Headset voor 6 euro bij de action vind ik niet gek. En er zit geen sticker op of iets dergelijks.quote:Op maandag 11 februari 2019 15:38 schreef Schanu het volgende:
Ligt een beetje aan alle omstandigheden van het geval ook denk ik. Als jij had kunnen weten dat de headset geen ¤ 6,- was, dan zal het al geen stand houden. Dus niet alleen als de prijs niet realistisch was, maar ook als het bijvoorbeeld gaat om een sticker op het product die afwijkt van de daadwerkelijke prijs die duidelijk op het schap van het product staat. Of als de prijs duidelijk is aangegeven in de reclamefolder.
Als dat alles niet het geval is en jij hebt echt mogen vertrouwen op die goedkopere prijs, dan zou de winkel het jou voor die prijs moeten verkopen. Kunnen ze alsnog weigeren natuurlijk en dan sta je mijn inziens nergens, tenzij je alles kan bewijzen en je je gelijk wil behalen via een gemachtigde. Lijkt mij die ¤ 9,- niet waard, en dat zal de Action ook weten Zo'n typisch gevalletje gelijk hebben versus gelijk krijgen.
Ps. als je het product al gekocht hebt voor de hogere prijs, dan kan je natuurlijk niet alsnog aanspraak maken op die lagere prijs.
Action werkt al met bodemprijzen waar nauwelijks marge op zit. Tussen 6 en 15 euro zit dan wel een behoorlijk gat.quote:Op maandag 11 februari 2019 15:44 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Headset voor 6 euro bij de action vind ik niet gek. En er zit geen sticker op of iets dergelijks.
Naja stom van de action...
Gaat niet om mij zelf. maar mijn neefje probeerde van zijn zakgeld er 1 te halen.
Ik zie bij een kassa ook regelmatig staan. Prijs die de kassa aangeeft is de juiste prijs.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:18 schreef Kassamiep het volgende:
Hieraan gerelateerd (sorry, topickaapje) - ik zie in meerdere winkels nog steeds briefjes met "door de indexering van de BTW zijn niet al onze spullen correct geprijsd" oid.
Het is inmiddels al 11 februari; de BTW verhoging is er al een tijdje. Mag je als consument eisen dat je het artikel voor de prijs op het kaartje krijgt ?
Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeftquote:Op maandag 11 februari 2019 18:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zie bij een kassa ook regelmatig staan. Prijs die de kassa aangeeft is de juiste prijs.
Op hun blaren zitten?quote:Op maandag 11 februari 2019 18:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeft
Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:18 schreef Kassamiep het volgende:
Hieraan gerelateerd (sorry, topickaapje) - ik zie in meerdere winkels nog steeds briefjes met "door de indexering van de BTW zijn niet al onze spullen correct geprijsd" oid.
Het is inmiddels al 11 februari; de BTW verhoging is er al een tijdje. Mag je als consument eisen dat je het artikel voor de prijs op het kaartje krijgt ?
Ondernemersrisico.quote:Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Toch geen 6 weken vermoed ik. Los daarvan, hun probleem.quote:Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Hier moeilijk over gaan doenquote:Op maandag 11 februari 2019 15:28 schreef KaleOssan het volgende:
Gaat om een headset. Is aangegeven als 6 euro is dus nu volgens hun 15 euro. Meerdere headsetten trouwens verkeerd geprijst volgens hun.
wat wil je er tegen doen dan als ze het toch weigeren?quote:Op maandag 11 februari 2019 15:28 schreef KaleOssan het volgende:
Gaat om een headset. Is aangegeven als 6 euro is dus nu volgens hun 15 euro. Meerdere headsetten trouwens verkeerd geprijst volgens hun.
Heb dit wel eens gehad, wat als iemand een stickertje met lager bedrag plakt op een product? Kan je moeilijk doen bij de kassa, maar dan krijg je altijd te horen dat de kassa de juiste prijst aan geeft.quote:Op maandag 11 februari 2019 15:46 schreef Fe2O3 het volgende:
De schap prijs zou de prijs moeten zijn, niet de prijs die de kassa zegt.
https://www.consumentenbo(...)rtje-van-het-artikel
Verder is recht hebben en recht krijgen een heel leuk iets, zeker als het om 9 euro verschil gaat. Zelfs de postzegel die een advocaat hiervoor op een brief plakt kost je al meer.
Als er weer eens een supermarktoorlog uitbreekt dan veranderen ze heel veel prijzen dagelijks als hun concurentt meegaat. Ze zijn bij de supermarkt pfima in staat om binnen een week allr prijzen aan te passen.quote:Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Precies. En zelfs zonder "supermarktoorlog" veranderen er dagelijks prijzen. Als dat handmatig teveel werk/te duur is, kunnen ze ook overstappen op digitale schapkaartjes.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 09:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als er weer eens een supermarktoorlog uitbreekt dan veranderen ze heel veel prijzen dagelijks als hun concurentt meegaat. Ze zijn bij de supermarkt pfima in staat om binnen een week allr prijzen aan te passen.
Ze vullen toch ook de vakken?
Dat kunnen zij wel zeggen, maar dat maakt nog niet dat ze gelijk hebben. Als klant zul je ook niet altijd gelijk krijgen, overigens.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 09:36 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb dit wel eens gehad, wat als iemand een stickertje met lager bedrag plakt op een product? Kan je moeilijk doen bij de kassa, maar dan krijg je altijd te horen dat de kassa de juiste prijst aan geeft.
Volgens mij net zo'n wassen neus als de eigen risico bordjes bij betaalde/bewaakte garderobes.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zie bij een kassa ook regelmatig staan. Prijs die de kassa aangeeft is de juiste prijs.
Ik denk dat de gemiddelde kassa medewerker daar niks om geeft of het nieteens opvalt. Hooguit een 'zo dat is goedkoop, die koop ik straks ook..' gevalletje.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeft
Ik betwijfel of zo'n briefje überhaupt rechtsgeldig is. Los daarvan geeft het een hele slechte indruk, te zeggen dat er een grote kans is dat de prijs op het schap niet de daadwerkelijke prijs is (en dat je je bij de kassa maar moet laten verrassen).quote:Op maandag 11 februari 2019 18:18 schreef Kassamiep het volgende:
Hieraan gerelateerd (sorry, topickaapje) - ik zie in meerdere winkels nog steeds briefjes met "door de indexering van de BTW zijn niet al onze spullen correct geprijsd" oid.
Want het is ook niet dat je al maanden van tevoren wist dat de btw-verhoging er zou komen?quote:Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Betekent niet dat je maanden van tevoren alle prijskaarten kan vervangen. Zit je met allemaal boze klanten want de prijs klopt niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want het is ook niet dat je al maanden van tevoren wist dat de btw-verhoging er zou komen?
Dan zet je er een prijs op met 'vanaf 1 januari'quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:33 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Betekent niet dat je maanden van tevoren alle prijskaarten kan vervangen. Zit je met allemaal boze klanten want de prijs klopt niet.
Heb ik wel eens gehad, spijkerbroek van 80 euro op schap voor 19 euro in kassa, 19 betaald.quote:Op maandag 11 februari 2019 18:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeft
Maar was dat bewust van de caissière, of heeft niet niet opgemerkt dat de kassa een lager bedrag aangaf dan het schapkaartje?quote:Op woensdag 13 februari 2019 05:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Heb ik wel eens gehad, spijkerbroek van 80 euro op schap voor 19 euro in kassa, 19 betaald.
Betekent wel dat je kunt zorgen dat je in de eerste week van januari genoeg oempaloempa's kunt inplannen om alle kaartjes te vervangen. Het kost je tijd, ja, maar ook weer niet zoveel tijd en zeker als groot concern moet je daar gewoon de capaciteit voor inplannen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:33 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Betekent niet dat je maanden van tevoren alle prijskaarten kan vervangen. Zit je met allemaal boze klanten want de prijs klopt niet.
Nou... de Jumbo had de verhoging al doorgevoerd in December geloof ik.quote:Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |