hmm, proberen waard. Wel lastig want de kabels komen uit het plafond in de meterkast en dat is dus "boven", want de kabel loopt naar de andere kant van de woning via het plafond.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:33 schreef qajariaq het volgende:
Opgedroogde zeep plakt. Nat maken dus. En boven duwen en onder trekken.
Eens, mijn tv draait op Android. Ze hoeven alleen die app op AndroidTV toe te staan....quote:Op maandag 11 februari 2019 20:47 schreef vosss het volgende:
Tvp voor de gouden tip.
Ik heb een stuk kabel halverwege vastzitten en kom er met een trekveer niet doorheen. Bedankt vorige bewoner. Kappen/breken lijkt me de enige optie.
Of ziggo moet eindelijk eens toestaan dat tv's ook gewoon via horizon.tv kunnen kijken, dan hang ik hem gewoon aan de wifi, maar dat werkt dus nog altijd niet.
Nee, allemaal zitten ze in aparte leidingen en geen idee waar precies. Na een meter van de meterkast is het een blackbox.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:45 schreef kree het volgende:
lopen ze niet toevallig ergens door een centraaldoos ofzo?
Of ergens waar je bij de PVC pijp kunt komen en stukje eruit zagen.
Dan zou je het nog in delen kunnen proberen.
Dat was wel gebruikelijk met coax dus dat zou ik maar onderzoeken inderdaad.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 01:39 schreef FredvZ het volgende:
Is het geen "rijgnetwerk" en zit er niet ergens tussen de meterkast en de woonkamer nóg een coax wcd waar de kabel eerst heen loopt?
Hoeft niet; in de meer recentere praktijk kom je vooral aansluitingen tegen die vanuit de meterkast direct maar naar één aansluiting gaan. En niet vandaar uit weer verder doorgelust worden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:15 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat was wel gebruikelijk met coax dus dat zou ik maar onderzoeken inderdaad.
Als ze maar niet zo'n klote ribbelbuis gebruikt hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoeft niet; in de meer recentere praktijk kom je vooral aansluitingen tegen die vanuit de meterkast direct maar naar één aansluiting gaan. En niet vandaar uit weer verder doorgelust worden.
Nee dat kan niet, ik kan enkel bij centrale stroompunten in iedere kamer. Daar zitten geen andere kabels bij. Helaas. (gecheckt)quote:Op dinsdag 12 februari 2019 01:39 schreef FredvZ het volgende:
Is het geen "rijgnetwerk" en zit er niet ergens tussen de meterkast en de woonkamer nóg een coax wcd waar de kabel eerst heen loopt?
Ik heb in mijn meterkast evenveel coax kabels als aansluitingen in het huis, en de vorige eigenaar heeft zelf geklust en mij verteld dat de kabels rechtstreeks daar naar toe lopen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:15 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat was wel gebruikelijk met coax dus dat zou ik maar onderzoeken inderdaad.
Nee gladde buis!quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:27 schreef Oledanmaarweer het volgende:
[..]
Als ze maar niet zo'n klote ribbelbuis gebruikt hebben.
Horizon go met een Chromecastquote:Op maandag 11 februari 2019 20:47 schreef vosss het volgende:
Tvp voor de gouden tip.
Ik heb een stuk kabel halverwege vastzitten en kom er met een trekveer niet doorheen. Bedankt vorige bewoner. Kappen/breken lijkt me de enige optie.
Of ziggo moet eindelijk eens toestaan dat tv's ook gewoon via horizon.tv kunnen kijken, dan hang ik hem gewoon aan de wifi, maar dat werkt dus nog altijd niet.
neem WiFiquote:Op maandag 11 februari 2019 20:29 schreef Herkauwer het volgende:
Ik ben druk op zoek naar tips! Ik woon in een wat ouder huis waar de vorige eigenaar veel coax kabels heeft getrokken door het huis. Echter is het nu tijd voor UTP kabels, de vorige eigenaar heeft de kabels met afwasmiddel er door heen getrokken. Deze zitten nu dus muurvast, serieus geen beweging in te krijgen.
Ik ben op zoek naar de gouden tip, iemand een idee om de kabels er alsnog uit te krijgen? Ik wil eigenlijk een mesh netwerk aanleggen met een UTP backbone, maar dat kan alleen als ik op een paar punten UTP krijg in het huis.
Afwachtende jullie onwijs goede ideeën verblijf ik
Voor dit soort tips zou je zo lang op je ballen geschopt moeten worden tot heel Ajax blauwe voeten heeft.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:52 schreef spierbal het volgende:
Als je denkt dat dat zeep een probleem is, dan is remmenreiniger je antwoord. Gewoon paar bussen vanaf boven erin spuiten.
Dat probeer ik ook te doenquote:
Wat dacht je van een accesspoint op te hangen?quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook te doenEn het wifi modem in mijn woonkamer te krijgen, als ik deze bij mijn meterkast zet heb ik niet genoeg bereik.
waaromquote:Op woensdag 20 februari 2019 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor dit soort tips zou je zo lang op je ballen geschopt moeten worden tot heel Ajax blauwe voeten heeft.
Dan moet-ie toch nog steeds een netwerkkabel in zijn woonkamer zien te krijgenquote:Op woensdag 20 februari 2019 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van een accesspoint op te hangen?
Als je naast of in de meterkast een sterker access point ophangt die je met UTP aan je modem hang?quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook te doenEn het wifi modem in mijn woonkamer te krijgen, als ik deze bij mijn meterkast zet heb ik niet genoeg bereik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |