quote:en wat hebben jullie nou precies, sex??
Op zaterdag 4 januari 2003 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
ja maar wat wil je nou dan ? tis mij even niet helemaal duidelijk...
quote:Waarom quote je mij nou
Op zaterdag 4 januari 2003 14:25 schreef piere het volgende:[..]
en wat hebben jullie nou precies, sex??
of is het puur vriendschappelijk met een extraatje (geen sex)
of allebei??
quote:uhm, wat ik dus een beetje proef is dat jij nu een beetje jaloers bent op die nieuwe meid...Ja er gaan dingen veranderen ja, hoezeer jullie beiden ook willen dat dat niet is. Dat is iets wat automatisch gebeurd in deze situatie, dat betekent niet per se dat je hem helemaal kwijt bent. Wat je niet moet doen is krampachtig proberen vast te houden, want dan drijf je hem alleen maar weg...je moet t gewoon accepteren. Er komt iemand bij in zijn leven, dat betekent gewoon dat er dingen veranderen. Ik kan er ook niets anders van maken.
Op zaterdag 4 januari 2003 14:31 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat is het punt , dat weet ik niet . Onze geschiedenis tussen die jongen en mij is heel complex .
Ik wil hem niet kwijt , maar ben geschrokken . Denk juist voor mij dat dit aangaf dat ik hem kwijt zou raken , hij legt juist de nadruk op dat dat niet gebeurd en wil daar ook moeite voor doen .
Hij zegt dat niets veranderd maar het is wel zo , want straks is die met haar en zij zal niet snappen wat er tussen ons is .
Zijn gevoel voor haar staat los van zijn gevoelens voor mij en dat zegt die zelf ook al en ik zie dat ook zo .
Maar hoe kan ik met hem om blijven gaan op een goede manier , want hij is gewoon heel speciaal voor mij.
quote:Als jullie zo belangrijk zijn voor elkaar, is het denk ik het beste om haar direct erbij te betrekken ( niet altijd natuurlijk), maar dat ze jou een keer ontmoet, ziet hoe jullie met elkaar omgaan enz. Dan is dat gelijk duidelijk en uit de weg!
Op zaterdag 4 januari 2003 14:31 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat is het punt , dat weet ik niet . Onze geschiedenis tussen die jongen en mij is heel complex .
Ik wil hem niet kwijt , maar ben geschrokken . Denk juist voor mij dat dit aangaf dat ik hem kwijt zou raken , hij legt juist de nadruk op dat dat niet gebeurd en wil daar ook moeite voor doen .
Hij zegt dat niets veranderd maar het is wel zo , want straks is die met haar en zij zal niet snappen wat er tussen ons is .
Zijn gevoel voor haar staat los van zijn gevoelens voor mij en dat zegt die zelf ook al en ik zie dat ook zo .
Maar hoe kan ik met hem om blijven gaan op een goede manier , want hij is gewoon heel speciaal voor mij.
quote:Ik zal het uitleggen ben vroeger misbruikt geweest en hij is de eerste waar ik mee naar bed ben geweest sindsdien.
Op zaterdag 4 januari 2003 14:25 schreef piere het volgende:[..]
en wat hebben jullie nou precies, sex??
of is het puur vriendschappelijk met een extraatje (geen sex)
of allebei??
quote:Dat is nu juist het rare , we hebben net weer afgesproken elkaar te gaan zien en we gaan elkaar nu door dit juist sneller zien .
Op zaterdag 4 januari 2003 14:35 schreef Femke13 het volgende:[..]
Als jullie zo belangrijk zijn voor elkaar, is het denk ik het beste om haar direct erbij te betrekken ( niet altijd natuurlijk), maar dat ze jou een keer ontmoet, ziet hoe jullie met elkaar omgaan enz. Dan is dat gelijk duidelijk en uit de weg!
En tja, je kan ook blij zijn voor hem. Ik neem aan dat je hem graag gelukkig ziet als hij zoveel voor je betekent!
En als je verliefd bent, zul je hem idd wat minder zien in het begin! Gewoon eerlijk en duidelijk zijn, dan gaat het wel goed!
quote:Jaloezie is het niet echt , meer angst dat zij probeert tussen onze band te komen . Ik ben zelf redelijk vrij in relaties , maar ik heb meer angst dat zij hem straks gaat claimen , juist om wat Dennis en ik hebben.
Op zaterdag 4 januari 2003 14:34 schreef CoolGuy het volgende:[..]
uhm, wat ik dus een beetje proef is dat jij nu een beetje jaloers bent op die nieuwe meid...Ja er gaan dingen veranderen ja, hoezeer jullie beiden ook willen dat dat niet is. Dat is iets wat automatisch gebeurd in deze situatie, dat betekent niet per se dat je hem helemaal kwijt bent. Wat je niet moet doen is krampachtig proberen vast te houden, want dan drijf je hem alleen maar weg...je moet t gewoon accepteren. Er komt iemand bij in zijn leven, dat betekent gewoon dat er dingen veranderen. Ik kan er ook niets anders van maken.
(correct me if i'm wrong)
Iig sterkte ermee.
quote:om ff wat nadruk op je vragen te leggen
Op zaterdag 4 januari 2003 14:31 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Waarom quote je mij nou
Het gaat hier niet om mij gekkie
quote:Daar lijkt het wel op idd. Iig is er sprake van duidelijk claimgedrag. Goeie vrienden zijn maar de ander blijkbaar toch niet het beste gunnen...
Op zaterdag 4 januari 2003 15:00 schreef berney het volgende:
Ben je zelf verliefd op hem??
Met jullie uitwisseling van geruststellingen leg je alleen maar meer druk op wat er in de toekomst gaat gebeuren want nu scheppen jullie verwachtingen met betrekking tot een nieuwe relatie die nog in de kinderschoenen staat en waarvan niemand nog weet wat ermee gaat gebeuren.
Een ander denkbaar scenario is dat hij een prachtige relatie krijgt waarbij jij als vriendin ook onvoorwaardelijk geaccepteerd gaat worden. Als je nu al scenario´s gaat bedenken waarin jij aan het kortste einde zal trekken dan heb je het al een deel van je realiteit gemaakt, niet omdat het daadwerkelijk aan het gebeuren is maar omdat je er wel telkens aan zal denken. Dat is geen leven, dat is onnodig lijden.
quote:Nee , het is geen claimen , ik wil voor hem wel degelijk dat die gelukkig is, alleen voor mij maakt de situatie nu veel moeilijker .
Op zaterdag 4 januari 2003 15:04 schreef CoNNaiZ het volgende:[..]
Daar lijkt het wel op idd. Iig is er sprake van duidelijk claimgedrag. Goeie vrienden zijn maar de ander blijkbaar toch niet het beste gunnen...
quote:Maar het punt juist is dat onze vriendschap verder gaat dan vriendschap en we weten er beiden heel moeilijk mee om te gaan.
Op zaterdag 4 januari 2003 15:05 schreef thoth het volgende:
Je angst is begrijpelijk maar oneerlijk. Als je ervanuit gaat dat zij jullie band misschien niet zal begrijpen of accepteren dan maak jij het moeilijker voor Dennis en haar om een eerlijke relatie te beginnen, immers, jouw mening doet er wat hem betreft erg veel toe en hij zal daar waarschijnlijk ook rekening mee houden.Met jullie uitwisseling van geruststellingen leg je alleen maar meer druk op wat er in de toekomst gaat gebeuren want nu scheppen jullie verwachtingen met betrekking tot een nieuwe relatie die nog in de kinderschoenen staat en waarvan niemand nog weet wat ermee gaat gebeuren.
Een ander denkbaar scenario is dat hij een prachtige relatie krijgt waarbij jij als vriendin ook onvoorwaardelijk geaccepteerd gaat worden. Als je nu al scenario´s gaat bedenken waarin jij aan het kortste einde zal trekken dan heb je het al een deel van je realiteit gemaakt, niet omdat het daadwerkelijk aan het gebeuren is maar omdat je er wel telkens aan zal denken. Dat is geen leven, dat is onnodig lijden.
In de werkelijkheid liggen de zaken altijd wat gecompliceerder omdat we wel degelijk inzetten op exclusieve relaties dus in dat opzicht heb je alle reden om bang te zijn dat er dingen gaan veranderen.
Eén advies. Als jullie relatie zo intiem is (en dan bedoel ik niet fysiek maar mentaal) dan moet je het inderdaad aan hem overlaten om te beslissen wat er gaat gebeuren maar offer jezelf niet bij voorbaat op door bijvoorbeeld jullie onderlinge contact te verminderen, anticiperend op wat er misschien wel of niet gaat gebeuren. Niemand kan in de toekomst kijken.
quote:Daar ben ik het ook mee eens , helemaal zelfs.Alleen wat ik vaak heb ondervonden is dat vrouwen onderling dat niet begrijpen en daardoor is die angst te groot, juist omdat al eerder mensen tussen ons in probeerden te komen. En is goed dat je de nadruk legt op je zelf opofferen , want dat is iets wat ik gauw doe. Ik ben al gauw iemand die te gauw zelf denkt iets te doen voor een ander en uiteindelijk zelf er de dupe van word.
Op zaterdag 4 januari 2003 16:42 schreef thoth het volgende:
Feitelijk bestaat er niet zoiets als óf vrienden zijn óf een item vormen (anders gezegd verliefd zijn en een exclusief paar vormen). We doen onszelf ook vreselijk tekort als we serieus proberen één exclusieve relatie met iemand te hebben want wie heeft ooit gezegd dat er voor elke persoon maar één ander zou zijn? Niemand. Echt niet.In de werkelijkheid liggen de zaken altijd wat gecompliceerder omdat we wel degelijk inzetten op exclusieve relaties dus in dat opzicht heb je alle reden om bang te zijn dat er dingen gaan veranderen.
Eén advies. Als jullie relatie zo intiem is (en dan bedoel ik niet fysiek maar mentaal) dan moet je het inderdaad aan hem overlaten om te beslissen wat er gaat gebeuren maar offer jezelf niet bij voorbaat op door bijvoorbeeld jullie onderlinge contact te verminderen, anticiperend op wat er misschien wel of niet gaat gebeuren. Niemand kan in de toekomst kijken.
Ik reageer dus later op de avond, ATJ!!
quote:Ik denk ook niet dat daar een reden voor is. Jij maakt nu eenmaal een belangrijk deel van zijn leven uit en dat feit is iets wat hij mee zal nemen in andere relaties, het is iets wat hem hem maakt en ja er is altijd iemand die meent die feitelijkheid te kunnen negeren of er iets aan te doen maar als jij echt iets voor hem betekent (en kennelijk is dat zo) dan zal hij jullie relatie daar niet onder laten lijden.
Op zaterdag 4 januari 2003 16:50 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hij heeft me juist bij deze beslissing betrokken ook denk ik om juist het zo te houden zoals het is en duidelijk te maken ook dat ik niet bang hoef te zijn.
Wat een klotesituatie is dit, juist omdat hij zoveel van je weet wat niemand anders van je weet he?
