abonnement Unibet Coolblue
pi_184677135
Hoi hallo medeforummers, ik ben Meneer Brood. Op de plank. Aangenaam met je kennis te maken, al kan je nog niet tegen mij praten (leuk hé) maar dat zal straks wel zo zijn.

Dus ik ga met de deur in huis vallen. Ik dacht eraan een nieuwe woning te zoeken maar ipv de traditionele methode van een heleboel, vaak oersaaie advertenties in zoekertjessites te lezen, besloot ik eens voor de verandering mijn advertentie neer te zetten. Met daarin een verzoek naar beschikbare woonruimte. Op zich vrij simpel, ware het niet dat ik erachter ben gekomen dat ik niet zomaar met eenieder samen kan wonen of van ze huren, maar dat ik een groot aantal eisen hanteer.

Allemaal leuk en aardig zeg je, dus waarom verveel je mij ermee? Simpel. Ik wil dat je mijn advertentie keurt op kwaliteit en doeltreffendheid, en hier je terugkoppeling geeft. En je had vast niets beters te doen, want je was in de lijst met nieuwe topics aan het doorscrollen. Niet liegen. *En mocht het je niet zijn opgevallen, heb ik die in de stijl van skoften.net geschreven. Onwetende.

Hier is ie:

Oke, zo ik ben weer terug op de CLs, en ik zoek mogelijk een woning. Ik zeg mogelijk omdat sommigen anders het verkeerde idee krijgen. Laat ik vooral duidelijk zijn in wat ik zoek, (dat zou jij ook weleens moeten doen). Hier zijn enkele basisvoorwaarden waaraan voldaan moeten worden, als in, ze zijn absolute eisen en niet buigzaam.

1) ik huur niet van familiën of koppels, enkel beroepsmatige verhuurders. Dat is om den reden.

2) Ik ben niet wanhopig en zal kieskeurig te werk gaan. Momenteel woon ik prima en heb geen haast. Deze voorwaarde op zich schijnt meestal de huisjesmelkers weg te schrikken (en jullie weten wie jullie zijn).

3) Het moet een apartement zijn of een kamer met een eigen wc en ingang naar buiten, ik zal niet met wildvreemde volwassenen (zogenaamde huisgenoten) intrekken en dan hopen dat het lukt! Iedereen heeft zijn eigen levensstijl (gelukkig) en persoonlijkheid en meestal passen die van verschillende mensen niet bij elkaar. Tenzij ik je ergens van tevoren ken, dan zijn we vriendjes...

4) ik heb een sterke afkeur van mannelijke huisgenoten vanwege
a) het gebrek aan hygiëne (aan den lijve ondervonden)
b) het veiligheidsaspect dat bij komt kijken (of gebrek aan) bij meningsverschillen
c) mannen hebben meer problemen met regels en luisteren minder
d) zal ik een eind mee doorgaan? Ik denk dat je inmiddels mijn mening toch wel begrijpt. En als je met mij hierover in debat wilt, bevestig je juist mijn punten alleen maar...

5) onderhoud en reparaties dienen geregeld ÉN op verzoek te worden gepleegd. Ik betaal huur om een reden! Dat betekent dat als het dak begint te lekken, de verwarming uitvalt, (vul maar in), jij het probleem snel oplost!

6) Je moet van dieren (vooral honden) houden. Ik heb een duitse herder en die gaat overal mee. Mijn ervaring is dat als je honden erbij niet leuk vindt of wilt, je een of meerdere van onderstaande bent:
a) je hebt kwade bedoelingen tegen mij en bent bang dat de hond in zal grijpen
b) je bent een engerd en haatdragend (wie houdt niet van dieren?
c) je bent allergisch voor (in welk geval je sowieso niet op mij moet reageren, dus wat doe je hier nog?)
d) in alle bovenstaande gevallen wil ik niet van je horen dus spaar je tijd gewoon, en met conditie c) wil ik je best wel doorverwijzen naar een goede arts maar, (e) daar heb je google voor

7) er mag niet gerookt worden in het gebouw en het maakt me niet uit wat voor rook! Ik heb een medische conditie die het wonen in rookgevulde ruimtes onmogelijk maakt. We laten het daarbij. O wacht, je wilt toch doorvragen? Oke dan. Rokers stinken vaak uit hun bek of hun kleding. Wat anders noem je die geur? Dus nee. Geen idee waarom deze eis pas bij 6 staat, als het aan min lag stond ie helemaal bovenaan, want het is voor mij zo belangrijk! Maar ja, dan moet iets anders weer een stukje omlaag, en dit wordt inmiddels best een aardig karwei.

