Oh, je post hierboven destijds gemist Annex, mijn excuses!
Maar ik ben hier eigenlijk even voor een update, voor de geïnteresseerden.
Morgen komt L. hier naartoe gevlogen voor een verblijf van 2,5 maanden. Ze loopt stage in Nederland. De 19de wordt ze 19 jaar.

Hoe kan dit.
Ze doet een opleiding Internationale handel. Eerder dit jaar meldde ze dat ze een stageadres had gevonden naast Amsterdam. Hartstikke mooi. Eens per week (want covid, dus voornamelijk thuisstagelopen) naar Amsterdam kan prima vanuit Groningen.
Maar 'naast Groningen' bleek een gehucht nabij Almelo te zijn. Hemelsbreed is het er wel 'naast' inderdaad. In de praktijk is ze uuuuren onderweg met trein, koets en zeppelin.

Maakt haar niet uit. Naast is naast.
Ze heeft vorige week haar rijbewijs gehaald, en ze zat al te hinten richting Jaguar, waarop mijn man de autosleutels voor de zekerheid heeft opgegeten.
L. is hier een extra week na afloop van haar stage (in juli) en dan komt K. ook hier naartoe, dus dan zijn we dit jaar weer fijn even gevieren samen.

IJs en wederdienende uiteraard.
Ze zijn in 2019 nog tien dagen samen hier geweest en vorig jaar was K. een week in het land op uitwisseling met haar klas (met een gymnasium in Utrecht). Ze logeerde toen niet bij ons, maar bij een uitwisselingsgenoot. Vanwege corona en haar loeidrukke excursieschema hebben we elkaar toen niet kunnen zien (het Franse onderwijs beult leerlingen behoorlijk af: hup een dag naar de Rotterdamse havens, 's avonds daarover een doorwrochte presentatie in het Engels voorbereiden, de volgende ochtend presenteren aan de leraren en daarna door naar de Deltawerken en weer hetzelfde laken een pak etc. etc.)
[ Bericht 16% gewijzigd door Duderinnetje op 06-05-2021 13:13:53 ]