Heb precies hetzelfde gehad,
en heb het er nog steeds moeilijk mee,
Maar wat is precies jouw probleem?
Dat dat andere meisje tussen de vriendschap van jouw en dennis komt, juist nu het wat weer beter gaat?
Dat is idd heel moeilijk, omdat vrouwen onderling ontzettend jaloers zijn, maar zeg is eerlijk is dat wat je dwarszit, of het idee dat hij misschien met iemand anders ook zon goeie band opbouwt? bedenk dan dat elke vriendschap anders is, en hij zou nooit met iemand anders kunnen delen wat hij met jou gedeeld heeft, en nog steeds doet, maar is wel donders moeilijk,
Ik vind ook moeilijk om degene waar het bij mij omgaat met iemand anders te zien(ook al is dat nu nog niet gebeurd)
idd, het idee van een thuisbasis lijkt weg te vallen,
Maar ik zou zeggen praat er is met hem over, ik denk dat dat heel erg oplucht hoor,
heel veel succes....
liefs ;*
Als het hem alleen om deze nieuwe dame zou gaan, zou hij dan de moeite nemen om jou erbij te betrekken? Als bescherming want misschien wordt het niets tussen die twee? Kan best. Kan ook best dat het niet zo is. Hij is de enige die daar uiteindelijk helderheid in zal verschaffen.
quote:Voor mij is het meer de angst dat zij tussen ons komt de band die we hebben en inderdaad juist nu het weer beter is . Het rare is juist ook dat we die band ook heel erg sterk telepatisch hebben , ik heb ook heel veel voorvoeld in het contact dat we hebben , nummer waar we voor het eerst op gezoend hadden was ook "never tear us apart". Het rare is als ik hem weer zie weet ik weer dat wij onze eigen wereldje van ons tweeen hebben , dat was juist eerst iets wat hem tegenhield en nu lijkt wel of die het ook weer opzoekt .
Op zaterdag 4 januari 2003 17:55 schreef racoon2002 het volgende:
he gelly,Wat een klotesituatie is dit, juist omdat hij zoveel van je weet wat niemand anders van je weet he?
Heb precies hetzelfde gehad,
en heb het er nog steeds moeilijk mee,
Maar wat is precies jouw probleem?
Dat dat andere meisje tussen de vriendschap van jouw en dennis komt, juist nu het wat weer beter gaat?
Dat is idd heel moeilijk, omdat vrouwen onderling ontzettend jaloers zijn, maar zeg is eerlijk is dat wat je dwarszit, of het idee dat hij misschien met iemand anders ook zon goeie band opbouwt? bedenk dan dat elke vriendschap anders is, en hij zou nooit met iemand anders kunnen delen wat hij met jou gedeeld heeft, en nog steeds doet, maar is wel donders moeilijk,
Ik vind ook moeilijk om degene waar het bij mij omgaat met iemand anders te zien(ook al is dat nu nog niet gebeurd)
idd, het idee van een thuisbasis lijkt weg te vallen,
Maar ik zou zeggen praat er is met hem over, ik denk dat dat heel erg oplucht hoor,
heel veel succes....
liefs ;*
quote:Voor mensen die zoiets niet kennen, en nog nooit zoiets hebben meegemaakt met een ander persoon is dat ook heel erg moeilijk te begrijpen,
Op zaterdag 4 januari 2003 18:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Voor mij is het meer de angst dat zij tussen ons komt de band die we hebben en inderdaad juist nu het weer beter is . Het rare is juist ook dat we die band ook heel erg sterk telepatisch hebben , ik heb ook heel veel voorvoeld in het contact dat we hebben , nummer waar we voor het eerst op gezoend hadden was ook "never tear us apart". Het rare is als ik hem weer zie weet ik weer dat wij onze eigen wereldje van ons tweeen hebben , dat was juist eerst iets wat hem tegenhield en nu lijkt wel of die het ook weer opzoekt .
Ik geloof ook niet zo in alleenrecht en dat weet die ook , maar ik ben gewoon bang dat diegene waar hij verliefd op is daar weer niet ingelooft en ons contact ook totaal niet begrijpt.
Weet hij eigenlijk wel precies wat hij met je wil? wat zijn precies zijn gevoelens tegenover jou?
quote:Maar als je dit toch zelf terugleest meis, dan is er toch eigenlijk nix aan de hand? als hij duidelijk is, en jullie weten allebei hoe het zit tussen elkaar, waar ben je dan zo bang voor, je hoeft toch niet aan andere mensen jullie band te verantwoorden, en waarom aan zn nieuwe vriendin dan wel? Laat ie het dan lekker op vriendschap houden? als jij en hij maar weten hoe het zit, dat is toch het belangrijkst??
Op zaterdag 4 januari 2003 18:42 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
We hebben allebei daarin allebei precies hetzelfde, alleen hij ziet van mij dat ik niet uit mijn woorden kom en dingen niet kan plaatsen, dus wil hij dat ik na ga denken omdat ik te onzeker word .Hij heeft ook aangegeven dat ik daar niet bang voor hoef te zijn, want dat laat die niet gebeuren en daar geloof ik ook wel in . Dat vorige vrouwtje maakte ook die fout door hem te claimen, en toen heeft die alle contact met haar meteen verbroken .
