SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stoofvlees is altijd een goed idee natuurlijk. Bovendien valt de langere bereidingstijd wel mee want een beetje goeie chili con carne staat ook minimaal een paar uur te pruttelen. Het liefst eigenlijk al een dag van te voren makenquote:Op vrijdag 1 februari 2019 22:22 schreef Jordy-B het volgende:
Ligt een beetje aan de rest van het recept en een beetje aan hoe je het serveert. Ik eet chili con carne graag met rijst (want ik maak hem in mijn enthousiasme vaak fucking scherp), en dan is de portie chili wat kleiner. Ik heb ook wel chili gemaakt waar zoveel groenten inzaten dat er eigenlijk geen rijst meer aan te pas kwam, maar dan vul je de boel dus op met groenten en bonen.
Rundergehakt volgens mij de standaard, maar wat spekjes/katenspek/bacon kunnen dan wel een welkome toevoeging vormen. Op zich kan je in plaats van gehakt ook stoofvlees gebruiken, maar dan heb je wel wat langere bereidingstijd nodig.
Als je spek en voldoende groente en bonen toevoegt, heb je aan een pond gehakt genoeg voor zes personen.
En eigenlijk geen bonen erinquote:Op dinsdag 5 februari 2019 12:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Stoofvlees is altijd een goed idee natuurlijk. Bovendien valt de langere bereidingstijd wel mee want een beetje goeie chili con carne staat ook minimaal een paar uur te pruttelen. Het liefst eigenlijk al een dag van te voren maken.
Het heet chili con carne (rundvlees) en niet chili con carne et cerdo. (Varkensvlees)quote:
Dus toch cerdoquote:Op woensdag 6 februari 2019 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het heet chili con carne (rundvlees) en niet chili con carne et cerdo. (Varkensvlees)
En nee, dat is niet lekkerder.
Wat wel lekker is, is er wat gerookt spek uitgebakken aan toevoegen. Maar alles wordt lekkerder met gebakken spek.
Klopt, maar in Zuid-Amerika is vlees synoniem met rundvlees tenzij het kip, varken of capibara isquote:Op woensdag 6 februari 2019 09:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus toch cerdo
Carne betekent gewoon vlees trouwens.
Niet specifiek rundvlees dat is carne de res
Maar zou je voor half om half gaan of rundergehakt?quote:Op donderdag 7 februari 2019 09:41 schreef SacreCoeur het volgende:
150 pp, dus 900.
Maar ik zou dan gewoon een kilootje nemen.
Ik eet het beide niet, maar ik denk rundquote:Op donderdag 7 februari 2019 09:59 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Maar zou je voor half om half gaan of rundergehakt?
En dan soms ook nog zo'n berengeur eraan, dan heb ik al gegetenquote:Op donderdag 7 februari 2019 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap de liefde voor hoh nooit zo goed, behalve dat het goedkoper is
Vetter en dus smaakvoller. Vet is wellicht slecht voor de lijn, maar je kan niet ontkennen dat vet het vlees smaak geeft, Piet. Ik vind rundergehakt te droog. Ik ben dan ook een groot voorstander van half om half gehakt.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap de liefde voor hoh nooit zo goed, behalve dat het goedkoper is
Oke.quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik eet het beide niet, maar ik denk rund
Vet rundvlees is veel smaakvoller, heeft een boterige smaak.quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:29 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Vetter en dus smaakvoller. Vet is wellicht slecht voor de lijn, maar je kan niet ontkennen dat vet het vlees smaak geeft, Piet. Ik vind rundergehakt te droog. Ik ben dan ook een groot voorstander van half om half gehakt.
Het is uiteraard persoonlijke voorkeur. Er zijn genoeg mensen die de voorkeur geven aan rundergehakt. Mensen die de voorkeur geven aan kipfilet tov kippendijfilet. Mensen die bij een entrecote het vetrandje wegsnijden. Ik zal het nooit begrijpen, maar ieder z’n eigen opvatting, uiteraard.
Ieder zo zijn eigen voorkeur. Maar je bent toch niet zo’n figuur die het vetrandje van een entrecote wegsnijdt?quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vet rundvlees is veel smaakvoller, heeft een boterige smaak.
Je hoeft mij niet te bekeren over vet, zeker niet over vet varkensvlees, maar hoh gehakt vind ik weer niets.
Mett (varkensgehakt), vind ik rauw heerlijk op brood, ook gebraden lekker, maar hoh vind ik gewoon niets, compromis, vooral goedkoop
Eet jij dat op dan?quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:42 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ieder zo zijn eigen voorkeur. Maar je bent toch niet zo’n figuur die het vetrandje van een entrecote wegsnijdt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |