abonnement Unibet Coolblue
pi_184675505
Hi allemaal,

Indertijd heb ik door een vriend een PC samen laten stellen en in elkaar laten zetten, maar inmiddels kunnen lang niet alle games meer worden gedraaid.
Nu vraag ik mij af of het voor mijn huidige samenstelling zin heeft om hardware upgrades uit te voeren (wellicht dat een aantal onderdelen nog niet vervangen hoeven worden?), of dat ik net zo goed een compleet nieuwe PC samen kan laten stellen.

De belangrijkste details op een rijtje:
Geheugen: Corsair Dominator 8GB DDR3 1333 mHz (PC3 10666)
Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz
Grafische kaart: ASUS EAH5770 CuCore/2DI/1GD5
Moederbord: Asus M4A79XTD EVO/USB3
Voeding: Corsair HX850W
Behuizing: Cooler Master Centurion 590

En stel ik zou deze PC te koop aanbieden op bijvoorbeeld marktplaats, wat zou dan een redelijke prijs zijn voor deze samenstelling?

Mochten jullie experts mij kunnen helpen dan hoor ik graag van jullie :)
Twitch.tv/Stinkzw4m
pi_184675589
Waarom maar 8gb ram? En wat voor storage?

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2019 16:26:40 ]
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 16:31:55 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184675718
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:26 schreef Tailless het volgende:
Waarom maar 8gb ram? En wat voor storage?
Voor een pc uit 2009 lijkt me dat wel voldoende
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 16:34:21 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184675769
Verder als je een beetje performance wil zul je al gauw alles moeten vervangen. Behalve de voeding en de kast als die nog goed zijn
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184676951
Er komen steeds meer games uit die instructiesets vereisen die je huidige cpu simpelweg niet heeft (ik heb er een uit dezelfde serie). Wanneer dat het geval is, crasht het spel redelijk hard naar de desktop als je het probeert te spelen. En zelfs als er een patch voor komt, is de cpu nog steeds een behoorlijke bottle neck.

Een moderne gpu zal wel wat helpen, maar wederom, je cpu houdt het dan niet bij.

Tijd voor een nieuwe ;)
pi_184681975
Ben niet goed op de hoogte van AMD, maar die processor lijkt mij prima.

6 Gig Dominator geheugen erbij, nieuwe videokaart en het hele geval, incluis geheugen, beetje overklokken. Dat gaat prima en veilig in de bios van het Asus mobo.Moet je wel wat voor aankloten.

Blijft nog de vraag of je een SSD HD hebt?

Heb zelf een Asus Sabertoothx58 + Intel Core i7 950 setje uit 2010. CPU is standaard 3.07 Ghz. Draait nu op 4.25 Ghz. als een tierelier.

Upgrades sinds 2010:
Koeler
SSD
6 Gig extra Dominator geheugen
Videokaart GTX 960
PCIe USB kaart, want die eerste generatie onboard real usb 3.0 was knudde
Soundblaster Audiokaartje, want heb zelf de onboard audio gemold :@

't zooitje wordt bij intensieve gamefragmenten wel pakweg 85 graden. So what :P
pi_184691829
Thanks voor de informatie tot nu toe.

quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:26 schreef Tailless het volgende:
Waarom maar 8gb ram? En wat voor storage?
De PC stamt uit 2010, toen was meer dan 8GB behoorlijk prijzig en ook niet vereist voor het 'gewone gamen'.
Verder zit er een SSD in van 120 GB en een extra HDD van 250 GB. Deze kunnen wel een upgrade gebruiken gezien de geringe opslag.

De voeding en kast zijn nog in prima staat. Zelf heb ik het idee dat de grafische kaart de absolute bottleneck is. Ook kan er wel wat extra RAM aan worden toegevoegd.
Rest wel de vraag of de CPU en moederbord het dan nog goed bij kunnen werken.
Twitch.tv/Stinkzw4m
pi_184692066
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:40 schreef Stinkzw4m het volgende:
Thanks voor de informatie tot nu toe.

[..]

De PC stamt uit 2010, toen was meer dan 8GB behoorlijk prijzig en ook niet vereist voor het 'gewone gamen'.
Verder zit er een SSD in van 120 GB en een extra HDD van 250 GB. Deze kunnen wel een upgrade gebruiken gezien de geringe opslag.

De voeding en kast zijn nog in prima staat. Zelf heb ik het idee dat de grafische kaart de absolute bottleneck is. Ook kan er wel wat extra RAM aan worden toegevoegd.
Rest wel de vraag of de CPU en moederbord het dan nog goed bij kunnen werken.
Kan je nog ram bij prikken?
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 13:57:28 #9
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184692142
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:53 schreef Tailless het volgende:

[..]

Kan je nog ram bij prikken?
Daarmee verbeter je de cpu en gpu niet.
TS kan als hij voor een lange termijn oplossing wil gaan beter een nieuw moederbord en cpu met DDR4 halen. En dan eventueel ook nog zijn gpu vervangen als die ook niet voldoet
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 14:01:13 #10
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184692182
Pfoe, die Phenom had ik volgens mij in mijn vorige PC (van 2011 tot 2015 oid) en kon aan het einde al erg slecht meekomen met de de nieuwe games van toen... 8 gig geheugen is opzich weinig mis mee, maar 16 is beter. Grafische kaart en moederbord zeggen me niet zoveel, maar neem aan dat die net zo oud zijn.

Denk dat je het beste een nieuwe samen kunt stellen. Hoeft niet eens zo heel duur te zijn; voor 600-700 euro heb je een bak die 4 of 5 jaar mee kan gaan.

SSD is wellicht nog wel bruikbaar, al is 250GB inmiddels gangbaarder, ookal staat er alleen Windows op de C-schijf. Ik heb zelf intern een 2TB gewone HDD voor opslag en nog een externe 2TB HDD voor backup.

Desnoods gebruik je de SSD voor je een of twee meest gespeelde game/games, want die zijn tegenwoordig ook al minstens 40GB groot (als het niet al 60GB is) :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_184753229
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:40 schreef Stinkzw4m het volgende:
Thanks voor de informatie tot nu toe.

[..]

De PC stamt uit 2010, toen was meer dan 8GB behoorlijk prijzig en ook niet vereist voor het 'gewone gamen'.
Verder zit er een SSD in van 120 GB en een extra HDD van 250 GB. Deze kunnen wel een upgrade gebruiken gezien de geringe opslag.

De voeding en kast zijn nog in prima staat. Zelf heb ik het idee dat de grafische kaart de absolute bottleneck is. Ook kan er wel wat extra RAM aan worden toegevoegd.
Rest wel de vraag of de CPU en moederbord het dan nog goed bij kunnen werken.
Lees mijn comment :)
ps
Videokaart pakweg ¤ 300
Reepje Corsair geheugen 8 Gig, ¤ 44
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')