abonnement Unibet Coolblue
pi_184955600
Moet een winkel die een product verkeerd aangeprijst heeft, het ook voor dat bedrag verkopen?

Naar mijn herinnering, is de wet zo, dat als een winkel een prijs verkeerd heeft geplaatst dat het zo verkocht moet worden in die instantie.
Of is dat toch anders?
pi_184955614
ja, tenzij onrealistisch

bv een 55" flatscreen voor 50 euro
pi_184955620
Gaat om een headset. Is aangegeven als 6 euro is dus nu volgens hun 15 euro. Meerdere headsetten trouwens verkeerd geprijst volgens hun.
pi_184955740
Ligt een beetje aan alle omstandigheden van het geval ook denk ik. Als jij had kunnen weten dat de headset geen ¤ 6,- was, dan zal het al geen stand houden. Dus niet alleen als de prijs niet realistisch was, maar ook als het bijvoorbeeld gaat om een sticker op het product die afwijkt van de daadwerkelijke prijs die duidelijk op het schap van het product staat. Of als de prijs duidelijk is aangegeven in de reclamefolder.

Als dat alles niet het geval is en jij hebt echt mogen vertrouwen op die goedkopere prijs, dan zou de winkel het jou voor die prijs moeten verkopen. Kunnen ze alsnog weigeren natuurlijk en dan sta je mijn inziens nergens, tenzij je alles kan bewijzen en je je gelijk wil behalen via een gemachtigde. Lijkt mij die ¤ 9,- niet waard, en dat zal de Action ook weten :+ Zo'n typisch gevalletje gelijk hebben versus gelijk krijgen.

Ps. als je het product al gekocht hebt voor de hogere prijs, dan kan je natuurlijk niet alsnog aanspraak maken op die lagere prijs.
  maandag 11 februari 2019 @ 15:43:38 #5
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_184955803
WGR
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_184955820
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:38 schreef Schanu het volgende:
Ligt een beetje aan alle omstandigheden van het geval ook denk ik. Als jij had kunnen weten dat de headset geen ¤ 6,- was, dan zal het al geen stand houden. Dus niet alleen als de prijs niet realistisch was, maar ook als het bijvoorbeeld gaat om een sticker op het product die afwijkt van de daadwerkelijke prijs die duidelijk op het schap van het product staat. Of als de prijs duidelijk is aangegeven in de reclamefolder.

Als dat alles niet het geval is en jij hebt echt mogen vertrouwen op die goedkopere prijs, dan zou de winkel het jou voor die prijs moeten verkopen. Kunnen ze alsnog weigeren natuurlijk en dan sta je mijn inziens nergens, tenzij je alles kan bewijzen en je je gelijk wil behalen via een gemachtigde. Lijkt mij die ¤ 9,- niet waard, en dat zal de Action ook weten :+ Zo'n typisch gevalletje gelijk hebben versus gelijk krijgen.

Ps. als je het product al gekocht hebt voor de hogere prijs, dan kan je natuurlijk niet alsnog aanspraak maken op die lagere prijs.
Headset voor 6 euro bij de action vind ik niet gek. En er zit geen sticker op of iets dergelijks.
Naja stom van de action...
Gaat niet om mij zelf. maar mijn neefje probeerde van zijn zakgeld er 1 te halen.
  maandag 11 februari 2019 @ 15:46:24 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184955845
De schap prijs zou de prijs moeten zijn, niet de prijs die de kassa zegt.

https://www.consumentenbo(...)rtje-van-het-artikel

Verder is recht hebben en recht krijgen een heel leuk iets, zeker als het om 9 euro verschil gaat. Zelfs de postzegel die een advocaat hiervoor op een brief plakt kost je al meer.
Dum de dum
pi_184955865
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:44 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Headset voor 6 euro bij de action vind ik niet gek. En er zit geen sticker op of iets dergelijks.
Naja stom van de action...
Gaat niet om mij zelf. maar mijn neefje probeerde van zijn zakgeld er 1 te halen.
Action werkt al met bodemprijzen waar nauwelijks marge op zit. Tussen 6 en 15 euro zit dan wel een behoorlijk gat.
Tja, dan leg je effe die 9 euro bij. Of je neefje moet langer doorsparen. Of je (neefje) maakt er een olifant van en dient klachten in, die afgewezen worden, waarna je naar de rechter stapt, die een :') gezicht opzet. Tja, waar je zin in hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184958278
Je neefje hort die headset voor die zes euro te krijgen. Bij de action is dat een heel normale prijs voor een dergelijk item. Zijn enige kans was gelijk bij de kassa je punt heel duidelijk maken en niet wijken, vooral te zorgen dat die kassa lang bezet blijft. En dan nog moet je maar hopen dat er voldoende klanten in de buurt zijn die hem gelijk geven.

