abonnement Unibet Coolblue
pi_184725935
Goedemorgen,

Ik ben fiscaal niet zo'n held en de belastingtelefoon medewerkers weten er volgens mij nog minder van af dan mij dus hopelijk weet een van jullie het antwoord.

Ik heb een vast contract op basis van minmax a 28-38 uur.
28 uur wordt uitbetaald a ongeveer 13 euro netto per uur.

Voor de meeruren tot 38 uur per week krijg ik een aparte loonstrook.
Van deze uren houd ik ongeveer maar 7 euro netto over per uur.

Als ik echt overuren maak (dus alles boven de 38 per week) gaat hier evenveel belasting van af als over de meeruren.

Hoe zit dit precies? Is dit een voorheffing die ik betaal, mogelijk terug te krijgen bij de IBA?
Ik zit kwa jaarinkomen ongeveer op 35000 euro bruto.
  donderdag 31 januari 2019 @ 09:15:07 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184726001
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:10 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
terug te krijgen bij de IBA?
Ja.

Overuren, meeruren etc zijn niet extra belast. Je werkgever houdt meestal extra loonbelasting in om te voorkomen dat je bij moet betalen aan het aan einde van het jaar.
So we just called him Fred
pi_184727602
Merci
pi_184735522
hoe ze ook heten, alle werkzaamheden in loondienst worden belast volgens het progessieve stelsel van de 3 of 4 schijven. Er zijn geen werkzaamheden in loondienst die anders worden belast.
De percentages veranderen zowiezo elk jaar, dus die zul je moeten opzoeken op de website van de belastingdienst.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184737259
Wat is je bruto loon? Want met alleen netto loon kunnen we niet werken.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je einde jaar niets terug, omdat werkgever al het juiste bedrag inhoud.

Geld terugkrijgen zou alleen sprake van zijn als je binnen een beperkt aantal maanden veel overuren en meeruren maakt , zodat je in een bepaalde schaal terecht komt, terwijl je rest van t jaar juist onder een schaal verdient.
Zolang er geen extremen zijn, is je inhouding waarschijnlijk al juist.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')