abonnement Unibet Coolblue
pi_184732509
Hallo,

Ik koop verbruiks artikelen uit het buitenland via ebay of aliexpress of iets dergelijks. Deze betaal ik met mijn zakelijke creditcard. Ik verkoop er dus niets van. Meestal hoef ik geen invoerrechten te betalen omdat het over lage bedragen gaat. maar opgeteld is het dan wel weer zo dat ik deze kosten als bedrijfskosten weg wil schrijven terwijl ik geen factuur heb alleen mijn creditcard afschrift en ebay gegevens.
Kan dit en hoe moet ik dat doen.

bedankt vast!
pi_184732561
quote:
Kan dit en hoe moet ik dat doen.
Nee
pi_184732882
Duidelijk! THX
  donderdag 31 januari 2019 @ 21:58:56 #4
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184740599
Ik neem AliExpress spul zelf wél als kosten op (eenmanszaak). Dat doe ik op twee manieren. Voor meer dan een paar tientjes vraag ik de AliExpress verkoper om een factuur en die reiken ze dan vaak uit als PDF of zo. En anders print ik gewoon het order overzicht uit (als PDF). Als m'n naam, bedrag en artikel er op staan, zie ik het als een correct betalingsbewijs.

Of dat houdbaar is bij controle, geen idee.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_184740695
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:58 schreef Hallmark het volgende:
Ik neem AliExpress spul zelf wél als kosten op (eenmanszaak). Dat doe ik op twee manieren. Voor meer dan een paar tientjes vraag ik de AliExpress verkoper om een factuur en die reiken ze dan vaak uit als PDF of zo. En anders print ik gewoon het order overzicht uit (als PDF). Als m'n naam, bedrag en artikel er op staan, zie ik het als een correct betalingsbewijs.

Of dat houdbaar is bij controle, geen idee.
Het zijn ook kosten die je maakt. Gewoon aftrekken die handel!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_184742437
Dat je kosten maakt, maakt de kosten nog niet aftrekbaar. Met een factuur/betalingsbewijs toon je aan dat die kosten op jou drukken. De vraag die ook beantwoord moet worden is of deze kosten zakelijk zijn. Dwz in het belang van de onderneming en niet in het belang van prive. Deze afweging is op basis van de info van TS niet te maken.
pi_184742933
Wat voor vebruiksartikelen bedoel je?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184743021
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:19 schreef dental76 het volgende:
Hallo,

Ik koop verbruiks artikelen uit het buitenland via ebay of aliexpress of iets dergelijks. Deze betaal ik met mijn zakelijke creditcard. Ik verkoop er dus niets van. Meestal hoef ik geen invoerrechten te betalen omdat het over lage bedragen gaat. maar opgeteld is het dan wel weer zo dat ik deze kosten als bedrijfskosten weg wil schrijven terwijl ik geen factuur heb alleen mijn creditcard afschrift en ebay gegevens.
Kan dit en hoe moet ik dat doen.

bedankt vast!
https://www.belastingdien(...)endoen_buiten_de_eu/
https://www.belastingdien(...)nden_naar_nederland/
https://www.belastingdien(...)n_uit_niet_eu_landen

De redenen waarom ik eigenlijk zakelijk daar niets meer koop.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 07:07:23 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184745730
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:57 schreef Jaarsma93 het volgende:
De vraag die ook beantwoord moet worden is of deze kosten zakelijk zijn.
Ik ging er van uit dat de kosten zakelijk zijn. Indien niet, dan is het helemaal makkelijk en boek je het hele bedrag gewoon als privé opname.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_184748057
Het gaat om disposible zuigertjes, disposible mixing tips etc Soms vind je de high-end bonding materialen voor de helft aangeboden op ebay, dat soort zaken. Of ik 6 euro of 50 euro moet betalen voor 50 tips is wel een verschil.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:00:05 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184748759
Als je de bestelling onder de 22 euro houdt, dan blijft het onder de grens voor de douane en boek je het gewoon zonder BTW. Super makkelijk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')