Achteraf ben je volkomen kansloos bij een zaak als de action.
pi_184958359
Hieraan gerelateerd (sorry, topickaapje) - ik zie in meerdere winkels nog steeds briefjes met "door de indexering van de BTW zijn niet al onze spullen correct geprijsd" oid.

Het is inmiddels al 11 februari; de BTW verhoging is er al een tijdje. Mag je als consument eisen dat je het artikel voor de prijs op het kaartje krijgt ?
pi_184958614
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:18 schreef Kassamiep het volgende:
Hieraan gerelateerd (sorry, topickaapje) - ik zie in meerdere winkels nog steeds briefjes met "door de indexering van de BTW zijn niet al onze spullen correct geprijsd" oid.

Het is inmiddels al 11 februari; de BTW verhoging is er al een tijdje. Mag je als consument eisen dat je het artikel voor de prijs op het kaartje krijgt ?
Ik zie bij een kassa ook regelmatig staan. Prijs die de kassa aangeeft is de juiste prijs.
pi_184958679
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zie bij een kassa ook regelmatig staan. Prijs die de kassa aangeeft is de juiste prijs.
Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeft :P
pi_184958784
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeft :P
Op hun blaren zitten?
  maandag 11 februari 2019 @ 19:11:30 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_184959320
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:18 schreef Kassamiep het volgende:
Hieraan gerelateerd (sorry, topickaapje) - ik zie in meerdere winkels nog steeds briefjes met "door de indexering van de BTW zijn niet al onze spullen correct geprijsd" oid.

Het is inmiddels al 11 februari; de BTW verhoging is er al een tijdje. Mag je als consument eisen dat je het artikel voor de prijs op het kaartje krijgt ?
Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184959590
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Ondernemersrisico.
dag
pi_184961722
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Toch geen 6 weken vermoed ik. Los daarvan, hun probleem.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184961862
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:28 schreef KaleOssan het volgende:
Gaat om een headset. Is aangegeven als 6 euro is dus nu volgens hun 15 euro. Meerdere headsetten trouwens verkeerd geprijst volgens hun.
Hier moeilijk over gaan doen :')
Bij de action.

:')
Ik was hier...
pi_184961952
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:28 schreef KaleOssan het volgende:
Gaat om een headset. Is aangegeven als 6 euro is dus nu volgens hun 15 euro. Meerdere headsetten trouwens verkeerd geprijst volgens hun.
wat wil je er tegen doen dan als ze het toch weigeren?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184968738
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:46 schreef Fe2O3 het volgende:
De schap prijs zou de prijs moeten zijn, niet de prijs die de kassa zegt.

https://www.consumentenbo(...)rtje-van-het-artikel

Verder is recht hebben en recht krijgen een heel leuk iets, zeker als het om 9 euro verschil gaat. Zelfs de postzegel die een advocaat hiervoor op een brief plakt kost je al meer.
Heb dit wel eens gehad, wat als iemand een stickertje met lager bedrag plakt op een product? Kan je moeilijk doen bij de kassa, maar dan krijg je altijd te horen dat de kassa de juiste prijst aan geeft.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:44:34 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184968809
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Als er weer eens een supermarktoorlog uitbreekt dan veranderen ze heel veel prijzen dagelijks als hun concurentt meegaat. Ze zijn bij de supermarkt pfima in staat om binnen een week allr prijzen aan te passen.

Ze vullen toch ook de vakken?
Tot nooit .......
pi_184969272
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als er weer eens een supermarktoorlog uitbreekt dan veranderen ze heel veel prijzen dagelijks als hun concurentt meegaat. Ze zijn bij de supermarkt pfima in staat om binnen een week allr prijzen aan te passen.

Ze vullen toch ook de vakken?
Precies. En zelfs zonder "supermarktoorlog" veranderen er dagelijks prijzen. Als dat handmatig teveel werk/te duur is, kunnen ze ook overstappen op digitale schapkaartjes.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:36 schreef 111210 het volgende:

[..]

Heb dit wel eens gehad, wat als iemand een stickertje met lager bedrag plakt op een product? Kan je moeilijk doen bij de kassa, maar dan krijg je altijd te horen dat de kassa de juiste prijst aan geeft.
Dat kunnen zij wel zeggen, maar dat maakt nog niet dat ze gelijk hebben. Als klant zul je ook niet altijd gelijk krijgen, overigens.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184969325
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zie bij een kassa ook regelmatig staan. Prijs die de kassa aangeeft is de juiste prijs.
Volgens mij net zo'n wassen neus als de eigen risico bordjes bij betaalde/bewaakte garderobes.
pi_184969861
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeft :P
Ik denk dat de gemiddelde kassa medewerker daar niks om geeft of het nieteens opvalt. Hooguit een 'zo dat is goedkoop, die koop ik straks ook..' gevalletje.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_184970094
Zit er juridisch misschien ook nog een verschil tussen:

- een vast prijskaartje op de plank waar het product op ligt

of:

- van die fluoriserend gekleurde stickertjes die op elk los product geplakt worden?

Die laatste laten wel eens los, kunnen op andere producten belanden en als er dan bijv 3 goed geprijsde artikelen in het schap liggen naast 1 verkeerd artikel, dan kan je dat de winkel ook minder verwijten dan bij een vast kaartje op het schap.
pi_184971135
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:18 schreef Kassamiep het volgende:
Hieraan gerelateerd (sorry, topickaapje) - ik zie in meerdere winkels nog steeds briefjes met "door de indexering van de BTW zijn niet al onze spullen correct geprijsd" oid.
Ik betwijfel of zo'n briefje überhaupt rechtsgeldig is. Los daarvan geeft het een hele slechte indruk, te zeggen dat er een grote kans is dat de prijs op het schap niet de daadwerkelijke prijs is (en dat je je bij de kassa maar moet laten verrassen).
pi_184976333
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Want het is ook niet dat je al maanden van tevoren wist dat de btw-verhoging er zou komen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_184976369
Paar weken terug nog iets bij de Kruidvat voor ¤1,99 i.p.v. ¤2,99 gekregen, omdat het verkeerd geprijsd was. Ik dacht eerst dat het schappelijk van de caissière was, maar blijkbaar zelfs bij wet verplicht.

Wel een beetje een grijs gebied, want hoe wordt er gecontroleerd of ik niet zelf het prijsje van een ander product pak en deze erop plak?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:33:08 #28
286575 Roces18
Chef de party
pi_184983389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want het is ook niet dat je al maanden van tevoren wist dat de btw-verhoging er zou komen?
Betekent niet dat je maanden van tevoren alle prijskaarten kan vervangen. Zit je met allemaal boze klanten want de prijs klopt niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184983532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:33 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Betekent niet dat je maanden van tevoren alle prijskaarten kan vervangen. Zit je met allemaal boze klanten want de prijs klopt niet.
Dan zet je er een prijs op met 'vanaf 1 januari'
Kon met de gulden/euro ook.. Dat is echt een ondernemersrisico, niet iets waarbij de klant moet gokken of het product wel echt meegegeven wordt voor de prijs die er bij staat.
dag
pi_184985983
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, ben benieuwd wat ze doen als de kassa dan een keer 80% te weinig aangeeft :P
Heb ik wel eens gehad, spijkerbroek van 80 euro op schap voor 19 euro in kassa, 19 betaald. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_184986901
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 05:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Heb ik wel eens gehad, spijkerbroek van 80 euro op schap voor 19 euro in kassa, 19 betaald. :)
Maar was dat bewust van de caissière, of heeft niet niet opgemerkt dat de kassa een lager bedrag aangaf dan het schapkaartje?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184989456
Dat was bewust. Ik heb hem erop geattendeerd en hij zei dat de kassaprijs leidend was.

Geen wonder dat de V&D failliet is gegaan :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_184995831
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:33 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Betekent niet dat je maanden van tevoren alle prijskaarten kan vervangen. Zit je met allemaal boze klanten want de prijs klopt niet.
Betekent wel dat je kunt zorgen dat je in de eerste week van januari genoeg oempaloempa's kunt inplannen om alle kaartjes te vervangen. Het kost je tijd, ja, maar ook weer niet zoveel tijd en zeker als groot concern moet je daar gewoon de capaciteit voor inplannen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 14 februari 2019 @ 08:36:59 #34
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_185007859
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Eisen mag, krijgen is een ander verhaal. Je moet niet vergeten dat een grote supermarkt zoals een Jumbo Foodmart of een AH XL zo'n twintig duizend verschillende producten heeft. En daar hangen allemaal prijskaartjes voor. Daar ben je denk ik wel ff mee zoet.
Nou... de Jumbo had de verhoging al doorgevoerd in December geloof ik.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 14 februari 2019 @ 13:14:26 #35
3542 Gia
User under construction
pi_185011991
Ik heb ook weleens borden gezien met de tekst: De prijs op de kassa is de juiste prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')