀 Camping
Pak al je spullen en strijk neer in Hullabaloo Village, de camping van Hullabaloo zodat je niets hoeft te missen.

De camping is voor alle leeftijden, maar vinden we niet geschikt voor bezoekers onder de 16 jaar. Geopend van vrijdag 30 augustus 12.00 uur t/m zondag 1 september 12.00 uur.

🍀 Leeftijd
Hullabaloo Festival is voor iedereen en dus all ages. Begeleiding door een volwassene voor bezoekers onder de 14 jaar is verplicht.

🍀Tickets & info
Meer informatie en de datum start kaartverkoop volgt snel via www.hullabaloofestival.nl.

[ Bericht 35% gewijzigd door indiaantje89 op 10-04-2019 15:14:30 ]
pi_185009745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 08:54 schreef mgbss het volgende:

[..]

Misschien al eens eerder langsgekomen, maar wat een rare organisatie zit hierachter. 4PM richt zich, volgens mij, toch veel meer op urbanculture en dance? Met welke contacten/ingangen gaan zij in godsnaam de Foo's (of bands van soortgelijke grootte) naar het noorden halen?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 08:56 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Geen idee.. in het artikel staat idd 4PM, maar Stadspark is dan weer van Mojo volgens de website. Misschien een samenwerking van? Daarnaast zal zo'n gast ook vast wel ingangen hebben hoor, op die Kingsland staan ook dj's van wereld formaat.

Als je maar met geld weet te strooien.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 10:43 schreef Cyanide- het volgende:
Ik zou het stoer vinden hoor, maar ik zie het niet helemaal gebeuren zonder hulp van / samenwerking met Mojo, zeker zo'n eerste editie. De meeste festivals die (enigszins) onafhankelijk waren en wat groter wilden programmeren kwamen niet onder een Mojo uit, zie Paaspop/WAE en Fortarock bv.

Maar goed, das hier allemaal wat offtopic
pi_185009788
Ja.. Mojo is en zal een belangrijke speler blijven. Maar lopen ze ook geen risico om hun Lowlands op een gegeven moment dwars te zitten?

Er zal niet ieder jaar zoveel te boeken zijn in augustus.
pi_185013219
Mooi! op de fiets naar "lowlands" editie 050
  donderdag 14 februari 2019 @ 17:50:35 #5
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_185016450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 10:55 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja.. Mojo is en zal een belangrijke speler blijven. Maar lopen ze ook geen risico om hun Lowlands op een gegeven moment dwars te zitten?

Er zal niet ieder jaar zoveel te boeken zijn in augustus.
Voorlopig zijn er zat festivals die voor augustus op de kalender staan, en die het voor de bekende acts aantrekkelijk maken om in die periode een festivaltournee te doen waarin ze al die festivals af gaan. Het zal wel meevallen denk ik.

Voor dit festival wordt trouwens gesproken over "vanaf 31 augustus" en dat lijkt me dan wel weer een tikkeltje laat. Het schoolseizoen is dan al ruimschoots begonnen en bijv. Foo Fighters (waarover gesproken wordt) zou z'n Europese tournee dan al (een week eerder) afgesloten moeten hebben op Reading. Los van dat ik sowieso al vraagtekens zet bij de manier waarop dit gerucht is ontstaan vraag ik me af waarom Foo Fighters een weekje langer in Europa zou blijven, waarin er (voor zover ik kan zien) geen andere festivals meer zijn, om op te treden op een compleet onbekend festival in Groningen. Het is nog erg vaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door beantherio op 14-02-2019 18:00:50 ]
  Moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 00:27:49 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_185042087
De festivalmarkt raakt toch geheel overspoeld? Ik weet bijna niet meer welk festival ik moet kiezen, het heeft allemaal wel wat! Maar ben benieuwd met wat voor line op ze gaan komen :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_185065363
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:27 schreef MaJo het volgende:
De festivalmarkt raakt toch geheel overspoeld? Ik weet bijna niet meer welk festival ik moet kiezen, het heeft allemaal wel wat! Maar ben benieuwd met wat voor line op ze gaan komen :Y
In Noord- Nederland is de spoeling vrij dun. ik denk dat dit voor veel Noorderlingen toch wel interessant zou zijn
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_185292156
Laatste dag van februari it is. Het zal mij benieuwen.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_185292162
Vandaag nieuws? :P
pi_185292491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:45 schreef Cyanide- het volgende:
Vandaag nieuws? :P
Volgens mij gaat hier niets van terecht komen.