Ik denk dat die juist ook daarom uitgebreid met mij over wil praten, juist omdat die niet wil dat dit soort dingen tussen ons komen. Voor mij is het eigenlijk ook weer een herbelevenis , het is net alsof ik weer mezelf naar anderen moet verklaren hoe ons contact is en anderen daar weer het veroordelende vingertje uitgaan steken . Ik denk dat Dennis daarom ook maar aan het vriendschapverhaal blijft zitten omdat anderen die band toch niet begrijpen , en daar anders tussen gaan wroeten.
quote:Precies, ken het gevoel, eerst donders druk om maken, en uiteindelijk zien dat het nog best te doen is, hoop dat je je iets beter voelt
Op zaterdag 4 januari 2003 18:54 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat is ook zo , ik denk gewoon dat ik er te onzeker in ben. Het is ook gewoon het net horen , en dan is het voor mij weer daar gaan we weer .
Ik was ook echt in paniek en dat hoorde die en zegt die ook zet voor jou ff dingen op een rijtje zoals het is, want zo kent die me ook . Eerst door een diep dal en dan heb ik het weer gerelativeerd.
quote:Goh, dit topic zou van mijn hand kunnen zijn!
Op zaterdag 4 januari 2003 16:50 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:Daar ben ik het ook mee eens , helemaal zelfs.Alleen wat ik vaak heb ondervonden is dat vrouwen onderling dat niet begrijpen en daardoor is die angst te groot, juist omdat al eerder mensen tussen ons in probeerden te komen. En is goed dat je de nadruk legt op je zelf opofferen , want dat is iets wat ik gauw doe. Ik ben al gauw iemand die te gauw zelf denkt iets te doen voor een ander en uiteindelijk zelf er de dupe van word.
Hij heeft me juist bij deze beslissing betrokken ook denk ik om juist het zo te houden zoals het is en duidelijk te maken ook dat ik niet bang hoef te zijn.
Die willen iemand claimen "voor zichzelf alleen" terwijl wij juist niet die beperkingen willen. Nu ben ik weleens benauwd dat hij zich laat "betoveren" door bepaalde manipulatieve technieken die vrouwen nu eenmaal perfect beheersen en waar mannen erg moeilijk verdediging tegen hebben.. (een soort genetisch bepaald programma dat dan in werking treedt waardoor de ratio van mijn vriend ineens niet meer werkt)....
Zelf istie daar heel nuchter onder en we weten ondanks alles toch dat wij elkaar nooit zullen loslaten, maar toch moet ik toegeven dat ik af en toe benauwd ben dat zijn ratio wegvalt door betovering van die derde... zoiets.
Ik vind dat jij je heel sportief en vol begrip opstelt en dat zal jouw vriend je altijd in dank blijven afnemen. Dat is pas echte liefde/vriendschap. Die ander zo vrij laten dat ie kan ontdekken dat jouw liefde voor hem veel groter is dan hij ooit had kunnen bedenken. Dat besef komt zeker bij hem!
quote:Wow, herkenbaar dit zeg! Kep precies hetzelfde...
Op zaterdag 4 januari 2003 18:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:Ik geloof ook niet zo in alleenrecht en dat weet die ook , maar ik ben gewoon bang dat diegene waar hij verliefd op is daar weer niet ingelooft en ons contact ook totaal niet begrijpt.
Als jij blijft malen en je zorgen maken en bv. bij hem er op hamert dat er NIETS of NIEMAND tussen jullie vriendschap mag komen... dan komt dat onbewust misschien bij hem weer een beetje over alsof JIJ hem claimt, als vriend.
Dus wees de verstandigste, wees de beste vriendin die je voor hem kunt zijn door hem zijn verliefdheid te gunnen, je begrijpend naar hem op te stellen, welgemeende interesse tonen in zijn verliefdheid op dat andere meisje. Maak haar niet in gedachten al ´de vijand´, snap je een beetje wat ik bedoel? Ze hééft nog helemaal niet gezegd dat hij jullie vriendschap moet opgeven, en als hij écht die geweldige vriend is die jij zegt dat hij is... hoef je daar nooit, nooit, NOOIT bang voor te zijn dat hij haar tussen jullie laat komen!
quote:Exact, dat is wat het zo lastig maakt. Je wilt niet al te claimerig overkomen zelf, je wilt hem juist die vrijheid geven uiteraard. Toch kun je af en toe die twijfels over die "derde" niet zo goed de baas blijven. Ze nemen dan even een loopje met je.... waar je je dan weer een beetje stom over voelt. Enfin, je kent het wel: een vicieuze cirkel gedachte.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:04 schreef Loesje29 het volgende:Als jij blijft malen en je zorgen maken en bv. bij hem er op hamert dat er NIETS of NIEMAND tussen jullie vriendschap mag komen... dan komt dat onbewust misschien bij hem weer een beetje over alsof JIJ hem claimt, als vriend.
In het topic `Ik Ben Verliefd´ schreef je vandaag:
----------------------------------
Goed nieuws , ik ga hem weer zien
Vanochtend zei die dat die zeker bij mij langs zou komen. Dat zegt ook heel veel na alles wat er gebeurd is.
-----------------------------------
Gaat dit over dezelfde jongen??? Want dit geeft duidelijk aan dat je WEL verliefd op hem bent (gezien het hartje en het topic waarin je het plaatst.....)
quote:Nee dat is het niet , zoals het vanochtend was toen ik het hoorde , dacht ik er gewoon over het contact te beeindigen.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:04 schreef Loesje29 het volgende:
Jij bent bang dat zij misschien hem gaat claimen, gaat zeggen dat hij jullie vriendschap op moet geven. Je moet even heel diep ademhalen en bij jezelf het volgende denken:Als jij blijft malen en je zorgen maken en bv. bij hem er op hamert dat er NIETS of NIEMAND tussen jullie vriendschap mag komen... dan komt dat onbewust misschien bij hem weer een beetje over alsof JIJ hem claimt, als vriend.
