abonnement Unibet Coolblue
pi_184672872
Ik had vorig jaar al een game pc willen bouwen maar heb dat niet gedaan en een switch gekocht. Nu wil ik de switch verkopen en samen met die opbrengst een pc kopen. Ik ben van plan hem niet zelf te bouwen en gewoon te kopen, mag kant en klaar op coolblue maar ik wil best zelf de onderdelen kiezen. Weten jullie een goede pc? Of een goede website om zelf de onderdelen te kiezen? Budget is ongeveer 700¤
pi_184673003
Tweakers' best buy guide voor desktop-pc's is vaak een prima uitgangspunt. Niet voor kant-en-klare pc's, maar je kan wel even kijken voor de systeemonderdelen.

In hun pricewatch kan je vervolgens de onderdelen in een wenslijst zetten, en vervolgens laten voorrekenen wat de goedkoopste winkel is als je wil laten bouwen, of de goedkoopste combinatie van winkels als je zelf gaat bouwen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184673039
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:22 schreef Jordy-B het volgende:
Tweakers' best buy guide voor desktop-pc's is vaak een prima uitgangspunt. Niet voor kant-en-klare pc's, maar je kan wel even kijken voor de systeemonderdelen.

Voor ¤300 heb je niet echt een game-pc, trouwens.
Budget is ¤ 700,00
Bestaan die alienware pc’s nog ? Had vroeger zon ding, heel erg vet :P
Ik was hier...
pi_184673074
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:24 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Budget is ¤ 700,00
Bestaan die alienware pc’s nog ? Had vroeger zon ding, heel erg vet :P
jaja, een switch is ongeveer ¤300.

Alienware is tamelijk duur voor wat je ervoor krijgt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 14:25:44 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184673075
Tweakers bbg inderdaad. Dat weet je ook zeker dat je componenten compatibel met elkaar zijn
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 14:27:23 #6
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184673114
Kant en klaar is vaak wel vrij duur vergeleken met de de prijs van losse onderdelen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184673492
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:22 schreef Jordy-B het volgende:
Tweakers' best buy guide voor desktop-pc's is vaak een prima uitgangspunt. Niet voor kant-en-klare pc's, maar je kan wel even kijken voor de systeemonderdelen.

In hun pricewatch kan je vervolgens de onderdelen in een wenslijst zetten, en vervolgens laten voorrekenen wat de goedkoopste winkel is als je wil laten bouwen, of de goedkoopste combinatie van winkels als je zelf gaat bouwen.
Ik heb die best buy guide gezien maar zie nu dat je die zelf moet bouwen, dat is niet echt mijn bedoeling
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 14:57:47 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184673694
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:47 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Ik heb die best buy guide gezien maar zie nu dat je die zelf moet bouwen, dat is niet echt mijn bedoeling
Bestel je spul bij azerty en voor een paar tientjes bouwen zij hem voor je
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  maandag 28 januari 2019 @ 14:59:08 #9
194233 Friday12
Originele kloon
pi_184673719
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:47 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Ik heb die best buy guide gezien maar zie nu dat je die zelf moet bouwen, dat is niet echt mijn bedoeling
Je hebt ook webshops die dan de pc voor jou bouwen. Dan krijg je tenminste een PC die je echt wil met een standaard Windows zonder troep erop.
pi_184675570
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

jaja, een switch is ongeveer ¤300.

Alienware is tamelijk duur voor wat je ervoor krijgt.
Not really.

Ga maar eens de onderdelen los kopen, even duur of duurder.
Met het verschil dat er flink aan quality assurance word gedaan.

Altijd alienware gehad ook nu, zo'n enorme piramide ding lol.

Nog nooit een BSOD, geen crashes niks.
Waar tig mensen gezeik hebben, geen enkel probleem hier.

Hoogstens windows 10 met een bugje hier of daar, maar meer is het nooit.
pi_184679241
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:47 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Ik heb die best buy guide gezien maar zie nu dat je die zelf moet bouwen, dat is niet echt mijn bedoeling
dat hoeft niet. Je stelt hem zelf samen

Waar ik meer op doel, is dat je dit als leidraad kan gebruiken om te kijken waaraan je wil dat je pc voldoet. Dus welke processor verstandig is, hoeveel werkgeheugen en vooral wat voor grafische kaart. Als je weet wat je wil, kan je pas een fatsoenlijke vergelijking maken tussen modellen (en hun prijs)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184679481
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Je hebt ook webshops die dan de pc voor jou bouwen. Dan krijg je tenminste een PC die je echt wil met een standaard Windows zonder troep erop.
Wat voor website? Welke? Misschien een slechte vergelijking maar ik had een Toshiba laptop en die werkte niet meer omdat het volstond met troepapps. Dit wil ik dus nu voorkomen
  maandag 28 januari 2019 @ 19:24:05 #13
194233 Friday12
Originele kloon
pi_184679574
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:20 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Wat voor website? Welke? Misschien een slechte vergelijking maar ik had een Toshiba laptop en die werkte niet meer omdat het volstond met troepapps. Dit wil ik dus nu voorkomen
Alternate doet het geloof ik en er zijn er vast meer.
pi_184679598
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Not really.

Ga maar eens de onderdelen los kopen, even duur of duurder.
Met het verschil dat er flink aan quality assurance word gedaan.

Nope. Als ik voor de leuk eens deze nieuw aurora ga bekijken:
Intel® Core™ i3 8100
8 GB Single Channel DDR4 2666 MHz
AMD Radeon™ RX 560X met 4 GB GDDR5
1TB HDD

Dat is dan
¤120 - processor
¤65 - geheugen
¤150 - videokaart
¤65 - mobo
¤40 - voeding
¤40 - HDD
¤15 - Windows 10
--------+
¤495

Gooi er nog ¤100 tegenaan voor een luxe kast en dan zit je op ¤595

Alienware vraagt voor dit systeem ¤898,99 :D :'( :D :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184679642
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:24 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Alternate doet het geloof ik en er zijn er vast meer.
Bij mijn weten wil iedere computerboer wel bouwen. Kost je meestal ¤40-50, alleen moet je dan wel alle onderdelen bij die ene partij kopen, en dat kan afhankelijk van de combinatie duur uitpakken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184679676
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nope. Als ik voor de leuk eens deze nieuw aurora ga bekijken:
Intel® Core™ i3 8100
8 GB Single Channel DDR4 2666 MHz
AMD Radeon™ RX 560X met 4 GB GDDR5
1TB HDD

Dat is dan
¤120 - processor
¤65 - geheugen
¤150 - videokaart
¤65 - mobo
¤40 - voeding
¤40 - HDD
¤15 - Windows 10
--------+
¤495

Gooi er nog ¤100 tegenaan voor een luxe kast en dat is het. Zit je op ¤595

Alienware vraagt voor dit systeem ¤898,99 :D :'( :D :')
Je laat hier buiten beschouwing kwaliteit en type van alles wat je opsomt.
Mobo voeding etc, kan goedkope troep zijn en zo klinkt het ook wel.

Zo krijg je een lagere prijs ja, maar om dat hetzelfde te noemen? Daarbij zal je zelf moeten in elkaar zetten en eventueel afstemmen.
Kan ook lang niet iedereen, het is vaak niet helemaal plug&play, dat weet je zelf ook wel.
  Eindredactie Games maandag 28 januari 2019 @ 19:33:25 #17
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_184679830
700 eu is ook wel een beetje karig voor een 'game'-pc. Als je een pc wil aanschaffen met als hoofddoel "gamen" is het m.i. verstandiger om iets langer door te sparen opdat je wat meer 'future-proof' bent met je config.

Maar je zou toch een Xbox One gaan kopen, TS? Of is dat plan ook alweer van de baan?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_184679920
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je laat hier buiten beschouwing kwaliteit en type van alles wat je opsomt.
Mobo voeding etc, kan goedkope troep zijn en zo klinkt het ook wel.

Zo krijg je een lagere prijs ja, maar om dat hetzelfde te noemen? Daarbij zal je zelf moeten in elkaar zetten en eventueel afstemmen.
Nee, dat laat ik niet.
Dit zijn gewoon de onderdelen die erin zitten met de prijzen die die onderdelen momenteel waard zijn. Ik kan niet afdingen op een i3 8100 of een RX 560X of op een reepje 8GB 2666 MHz DDR4. Dat zit er gewoon in en daar heb ik de prijs van opgezocht (ik heb zelfs naar boven afgerond!).

Dit zijn de onderdelen die in die specifieke Alienware zitten, dus dit is reeds op elkaar afgestemd.
quote:
Kan ook lang niet iedereen, het is vaak niet helemaal plug&play, dat weet je zelf ook wel.
Het is weldegelijk plug&play. LEGO is moeilijker. Na het bouwen moet je alleen nog het OS installeren. Maar zeg dat je ¤50 voor het bouwen en installeren nodig bent. Dan ben je nog ¤250 goedkoper uit als je dit systeem zelf samenstelt.

Prima als jij tevreden bent met Alienware, maar je betaalt je gewoon scheel voor het merk. Dat is gewoon zo, en dat heb ik net voor je voorgerekend.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184680327
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:57 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Bestel je spul bij azerty en voor een paar tientjes bouwen zij hem voor je
Dus ik zou dit: https://tweakers.net/revi(...)asisgamesysteem.html kunnen bestellen bij azerty (de componenten) en laten inelkaar zetten door hun? Dit lijkt me trouwens ook een goede pc? Toch?
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 20:09:38 #20
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184680642
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:54 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Dus ik zou dit: https://tweakers.net/revi(...)asisgamesysteem.html kunnen bestellen bij azerty (de componenten) en laten inelkaar zetten door hun? Dit lijkt me trouwens ook een goede pc? Toch?
Prima pc voor standaard gamen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184680960
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:33 schreef 2dope het volgende:
700 eu is ook wel een beetje karig voor een 'game'-pc. Als je een pc wil aanschaffen met als hoofddoel "gamen" is het m.i. verstandiger om iets langer door te sparen opdat je wat meer 'future-proof' bent met je config.

Maar je zou toch een Xbox One gaan kopen, TS? Of is dat plan ook alweer van de baan?
Ah, je herkent me. Ja klopt ik ging eerst voor een 360 toen voor een One en toen zei een vriend dat ik gewoon een pc moest kopen
  maandag 28 januari 2019 @ 20:29:23 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184681057
Voor gamen mag/moet je wel 8GB RAM nemen op zn minst. 4GB is wel beetje karig en niet zo heel futureproof
  maandag 28 januari 2019 @ 20:37:59 #23
194233 Friday12
Originele kloon
pi_184681280
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor gamen mag/moet je wel 8GB RAM nemen op zn minst. 4GB is wel beetje karig en niet zo heel futureproof
kan je altijd makkelijk erbijprikken
pi_184682259
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:09 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Prima pc voor standaard gamen
Ik ben gewoon van plan om cod 1,2,3 te spelen in ieder geval en nog een paar nieuwe games, dat zal wel moeten lukken
pi_184682269
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor gamen mag/moet je wel 8GB RAM nemen op zn minst. 4GB is wel beetje karig en niet zo heel futureproof
https://tweakers.net/revi(...)asisgamesysteem.html Dit?
pi_184727030
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bij mijn weten wil iedere computerboer wel bouwen. Kost je meestal ¤40-50, alleen moet je dan wel alle onderdelen bij die ene partij kopen, en dat kan afhankelijk van de combinatie duur uitpakken.
Zou ik Windows kunnen installeren voor iemand die 0 ervaring heeft?
pi_184727092
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:30 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Zou ik Windows kunnen installeren voor iemand die 0 ervaring heeft?
Ja, vooral als je reeds een windows-pc hebt draaien.

Vanaf die pc kan je met de microsoft media creation tool een USB-stickje maken waarvan je Windows kan installeren. Als je een key koopt bij een partij als softkeys, kan je die gebruiken om te activeren en dan ben je in principe gereed.

Stickie erin, opstarten vanaf USB en installeren.

De enige echte lastigheid die je zou kunnen tegenkomen, is als je moederbord-stuurprogramma's nog niet zijn toegevoegd, want dan moet je dat zelf doen. En je moet even weten op welke schijf de windows-installatie moet komen te staan.

Maar als je benauwd bent, lap je gewoon die paar tientjes, zodat je er geen omkijken naar hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184727536
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, vooral als je reeds een windows-pc hebt draaien.

Vanaf die pc kan je met de microsoft media creation tool een USB-stickje maken waarvan je Windows kan installeren. Als je een key koopt bij een partij als softkeys, kan je die gebruiken om te activeren en dan ben je in principe gereed.

Stickie erin, opstarten vanaf USB en installeren.

De enige echte lastigheid die je zou kunnen tegenkomen, is als je moederbord-stuurprogramma's nog niet zijn toegevoegd, want dan moet je dat zelf doen. En je moet even weten op welke schijf de windows-installatie moet komen te staan.

Maar als je benauwd bent, lap je gewoon die paar tientjes, zodat je er geen omkijken naar hebt.
Dat ga ik doen, op azerty Kun je kiezen tussen 1 en 2 jaar garantie assemblage en dan Windows installatie of niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')