abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184920862
Titel zegt het al, ben zaterdag ochtend mijn pinpas verloren. Dit realiseerde ik mij pas s'avonds heb toen ik het realiseerde ook gelijk de pas geblokkeerd. Wel was er toen al 40 euro (4x10 euro contactloos bij een coffeeshop) mee afgerekend. Nou vroeg ik af heeft het nog zin aangifte te doen voor diefstal. Of is dit voor de politie de moeite niet waard. Om het geld lig ik niet zo wakker maar zou het wel fijn zijn als hij of zij hier voor gestraft wordt.
pi_184920894
pas blokkeren, aangifte doen en je geld terug vragen bij de bank

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 18:47:23 ]
pi_184920963
Master om ook meteen naar de shop te rennen :') :D Klote btw ts.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 18:49:38 #4
213457 engine
pi_184920968
Met tijdstip van transactie en camera beelden van de shop zou het waarschijnlijk snel duidelijk zijn maar geloof niet dat de politie hier tijd in gaat steken.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_184921056
Gewoon wel aangifte doen. 1 euro is al stelen.
pi_184921588
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:49 schreef eNGine10 het volgende:
Met tijdstip van transactie en camera beelden van de shop zou het waarschijnlijk snel duidelijk zijn maar geloof niet dat de politie hier tijd in gaat steken.
dat is teveel werk ivm privacy regels.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 19:38:21 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_184921997
Sorry, de politie heeft geen tijd voor jou.
Je bank daarentegen is vaak wel bereidt om de kosten te vergoeden als je dat kan aantonen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184922143
Bedankt voor de reacties, Ov trouwens ook gestolen en kan nu precies zien waar de "vinder" naartoe reist. Hij is nog geen 5 minuten bij mijn huis vandaan op de bus gestapt.
pi_184922191
Altijd aangifte doen
pi_184922477
Bel je bank en je krijgt het meestal gelijk vergoed. Aangifte zou niet eens nodig moeten zijn daarvoor
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_184923479
Contactloos pinnen is toch beperkt tot 25,-?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Spellchecker zaterdag 9 februari 2019 @ 20:40:42 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184923661
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:34 schreef Chinless het volgende:
Contactloos pinnen is toch beperkt tot 25,-?
Per pincontact.
En 50 euro is het maximum totaal.
https://www.pin.nl/consum(...)n-met-een-betaalpas/
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 februari 2019 @ 22:14:51 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184926114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:46 schreef kareldekikker455 het volgende:
Bedankt voor de reacties, Ov trouwens ook gestolen en kan nu precies zien waar de "vinder" naartoe reist. Hij is nog geen 5 minuten bij mijn huis vandaan op de bus gestapt.
Als het een persoonlijke OV-Chip was waar automatisch saldo laden op zit neem ik aan dat je die wel al hebt laten blokkeren?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184928669
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:45 schreef kareldekikker455 het volgende:
Titel zegt het al, ben zaterdag ochtend mijn pinpas verloren. Dit realiseerde ik mij pas s'avonds heb toen ik het realiseerde ook gelijk de pas geblokkeerd. Wel was er toen al 40 euro (4x10 euro contactloos bij een coffeeshop) mee afgerekend. Nou vroeg ik af heeft het nog zin aangifte te doen voor diefstal. Of is dit voor de politie de moeite niet waard. Om het geld lig ik niet zo wakker maar zou het wel fijn zijn als hij of zij hier voor gestraft wordt.
De bank is verplicht de door jou betwiste transacties te vergoeden. De bank moet namelijk kunnen aantonen dat jij het was met het betalen en met contactloos kan zij dat niet. De 40 euro krijg je sowieso terug. [DM maar als je meer details wilt]
Voor wat betreft wat de politie er aan doet, hangt een beetje af van de gemeente en hoe druk de politie daar is.
pi_184929032
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:07 schreef snabbi het volgende:

[..]