Misschien hebben ze wel een brief naar Dave Grohl gestuurd waar hij echt niet omheen zou kunnen _O-
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:38:31 #11
38114 beantherio
pi_185300017
De laatste en enige berichten die ik erover terug lees zijn van 19 en 20 december vorig jaar, en daarin lees ik niets van een bekendmaking voor eind februari.
pi_185300035
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:38 schreef beantherio het volgende:
De laatste en enige berichten die ik erover terug lees zijn van 19 en 20 december vorig jaar, en daarin lees ik niets van een bekendmaking voor eind februari.
Volgens mij was zoiets wel geroepen. Hoe dan ook wil je half jaar voor aanvang toch wel iets van nieuws kunnen brengen lijkt me.
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:47:56 #13
38114 beantherio
pi_185300145
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:39 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Volgens mij was zoiets wel geroepen. Hoe dan ook wil je half jaar voor aanvang toch wel iets van nieuws kunnen brengen lijkt me.
Dat zeker. Als je 30.000 kaarten wilt verkopen voor een nieuw en compleet onbekend festival dan kun je beter vroeg met informatie komen.

Ik zou er niet van opkijken als dit plan al snel achter de kast beland is bij 4PM Entertainment.
pi_185302007
Beetje raar dit
pi_185302328
Festileaks podcast meldt dat de aankondiging met 'enkele weken' is vertraagd.

Krijg nou niet echt een goed gevoel bij dit festival.
pi_185856410
Enkele weken verder;

Ok, fuck dit, ik krijg geen tumbleweed gifje erin

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 11:20:53 ]
pi_185856520
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 11:17 schreef Cyanide- het volgende:
Enkele weken verder;

Ok, fuck dit, ik krijg geen tumbleweed gifje erin
pi_186118217
quote:
Hullaballoo: nieuw Gronings meerdaags internationaal festival (maar de Foo Fighters komen niet)
Groningen krijgt een jaarlijks terugkerend internationaal popfestival. Organisatie 4PMEntertainment uit Amsterdam wil het Hullaballoo-festival binnen vijf jaar laten uitgroeien tot een volwaardig meerdaags festival met nationale en internationale popartiesten in het Stadspark.

De eerste editie vindt plaats op 30 en 31 augustus. De artiesten zijn nog niet bekend, eind van deze maand wordt een van de hoofdartiesten en een aantal kleinere acts onthuld. De kaartverkoop begint direct daarna. In totaal zijn er zo’n vijftig optredens, van rockbands tot elektronische muziek. Alle vergunningen voor het evenement zijn rond. De organisatie mikt voor de eerste editie op zo’n 30.000 bezoekers.

Lollapalooza als voorbeeld
Hullaballoo neemt grote internationale festivals als voorbeeld. Het Groningse festival moet vergelijkbaar worden met Lollapalooza, een groot internationaal festival met edities in onder meer Stockholm, Berlijn en de Verenigde Staten. ,,Elk jaar bouwen we een stukje verder’’, zegt Cathelijne van Grinsven van het festival. ,,Het is nu twee dagen, in de toekomst hopen we er een festival van drie tot vier dagen van te maken.’’

Steeds grotere artiesten naar Groningen
Daarnaast is het ook de bedoeling dat er elk jaar grotere artiestennamen naar Groningen komen. De organisator heeft al ervaring met Groningen, zo organiseert 4PMEntertainment ook Kingsland en het Terrassen Festival, allebei eveneens in het Stadspark. ,,We merkten dat in Groningen veel vraag is naar een groter festival. Samen met lokale ondernemers maken we er een festival van voor alle leeftijden.’’ Zo wordt Camping Stadspark de festivalcamping voor bezoekers tijdens Hullaballoo.

Foo Fighters komen niet
Het gonsde eerder van de wildste geruchten over welke artiesten zouden komen optreden, zo werd onder andere de Amerikaanse rockband Foo Fighters genoemd. Die komen in ieder geval niet.
https://www.dvhn.nl/groni(...)3A%2F%2Fwattes.nl%2F
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:16:02 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_186118278
Ik ben benieuwd!
De naam is iig goed
pi_186118357
Er is ook een website: http://hullabaloofestival.nl/
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:59:27 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_186119104
quote:
🍀 Hullabaloo - Northbound to music paradise 🍀

Join us on a trip… Een nieuw meerdaags festival in het Noorden van Nederland is geboren. Ontdek een wereld waar complete chaos (Hullabaloo) overgaat in de liefde voor muziek. Waar al je zintuigen geprikkeld worden en een muzikale reis je in vervoering brengt. Met meer dan 50 nationale én internationale artiesten wordt het Stadspark Groningen op 30 & 31 augustus 2019 omgetoverd tot een muziekparadijs met 4 stages waar jij je kunt verliezen in het avontuur en eventjes kunt ontsnappen aan de realiteit.

