abonnement Unibet Coolblue
pi_184683691
Goedendag,

Ik heb een vraag voor eventuele rijksambtenaren. Is het mogelijk om, als je bijvoorbeeld voor ministerie van Economische Zaken werkt, door te stromen naar bijvoorbeeld ministerie van financiën of Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen?

Dit gewoon uit nieuwsgierigheid want als dat kan is de overheid wel een hele grote werkgever.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 28 januari 2019 @ 23:01:48 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184684167
Er zijn wel bewegingen die kant op en volgens mij bestaat er ook ergens een soort centrale vacaturedatabase, maar echt officiële regelingen zijn er bij mijn weten niet.

Ik werk zelf bij Defensie, en het is niet zo dat ik automatisch voorrang krijg als ik bij een ander Ministerie zou solliciteren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184684434
Functies hebben een aparte status waardoor deze eerst alleen in het departement beschikbaar zijn voor alleen dat departement. Hierna wordt het een officiële vacature binnen de zogenoemde mobiliteitbank. Hier kunnen alleen rijksambtenaren op solliciteren (militaire ambtenaren hebben een aparte status, dus wellicht om die reden niet, burgerambtenaren van het ministerie van defensie zijn wel weer rijksambtenaren). Daarbinnen hebben sommige mensen nog voorrang zoals bijv vanwerknaarwerk-kandidaten. Komt uit dat alles geen kandidaat wordt de functie opengesteld voor ‘externen’.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 07:56:37 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184687205
Mobiliteitsbank, dat was het woord dat ik zocht inderdaad.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184687207
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:01 schreef karr-1 het volgende:
Er zijn wel bewegingen die kant op en volgens mij bestaat er ook ergens een soort centrale vacaturedatabase, maar echt officiële regelingen zijn er bij mijn weten niet.

Ik werk zelf bij Defensie, en het is niet zo dat ik automatisch voorrang krijg als ik bij een ander Ministerie zou solliciteren.
Nee ik snap dat men op een vacature ook de geschikte kandidaat wil maar stel je bent al Rijksambtenaar, verlies je dan ook je vaste aanstelling, ondanks dat de CAO hetzelfde is?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 07:57:52 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184687215
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 07:56 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee ik snap dat men op een vacature ook de geschikte kandidaat wil maar stel je bent al Rijksambtenaar, verlies je dan ook je vaste aanstelling, ondanks dat de CAO hetzelfde is?
Dat durf ik zo niet te zeggen, het zal afhangen van afspraken die gemaakt zijn. Maar daarvoor ben ik niet genoeg bekend met de materie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184687232
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:17 schreef keko het volgende:
Functies hebben een aparte status waardoor deze eerst alleen in het departement beschikbaar zijn voor alleen dat departement. Hierna wordt het een officiële vacature binnen de zogenoemde mobiliteitbank. Hier kunnen alleen rijksambtenaren op solliciteren (militaire ambtenaren hebben een aparte status, dus wellicht om die reden niet, burgerambtenaren van het ministerie van defensie zijn wel weer rijksambtenaren). Daarbinnen hebben sommige mensen nog voorrang zoals bijv vanwerknaarwerk-kandidaten. Komt uit dat alles geen kandidaat wordt de functie opengesteld voor ‘externen’.
Weet jij misschien dat? ls je naar een andere ministerie gaat dat je je vaste aanstelling mag houden?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184688164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 07:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Weet jij misschien dat? ls je naar een andere ministerie gaat dat je je vaste aanstelling mag houden?
Dit kun je gewoon in je onderhandeling meenemen.
Ken iemand die van politie (rijksambtenaar) naar DUO (rijksambtenaar) is gegaan en zijn vaste aanstelling en ouderverlof etc etc waren gewoon meegenomen etc etc
newb
pi_184688230
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:38 schreef WvdL het volgende:

[..]

Dit kun je gewoon in je onderhandeling meenemen.
Ken iemand die van politie (rijksambtenaar) naar DUO (rijksambtenaar) is gegaan en zijn vaste aanstelling en ouderverlof etc etc waren gewoon meegenomen etc etc
ja oke in je onderhandeling maar als je dat niet doet en je hebt b.v. een vaste aantelling bij Duo en je gaat naar Dictu naar krijg je weer een jaarcontract?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184688364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:42 schreef HSG het volgende:

[..]

ja oke in je onderhandeling maar als je dat niet doet en je hebt b.v. een vaste aantelling bij Duo en je gaat naar Dictu naar krijg je weer een jaarcontract?
...
Ik ken weinig baan veranderingen zonder onderhandeling. Je wilt toch ook weten wat je functie inhoudt, wat je schaal is?
Dat is ook onderdeel van de 'onderhandeling'.

Als je alles klakkeloos accepteerd mag je ervan uitgaan dat niet alles in jouw 'voordeel' uitpakt
newb
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')