Dus wees de verstandigste, wees de beste vriendin die je voor hem kunt zijn door hem zijn verliefdheid te gunnen, je begrijpend naar hem op te stellen, welgemeende interesse tonen in zijn verliefdheid op dat andere meisje. Maak haar niet in gedachten al ´de vijand´, snap je een beetje wat ik bedoel? Ze hééft nog helemaal niet gezegd dat hij jullie vriendschap moet opgeven, en als hij écht die geweldige vriend is die jij zegt dat hij is... hoef je daar nooit, nooit, NOOIT bang voor te zijn dat hij haar tussen jullie laat komen!
quote:Ja precies , dat merkte die aan me. Ik ga het dan al zien dat die het contact met me wil beeindigen , dus ben ik een stapje voor.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:29 schreef Anemoon het volgende:[..]
Exact, dat is wat het zo lastig maakt. Je wilt niet al te claimerig overkomen zelf, je wilt hem juist die vrijheid geven uiteraard. Toch kun je af en toe die twijfels over die "derde" niet zo goed de baas blijven. Ze nemen dan even een loopje met je.... waar je je dan weer een beetje stom over voelt. Enfin, je kent het wel: een vicieuze cirkel gedachte.
Fragile
Like a baby in your arms
Be gentle with me
I'd never willingly
Do you harm
Apologies
Are all you seem to get from me
But just like a child
You make me smile
When you care for me
And you know
It's a question of lust
It's a question of trust
It's a question of not letting
What we've built up
Crumble to dust
It is all of these things and more
That keep us together
Independence
Is still important for us though (we realise)
It's easy to make
The stupid mistake
Of letting go (do you know what I mean)
My weaknesses
You know each and every one (it frightens me)
But I need to drink
More than you seem to think
Before I'm anyone's
And you know
It's a question of lust
It's a question of trust
It's a question of not letting
What we've built up
Crumble to dust
It is all of these things and more
That keep us together
Kiss me goodbye
When I'm on my own
But you know that I'd
Rather be home
It's a question of lust
Dit omschrijft best wel de situatie eigenlijk zoals ik het zie .
Kun je op korte termijn met je vriend hierover een gesprek hebben?
Dan kom je weer een stuk meer tot rust en begrip. Volgens mij zijn jullie echt goede vrienden en die band is niet stuk te krijgen door iemand anders hoor!
Ga hem opzoeken wanneer je maar even tijd hebt.
Hou je taai he!
quote:Nee op het moment ff niet , want hij weet precies hoe ik ben daarin dat ik dan te overemotioneel ben en dingen in hoofd haal die er niet zijn.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:13 schreef Anemoon het volgende:
He, das heel vervelend joh!Kun je op korte termijn met je vriend hierover een gesprek hebben?
Dan kom je weer een stuk meer tot rust en begrip. Volgens mij zijn jullie echt goede vrienden en die band is niet stuk te krijgen door iemand anders hoor!
Ga hem opzoeken wanneer je maar even tijd hebt.Hou je taai he!
quote:Ja, das heel verstandig dan!
Op zaterdag 4 januari 2003 22:25 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Nee op het moment ff niet , want hij weet precies hoe ik ben daarin dat ik dan te overemotioneel ben en dingen in hoofd haal die er niet zijn.
Ik wil ook niet als een jankend puppie aan de telefoon hangen en dat ga ik krijgen als ik hem snel ga spreken. Dan word ik juist claimerig en daar schrikt die dan van . En ten tweede heb ik ook mijn eigen trots, ik stel me liever niet te kwetsbaar op .
hoop dat het goed gaat op die manier.
liefs DE
Kun je vriendschap zodanig indammen dat je bepaalde zaken erbuiten laat zoals een relatie met iemand anders?
Je angst is dat jullie relatie onder druk komt te staan door andere mensen maar daar ontkom je niet aan als anderen wel op de hoogte zijn van een vriendschap maar niet de aard van die vriendschap kunnen inschatten omdat het onbesproken blijft. Het risico wat je dan loopt is dat mensen bepaalde zaken gaan bedenken, gedrag gaan analyseren en daaruit proberen af te leiden wat er bij die ander gaande is.
Het punt is; noch jij noch Dennis hoeft jullie relatie te verklaren of te verdedigen. Als hij een relatie begint met iemand anders dan is het aan die iemand anders om zijn relatie met jou (in welke hoedanigheid dan ook) te accepteren of af te wijzen.
Ik kan je oplossing ook verkeerd begrepen hebben maar dan moet je me even corrigeren.
Als jullie zo´n hechte band hebben en je bent niet in staat om echt te benoemen wat voor relatie er tussen jullie is (.....niet echt vriendschap, niet echt verliefdheid.....) wat is er dan wel gaande? Of anders gezegd; waarom zijn jullie geen koppel? De band zoals jij hem omschrijft is redelijk uniek volgens mij.
ps. Als je er behoefte aan hebt om te chatten, je hebt mn ICQ nummer
Ik heb het idee dat je het contact met Dennis idealiseert. Ik geloof zeker dat er een hechte band tussen jullie is. Maar ik ken ook jouw borderlineverleden (en het mijne )....
Ik heb ook wel eens gehad dat ik helemaal weg van iemand was, ik was er zeker van dat hij en ik voor elkaar geboren waren, zielemaatjes.... Dat voelde echt oprecht diep uit mijn hart zo. En later bleek dat allemaal nogal mee (of tegen) te vallen .
Ook zoals jij schrijft over voorgevoelens en energie sturen... Ik weet niet hoor. Het lijkt me goed om de dingen vanuit de realiteit te bekijken. Zie maar hoe het tussen jullie loopt als nu hij een vriendinnetje heeft. Het lijkt me zo zinloos om al van te voren allerlei afspraken enzo te maken.
Vertel hem gewoon waar je bang voor bent, maar ga de dingen niet tot in detail proberen te analyseren. Imo kan het dan alleen nog maar kapot gaan, omdat het zo vreselijk geforceerd wordt.
Met andere woorden, relativeer een beetje.
het ging de laatste tijd hartstikke goed met je en ik hoop zeker dat deze situatie je niet een stuk terug zet. dat is het niet waard, ondanks het verdriet dat je ervan hebt.
verdriet om dit is heel normaal maar ik hoop dat je zelf kunt inzien dat dit misschien wel beter voor je is en ik hoop dat je je goede gevoel weet te herinneren als je je klote voelt.
sterkte meis
quote:Hier sluit ik me volledig bij aan..
Op dinsdag 7 januari 2003 16:30 schreef DarkElf het volgende:
dat hij zijn ziekte niet wilt accepteren is iets van hem, jij hebt alle recht om op je eigen manier, je eigen tempo je verleden te verwerken en iemand die anders dan dat beweert spoort niet.het ging de laatste tijd hartstikke goed met je en ik hoop zeker dat deze situatie je niet een stuk terug zet. dat is het niet waard, ondanks het verdriet dat je ervan hebt.
verdriet om dit is heel normaal maar ik hoop dat je zelf kunt inzien dat dit misschien wel beter voor je is en ik hoop dat je je goede gevoel weet te herinneren als je je klote voelt.
sterkte meis
quote:Ik weet dat het beter voor me is , en moet ook ff die woede die ik heb over de situatie gebruiken om die knoop door te blijven hakken.
Op dinsdag 7 januari 2003 16:30 schreef DarkElf het volgende:
dat hij zijn ziekte niet wilt accepteren is iets van hem, jij hebt alle recht om op je eigen manier, je eigen tempo je verleden te verwerken en iemand die anders dan dat beweert spoort niet.het ging de laatste tijd hartstikke goed met je en ik hoop zeker dat deze situatie je niet een stuk terug zet. dat is het niet waard, ondanks het verdriet dat je ervan hebt.
sterkte meis
quote:You go girl!!
Op dinsdag 7 januari 2003 16:54 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat was ook trouwens de reden dat ik het contact wilde verbreken , omdat hij gewoon mijn terugval niet waard is .
Ik ga geen energie steken in iemand die niet met mijn problemen om kan gaan , hij zal zichzelf wel tegenkomen want het enige wat die doet is vluchten en uiteindelijk zal iedereen hem in de steek laten , want hij blijft in zijn vicieuze cirkel zitten en leert niets .
quote:Punt een: Hij hoeft niet met jouw problemen om te gaan, dat is aan jou. Hij moet met jou omgaan.
Op dinsdag 7 januari 2003 16:54 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik ga geen energie steken in iemand die niet met mijn problemen om kan gaan ,
quote:Punt twee: Je zegt het zelf al, 'vluchtgedrag'.
Op dinsdag 7 januari 2003 17:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Misschien moet ik maar een soort afscheidsbrief schrijven naar hem waarin ik uitleg dat geen contact beter is en wat ik hieruit geleerd heb, want zoals ik het contact nu verbroken heb is vluchtgedrag ,
Sterkte Jelly .
Schrijf de brief.
Maar laat de hele situatie dan vervolgens even een paar dagen liggen. Lees de brief na een paar dagen nog eens terug en vraag je af of het nog steeds je gevoelens en bedoelingen omschrijft. (Een omweg naar de constatering van Moonah: moet je afscheid nemen en WIL je afscheid nemen?).
quote:Ja maar kijk dat is dus raar hij zegt vriendschap voor me te voelen, maar hij wil wel weten of ik verliefd ben , dat is dubbel .
Op dinsdag 7 januari 2003 20:01 schreef thoth het volgende:
Van het weekend dacht ik één keertje, wat als zijn nieuwe liefde niet het punt is waar alles om draait maar dat het om jou gaat en meer specifiek; jullie. Nu moest ik daar weer aan denken omdat hij het belangrijk vindt om te weten of jij verliefd op hem bent.....Schrijf de brief.
Maar laat de hele situatie dan vervolgens even een paar dagen liggen. Lees de brief na een paar dagen nog eens terug en vraag je af of het nog steeds je gevoelens en bedoelingen omschrijft. (Een omweg naar de constatering van Moonah: moet je afscheid nemen en WIL je afscheid nemen?).
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:01 schreef Moonah het volgende:
Ik heb het idee dat je het contact met Dennis idealiseert.
quote:Jelly, zie je nu zelf hoe zwart/wit je over hem praat?
Op dinsdag 7 januari 2003 20:14 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Zoals wij elkaar zien is gebaseerd op een ideaalbeeld , over hoe wij elkaar willen zien maar zo zijn we beiden niet .
Wellicht is er een middenweg?
Of wellicht is het toch gewoon verliefdheid wat er tussen jullie is, maar durven jullie het niet zo te noemen omdat het toch zo 'stroef' verloopt allemaal.
Whatever, als het van binnen heel heftig voelt (op wat voor manier dan ook), maar in de praktijk loopt het niet... Tja...
quote:Dat weet ik wel zeker , hij heeft iets van het is er maar ik wil er niets mee en stopt het weg , dan komt er iemand zoals ik die heel fel is en van mijn hart geen moordkuil maakt en denk dat die dingen weer heel erg herbeleefd.
