http://www.advocaten.nl/is-een-niet-erkend-kind-erfgenaam/quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:27 schreef Wuss het volgende:
mijn oorspronkelijke vraag blijft staan: als hij niks zou doen, tel ik dan, zijnde bloedverwant, wel mee als erfgenaam eigenlijk?
https://www.erfrechtshulp(...)-verjaart-kindsdeel/quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:57 schreef Kaza het volgende:
Weet iemand dan hoe het andersom werkt? Kind is wel erkend maar heeft geen contact met vader. Vader overlijdt en kind komt daar pas na jaren achter. Geldt dan ook die 5 jaren termijn?
Dan heb je nergens recht op. Een donor is geen juridisch vader of verwekker.quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:43 schreef jroz het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)baarheidsdokter.html
En hoe zit het als je biologische vader 'slechts' spermadonor was?
Inderdaad!quote:Op woensdag 13 februari 2019 19:19 schreef Schanu het volgende:
[..]
Voor wat betreft het geen contact meer hebben met je vader, een ethische vraag: waarom zou je bij overlijden wel aanspraak willen maken op een erfenis, als je tijdens het levende bestaan geen contact wil?
Ik ging uit van de situatie van mijn kinderen: vader is weggegaan toen ze 1 en 4 waren en heeft nooit meer naar ze omgekeken. Met de noorderzon vertrokken, nooit een cent alimentatie betaald voor ze.quote:Op woensdag 13 februari 2019 19:19 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dan heb je nergens recht op. Een donor is geen juridisch vader of verwekker.
Voor wat betreft het geen contact meer hebben met je vader, een ethische vraag: waarom zou je bij overlijden wel aanspraak willen maken op een erfenis, als je tijdens het levende bestaan geen contact wil?
Ook als de erfenis uit schulden bestaat?quote:Op donderdag 14 februari 2019 07:06 schreef Kaza het volgende:
[..]
Ik ging uit van de situatie van mijn kinderen: vader is weggegaan toen ze 1 en 4 waren en heeft nooit meer naar ze omgekeken. Met de noorderzon vertrokken, nooit een cent alimentatie betaald voor ze.
Wel heel goedkoop van ze afgekomen, ik kan me voorstellen dat ze zijn erfenis best zullen accepteren zodat hij postuum nog iets goed kan maken.
Nee natuurlijk nietquote:Op donderdag 14 februari 2019 07:09 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ook als de erfenis uit schulden bestaat?
dan kan je de erfenis weigerenquote:Op donderdag 14 februari 2019 07:09 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ook als de erfenis uit schulden bestaat?
Mijn vader heeft alle contacten verbroken toen zijn kinderen in de twintig waren. Ik heb zo iets van laat maar zitten die erfenis maar mijn zus vindt dat ze wel recht heeft op een vergoeding voor alle leed wat hij ons heeft aangedaan. Valt ook wel iets voor te zeggen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 19:19 schreef Schanu het volgende:
Nou nee, dan moet er beneficiair aanvaard worden.quote:Op donderdag 14 februari 2019 07:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
dan kan je de erfenis weigeren.
Nou nee, je kunt gewoon verwerpen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 09:50 schreef baskick het volgende:
[..]
Nou nee, dan moet er beneficiair aanvaard worden.
Zo werkt het niet. De kinderen uit een eerder huwelijk blijven recht hebben op hun erfenis(deel).quote:Op donderdag 14 februari 2019 08:19 schreef nanuk het volgende:
Maar eh, het is niet zo heel moeilijk om iemand de erfenis te ontnemen. Hertrouwen en langstlevenden testament, vooruitlopen daarop kan je al zo veel mogelijk bezittingen over doen aan de partner en de tweede leg. Ondanks dat ik nu de mening van mijn zus deel vrees ik dat ik helemaal niets ga vangen. Lekker boeien...
Kan, maar dan krijg je ook niets, ook niet als het wel positief was... Je weet vooraf niet of er meer schulden dan bezittingen waren hè.quote:Op donderdag 14 februari 2019 11:11 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Nou nee, je kunt gewoon verwerpen.
Dat weet je echt wel, hoor. En zo niet, dan kan je daar vrij snel achter komen.quote:Op donderdag 14 februari 2019 14:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Kan, maar dan krijg je ook niets, ook niet als het wel positief was... Je weet vooraf niet of er meer schulden dan bezittingen waren hè.
Hoe dan?quote:Op donderdag 14 februari 2019 20:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat weet je echt wel, hoor. En zo niet, dan kan je daar vrij snel achter komen.
Zo werkt het wel. Hertrouwen en zoveel mogelijk bezittingen overdoen naar de partner en evt kinderen. Als die partner ook nog een behoorlijke levensverwachting heeft (ze is nauwelijks ouder dan ik) dan blijft er weinig te erven over. Dus juridisch kan je iemand niet onterven maar in de praktijk kan je de erfenis simpelweg tevoren al leegplukken.quote:Op donderdag 14 februari 2019 12:03 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. De kinderen uit een eerder huwelijk blijven recht hebben op hun erfenis(deel).
Natuurlijk weet je dat niet altijd zeker. Daarvoor moet nogal wat gebeuren.quote:Op donderdag 14 februari 2019 20:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Bij een ouder waar je al jaren geen contact meer mee hebt? Hoe dan?quote:Op donderdag 14 februari 2019 20:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |