abonnement Unibet Coolblue
pi_184756799
Wat voor controle is er op de echtheid van diploma's?

Er zijn al veel bedrijven die niet eens meer een bewijs vragen en als ze het al doen moet je deze vaak digitaal aanleveren. Als ik naar mijn bachelor en master diploma kijk hoef ik maar een paar gegevens aan te passen en iemand anders heeft dan precies hetzelfde diploma als mij.

Door de AVG kunnen bedrijven het ook niet controleren bij DUO of universiteit en er zijn maar een paar beroepen waarbij je registers hebt.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:05:13 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_184757003
TVP.
Interessante vraag. Ik heb hier een tijd terug ook over nagedacht. Dit naar aanleiding van een bekende die net was afgestudeerd, had zijn diploma nog niet opgehaald, maar al wel direct aan de slag was gegaan als manager.
Zowel tijdens als na zijn sollicitatie is er niet naar een bewijs van het afronden van een opleiding gevraagd.

Stel ik was zelf werkloos en ik had echt niks te doen, dan had het mij opzich een interessant onderzoek gekeken om met valse informatie op je CV te solliciteren en zien bij hoeveel banen ze je zullen aannemen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:05:19 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184757007
Zit toch een certificaat bij?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:16:20 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184757180
Nouja, niet elke werkgever zal direct om je papieren vragen. Meestal blijkt uit wat je zegt ook wel of je wel of niet een papiertje hebt, hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk. Ik denk dat een werkgever pas een authentieke diploma wil zien als er echt reden is om aan te nemen dat je die niet zou hebben, of omdat er soortgelijke gevallen hebben plaatsgevonden in het bedrijf. Maar om je vraag te beantwoorden: er is niet echt controle. Het is voornamelijk op basis van vertrouwen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184757253
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

En verder geen idee. Mensen lopen soms vanzelf wel een keer tegen de lamp als iemand het niet vertrouwt en gaat spitten. Ik kan me voorstellen dat een universiteit prima kan bevestigen of ontkennen of Pietje daar heeft afgestudeerd. Dat heeft niks met AVG te maken verder.

Ik ben zelf vroeger nog een keer samen met mijn broer naar de middelbare school teruggegaan om onze kopies van onze diploma's te laten waarmerken door de adjunct-directeur _O- Oef, moest echt wel weer even een drempel over om dat te doen, maar toch blij dat ik het gedaan heb. Een jaar later had ik die drempel helemaal niet meer over gedurfd. En volgens mij moest ik die kopie overleggen aan mijn vervolgopleiding. Ik heb er in ieder geval een keer gebruik van gemaakt. Dus daar zat wel controle.
Somebody that I used to know
pi_184757347
Er is overigens wel een diplomaregister. Of dat zijn ze nu aan het ontwikkelen. Anyway, mijn diploma is ergens geregistreerd.
Somebody that I used to know
pi_184757442
dat is afhankelijk van het diploma. Ben je arts of advocaat dan is er wel controle.
Ben je secretaresse, monteur of schoonmaker dan kan ik me niet voorstellen dat er controle plaatsvind.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184757450
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:20 schreef Postbus100 het volgende:
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

En verder geen idee. Mensen lopen soms vanzelf wel een keer tegen de lamp als iemand het niet vertrouwt en gaat spitten. Ik kan me voorstellen dat een universiteit prima kan bevestigen of ontkennen of Pietje daar heeft afgestudeerd. Dat heeft niks met AVG te maken verder.

Dat heeft alles met de avg te maken

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:25 schreef Postbus100 het volgende:
Er is overigens wel een diplomaregister. Of dat zijn ze nu aan het ontwikkelen. Anyway, mijn diploma is ergens geregistreerd.
Klopt, maar daar mogen bedrijven niet bij
pi_184757484
Heb je externe partijen voor die dat controleren, bijv. DSI. Ook VOG enz.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184757521
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:33 schreef KennyPowers het volgende:
Heb je externe partijen voor die dat controleren, bijv. DSI. Ook VOG enz.
Een VOG controlleert of ik in het buitenland mijn diploma heb gehaald? :X
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 18:41:35 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184757666
Waarom is dat relevant TS? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184757771
Je kunt je ook afvragen of een werkgever vooral geïntereseerd is in iemand met diploma x of vooral geïntereseerd is in iemand met het werk- en denkniveau dat bij diploma x hoort. En of iemand een bepaald niveau heeft, heb je al vrij snel tijdens een sollicitatiegesprek door. Dus de risico's van een vals diploma zijn vrij beperkt en mochten er uiteindelijk twijfels blijken dan kan het valse diploma prima tegen de werknemer gebruikt worden.

De enige keer dat mijn diploma echt goed gecontroleerd werd, was bij een Europese aanbesteding waar de opleiding knock-out-criterium was. Maar dat had meer te maken met de aantoonbaarheid van de gevolgde procedure dan met iets anders.


quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:33 schreef KennyPowers het volgende:
Heb je externe partijen voor die dat controleren, bijv. DSI. Ook VOG enz.
Die controleren niet of je een diploma hebt. Hooguit of je ooit met een diploma gefraudeerd hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184757884
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat is afhankelijk van het diploma. Ben je arts of advocaat dan is er wel controle.
Ben je secretaresse, monteur of schoonmaker dan kan ik me niet voorstellen dat er controle plaatsvind.
Ik denk dat je je daarin nog wel eens zou kunnen vergissen. De enige diploma's en certificaten die bij mij structureel wel gecontroleerd worden (ook bij de uitgevende instantie) zijn VCA en spoorveiligheidscertificaten. En dat zijn typisch diploma's die vooral voor monteurs, schoonmakers en ander uitvoerend personeel gelden. Mijn WO-diploma moest ik pas 1x als origineel laten zien.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184757906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een VOG controlleert of ik in het buitenland mijn diploma heb gehaald? :X
Ik bedoel: Ze controleren ook je VOG.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184758007
Bij DigiD kan je ook een certificaat van je diploma downloaden met beveiliging erop. Op de site staat dan voor werkgevers (of andere partijen) hoe ze het kunnen controleren.

Weet niet hoe veilig dat daadwerkelijk is.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  vrijdag 1 februari 2019 @ 19:12:46 #16
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184758292
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:05 schreef porsche1 het volgende:
TVP.
Interessante vraag. Ik heb hier een tijd terug ook over nagedacht. Dit naar aanleiding van een bekende die net was afgestudeerd, had zijn diploma nog niet opgehaald, maar al wel direct aan de slag was gegaan als manager.
Zowel tijdens als na zijn sollicitatie is er niet naar een bewijs van het afronden van een opleiding gevraagd.

Stel ik was zelf werkloos en ik had echt niks te doen, dan had het mij opzich een interessant onderzoek gekeken om met valse informatie op je CV te solliciteren en zien bij hoeveel banen ze je zullen aannemen.
Ik ben in augustus ergens aangenomen, toen gezegd dat ik wel een diploma had behaald maar deze nog niet had opgehaald. Daarna is er niet meer naar gevraagd. Beetje apart is echt wel, voor hetzelfde geld hadden ze iemand in dienst die nog geen diploma had en daarover had gelogen ofzo.
pi_184758361
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:12 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik ben in augustus ergens aangenomen, toen gezegd dat ik wel een diploma had behaald maar deze nog niet had opgehaald. Daarna is er niet meer naar gevraagd. Beetje apart is echt wel, voor hetzelfde geld hadden ze iemand in dienst die nog geen diploma had en daarover had gelogen ofzo.
Maar feitelijk heb je dan toch geen diploma? En waarom haal je hem niet op?
Somebody that I used to know
pi_184759083
Bedrijven als Validata Group/CV-OK controleren dit wel degelijk. Dat doen zij voor derden, dit kan voor een detachering opdracht zijn of bij een sollicitatie.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:06:08 #19
286575 Roces18
Chef de party
pi_184759141
Zoals verteld zal je alleen bij specifieke beroepen een diploma moeten aanleveren, vaak bij de overheid maar ook bij bijv. de big four etc..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184759223
De beste controle is nog altijd of je goed functioneert.
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 20:27:02 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184759570
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:54 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Ik bedoel: Ze controleren ook je VOG.
De VoG vraag je aan voor een specifiek gebied, zelf, voor zover ik weet, en die moet je dan overleggen. Het feit dat je een VoG krijgt en kunt overleggen ís de controle voor zover ik weet. Ik heb hem een aantal keren moeten aanvragen voor projecten waar ik in principe voor was aangenomen, maar waarbij het wel of niet kunnen overleggen van een VoG een dealbreaker is.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:27:33 #22
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184759580
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar feitelijk heb je dan toch geen diploma? En waarom haal je hem niet op?
Ik heb de opleiding afgerond en het diploma ligt op me te wachten.
Ik had gewoon geen zin om hem op te halen, vooral niet om dan zo'n ceremonie bij te wonen.
pi_184760924
Wordt dmv het DUO gedaan denk ik. Je hebt daar de optie om een diploma toe te voegen en moet daarbij een kopie overleggen. Als het geverifieerd is, wordt het ook in je DUO account toegekend. Waardoor je vervolgens een uitdraai kan maken voor een eventuele werkgever hier.

Kan me voorstellen dat DUO, en soortgelijke buitenlandse organisaties redelijk wat informatie met elkaar uitwisselen, als daar om gevraagd wordt in specifieke gevallen.
pi_184761098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:53 schreef Henrys het volgende:
Door de AVG kunnen bedrijven het ook niet controleren bij DUO of universiteit en er zijn maar een paar beroepen waarbij je registers hebt.
Waarom zou dit niet kunnen? Je moet als sollicitant alleen toestemming geven. Geef je de toestemming niet, zegt dat ook genoeg. (Overigens was deze situatie ten tijden van de wbp niet anders)
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 21:43:08 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184761270
DUO kan je ook diploma's opvragen dus zal het vást ergens geregistreerd staan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184763469
Lekker cijferlijsten faken, niets mis mee ouwe reus.
pi_184763564
Bij mij is er nog nooit om gevraagd, maar toen ze bij mijn eerste baan vroegen waar m'n scriptie over ging waren ze wel overtuigd van mijn kennisniveau.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 23:35:19 #28
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_184763605
Diploma's, lekker boeiend :')

Hier naar kijken als werkgever :')
pi_184764120
Mij is nooit door een werkgever bewijs gevraagd. Wel door opleidingen met toelatingseisen.
pi_184767900
De EUR heeft een eigen register (gratis in te zien): https://www.eur.nl/onderw(...)ploma/examenregister
Via mijn DUO idd ook gratis op te vragen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_184768683
Dat uittreksel van het diplomaregister zou voor een werkgever de meest veilige weg zijn. In de praktijk zal dat alleen niet zoveel voorkomen. Als ze het al vragen, dan willen ze gewoon je diploma even zien.

Daarmee rommelen valt onder valsheid in geschrifte en voor zover ik het weet staan daar best fikse straffen op als je daarmee gepakt wordt.
pi_184768845
Er is in heel mijn leven 1 keer naar een diploma gevraagd en dat was toen ik mij inschreef bij een uitzendbureau voor een flutvakantiebaantje. Voor een serieuze baan is er nog nooit naar gevraagd.

Lijkt me ook dat je snel genoeg door de mand valt als je onvoldoende vaardigheden bezit. En anders zou je je misschien eens af moeten vragen of je diploma nou echt zoveel meerwaarde heeft. Als het enige onderscheidende het "diploma" is en niet specifieke kennis of vaardigheden kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het niet zoveel voorstelt die opleiding.

Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Ik als leek kan echt niet vertellen of mijn tandarts goed of slecht is. Ze kijkt altijd met dat spiegeltje in mijn mond en dan is alles ok. Ik zou het niet merken als ze eigenlijk opgeleid is administratief medewerker.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184768987
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Lijkt me ook dat je snel genoeg door de mand valt als je onvoldoende vaardigheden bezit. En anders zou je je misschien eens af moeten vragen of je diploma nou echt zoveel meerwaarde heeft. Als het enige onderscheidende het "diploma" is en niet specifieke kennis of vaardigheden kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het niet zoveel voorstelt die opleiding.

Maar toch he. Stel dat ik een opleiding had gedaan : bachelor en master. En dat die masterscriptie me zwaar viel. En dat ik er voortijdig mee gestopt was. Dan had ik wel alle kennis en vaardigheden voor een baan gehad, was ik bij een traineeship begonnen, had ik werkervaring opgedaan, werd het steeds moeilijker om nog te onderscheiden of ik wel het vereiste kennisniveau had. Zonder master. (ja, wel met bachelor, dat wel)
Somebody that I used to know
pi_184769287
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar toch he. Stel dat ik een opleiding had gedaan : bachelor en master. En dat die masterscriptie me zwaar viel. En dat ik er voortijdig mee gestopt was. Dan had ik wel alle kennis en vaardigheden voor een baan gehad, was ik bij een traineeship begonnen, had ik werkervaring opgedaan, werd het steeds moeilijker om nog te onderscheiden of ik wel het vereiste kennisniveau had. Zonder master. (ja, wel met bachelor, dat wel)
Tja. En dan? Neemt je werkgever je primair aan omdat je een papiertje hebt of omdat je een bepaald werk- en denkniveau hebt?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184769743
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:09 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Tja. En dan? Neemt je werkgever je primair aan omdat je een papiertje hebt of omdat je een bepaald werk- en denkniveau hebt?
Naja waarom heb je dan diploma's? Voelt toch oneerlijk als een persoon die het voor het einde opgegeven heeft, hetzelfde behandeld wordt als iemand die wel geknokt heeft voor z'n papiertje. Dan heeft die eerste persoon dus niet een bepaald werk- of denkniveau, want hij/zij heeft de masterscriptie niet kunnen voltooien.
Somebody that I used to know
pi_184770635
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar toch he. Stel dat ik een opleiding had gedaan : bachelor en master. En dat die masterscriptie me zwaar viel. En dat ik er voortijdig mee gestopt was. Dan had ik wel alle kennis en vaardigheden voor een baan gehad, was ik bij een traineeship begonnen, had ik werkervaring opgedaan, werd het steeds moeilijker om nog te onderscheiden of ik wel het vereiste kennisniveau had. Zonder master. (ja, wel met bachelor, dat wel)
Als het niet te onderscheiden is zonder dat papier is dat papier dus niet zoveel waard. Blijkbaar bezit je zonder dat papier een vergelijkbaar kennisniveau.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184770677
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja waarom heb je dan diploma's? Voelt toch oneerlijk als een persoon die het voor het einde opgegeven heeft, hetzelfde behandeld wordt als iemand die wel geknokt heeft voor z'n papiertje. Dan heeft die eerste persoon dus niet een bepaald werk- of denkniveau, want hij/zij heeft de masterscriptie niet kunnen voltooien.
Die persoon heeft hem niet voltooid. Wat daar de reden van was vul je zelf in.

En het voelt oneerlijk? Nou en. Als jij jezelf inhoudelijk en kwa denk en werk niveau jezelf niet weet te onderscheiden van iemand zonder dat papier moet je jezelf eens achter je oor krabben ipv te klagen dat het oneerlijk is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184770918
Beschermde beroepen als verpleegkundige, arts oid mag ik toch wel hopen dat ze het checken.
Vind ik een ander verhaal dan of je nu wel of niet je marketing/bedrijfskunde papiertje hebt.
pi_184772015
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja waarom heb je dan diploma's? Voelt toch oneerlijk als een persoon die het voor het einde opgegeven heeft, hetzelfde behandeld wordt als iemand die wel geknokt heeft voor z'n papiertje. Dan heeft die eerste persoon dus niet een bepaald werk- of denkniveau, want hij/zij heeft de masterscriptie niet kunnen voltooien.
Het is ook niet echt eerlijk, maar dat heb je ook met mensen die wel papiertjes hebben onderling. De 1 heeft elke dag urenlang gestudeerd en studeert af met hoge cijfers. De ander slaat 2 dagen voor de tentamens zijn boek open en studeert af met zesjes, maar ontvangt wel hetzelfde papiertje. Ik was zo'n zesjesstudent bij lucht- en ruimtevaarttechniek, maar in de tijd die ik over had kon ik mezelf ontwikkelen, bijvoorbeeld programmeertalen leren, 3D modelleren, animeren, etc, dingen die een werkgever aantrekkkelijk kan vinden. Ik denk je daar meer aan hebt dan een papiertje waar hoge cijfers op staan.

Maar goed, ik had inderdaad ook mijn scriptie niet af kunnen maken en mijzelf kunnen adverteren als afgestudeerde. Alle kennis die nodig is heb je op dat moment gewoon opgedaan en dan ben je klaar om een carrière te beginnen.

Hoe makkelijk je daarmee wegkomt ligt aan hoe dichtbij je bij dat papiertje bent gekomen. Als je net begint met de studie en gelijk stopt val je snel door de mand, maar als je net je masterscriptie niet hebt afgerond kan je overal gewoon over meepraten omdat je de stof kent, en wat is dan de meerwaarde van zo'n papiertje?
pi_184780898
Ik kan hier wel wat over vertellen, heb bij een van de Big 4 gewerkt, en een van de ontbindende voorwaarden die in je contract staat is dat je een geldige diploma upload, ik dacht dat je dat ook aan DSI moest aanleveren (is een soort van pre-screening).

