abonnement Unibet Coolblue
pi_184841319
quote:
Lotto Weekend Miljonairs is een spelprogramma dat in 2011 voor het laatst werd uitgezonden op SBS 6. Eerder werd de show van 1999 tot 2006 al uitgezonden op SBS 6, en van 2006 tot 2008 op RTL 4. Het programma werd gepresenteerd door Robert ten Brink en in 2011 nam Jeroen van der Boom deze rol op zich. Het programma is gebaseerd op het Engelse Who Wants to Be a Millionaire?, dat wereldwijd in tientallen landen is overgenomen.
Dinsdag maakte RTL 4 bekend dat de quiz terugkeert op televisie. Robert ten Brink noemt de comeback “een droom die uitkomt”. Hij kijkt uit naar de opnames. “Ik verheug mij erop om de spannendste quiz ter wereld op de buis te brengen”, zegt Robert, die voor RTL 4 ook Love Is In The Air presenteert.

De opzet van de internationaal succesvolle formule blijft hetzelfde. Om de hoofdprijs van 1 miljoen euro in de wacht te slepen moet de deelnemer vijftien meerkeuzevragen goed beantwoorden. De moeilijkheidsgraad stijgt per vraag. De kandidaat beschikt tijdens het spel over drie hulplijnen: het publiek om hulp vragen, fifty-fifty (kiezen tussen twee antwoorden) of bellen een vriend die mogelijk het goede antwoord weet.

https://www.rtlboulevard.(...)iljonairs-show-terug


Één miljonair
Slechts eenmaal werd 1 miljoen gulden gewonnen. In de uitzending van 6 januari 2001 beantwoordde Hans Peters uit Deventer tot dusver als enige alle vijftien vragen goed. Er is tot nog toe niemand euromiljonair door Lotto Weekend Miljonairs geworden. De vraag waarmee Hans Peters miljonair werd was: "Wie ontwierp zowel de huidige Nederlandse munten, alsook de zijde van de Nederlandse euromunten?", met de keuzes: A: Luc Luycx, B: Bruno Ninaber van Eyben, C: Jaap Drupsteen, D: R.D.E. Oxenaar. Het goede antwoord was B.

Bankgiro Miljonairs is vanaf 25 mei om 21.30 uur op RTL te zien.

[ Bericht 16% gewijzigd door Nober op 05-02-2019 19:54:00 ]
pi_184841804
Dat fragment. :o Ik kende die nog niet, ik dacht echt dat hij het goed had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')