abonnement Unibet Coolblue
pi_184757697
quote:
In het Koerdische kamp Ain Issa, in Noord-Syrië, waar vrouwen en kinderen uit IS-gebied gevangen worden gehouden, is een Nederlandse vrouw overleden. Haar twee kleine kinderen zitten nog in het kamp. Dat zegt een Koerdische functionaris die als 'minister van Buitenlandse Zaken' optreedt in Noord-Syrië tegen de NOS.

Naar schatting dertig Nederlandse vrouwen en kinderen bevinden zich op dit moment in drie kampen in die regio, die bestuurd wordt door de Koerdische meerderheid daar. De vrouwen worden vastgehouden omdat ze zijn overgelopen uit IS-gebied.

Minister Grapperhaus van Justitie liet vandaag weten te onderzoeken of de vrouwen en kinderen, met behulp van de Koerden, naar veilig gebied gebracht kunnen worden.

Ernstig verzwakt
Voor zover bekend is het de eerste keer dat een Nederlandse vrouw in een van de kampen overlijdt. Al langere tijd wordt er door verschillende partijen in Nederland op aangedrongen vrouwen en kinderen uit de kampen naar Nederland te halen, onder meer vanwege de slechte leefomstandigheden. In de kampen bivakkeren vluchtelingen, maar er worden ook mensen vastgehouden. Dat gold ook voor de vrouw die nu is overleden.

Ze was naar verluidt lichamelijk ernstig verzwakt. De vrouw van 32 bekeerde zich op latere leeftijd tot de islam en vertrok een paar jaar geleden samen met haar Belgische man naar Syrië.

Ze laat twee kinderen van twee en vier jaar achter. Haar man overleed al eerder. De kampleiding zorgt op dit moment, samen met een Syrische hulporganisatie, voor de twee kinderen.

De Koerdische autoriteiten in het gebied, de Democratische Federatie van Noord-Syrië, ontdekten pas na haar dood dat ze uit Nederland kwam. "Er was een ongelukkig incident met een vrouw die zei dat ze Soedanees was. Ze was ernstig ziek toen ze aankwam. Toen ze overleed zeiden andere vrouwen in het kamp dat ze niet Soedanees maar Nederlands was", zegt Abdel Karim Omar, de 'minister van Buitenlandse Zaken'.

Andere Nederlandse vrouwen in de kampen bevestigen de dood van de vrouw.

Schok
Voor haar familie komt haar dood als een schok. Ze waren niet op de hoogte van het overlijden van de vrouw en zeggen te hopen dat de twee kinderen zo snel mogelijk naar Nederland worden gehaald.

Of dat gaat gebeuren is onduidelijk. Minister Grapperhaus wil niet op individuele zaken ingaan en het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat de zaak bij hen niet bekend is.

De naam van de vrouw is bij de redactie van de NOS bekend. Omwille van de privacy van de familie van de vrouw is besloten die niet te publiceren.
https://nos.nl/artikel/22(...)-gevangenenkamp.html

Iets met billen en blaren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_184757746
'Nederlandse'
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:45:45 #3
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_184757750
Ik kan er niet mee zitten. Ik hoop voor dr dat de ervaring haar leven heeft verrijkt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_184757758
Lekker man _O_
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:46:44 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184757767
Die kinderen zijn waarschijnlijk nooit in Nederland geweest. Ze zijn geaard in de Koerdische gevangeniskampen. Het is onmenselijk om ze naar een land te halen waar ze nog nooit geweest zijn en waarvan ze de taal niet spreken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 01-02-2019 18:54:43 ]
pi_184757788
'Nederlands'
pi_184757824
Sneu maar ze zit niet voor niks in Kurdistan.
pi_184757917
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:45 schreef VeX- het volgende:
Ik kan er niet mee zitten. Ik hoop voor dr dat de ervaring haar leven heeft verrijkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184757945
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:45 schreef Geerd het volgende:
'Nederlandse'
pi_184758368
RIP. Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 19:20:51 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184758430
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:45 schreef Geerd het volgende:
'Nederlandse'
"De vrouw bekeerde zich op latere leeftijd tot de islam".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184758462
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"De vrouw bekeerde zich op latere leeftijd tot de islam".
Dat zijn de fanatiekste
De Republiek
pi_184758500
De cultuur in dat soort kampen kennende worden die kinderen heel goed “verzorgd” ja.

Misbruik is doodnormaal op dat soort locaties. :r

Maar goed, mam en pap is nu bij allah, die heeft dit zo gewild voor zijn kinderen.

Domme maangod aanbidders.
pi_184758552
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De cultuur in dat soort kampen kennende worden die kinderen heel goed “verzorgd” ja.

Misbruik is doodnormaal op dat soort locaties. :r

Maar goed, mam en pap is nu bij allah, die heeft dit zo gewild voor zijn kinderen.

Domme maangod aanbidders.
Wat een domme reactie, maar ik ben ook niets anders van jou gewend, smerige tokkie.
pi_184758599
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:29 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Wat een domme reactie, maar ik ben ook niets anders van jou gewend, smerige tokkie.
Gewoon standaard kennis, wat je van iedere van jouw mede IS strijders kan horen hoor.

Embarmelijke omstandigheden, seks als ruilmiddel, kinderen worden massaal misbruikt in dat soort kampen.
Allah is machtig he.

Smerige moslim.
pi_184758656
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gewoon standaard kennis, wat je van iedere van jouw mede IS strijders kan horen hoor.

Embarmelijke omstandigheden, seks als ruilmiddel, kinderen worden massaal misbruikt in dat soort kampen.
Allah is machtig he.

Smerige moslim.
Hahaha, stik in je haat, gore tokkie.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 19:36:15 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184758663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De cultuur in dat soort kampen kennende worden die kinderen heel goed “verzorgd” ja.

Misbruik is doodnormaal op dat soort locaties. :r

Maar goed, mam en pap is nu bij allah, die heeft dit zo gewild voor zijn kinderen.

Domme maangod aanbidders.
Bij IS leren ze al op jonge leeftijd folteren en executeren. Die moet je hier heen halen, vergrijzing dit dat, in de zorg gaan werken, jong geleerd oud gedaan en zulks O-)
pi_184758674
Mensen die geloven in een profeet :’)
pi_184759207
Nounou wat een drama
pi_184759228
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"De vrouw bekeerde zich op latere leeftijd tot de islam".
Aangezien ze als Soedanese door kon gaan, lijkt het me dat er waarschijnlijk sprake was van een biculturele kansenvrouw.

quote:
"Er was een ongelukkig incident met een vrouw die zei dat ze Soedanees was. Ze was ernstig ziek toen ze aankwam. Toen ze overleed zeiden andere vrouwen in het kamp dat ze niet Soedanees maar Nederlands was"
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:15:55 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184759334
'Nederlands'
pi_184759341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Aangezien ze als Soedanese door kon gaan, lijkt het me dat er waarschijnlijk sprake was van een biculturele kansenvrouw.

[..]

Gelukkig discrimineerd de dood niet :D
pi_184762964
Tot zover het beeld van de oh zo humanitaire Koerden die de NL media wilden schilderen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2019 23:10:40 ]
pi_184763032
quote:
samen met haar Belgische man
Jambers, kom er maar in.
pi_184763100
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:06 schreef Hamzoef het volgende:
Tot zover het beeld van de oh zo humanitaire Koerden die de NL media wilden schilderen.
Ik heb nooit de illusie gehad dat de Koerden lieverdjes zijn. Waarom zouden ze ook? Ze zijn omringd door vijanden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')