8) Mensen die mij vragen wat voor werk ik doe zijn meestal een tikkeltje te bemoeizichtig. Wat later in ook andere gedragingen van ze blijkt. Want laten we wel eerlijk zijn, of ik nou werk of niet, of ik een inkomen heb of niet - dit is de eigenlijke vraag - geeft helemaal geen uitsluitsel dat ik de huur daadwerkelijk betaal. Begrepen? Of wilde je anders beweren?

Genoeg eisen? Nee? O wacht, er was toch nog iets anders. O ja, ik wil geen drama of ruzies. Want dat betekent meestal dat iemand zich gekwetst gaat voelen en dan is samenwonen niet zo leuk meer. Het hele doel ervan wordt teniet gedaan. Dank je dat je mij hieraan hebt herinnerd. En als je daarnet onbeleefd was tegen mij geweest, had je mij sowieso eraan herinnerd.

Dus je kan zien dat ik geenszins desperaat ben. Want al deze eisen komen van een huurder ipv zoals gebruikelijk, de verhuurder. Want als ik als ergens huurgeld betaal, dan beschouw ik het als ook mijn woning!

Dank je wel. Ik weet dat ik de juiste ergens zal vinden. Zo niet, is het ook goed.

En als je dit hele stuk in één keer hebt weggelezen wil ik sowieso van je horen want
a) geduld. Je hebt die.
b) blijkbaar komen we op meerdere punten overeen. Waarom anders lees je door? 😌 Geef toch toe. Anders ben je euhmmm, eng gewoon.

Ik houd nu mee op. Anders wordt dit een soort van webblog.

🤐

Doei. 🖐
pi_184677601
Helemaal perfect. Niets aan veranderen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184677953
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2019 17:56 schreef jeroen25 het volgende:
Helemaal perfect. Niets aan veranderen.
Dank je, al had ik je ook bedankt als je met een lading kritiek was gekomen. Ik laat hem staan. Vond ik ook goed.
  maandag 28 januari 2019 @ 18:17:26 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184678095
Dus ik mag geen peuk opsteken als ik in het hetzelfde complex woon als jij.

HAHAHAHAHA
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184678211
Waarom wil je verhuizen?
  maandag 28 januari 2019 @ 18:37:33 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184678438
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 17:37 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[knip]
Je klinkt als een ongezellige zeur met grote kans op drama. Als ik woonruimte zou verhuren of beschikbaar zou hebben om te delen dan kon je 't mooi ergens anders zoeken.

Doei.
Huilen dan.
  maandag 28 januari 2019 @ 18:41:12 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184678532
Oh en als je niet begon met zeggen dat je een meneer bent, dan had ik gedacht dat je een vrouw was.
Huilen dan.
  maandag 28 januari 2019 @ 18:41:59 #9
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_184678549
Je komt over als een enorme zeiksnor.
Misschien is een hutje op de hei een mooie optie?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_184678591
Wow, jullie konden het opbrengen om het helemaal te lezen _O_
  maandag 28 januari 2019 @ 18:44:46 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_184678625
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 17:37 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
O ja, ik wil geen drama of ruzies.
Laat me raden, heb je in het verleden wel gehad zeker? Gek zeg.
Ik ga naar huis.
  maandag 28 januari 2019 @ 18:55:40 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184678893
Gelukkig woon je nu prima.
KuikenGuppy
pi_184678910
Wat is TS eigenlijk bereid aan kale huur te betalen per maand?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184678914
schopje -> ONZ
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  roze maandag 28 januari 2019 @ 18:58:03 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_184678955
Succes met een woning vinden op deze manier.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 28 januari 2019 @ 19:10:02 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184679262
Maar jongens, ik ben ook op zoek naar andere woonruimte. Dus als iemand een appartement (al dan niet gedeeld) of studio weet in Utrecht of Amsterdam (zonder dat ik daarvoor nieren hoef te verkopen) dan KIES MIJ KIES MIJ KIES MIJ *O* .

Ik ben makkelijk in de omgang, veel gezelliger dan TS, zeur niet gauw en lust ook bier.

/Topickaap.
Huilen dan.
  maandag 28 januari 2019 @ 19:11:37 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_184679301
het veiligheidsaspect dat bij komt kijken (of gebrek aan) bij meningsverschillen :') :') :') :') :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 28 januari 2019 @ 19:12:05 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_184679309
ik denk dat het lokale gekkenhuis nog wel een plekje voor je vrij heeft
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184680544
haha denken dat mannen niet hygiënisch zijn, vaak zijn een stapel vrouwen bij elkaar NOG VEEL SMERIGER. Echt niveau ontzettend ranzig.

verder leuk verhaal, verwacht alleen dat helemaal NIEMAND je zal uitnodigen. Misschien zo'n alto vrouwtje die maan heet en een hele bos okselhaar heeft ofzo.
  maandag 28 januari 2019 @ 20:14:06 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184680711
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:04 schreef MrDrako het volgende:
haha denken dat mannen niet hygiënisch zijn, vaak zijn een stapel vrouwen bij elkaar NOG VEEL SMERIGER. Echt niveau ontzettend ranzig.
Ja, dit ook trouwens. En daar is niet eens een stapel vrouwen voor nodig, maar gewoon 1 of 2 kan al voldoende zijn.

Zonder grappen: de ranzigste bendes die ik heb gezien trof ik aan in vrouwenhuizen.
Huilen dan.
pi_184680720
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:12 schreef Roces18 het volgende:
ik denk dat het lokale gekkenhuis nog wel een plekje voor je vrij heeft
Of daar wordt hij nu net uitgezet en zoekt hij wat anders.
pi_184680966
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 17:37 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

Oke, zo ik ben weer terug op de CLs, en ik zoek mogelijk een woning. Ik zeg mogelijk omdat sommigen anders het verkeerde idee krijgen. Laat ik vooral duidelijk zijn in wat ik zoek, (dat zou jij ook weleens eens moeten doen). Hier zijn enkele basisvoorwaarden waaraan voldaan moeten worden, als in, ze het zijn absolute eisen en niet buigzaam (meh. red).

1) ik huur niet van familiën families of koppels, enkel beroepsmatige verhuurders. Dat is om den reden (vanweg..) ?.

2) Ik ben niet wanhopig en zal kieskeurig te werk gaan. Momenteel woon ik prima en heb geen haast. Deze voorwaarde op zich schijnt meestal de huisjesmelkers weg af te schrikken (en jullie weten wie jullie zijn).

3) Het moet een appartement zijn, of een kamer met een eigen wc en ingang naar buiten, ik zal niet met wildvreemde volwassenen (zogenaamde huisgenoten) intrekken (bij intrekken of mee samenwonen) en dan hopen dat het lukt! Iedereen heeft zijn eigen levensstijl (gelukkig) en persoonlijkheid en meestal passen die van verschillende mensen niet bij elkaar. Tenzij ik je ergens van tevoren ken, dan zijn we vriendjes...

4) ik heb een sterke afkeur van mannelijke huisgenoten vanwege
a) het gebrek aan hygiëne (aan den lijve ondervonden)
b) het veiligheidsaspect dat bij komt kijken (of gebrek daaraan) bij meningsverschillen
c) mannen hebben meer problemen met regels en luisteren minder
d) zal ik een eind mee doorgaan? (zal ik nog even doorgaan) Ik denk dat je inmiddels mijn mening toch wel begrijpt. En als je met mij hierover in debat wilt, bevestig je juist mijn punten alleen maar...