Op woensdag 8 januari 2003 18:42 schreef racoon2002 het volgende:
o my god wat een moeilijke situatie nu zeg...
Jemug, dus hij ook,
Misschien moeilijk voor hem, dat jij er wel over praat en daarmee dus hem ook confronteert met zn verleden?
En hij dus inziet dat hij er misschien helemaal nog niet zo goed mee bezig is?
Mm, ik weet het niet,
wens je wel succes en sterkte, jemug, wat een verandering in het verhaal dit zeg.
iets impulsiefs doen is meestal iets waar je later spijt van krijgt dus neem de tijd, en je hebt geen haast!
sterkte
quote:Nee , maar ik wil een bepaalde verklaring naar hem toe afleggen , waarom het tussen ons niet ging, hij heeft zijn kant gegeven maar ik niet . Anders voelt het onaf . Eventueel zet ik in die brief dat ik graag contact wil blijven houden , maar als hij het niet kan begrijp ik dat .
Op woensdag 8 januari 2003 22:23 schreef thoth het volgende:
.....en is de situatie nu wel zo erg veranderd sinds jullie gesprek? Je weet nu meer en gaat nu sowieso alles wat er gebeurd is in een ander licht zien. Terecht misschien maar misschien ook onterecht (je weet het namelijk niet zeker). Bovendien erkent hij niet dat hij een probleem heeft. Dat en hoe jij je daarbij voelt is ook niet veranderd. Of wel?
quote:Weet je ik begin een beetje te denken dat je daarin gelijk hebt , het lijkt wel of die op een of andere manier druk op de ketel wil zetten , en denk dat daar ook een reden achter zit .
Op dinsdag 7 januari 2003 20:01 schreef thoth het volgende:
Van het weekend dacht ik één keertje, wat als zijn nieuwe liefde niet het punt is waar alles om draait maar dat het om jou gaat en meer specifiek; jullie. Nu moest ik daar weer aan denken omdat hij het belangrijk vindt om te weten of jij verliefd op hem bent.....Schrijf de brief.
quote:Ja er zit een reden achter maar feitelijk weet je niets.
Op donderdag 9 januari 2003 19:09 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Weet je ik begin een beetje te denken dat je daarin gelijk hebt , het lijkt wel of die op een of andere manier druk op de ketel wil zetten , en denk dat daar ook een reden achter zit .
Deze hele situatie is gecompliceerd en dat komt voornamelijk doordat je niet echt een beslissing kan nemen op basis van feiten maar dat je het moet doen met veronderstellingen en dat maakt het er niet makkelijker op.
Misschien heb ik wel gelijk, misschien ook niet. Ik ken jou niet en Dennis al helemaal niet en ik ben ook niet bij het gesprek geweest dus alles wat ik zeg is gebasseerd op wat jij vertelt en als jij hier en daar al moet "raden" hoe de vork in de steel zit, probeer je eens voor te stellen hoe het aan deze kant van het scherm is
Wat ik wil zeggen is dit: het is altijd handig om de mening van anderen te vragen maar zorg er wel voor dat je aan het einde van de dag doet wat jij denkt dat goed voor jou is.
(heb ik nog in het juiste tijdvak geantwoord? )
quote:Hij weet nog steeds niet, dat jij weet van zijn verleden?
Op vrijdag 10 januari 2003 17:42 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb een beslissing genomen en dat is ik ga een brief schrijven waarin ik mijn kant van het verhaal vertel en ook inzet dat ik het verder aan hem laat of die nog contact wil .
Bij die brief doe ik ook een cd van Creed , Human Clay , dat is een cd waar ik veel aan heb gehad in moeilijke tijden door die teksten , en misschien dat het hem ook helpt .
quote:Nee, dat bedoelde ik ook hoor, je hebt helemaal gelijk, vroeg me alleen af of hij al wist dat jij het wist,
Op vrijdag 10 januari 2003 17:57 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nee , en dat zal ik ook niet laten merken , als hij het mij wil vertellen dan verteld die het mij in zijn eigen tijd , of hij verteld het niet , maar ik ga hem daarin niet pushen juist omdat ik weet hoe moeilijk zoiets is te vertellen aan de mensen waarom je geeft .
Maar op die cd staan ook andere nummers waarvan ik denk daar heeft die wat aan en vooral omdat die cd heel persoonlijk voor me is , ik luisterde ook al heel veel Creed in de tijd dat mijn diagnose gesteld werd en vond daar toen ook al veel steun in .
quote:En alle reden om trots te zijn
Op vrijdag 10 januari 2003 19:14 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
*trots is op de beslissing*
quote:Ik neem aan dat je nu toch wel een beetje inzicht hebt in wat je voelt en waarom. Misschien niet netjes op rij en in de goede volgorde maar als het om gevoelens gaat is dat zelden het geval.
Op zaterdag 11 januari 2003 18:24 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hmmmmmmmm is het misschien niet handig om me geestelijk voor te bereiden als die contact opneemt ???
Zeker weten doe ik het niet maar anders sta ik met mijn mond vol tanden .
Bereid je nu lekker voor op een gezellige avond.
quote:Waarom geloof je hem niet?
Op dinsdag 14 januari 2003 21:18 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
We hebben weer een gesprek gehad over zijn nieuwe vriendin en hij zegt dat ze de ware is en als ik dan vraag hoe hij ziet of iemand de ware is , omschrijft die alleen de vlinders in de buik gevoel en ook als je met degeen bent overwin je al je angsten .
quote:blinded by the light
Op dinsdag 14 januari 2003 21:37 schreef Moonah het volgende:[..]