🍀 Line-up
Ontdek nieuw talent, maar geniet ook van welbekende artiesten. Hullabaloo is een kleine stad die nooit slaapt: vol avontuur en verrassingen. Ontdek het zelf en eindig jouw zomer met een tweedaagse mini-vakantie in het prachtige Noorden van het land!

De muzikale programmering zal in de komende weken bekend worden gemaakt. More info soon…

🍀 Stages
❁ Mayhem - Main Stage
De grootmacht van het festivalterrein vol met internationale en nationale muzikale favorieten uit allerlei genres. Van akoestische popsterren, tot elektronische alleskunners en alles wat daartussen zit.

❁ Hurly-Burly stage — Pure Pop
Waar de parels van de Nederlandse popmuziek hun levenswerk ten gehore brengen. Omgeven door groen is dit podium de plek waar de kalmte van kleine liedjes ook plots plaats kan maken voor de grote hits van eigen bodem en ver daarbuiten.

❁ Brouhaha stage — Crossover
Brouhaha, de plek waar diversiteit de boventoon voert en waar geen hit teveel zal zijn. Met invloeden uit de hiphop, rhythm&blues én popmuziek vind je hier alles wat de huidige tijdsgeest vraagt. Grenzen vervagen en genres bestaan niet meer. Ohja, de confetti vloeit hier rijkelijk.

❁ Fuss stage — Electronic
Hullabaloo is niks zonder een elektronisch hart. De Fuss stage vertegenwoordigt dit genre in de volle breedte. Van pure elektronische muziek voor de doorgewinterde muziekliefhebber tot de grootste elektronische popplaten uit de recente geschiedenis. Dit in combinatie met een tent voorzien van de nieuwste snufjes op het gebied van licht, geluid en video is de Fuss stage een ‘must see’ op het festival.

🍀 Locatie
Hullabaloo Festival vindt plaats in het prachtige Stadspark Groningen. Het mooiste stukje groen zal worden omgetoverd tot een waar muziekparadijs.

🍀 Tijden
Vrijdag 30 augustus: 17.00 – 00.00 uur.
Zaterdag 31 augustus: 12.00 – 00.00 uur.

🍀 Camping
Pak al je spullen en strijk neer in Hullabaloo Village, de camping van Hullabaloo zodat je niets hoeft te missen.

De camping is voor alle leeftijden, maar vinden we niet geschikt voor bezoekers onder de 16 jaar. Geopend van vrijdag 30 augustus 12.00 uur t/m zondag 1 september 12.00 uur.

🍀 Leeftijd
Hullabaloo Festival is voor iedereen en dus all ages. Begeleiding door een volwassene voor bezoekers onder de 14 jaar is verplicht.

🍀Tickets & info
Meer informatie en de datum start kaartverkoop volgt snel via www.hullabaloofestival.nl.
pi_186119375
Ben toch wel benieuwd.. Misschien toch iets als Kings Of Leon of Lana Del Rey?
pi_186124810
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben toch wel benieuwd.. Misschien toch iets als Kings Of Leon of Lana Del Rey?
Ben ook wel benieuwd. Nieuw festival is altijd prima en zeker in die hoek van Nederland. Wel natuurlijk grote concurentie met Lowlands wat een weekend ervoor is, mensen hebben niet een onbeperkt budget qua geld en de mensen die naar meer festivals gaan pakken dan toch iets mee in Juni/Juli en dan Lowlands. Maar als je ziet hoe snel Lowlands weer uitverkocht is moet er nog wel ruimte zijn zou je denken.

Maar goed, we zullen zien. Wat ik dan wel raar vind en ook niet slim is dat ze nog geen namen hebben, en dat kan natuurlijk zijn dat ze de definitieve bevestigingen met de bands en artiesten nog niet rond hadden, maar ik vind het toch wat laat. Mensen hebben nu allang kaarten voor andere festivals en hun planning gemaakt qua wat te bezoeken/vrije dagen/vakantie enzo.

Maar als ze met een dikke line-up komen is het zo uitverkocht natuurlijk. Al hangt ook veel van de prijs af, want qua tijden is het wel karig om van een echte festival ervaring te spreken met een vrijdag vanaf 17:00uur (ook nog eens maar tot 00:00) en een zaterdag die ook al om middernacht klaar is.
pi_186124840

[ Bericht 100% gewijzigd door alopio op 09-04-2019 19:49:37 (Quoten is lastig soms ) ]
pi_186131530
Ik vraag me af hoe zoveel mensen op camping stadspark moeten passen. En ja ik snap dat het meerendeel uit de stad zelf gaat komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')