De bank is verplicht de door jou betwiste transacties te vergoeden. De bank moet namelijk kunnen aantonen dat jij het was met het betalen en met contactloos kan zij dat niet. De 40 euro krijg je sowieso terug. [DM maar als je meer details wilt]
Voor wat betreft wat de politie er aan doet, hangt een beetje af van de gemeente en hoe druk de politie daar is.
Je kan de details toch ook gewoon plaatsen? Immers van een verplichting of mij niets bekend, van hun eigen algemene voorwaarden wel.
pi_184929844
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je kan de details toch ook gewoon plaatsen? Immers van een verplichting of mij niets bekend, van hun eigen algemene voorwaarden wel.
ABN gaat het geld al vergoeden dus dat komt goed.
pi_184931803
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je kan de details toch ook gewoon plaatsen? Immers van een verplichting of mij niets bekend, van hun eigen algemene voorwaarden wel.
Het is vooral luiheid om de wetteksten niet op te moeten zoeken, als het niet nodig is.
pi_184932112
Geen of niet tijdig aangifte doen betekent vaak ook geen geld terug van de bank.

Hoewel dat per bank ietwat kan verschillen natuurlijk, maar als je een week wacht dan is dat natuurlijk wel beetje raar.

Maar goed zo te zien ga je er toch werk van maken.
pi_184932979
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geen of niet tijdig aangifte doen betekent vaak ook geen geld terug van de bank.

Hoewel dat per bank ietwat kan verschillen natuurlijk, maar als je een week wacht dan is dat natuurlijk wel beetje raar.

Maar goed zo te zien ga je er toch werk van maken.
Je bent slechts verplicht aangifte te doen, wanneer de bank dit aan jou vraagt. Je bent wel verplicht de bank te informeren van verlies of diefstal.

Overigens nu ik het toch gevonden heb, de eerdere verwijzing dat de bank verplicht is te betalen staat in artikel 527. Je hebt conform artikel 526 13 maanden de tijd om die transactie te betwisten.
pi_184933083
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:35 schreef snabbi het volgende:

[..]

Je bent slechts verplicht aangifte te doen, wanneer de bank dit aan jou vraagt. Je bent wel verplicht de bank te informeren van verlies of diefstal.

Overigens nu ik het toch gevonden heb, de eerdere verwijzing dat de bank verplicht is te betalen staat in artikel 527. Je hebt conform artikel 526 13 maanden de tijd om die transactie te betwisten.
Nooit geweten van die 13 maanden, maar een transactie betwisten, valt diefstal onder transacties in die context?
Zo leest het meer als in onverschuldigde betalingen of iets in die geest.
pi_184933568
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nooit geweten van die 13 maanden, maar een transactie betwisten, valt diefstal onder transacties in die context?
Zo leest het meer als in onverschuldigde betalingen of iets in die geest.
De diefstal van je betaalinstrument moet je onverwijld (dus zo snel mogelijk na ontdekking) melden. Het feit dat er betalingen gedaan zijn, die niet door jou geinitieerd zijn staat daar los van.
pi_184935421
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:14 schreef Nizno het volgende:

[..]

Als het een persoonlijke OV-Chip was waar automatisch saldo laden op zit neem ik aan dat je die wel al hebt laten blokkeren?
Reizen met een gestolen persoonlijke kaart lijkt me niet super nuttig. Rijd je alsnog zwart.

Leuker is om hem op te wachten als ie de bus terug neemt.
Eerst denken, dan typen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 10 februari 2019 @ 13:35:23 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184935506
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 13:29 schreef Piger het volgende:

[..]

Reizen met een gestolen persoonlijke kaart lijkt me niet super nuttig. Rijd je alsnog zwart.

Leuker is om hem op te wachten als ie de bus terug neemt.
Maar in de bus heeft nog nooit iemand naar mijn kaart gekeken. Ze letten alleen op het piepje.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184935780
quote:
99s.gif Op zondag 10 februari 2019 13:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

Maar in de bus heeft nog nooit iemand naar mijn kaart gekeken. Ze letten alleen op het piepje.
bij kaart controle kijken ze wel naar de foto. Oké ben nog nooit in de bus gecontroleerd maargoed reis sowieso bijna nooit met ov. (altijd fiets)
pi_184953484
Waarom bieden banken eigenlijk dat contactloos betalen aan als je ze bij dit soort gevallen ook nog eens de schade moeten vergoeden?

Ik heb het gewoon uitstaan o.a. vanwege dit soort dingen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')