Ook bij de Belastingdienst moet je je diploma bij je hebben, geen diploma geen contract. Je kan niet even iets achteraf inleveren.
  zondag 3 februari 2019 @ 09:36:14 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184788744
Ik heb bij mijn huidige werkgever drie jaar gewerkt zonder enig bewijs dat ik ooit ben afgestudeerd. Paar maanden geleden kregen we een nieuwe HR manager en die kwam vragen of ik even m'n diploma's aan kon leveren. Op zich een interessante kwestie.
pi_184800632
Ik moest een kopie diploma's plus cijferlijsten van mijn bachelor en master plus een exemplaar van mijn masterscriptie laten zien, en een VOG opsturen. Dus ja er wordt naar gevraagd. Was een soortgelijke studierichting als TS.
pi_184811254
Er zijn wel degelijk werkgevers die erom vragen. Ik heb ervaring met een opschortende voorwaarde (geen twijfel aan de deskundigheid, betrouwbaarheid en integriteit n.a.v. een pre-employment screening) en ontbindende voorwaarden (VOG). Liegen over een diploma zegt iets over de betrouwbaarheid én de integriteit (en in mindere mate over deskundigheid).

Mijn laatste werkgever wilde ze allemaal zien (vanaf middelbare school tot en met de hoogst behaalde). Enerzijds is de hoogst behaalde vaak het interessantst (mits ook het relevantst voor de functie), anderzijds checken ze door de keten ook of het cv een waarheidsgetrouw beeld gaf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:53 schreef Henrys het volgende:
Wat voor controle is er op de echtheid van diploma's?

Er zijn al veel bedrijven die niet eens meer een bewijs vragen en als ze het al doen moet je deze vaak digitaal aanleveren. Als ik naar mijn bachelor en master diploma kijk hoef ik maar een paar gegevens aan te passen en iemand anders heeft dan precies hetzelfde diploma als mij.
Een digitaal uittreksel uit DUO's diplomaregister is digitaal ondertekend. Ik vermoed dat je onderschat dat jij die met een paar kleine aanpassingen op andermans voor echt kunt laten doorgaan.

quote:
Echtheid
Een digitaal uittreksel uit het diplomaregister is voorzien van een digitaal echtheidscertificaat. Daaruit blijkt dat het uittreksel is uitgegeven door DUO. Met de handleiding Controle echtheidskenmerken Uittreksel uit het diplomaregister kunt u de echtheid vaststellen. Het digitaal uittreksel heeft dezelfde waarde als een gewaarmerkte kopie van het originele document.

Controle echtheidskenmerken uittreksel diplomaregister vanaf 8-03-17
Bron: https://duo.nl/zakelijk/diploma/diplomaregister-werkgevers.jsp

Als het niet-digitaal aangeleverd moet worden, heeft dat alleen zin als het een gewaarmerkte kopie is.

Bachelor- en master-diploma, dan mag je best "als ik" schrijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:53 schreef Henrys het volgende:
Door de AVG kunnen bedrijven het ook niet controleren bij DUO of universiteit en er zijn maar een paar beroepen waarbij je registers hebt.
Waarom zou dat niet kunnen? Het verifiëren van een diploma valt toch gewoon onder een screening? Zie https://autoriteitpersoon(...)-uitkering/screening.

[ Bericht 19% gewijzigd door baskick op 04-02-2019 11:55:04 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 4 februari 2019 @ 11:04:08 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184811467
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja waarom heb je dan diploma's? Voelt toch oneerlijk als een persoon die het voor het einde opgegeven heeft, hetzelfde behandeld wordt als iemand die wel geknokt heeft voor z'n papiertje. Dan heeft die eerste persoon dus niet een bepaald werk- of denkniveau, want hij/zij heeft de masterscriptie niet kunnen voltooien.
Ach, je masterscriptie, als ik bij mijn werkgever op die manier verslag ga leggen vraagt 'ie zich waarschijnlijk af of ik teveel vrije tijd heb.
pi_184811628
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:33 schreef DoubleDip het volgende:
Ik moest een kopie diploma's plus cijferlijsten van mijn bachelor en master plus een exemplaar van mijn masterscriptie laten zien, en een VOG opsturen. Dus ja er wordt naar gevraagd. Was een soortgelijke studierichting als TS.
De meeste masterscripties zijn toch ook gewoon te vinden?
Mijn naam icm met studie/onderzoek vind je gewoon online.
pi_184812363
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:14 schreef tupper het volgende:

[..]

De meeste masterscripties zijn toch ook gewoon te vinden?
Mijn naam icm met studie/onderzoek vind je gewoon online.
Wellicht. Bij mijn hbo-bachelor was dat optioneel. En dan nog ontbreekt de cijferlijst.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184824721
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:14 schreef tupper het volgende:

[..]

De meeste masterscripties zijn toch ook gewoon te vinden?
Mijn naam icm met studie/onderzoek vind je gewoon online.
Veel wel, maar niet alle. De mijne staat niet online in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')