abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184704277
Ik ben op zoek naar werk en heb een bedrijf op het oog waar ik zou willen werken bij een ondersteunende dienst.
Helaas staan er op hun site geen vacatures op mijn vakgebied maar ik wil toch een poging wagen door middel van een open sollicitatie.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ze hebben op de site geen optie voor een open sollicitatie en er staan alleen algemene contactgegevens (info@bedrijf.nl).
Ik ben bang dat het dan ergens bij een contactcentrum of bij HR strandt.

Ik heb al wat gezocht op linkedin en heb uitgevonden wie de verantwoordelijke manager is.
(of in ieder geval degene die op linkedin beweert dat te zijn)
Is het 'done' om hem via linkedin mijn diensten aan te bieden?
We zijn 3e connectie van elkaar.

Zo ja, hoe?
Meteen een heel CV en brief? Of een korter openingsbericht?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184704336
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 01:08 schreef jeroen25 het volgende:
Ik heb al wat gezocht op linkedin en heb uitgevonden wie de verantwoordelijke manager is.
(of in ieder geval degene die op linkedin beweert dat te zijn)
Is het 'done' om hem via linkedin mijn diensten aan te bieden?
We zijn 3e connectie van elkaar.

Zo ja, hoe?
Meteen een heel CV en brief? Of een korter openingsbericht?
Lijkt me een prima manier. Geen brief of cv, gewoon een berichtje dat je interesse hebt en raakvlakken ziet tussen functies op zijn afdeling en jouw kennis, ervaring en interesse en de vraag of hij eens een kop koffie wil drinken om te bespreken of er misschien mogelijkheden zijn. Zorg dat je profiel op orde is, want hij is 1 klik verwijderd van je online cv.

Oh en derdegraads is nagenoeg iedereen, dat zegt niet zoveel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184704380
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 01:17 schreef baskick het volgende:
Lijkt me een prima manier. Geen brief of cv, gewoon een berichtje dat je interesse hebt en raakvlakken ziet tussen functies op zijn afdeling en jouw kennis, ervaring en interesse en de vraag of hij eens een kop koffie wil drinken om te bespreken of er misschien mogelijkheden zijn. Zorg dat je profiel op orde is, want hij is 1 klik verwijderd van je online cv.
En zou ik hem dan aanspreken met 'u' en 'meneer Jansen'?
Of gewoon 'je' en 'Jan'?

(Het is een nederlands bedrijf.)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184704389
U. Altijd netjes blijven
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184705095
Afhankelijk van jouw inschatting van zijn voorkeur en de bedrijfscultuur. Vanwege de vorm - een kort (chat)berichtje - en de strekking - verzoek tot informeel kennismaken - zou tutoyeren wat mij betreft niet uitsluiten.

Je kunt 'beste voornaam' combineren met 'je'. Met 'u' zit je wel veilig. Schakel wel over als hij met 'je' reageert.

[ Bericht 10% gewijzigd door baskick op 30-01-2019 08:07:17 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184705315
Als je al weet via LinkedIn wie de verantwoordleijk manager is, probeer dan eerst eens te "connecten" met deze manager. Je kunt ook LinkedIn Premium op proef nemen voor een maand (word automatisch gecanceled). Dan kun je hem een InMail sturen met een CV als attachement.

Of anders stuur gewoon een brief met CV t.a.v. deze manager. Een echte brief dus, met postzegel enzo. (Of het moet een IT-bedrijf zijn, dan zou ik dat niet doen)

Edit: En altijd in beleefdheidsvormen spreken/schrijven. "U" en "mijnheer" gebruiken. zolang je niet bekend met de cultuur is dat de veilige optie
Het is wat.......
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:55:08 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184705975
Berichtje sturen op LinkedIn kan nooit kwaad. Gewoon informeel aftasten of-ie misschien nog mensen zoekt, en als dat de positieve kant op gaat aanbieden om even je cv te mailen. Of je kan idd vragen of ie een keertje koffie wilt drinken. Mogelijkheden genoeg iig ^O^
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184706032
Afspraak maken en langs gaan. Je komt dan gelijk als doortastend over en je maakt soms ook gebruik van het verrassingseffect, zeg maar. Heb er goede ervaringen mee.

Maak je niet druk of je je pak aan moet, en hoe je cv er uit ziet. Het belangrijkste is dat je globaal een goede indruk achter laat. Mailtjes met CV worden vaak bekeken, effe lachen, collegas laten zien, nazoeken op FB, en dan weggegooid of terug gestuurd met een standaard berichtje.
%%%
pi_184825177
En al succes gehad TS?
%%%
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')