5) onderhoud en reparaties dienen geregeld ÉN op verzoek te worden gepleegd. Ik betaal huur om een reden! (meh. red) Dat betekent dat als het dak begint te lekken, de verwarming uitvalt, (vul maar in), jij het probleem snel oplost!

6) Je moet van dieren (vooral honden) houden. Ik heb een duitse herder en die gaat overal mee. Mijn ervaring is dat als je honden erbij niet leuk vindt of wilt, je een of meerdere van onderstaande bent:
a) je hebt kwade bedoelingen tegen mij en bent bang dat de hond in zal grijpen
b) je bent een engerd en haatdragend (wie houdt niet van dieren? (haakje sluiten)
c) je bent allergisch voor (voor .. ??) (in welk geval je sowieso niet op mij moet reageren, dus wat doe je hier nog?)
d) in alle bovenstaande gevallen wil ik niet van je horen dus bespaar je tijd de moeite gewoon, en met conditie c) wil ik je best wel doorverwijzen naar een goede arts maar, (e) daar heb je google voor

7) er mag niet gerookt worden in het gebouw en het maakt me niet uit wat voor rook! Ik heb een medische conditie die het wonen in rookgevulde ruimtes onmogelijk maakt. We laten het daarbij. O wacht, je wilt toch doorvragen? Oke dan. Rokers stinken vaak uit hun bek of hun kleding. Wat anders noem je die geur? Dus nee. Geen idee waarom deze eis pas bij 6 (7, stikt bezien) staat, als het aan min mijlag stond ie helemaal bovenaan, want het is voor mij zo belangrijk! Maar ja, dan moet iets anders weer een stukje omlaag, en dit wordt inmiddels best een aardig karwei.

8) Mensen die mij vragen wat voor werk ik doe zijn meestal een tikkeltje te bemoeizichtig bemoeizuchtig. Wat later in ook andere gedragingen van ze (,naar) blijkt. Want laten we wel eerlijk zijn wezen, of ik nou werk of niet, of ik een inkomen heb of niet - dit is de eigenlijke vraag - geeft helemaal geen uitsluitsel dat ik de huur daadwerkelijk betaal. Begrepen? Of wilde je anders beweren?

Genoeg eisen? Nee? O wacht, er was toch nog iets anders. O ja, ik wil geen drama of ruzies. Want dat betekent meestal dat iemand zich gekwetst gaat voelen en dan is samenwonen niet zo leuk meer. Het hele doel ervan wordt teniet gedaan. Dank je dat je mij hieraan hebt herinnerd. En als je daarnet onbeleefd was tegen mij geweest, had je mij sowieso eraan herinnerd.

Dus je kan zien dat ik geenszins desperaat ben. Want al deze eisen komen van een huurder ipv zoals gebruikelijk, (van) de verhuurder. Want als ik als ergens huurgeld betaal, dan beschouw ik het als ook mijn woning!

Dank je wel. Ik weet dat ik de juiste ergens zal vinden. Zo niet, is het ook goed.

En als je dit hele stuk in één keer hebt weggelezen wil ik sowieso van je horen want
a) geduld. Je hebt die (die wat?) .
b) blijkbaar komen we op meerdere punten overeen. Waarom anders lees je door? 😌 Geef toch toe. Anders ben je euhmmm, eng gewoon.

Ik houd nu mee op. Anders wordt dit een soort van webblog.

🤐

Doei. 🖐
Best aardig, paar verbeterpuntjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184688600
Ik heb het helemaal gelezen omdat ik de kronkels van een autist wel vermakelijk vind. Met zo'n zoekertje kan ik niets anders dan je heel veel succes wensen, maar ik ben blij dat je nu ook goed woont.
Teveel eisen en zelf te star. Lekker met honden gaan wonen ipv in de buurt van mensen
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:28:24 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184688802
Leuke troll.
And so is the past
pi_184688910
Super! Plaats wel even de reacties op je advertentie hier ok?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')