Waarom geloof je hem niet?
quote:Ah! U spreekt uit ervaring
Op dinsdag 14 januari 2003 21:41 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
blinded by the light
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 21:44 schreef Moonah het volgende:[..]
Ah! U spreekt uit ervaring
.
* KonnieKipke luistert Manfred Mann - Blinded by the Light
quote:Nouja, dat deed mn ex ook. Gedeeltelijk sprak ze zichzelf ook tegen. 7 oktober mij sms dat ze nog hoop heeft dat het goed komt tussen ons; later zeveren dat ze rust moet hebben om vervolgens 3 weken later een vriend te hebben. Gedeeltelijk onthield ik alles wat ze zei, om overal maar hoop uit te kunnen putten.
Op dinsdag 14 januari 2003 21:47 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Omdat die steeds tegenspreekt met wat die zegt .
quote:Dat heb ik dus ook, of heel erg afhankelijk worden, het is altijd 1 van de 2 uitersten maar nooit goed
Op dinsdag 14 januari 2003 21:47 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
. Ik ben zelf ook zo dat ik mensen uittest en als ze dan zo reageren dan heb jij je bevestiging . Het is bij hem net alsof ik naar mezelf kijk , ik blijf zelf ook bij de vlinders steken en als iemand te dicht komt dan is het wegtrappen.
Meid! Laat gaan laat gaan!
Hier is toch geen lol aan, al dat ingewikkelde, berekenende gedoe?
Het is een groot spel wat jullie voor elkaar opzetten. Je noemt het zelf al, uittesten.
Er zijn ook mensen met wie je een eerlijke (vriendschaps)relatie kunt aangaan. Een relatie gebaseerd op vertrouwen, liefde, openheid.
Echt, daar heb je meer aan dan aan dit geneuzel. Dit kost je onnodige energie. Moet je eens kijken hoe lang en hoe intensief je hiermee al bezig bent!
Ik wil je niet voor het hoofd stoten hoor, maar probeer eens even afstand te nemen van dit verhaal. Kijk er eens naar alsof het over een ander gaat.
quote:Ja dat heb ik dus ook , maar merk ook dat het bij meerdere mensen met hetzelfde probleem een soort survivor instinct is , van je wil je niet kwetsbaar opstellen , want dan kan er misbruik van je gemaakt worden en dus kwets je ze maar eerder voordat ze jou kwetsen . Iemand die niet meegemaakt heeft wat wij hebben meegemaakt prikt daar doorheen een ander merkt dat niet zo gauw op .
Op dinsdag 14 januari 2003 21:54 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Dat heb ik dus ook, of heel erg afhankelijk worden, het is altijd 1 van de 2 uitersten maar nooit goed
quote:Ja kijk dat is nou dus het moeilijke , ik heb heel veel van hem geleerd , en hij is er voor me geweest toen ik het heel moeilijk had , ik wil er voor hem ook zijn als hij me nodig heeft . Misschien is het ook omdat ik in feite door mijn verleden nog een kind ben wat betreft relaties en ik heb wel degelijk meer afstand genomen als voorheen , maar ik wil niet in dezelfde val vallen als voorheen dat ik mensen kompleet uit mijn leven kap . Hij is iemand die speciaal voor me is ,omdat die er juist was in een hele moeilijke periode . Door met hem om te gaan verwerk ik op een of andere manier ook mijn verleden .
Op dinsdag 14 januari 2003 21:55 schreef Moonah het volgende:
Jelly,
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk?
Je gelooft hem niet. Je vertrouwt hem niet. Wat hij zegt is niet waar, hij bedoelt er iets anders mee. Hij heeft een vriendinnetje van wie hij zegt dat het de ware is, maar ondertussen denk jij dat hij bij jou zit te vissen.Meid! Laat gaan laat gaan!
Hier is toch geen lol aan, al dat ingewikkelde, berekenende gedoe?
Het is een groot spel wat jullie voor elkaar opzetten. Je noemt het zelf al, uittesten.Er zijn ook mensen met wie je een eerlijke (vriendschaps)relatie kunt aangaan. Een relatie gebaseerd op vertrouwen, liefde, openheid.
Echt, daar heb je meer aan dan aan dit geneuzel. Dit kost je onnodige energie. Moet je eens kijken hoe lang en hoe intensief je hiermee al bezig bent!Ik wil je niet voor het hoofd stoten hoor, maar probeer eens even afstand te nemen van dit verhaal. Kijk er eens naar alsof het over een ander gaat.
Kies mensen in je leven die goed voor je zijn en waar je je prettig bij voelt.
quote:*meld*
Op dinsdag 14 januari 2003 21:58 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Ja dat heb ik dus ook , maar merk ook dat het bij meerdere mensen met hetzelfde probleem een soort survivor instinct is , van je wil je niet kwetsbaar opstellen , want dan kan er misbruik van je gemaakt worden en dus kwets je ze maar eerder voordat ze jou kwetsen . Iemand die niet meegemaakt heeft wat wij hebben meegemaakt prikt daar doorheen een ander merkt dat niet zo gauw op .
ik heb nu verder ff nix toe te voegen, ben veel te druk met school
quote:Ach, schade en schande, vallen en opstaan, met de jaren komt de wijsheid en bladibladibla
Op dinsdag 14 januari 2003 22:14 schreef racoon2002 het volgende:
En verder vind ik dat moonah toch ook wel erg goeie punten heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |