Sabata | maandag 28 januari 2019 @ 00:18 |
Inmiddels zijn we aangeland in Seizoen 5 van De Formula E Overzicht - 11 teams, 22 coureurs aan de start - wagenwissels zijn sinds dit jaar afgeschaft, omdat de accus een uur mee kunnen - Races, genaamd ePrix', zullen worden gehouden in twaalf steden over de hele wereld. - Racecircuits worden neergelegd in steden en zullen tussen de 2,5 en 3 kilometer lang zijn. - Circuits hebben dit jaar een Attack Zone, een zone buiten de ideale racelijn van één bocht, waar coureurs Attack Mode kunnen activeren om extra Pk's te krijgen. - De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 2.7 seconden met een maximumsnelheid van 235 km/h. - Het geluidsniveau is ongeveer 80 dB, waar een normale auto 70 dB en een bus 90 dB produceert. Geluidsniveau is verbeterd van een gemiddelde kruimeldief (seizoen 1) naar een Star Wars ruimteschip - qua prestaties: een auto produceert standaard 200Kw (= 272 PK), in Attack Mode is dat 225 KW (= 306PK) en in kwalicatietrim is dit 250 KW (340 PK) Raceday - Vroege morgen: vrije training gevolgd door kwalificatie. - Late morgen: kwalificatie met 1 rondetijd voor elke coureur in zowel auto A als auto B. - Middag: pauze van 2 uur om de auto's op te laden - Avond: race - Races zullen 45 minuten duren en altijd op zaterdag plaatsvinden. Kalender [ Bericht 11% gewijzigd door Sabata op 29-01-2019 18:01:38 ] | |
Sabata | maandag 28 januari 2019 @ 00:33 |
Even wat aan de OP geknutseld | |
twiFight | maandag 28 januari 2019 @ 19:01 |
Was een erg leuke race. De regie was wel poep en ik vond het eigenlijk niet kunnen dat de straffen zo laat werden uitgedeeld en/of besloten. Eerst hoor je 45 minuten niks en dan smijten ze er opeens mee. | |
Sabata | maandag 28 januari 2019 @ 19:19 |
Ik vond het zowieso een raar zootje: Ik heb de race opgenomen (schrijf er soms over voor GPPits), en ik heb dat moment van Mortara en Sims een paar keer teruggekeken, maar ik zie helemaal niet dat ie hem raakt. Volgens mij spint Edo gewoon zelf Regie was inderdaad niet best, teveel met de kop bezig, maar gelukkig kwam Frijns wat vaker in beeld door verdedigende acties (lees inhaalacties op mensen die Attack Mode ging halen) En die straf voor Di Grassi zorgde dan wel voor een lekker rommelig begin voor de Braziliaan, maar eigenlijk is het belachelijk als je er over denkt: "Niet genoeg geremd hebben in de outlap" nee erger "Niet met de zelfde intensiteit geremd hebben in de outlap als in de kwali. Het schijnt na Marrakech te zijn ingevoerd omdat Dillman ineens geen remmen had na de kwali en bovenop de Virgins was gereden. Aan de data hadden ze gezien dat hij te langzaam zou hebben gereden waardoor Brake by Wire van slag was. Hmmm... | |
4-elements | maandag 28 januari 2019 @ 19:27 |
Die idiote regeltjes mogen ze inderdaad achterwege laten. Dit kun je toch niet aan het publiek uitleggen? | |
sasquatsch | maandag 28 januari 2019 @ 19:27 |
Bovenste plaatje doet het niet. Sowieso geldt de 120% regel. Maar regels zijn regels en hield de rest zich er wel aan. | |
twiFight | dinsdag 29 januari 2019 @ 17:53 |
Het probleem is wat mij betreft dan ook niet dat het een onzinregel is, maar dat ze er niet in slagen, of beter gezegd, nalaten uit te leggen waarom de regel nodig is en waarom voor deze oplossing gekozen is. Als de regel van kracht is dan weten de teams dat en moeten ze zich er gewoon aan houden. Als ze de regel onzin vinden moeten ze protesteren tegen de regel en niet tegen de straf. Maar waarom is deze regel precies ingevoerd, wat lost het op en waarom is dit de beste oplossing? Die informatie geven ze zo weinig. | |
JayHovah | dinsdag 29 januari 2019 @ 18:37 |
Zag ik het zaterdag nou goed en hadden ze op een gegeven moment een heel stuk van het asfalt stuk gereden? Of lag er gewoon extreem veel marbles aan de buitenkant van de bocht? Hoewel dat laatste ik zelden heb gezien met die fuelsaver-bandjes in de Formule E... | |
sasquatsch | woensdag 30 januari 2019 @ 11:29 |
De reden is dat hij harder remde in zijn inlap dan in zijn kwalificatierondje zonder aanwijsbare reden, mogelijk om zijn bandentemperatuur (en -spanning) te verhogen zodat niet achteraf gecontroleerd kon worden dat hij met een te lage bandenspanning rond reed. Het gevolg hiervan kan blijkbasr zijn dat de remmen oververhit raken door de warmte van zowel de remmen als de banden waardoor er lekkage kan ontstaan in de remmen, die vervolgens dienst weigeren, zoals gebeurde bij Tom Dillman in Marrakesh twee weken ervoor, die bovenop de wagen van Frijns klapte toen die stond te wachten bij de ingang van de pitstraat. Dus die regel is ingevoerd als veiligheidsmaatregel. https://e-racing365.com/f(...)-lost-santiago-pole/ | |
twiFight | woensdag 30 januari 2019 @ 13:41 |
Fair enough. Maar dat zouden ze dus, via hun eigen officiele kanaal, ook aan de fans duidelijk moeten kunnen maken. Dan voorkom je dat die dat als onzinregels gaan zien. DiGrassi moet m.i. niet zeuren. De regel en de reden ervan zijn duidelijk genoeg. Los daarvan vind ik wel dat we een beetje van die hacks afmoeten. In de F1 speelde dit op een gegeven moment ook. Superslim hoor, daar niet van. Maar het is een soort van legale fraude, want ze weten dat de FIA niet wil hebben dat ze onder die bandenspanning gaan zitten. Straks moeten we nog over op ge-sealde bandenspanningssensors van de FIA op elke band, die per ronde afgelezen worden. | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2019 @ 21:08 |
Felipe Nasr zal de rest van het seizoen voor GEOX Dragon gaan rijden in plaats van Maximilian Gunther. Alleen de race in Rome op 13 april zal Nasr niet rijden vanwege verplichtingen in het IMSA Weathertech Championship. Het is de vraag of Gunther dan weer plaats neemt in de Dragon, die al vanaf het begin wist dat hij geen volledig seizoen zou gaan rijden. https://www.motorsportweek.com/news/id/21432 | |
JayHovah | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:21 |
We zouden het bijna vergeten tussen al het F1 presentatie geweld maar dit weekend is de Formule E GP van Mexico Kwali: 19.00 uur Race: 23.00 uur Nederlandse tijd duh! | |
sasquatsch | zaterdag 16 februari 2019 @ 11:53 |
En om 20.45 is de Jaguar iPace eTrophy Race live te zien op de Facebook pagina van Jaguar. https://m.facebook.com/st(...)4&id=492424070966565 | |
sasquatsch | zaterdag 16 februari 2019 @ 14:51 |
De eerste training is nu live | |
sasquatsch | zaterdag 16 februari 2019 @ 14:56 |
En om 17.00 uur is de tweede training | |
sasquatsch | zaterdag 16 februari 2019 @ 17:20 |
Legge start van pole in de Jaguar eTrophy. | |
Doler12 | zaterdag 16 februari 2019 @ 18:50 |
Lol dat plaatje van Sam Bird | |
heywoodu | zaterdag 16 februari 2019 @ 19:42 |
Wehrlein dik op pole | |
heywoodu | zaterdag 16 februari 2019 @ 21:03 |
Toch niet? Link is kapot | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 22:57 |
Ik ga me ook eens wagen aan het live kijken van een Formule E race. | |
Doler12 | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:07 |
Chaotisch begin damn | |
Zorro | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:07 |
Topshow | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:08 |
Goeie klappert wel | |
Zorro | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:09 |
Tijd loopt gewoon door? | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:09 |
Klok loopt door tijdens de rode vlag? | |
opgebaarde | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:14 |
Waar is deze bende te aanschouwen? | |
Zorro | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:16 |
Ziggo Sport Racing | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:16 |
Eurosport | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:18 |
Frijns glipte trouwens wel mooi overal tussendoor. Vier plaatsen goedgemaakt in dat melee (en gelukkig geen VAR op zijn dak voor het aankloppen bij Lopez) | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:19 |
Blijft wel weinig race over zolang die klok doorloopt onder de rode vlag. | |
Zorro | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:24 |
Als het zo doorgaat hebben we de eindstand al | |
nils7 | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:28 |
Toch moeten ze een charging fase er in doen. Gewoon de race anderhalf uur maken of zo. Zodat ze moeten laden maar elke fabrikant wel gebruik maakt van een charging methode: Chademo, Ionity etc. Kunnen we ook zien welke het snelste en beste kan laden met de power packs. Dat is ook interessant voor mensen die in de markt zijn voor een EV. | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:31 |
Haha, zie nu pas hoe Nasr met rooksignalen strooit. Destroyer Mode | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:32 |
Dit duurt wel echt kutlang he. | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:32 |
Restart over twee minuten, klok reset | |
Zorro | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:32 |
Toch een reset | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:33 |
Ah tijd gewoon door vanaf het vallen van de rode vlag dus. | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:35 |
Haha, heerlijk droge opmerking van Dario Franchitti over de DS van Vergne: "For sale, DS techeeta, one careful owner, driven only one night in Mexico." | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:35 |
Die graphics zijn wel epilepsie-opwekkend | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:36 |
Iedereen in attack mode | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:36 |
Maar niet iedereen heeft Attack mode "Armed", aha een split | |
Doler12 | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:37 |
Allemaal in de attack mode lolz | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:39 |
En dit is nu wat ik bedoelde met DFENS mode: het is nu wachten op wie het eerst zijn attack mode verliest | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:43 |
Stoffel is hier ook teringlangzaam? | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:44 |
Tja, die Venturi aandrijflijn is zoals Blackadder zou zeggen "Utter Crap!" Duurt wel een jaar voor HWA de snelheid gaat vinden. En met dit full speed electric racing ga je dan moeten profiteren van chaos | |
Gezicht | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:46 |
Multi 21 Robin, multi 21. | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:50 |
Pff, moet Bird het maar niet verkloten en met Abt gaan klooien. Lopez nu weg, dus fuck off 21 | |
heywoodu | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:51 |
Funboost | |
Doler12 | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:52 |
Wtf | |
heywoodu | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:52 |
"Used Fanboost too early as allowed" Uh | |
Sabata | zaterdag 16 februari 2019 @ 23:52 |
Wat is Lopez in schotshemelsnaam aan het doen? In de pits of uit de pits neem een beslissing En Stoffel is lekker bezig inderdaad: under investigation voor het te vroeg pakken van de Funboost | |
Sabata | zondag 17 februari 2019 @ 00:08 |
Met dank aan DFENS mode geklungel lijkt Wehrlein nu safe | |
heywoodu | zondag 17 februari 2019 @ 00:17 |
Zorro | zondag 17 februari 2019 @ 00:17 |
Briljant | |
Doler12 | zondag 17 februari 2019 @ 00:17 |
Haha | |
Sabata | zondag 17 februari 2019 @ 00:18 |
Nou, gezicht heeft dé leukste race tot nu toe uitgekozen om te gaan kijken, dat staat vast hihi | |
nils7 | zondag 17 februari 2019 @ 00:30 |
De fun is best hoog. Wat is er met Frijns gebeurt? Die lag voor Bird maar die is ergens nog 7de geworden of zo en Frijns nog steeds buiten de punten. | |
Sabata | zondag 17 februari 2019 @ 00:36 |
Frijns heeft te vroeg zijn 2e attack mode gebruikt om Lopez voorbij te komen. Dat was niet nodig, want die kreeg een DT. Vervolgens zat ie vast achter Evans en moest hij Bird en Abt die nog wel een Attack mode hadden. Enige waar Frijns nog op kan hopen is dat er iemand geDQ'd wordt (Eurosport UK verwacht dat Wehrlein misschien een straf krijgt), zodat ie nog 1 punt meeneemt. | |
Gezicht | zondag 17 februari 2019 @ 09:18 |
Halverwege in slaap gevallen | |
sasquatsch | zondag 17 februari 2019 @ 11:02 |
Race net terug gezien, maar snap niet dat Evans geen penalty kreeg voor het in de rondte tikken van Vergne. De vorige race werd al voor minder een straf uitgedeeld. | |
twiFight | zondag 17 februari 2019 @ 22:23 |
Dikke au voor Nissan. Ik mag Buemi niet dus ik zit er niet mee, maar dat team zal balen. Ook jammer voor Frijns, maar hij kon niet weten dat Lopez de penalty zou krijgen. | |
sasquatsch | maandag 18 februari 2019 @ 20:42 |
Gisteren werd er nog getest in Mexico. Vergne was het snelst, Frijns werd vierde. | |
JayHovah | zondag 3 maart 2019 @ 14:54 |
Komend weekend staat de Formule E race van Hong Kong op het programma. Echter...is de race op zondag ipv zaterdag. Kwali: 4.30 uur Race: 8.00 uur Nederlandse tijd | |
franklop | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:36 |
Formule E terug naar Londen Circuit deels binnen zelfs | |
twiFight | woensdag 6 maart 2019 @ 11:55 |
Niet een deel van london waar ik zelf geweest ben, unsubbed | |
JayHovah | zondag 10 maart 2019 @ 07:35 |
Qualifying results: Stoffel Vandoorne HWA Racelab – 1:11.592 Gary Paffett HWA Racelab +0.501 Oliver Rowland Nissan e.dams +0.548 Edoardo Mortara Venturi +0.564 Andre Lotterer DS Techeetah +0.612 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +0.729 Sam Bird Envision Virgin Racing +0.937 Sebastien Buemi Nissan e.dams +0.937 Felipe Massa Venturi +0.978 Robin Frijns Envision Virgin Racing +1.008 Tom Dillmann NIO +1.247 Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler +1.258 Alexander Sims BMW Andretti +1.269 Jose Maria Lopez Geox Dragon +1.481 Nelson Piquet Jaguar +1.829 Felipe Nasr Geox Dragon +2.293 Mitch Evans Jaguar +2.328 Jean-Eric Vergne DS Techeetah +2.335 Oliver Turvey NIO +2.541 Antonio Felix da Costa BMW Andretti +2.792 Pascal Wehrlein Mahindra +3.238 Jerome d’Ambrosio Mahindra +3.755 Superpole: Stoffel Vandoorne HWA Racelab – 1:11.580 Oliver Rowland Nissan e.dams +0.323 Edoardo Mortara Venturi +0.730 Andre Lotterer DS Techeetah +1.288 Gary Paffett HWA Racelab +1.453 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +2.597 Uitzending begint op Zigno om 8.00 uur en op PleuroSport om 8.45 uur. | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 08:37 |
Kwali gemist maar zit er klaar voor! | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 08:45 |
Was blijkbaar ook vrij nat | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 08:49 |
Die Jaguar I-pAcE eTrOpHy of hoe de hoofdletters ook horen in de officiële naam werd live uitgezonden schijnbaar (op Ziggo) Even teruggekeken, leuk om Caca Bueno weer eens te zien racen. Dat was al bijna tien jaar geleden, toen reed hij nog Stock Car Brasil | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 08:52 |
Naomi Campbell komt even een gigantisch overduidelijk PR-praatje houden, man man man | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 08:55 |
Mooie gridwalk wel | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 09:04 |
Dit gaat mis | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 09:05 |
En we zijn los | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 09:05 |
O dat viel nog mee | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 09:05 |
Bird maakt vrienden | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 09:08 |
Nasr ook | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 09:08 |
Man man man die mahindras... | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 09:09 |
Traffic jam | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 09:10 |
DAmbrosio raakte Wehrlein toch niet? Of auto af laten slaan ofzo? | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 09:12 |
Jawel, zelfs z’n rechter wiel er ook af (wehrlein ook) | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 09:14 |
Je hebt gelijk. | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 09:23 |
Nee Liam, fan boost is niet 'quite cool' | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 09:24 |
Die fanboost gaat het nu over. Dat kost toch extra batterij of hebben ze wat ruimte over in de batterij speciaal er voor? | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 09:25 |
Iets wat samen met de stage cautions uit een andere raceklasse zo snel mogelijk mag verdwijnen | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 09:27 |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 09:28 |
Rowland | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 09:35 |
Frijns en Abt nog twee attack mode. Rest allemaal een verbrand. | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 09:44 |
Buemi weg | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 09:44 |
Als Andy zo doorgaat pusht Bord m om zijn batterij leeg te trekken. Frijns inmiddels voorbij Buemi naar zes. | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 09:46 |
Twee minuten niet opgelet, wat doet Vandoorne ineens onderin ipv op 3? | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 09:47 |
Wat is er met rowland gebeurt, die viel terug toen Buemi weg viel. | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 09:47 |
Frijns nu zelfs naar vijf. Maar het klinkt alsof hij Buemi geramd heeft. Wordt nog lachen straks. Laatste keer dat Frijns en Buemi dit hadden in Canada eerst het shouting match in de pits | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 09:48 |
Mooi voor Frijns dit. Hoe doet Bird die Energy saving | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 09:48 |
Aan de pechreeks van Stoffel komt geen einde. Pole, maar nu uitgevallen | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 09:52 |
Leek nauwelijks wat aan de hand te zijn. | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 09:55 |
Knokpartij tussen Mr DFENS (mortara)en mr aggressice (di grassi). Opletten Frijns! Niet nog een keer de muur raken | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 09:58 |
Kak, dit is wss een SC finish thnx to Rowland | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 09:58 |
Rowland heeft blijkbaar wel de muur geraakt. | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 10:00 |
Mooi | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 10:01 |
Sprint naar de finish! | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 10:02 |
Bird | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 10:06 |
Lekker lastig te verstaan die boardradio | |
ShaoliN | zondag 10 maart 2019 @ 10:06 |
Wat een kutregie niet normaal. | |
Sabata | zondag 10 maart 2019 @ 10:07 |
Bird winnaar, maar voor hoe lang. Voor die lekke band under Investigation | |
nils7 | zondag 10 maart 2019 @ 10:10 |
Mag ie m houden denken jullie? | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 10:11 |
Als ze consequent zijn niet, maar ook dat zijn ze niet in de FE. | |
maan_man | zondag 10 maart 2019 @ 10:14 |
Ja, anders hadden ze Frijns voor de zekerheid meegestuurd richting het podium. | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 13:33 |
Het gerucht gaat dat Bird een 5s penalty heeft gekregen. Dat betekent dat Mortara gewonnen heeft en Frijns derde is. Edit: Nu officieel! [ Bericht 42% gewijzigd door sasquatsch op 10-03-2019 14:07:18 ] | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 14:10 |
Waar is het officieel? | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 14:16 |
Autosport, Mortara, Di Grassi zeggen het allemaal. https://twitter.com/edomortara/status/1104718069627260928 En de stewards decision [ Bericht 8% gewijzigd door sasquatsch op 10-03-2019 14:27:40 ] | |
franklop | zondag 10 maart 2019 @ 14:29 |
Wel handig dat de FE het zelf nergens echt communiceert tot nu toe. | |
heywoodu | zondag 10 maart 2019 @ 14:30 |
| |
twiFight | maandag 11 maart 2019 @ 01:44 |
Grotendeels wel correct denk ik. Moet wel zeggen dat het leuk is dat die wagens hier en daar een duwtje kunnen hebben, maar FE is nu wel ranzig hoor. Ik heb MMA wedstrijden gezien met minder contact. Het gaat soms niet meer om racen maar je gewoon ergens tussendoor ellebogen. Er zullen mensen zijn die dat wel gaaf vinden, ik ben er niet een van. Is denk ik ook wel een reden waarom Stoffel nog wel eens plekjes verliest in de race; die racet alsof hij nog in een F1 wagen zit, terwijl hij moet racen als een potje mario kart. | |
nils7 | maandag 11 maart 2019 @ 09:24 |
De Circuits zijn ook erg smal, ze moeten haast wel. | |
Sabata | maandag 11 maart 2019 @ 11:15 |
En dat is eigenlijk precies waarom Open Wheel racers in de FE altijd meer moeite hebben om te aarden dan toerwagenracers of GT racers. Die zijn wheelbanging en "bumpdrafting" veel meer gewend dat iemand die vanuit de F1 komt, waar ieder contact meteen einde race is. | |
JayHovah | dinsdag 19 maart 2019 @ 18:29 |
REMINDER: Zaterdag is er weer een Formule E race, in Sanya (China). Uitzending op Ziggo begint om 7.00 uur Nederlandse tijd. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 07:19 |
De Nissans lijken de snelheid gevonden te hebben want ze topten elke sessie. Uiteindelijk start Oliver Rowland zo van pole voor Jean-Éric Vergne en Antonio Felix da Costa. Sebastien Buemi, die de snelste was in de groepsfase, zette de auto net zoals in FP1 in de Superpole in de muur. Robin Frijns start als twaalfde en teamgenoot Sam Bird als zestiende. | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 07:51 |
Caca Bueno won in de Jaguars, weinig spektakel daar. | |
nils7 | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:05 |
Damn wat vroeg weer hahah | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:07 |
Green, green, green! | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:09 |
Nasr blijft staan en Buemi is meteen al ver teruggevallen | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:10 |
Bird | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:10 |
Buemi moest vanuit de pitstraat starten | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:10 |
En Bird eruit. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:11 |
Hij stond als zesde op de startopstelling aangegeven En ik zag een grijze auto na de start bij de Mahindras in de eerste bocht. Dacht dat dat Buemi was. Edit: in de herhaling denk ik dat het Mortara was die ik aanzag voor Buemi. [ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 23-03-2019 08:54:29 ] | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:12 |
Dat klopt, maar die plek was leeg op de grid | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:13 |
Zie edit | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:18 |
Geweldige regie weer. Er wordt flink ingehaald in het middenveld maar nog geen inhaalactie gezien. | |
nils7 | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:30 |
Bij die overtakes tellen ze alle inhaalacties op de uitvallers ook mee vrees ik. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:31 |
Sowieso zijn er maar 2 of 3 in beeld geweest. | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:33 |
Flikkerstraal op met je fanboost | |
StephanL | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:37 |
Zo, zijn er al een hoop uit zie ik. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:37 |
Frijns veel te vroeg met de attack mode | |
StephanL | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:39 |
lol Frijns Rode Vlag | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:41 |
De rest heeft dus ook niets aan de attack modes. | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:45 |
We liggen zo gewoon dik 20 minuten stil, alsof er een auto volledig aan puin geknald is | |
nils7 | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:50 |
Heb gevraagd aan FE of ze opladen gaan toe staan in de race. Dat is vergelijkbaar aan dit (rode vlag), afhankelijk van de strategie natuurlijk, maar vitaal voor de EV ervaring. Denk dat het goed is voor de consument om te zien wat elektrisch rijden is. En fabrikanten van EV’s kunnen zich onderscheiden qua snellaadtijden. Daar zijn namelijk in de straatautos veel verschillen in te vinden die ze niet altijd vertellen als je zo’n ding koopt. Het zou de technologie kunnen versnellen en een fabrikant die dat beter op orde heeft zou dus een voordeel hebben op een fabrikant die dat minder heeft. Het zou een goede toevoeging kunnen zijn, wellicht nu nog niet. Want ze hebben nog een standaard batterij maar als dat verandert zou het een mooie toevoeging kunnen zijn om de races langer te maken en de consumenten EV ervaring te vertalen naar een race en de technologie te kunnen versnellen. | |
franklop | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:56 |
RIP Frijns | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:58 |
Peentjes zweten voor Frijns en Mortara | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 08:59 |
Eén plek, valt mee | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:00 |
Vergne under investigation | |
franklop | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:04 |
Attack mode is toch niet verplicht lijkt me? | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:06 |
Als het goed is wel. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:06 |
Jawel. | |
nils7 | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:07 |
Daarom heeft ie meer % Wat Rene niet snapt. Maar moet het dus wel doen | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:07 |
Frijns oetlul | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:07 |
Frijns | |
nils7 | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:07 |
Pipo | |
franklop | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:08 |
Lekker Frijns | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:08 |
Werd hij nou geraakt door Buemi? | |
nils7 | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:10 |
Buemi leek geen schade te hebben | |
franklop | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:13 |
Lastig om herhalingen te laten zien | |
nils7 | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:14 |
Aan de andere kant als DaCosta geen attackmode had gehad in de laatste fase, hoe heeft hij dan mee kunnen komen toen de rest het wel had? | |
Sabata | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:14 |
Ik vraag me af of het zin heeft een podium ceremonie te houden. Zowat iedereen is under Investigation | |
heywoodu | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:18 |
Hij had het wel, maar hij had er nog één over, de rest had de eerste voor de rode vlag al gebruikt. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:19 |
Engels commentaar heeft het er wel over dat Buemi Frijns tegen Di Grassi aanduwde. https://twitter.com/FIAFormulaE/status/1109367488133783553 | |
Sabata | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:21 |
Ik vermoedde al drama dus ik schakelde even de recorder in 😉 Frijns verdedigde de binnenkant tegen Buemi. Hij wordt door Buemi aangetikt en blokkeert dan waarna hij op DiGrassi botst. Dat blokkerenn lijkt eerder een gevolg van veel te laat remmen dan van Buemi zijn tikje | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:23 |
Nu in de herhaling duidelijk te zien dat Buemi Frijns een tik geeft waardoor hij tegen Di Grassi aan rijdt. Sowiso als hij te laat remt zou hij alleen geraakt kunnen worden als Buemi nog later remt. | |
opgebaarde | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:31 |
Als Frijns veel te laat remt en Buemi zit op zijn staart. Remt Buemi dus ook veel te laat, maar die haalt de bocht wel En je ziet hoe Frijns met enorme snelheid er in knalt, lijkt er toch meer aan de hand te zijn dan alleen te laat remmen want Buemi haalt de bocht wel. Right? | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:39 |
Frijns zegt zelf ook geraakt te zijn door Buemi waardoor zijn achterkant omhoog komt en zijn voorwielen blokkeren. | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 09:44 |
Buemi was sowieso al lekker bezig. Die inhaalactie op Mortara was ook al op het randje. Er zijn er voor minder bestraft de afgelopen races. | |
Sinister-D- | zaterdag 23 maart 2019 @ 10:50 |
Shit vergeten | |
sasquatsch | zaterdag 23 maart 2019 @ 12:47 |
Buemi heeft een 10s tijdstraf gekregen en valt terug naar P9. Helaas heeft Frijns daar niets aan. https://www.fiaformulae.c(...)er-race-ending-crash | |
twiFight | zondag 24 maart 2019 @ 03:29 |
Mja tijdstraffen doen niets als je anderen er af rijdt met je te kleine penis. Nu heb ik al tijden een schurfthekel aan die kutkop van buemi. Maar ik heb het al eerder gezegd: FE moet eens leren racen in plaats van MMA vechten. Sommige moves gaan nergens over. | |
sasquatsch | zondag 24 maart 2019 @ 11:52 |
Mortara heeft ook een tijdstraf gekregen omdat hij niet beide attack modes heeft gebruikt. Hij zakt hierdoor terug naar P11. En Vergne een waarschuwing voor het zich niet houden aan de Safety Car procedure. Hij hield zich niet aan de 10 wagenlengtes limiet achter de SC. http://e-racing365.com/formula-e/sanya-post-race-notebook/ | |
Coelho | zondag 24 maart 2019 @ 14:19 |
Ik zou het iets anders verwoorden, maar eens dat het regelmatig (too) close battles zijn. Misschien ook de circuits wat breder maken met grindbakken/uitloopstroken zodat het een racetrack wordt ipv een ritje in een betonnen kom? | |
Sinister-D- | maandag 25 maart 2019 @ 20:55 |
De Tweet bekijken van @RFrijns: https://twitter.com/RFrijns/status/1110089676831031296?s=09 Die reactie van Robin op Di Grassi, en het aantal coureurs wat er weer op reageert met GIFs | |
Sabata | maandag 25 maart 2019 @ 21:10 |
Grinnik, als Di Grassi op een fanboost hoopt de volgende race kan ie dit beter verwijderen, begint een backfire te worden nu. | |
sasquatsch | donderdag 28 maart 2019 @ 20:55 |
Nelson Piquet jr vertrekt per direct bij Jaguar en wordt vervangen door Alex Lynn. https://racer.com/2019/03(...)lynn-to-replace-him/ | |
sasquatsch | woensdag 3 april 2019 @ 19:10 |
Mercedes heeft afgelopen week voor het eerst getest met hun Formule E wagen. Stoffel Vandoorne en Edoardo Mortara waren de coureurs die achter het stuur plaats namen. https://e-racing365.com/f(...)ompletes-first-test/ | |
JayHovah | woensdag 3 april 2019 @ 21:31 |
Als Stoffel de lijn van afgelopen races doorzet zal hij deze test ook niet afgemaakt hebben Btw, dit weekend geen Formule E, eerstvolgende race is op 13 april in Rome. | |
nils7 | donderdag 4 april 2019 @ 10:57 |
Ik twijfel nog steeds om naar de race in Parijs te gaan.. | |
JayHovah | dinsdag 9 april 2019 @ 21:05 |
Even een reminder: Zaterdag is er weer een Formule E race, in de Eeuwige Stad Rome. Uitzending op Zig-No begint om 15.00 uur. Kwali is om 13.45 uur. | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 12:37 |
Superpole gaat zo beginnen met de dreiging van regen. | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 12:57 |
Lotterer op weg naar pole, maar hij verremt zich flink en Jaguar (Evans stond bovenaan) juicht....maar op de opdrogende baan pakt Lotterer 'm alsnog | |
Zorro | zaterdag 13 april 2019 @ 15:00 |
Daar gaan we! | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 15:14 |
Nou ja, over drie kwartier. | |
Zorro | zaterdag 13 april 2019 @ 15:44 |
Ja nou, ok, maar de uitzending begon toch he! Al ben ik ook overgeschakeld naar voetbal tot nu toe toen ik dat merkte. | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 15:45 |
Frecce Tricolori | |
Zorro | zaterdag 13 april 2019 @ 15:45 |
OTOOOO VLIEGTUUUUG | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 16:01 |
Nu kunnen we beginnen | |
Zorro | zaterdag 13 april 2019 @ 16:05 |
Jammer dat ze niet om 15:00 zijn gestart. Toen regende het tenminste nog lekker. | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 16:08 |
Günther | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 16:09 |
Doei Bird | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 16:09 |
Zorro | zaterdag 13 april 2019 @ 16:10 |
opgebaarde | zaterdag 13 april 2019 @ 16:10 |
opgebaarde | zaterdag 13 april 2019 @ 16:12 |
Fijn al die herhalingen | |
Zorro | zaterdag 13 april 2019 @ 16:18 |
Lopez kreeg een tik van Paffett waardoor hij eraf ging en de lekke band kreeg. Maar dat ziet ie dan weer niet. Edit: Bij nader inzien toch niet geloof ik. Vandaar dat het niet gezien werd | |
northernlight81 | zaterdag 13 april 2019 @ 16:34 |
Die pleister 😂 | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 16:47 |
Nou, over een kleine tien minuten gaan we weer. | |
franklop | zaterdag 13 april 2019 @ 16:49 |
Wat was er gebeurd? | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 16:55 |
Alvast uit m'n verslag: maar amper een minuut later werd de rode vlag gezwaaid: José Maria Lopez maakte een foutje en stuurde de muur in, Gary Paffett reed er achterop en kreeg Jean-Eric Vergne in z'n achterkant. Het gevolg van dat alles was dat niemand er meer langs kon en er acht auto's vast stonden, waardoor de rode vlag uiteraard de enige juiste keuze was. | |
northernlight81 | zaterdag 13 april 2019 @ 17:00 |
Het is een prachtig plaatje zo door Rome, maar ik vind het jammer dat ze niet op een fatsoenlijk circuit racen. Ze hebben veel te veel van die krappe trage stratencircuits bij de Formule E. | |
Sinister-D- | zaterdag 13 april 2019 @ 17:10 |
Weer te laat dat ik er aan denk | |
franklop | zaterdag 13 april 2019 @ 17:15 |
Mortara en Massa worden als uitvallers niet eens in beeld gebracht | |
franklop | zaterdag 13 april 2019 @ 17:23 |
Evans lekker Lotterer naar de muur laten gaan | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:31 |
Hoe heet dat stuk weg waar ze los komen: Flugplatz? | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:32 |
Ai, Evans mist zijn DFENS mode | |
franklop | zaterdag 13 april 2019 @ 17:33 |
Leek er wel vol overheen te rijden | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:33 |
Fractie teveel naar rechts, scheelt maar een sigarettevloeitje | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:34 |
Dario en Jack hebben niet door dat Stoffel tijd verliest door Attack Mode | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:37 |
En dat bedoelde ik dus met DFENS. Evans pakte attack mode en hoort "slow the race down" | |
franklop | zaterdag 13 april 2019 @ 17:37 |
Frijnns P4 | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:38 |
buiten beeld, maar goed gedaan. Weer iets voor Buemi om in het Frans over te gaan schelden | |
heywoodu | zaterdag 13 april 2019 @ 17:39 |
Ik denk dat die onboardradiofragmenten niet 100% live zijn, René | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:41 |
Yaay, Jaguar 1e overwinning in FE. Stoffel ein.de.lijk op het podium. Frijns 4e. Vraag me af hoe hij in de stand staat nu | |
Pinnenmutske | zaterdag 13 april 2019 @ 17:45 |
yay | |
Sabata | zaterdag 13 april 2019 @ 17:46 |
Dat scheelde weinig, Stoffels aandrijfas ging NA de finishvlag stuk | |
sasquatsch | zaterdag 13 april 2019 @ 21:45 |
Net de race terug gekeken, maar wat een chaos in het begin. | |
twiFight | zondag 14 april 2019 @ 06:37 |
Spannende race vooraan. Wel jammer dat dat ook het enige was dat in beeld kwam. Ik zou bij god niet weten wat er achter P1/P2 gebeurd is, nooit wat van gezien. Goed om te zien dat de rijders zich nu wat beter gedroegen. En waarom zijn restarts zo moeilijk te snappen voor die lui? Je gaat weer racen, zorg dat je vlak achter je voorganger zit dan! Ik merk bij elke restart weer dat er mongolen zitten te slapen en een 2-3 sec gap laten vallen | |
JayHovah | dinsdag 23 april 2019 @ 18:58 |
Dit weekend is de Formule E race in Parijs! De uitzending op Zig-No begint zaterdag om 15.00 uur. Het schijnt dat de pits op het Isle de Notre Dame is, daar hebben ze vorige week al ruimte voor gemaakt. Action Zone wordt aangeduid met gele hesjes... | |
sasquatsch | donderdag 25 april 2019 @ 07:10 |
twiFight | donderdag 25 april 2019 @ 11:54 |
Staat Buemi daar nu als thanos? Want ik kan dat poephoofd niet uitstaan :p | |
JayHovah | donderdag 25 april 2019 @ 12:58 |
Buemi kon niet, hij stond te klagen bij de wedstrijdleiding | |
Sabata | donderdag 25 april 2019 @ 13:22 |
Waarom krijg ik ineens zin om Spinners met Rubberband man aan te zetten als ik die poster zie | |
heywoodu | donderdag 25 april 2019 @ 23:02 |
Ik ben heel benieuwd of het allemaal een beetje normaal doorgang kan vinden, als je al 20+ weken vrijwel elke zaterdag die beelden vanuit Parijs ziet...ook afgelopen zaterdag waren delen van de stad net een oorlogsgebied. | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 12:24 |
Frijns zo in de superpole. | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 12:36 |
Sow bam. Voorlopig P1, dus in ieder geval 2e rij | |
Doler12 | zaterdag 27 april 2019 @ 12:37 |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 12:38 |
Kut Buemi | |
Doler12 | zaterdag 27 april 2019 @ 12:39 |
Kut man | |
heywoodu | zaterdag 27 april 2019 @ 13:58 |
De intens saaie Jaguar iPace eTrophy gaat beginnen, als opwarmer voor de FE. Live op Ziggo Sport. | |
heywoodu | zaterdag 27 april 2019 @ 14:07 |
Wat een schijtweer | |
heywoodu | zaterdag 27 april 2019 @ 14:12 |
Hagel erbij ook nog, lekker hoor. SC want hagel. | |
heywoodu | zaterdag 27 april 2019 @ 14:15 |
Net als je zegt dat het intens saai is gaan ze allemaal de muur in. | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 15:58 |
Dankje Charles kan ik nu zeker een kwartier kijken naar de FE | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 15:59 |
Goede tip | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:01 |
Oh blij dat ik niet gegaan baan als het geëvacueerd is daar. Hup Frijns! | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:02 |
SC start begrijp ik. Omdat deel van baan nog nattig is | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:03 |
O Wehrlein dus niet van pole | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:07 |
Rowland domoor! | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:10 |
21 overtakes zo kan ik het ook | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:18 |
Wat was er bij Buemi? Net weggezapt | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:20 |
Beter dan de Q van de F1 | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:20 |
'plensbui' Zie een paar druppels in plassen | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:21 |
Hij kan mooi Buemi nu volgen | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:24 |
Attack mode activeren tijdens full course yellow. Dan spoor je toch niet als je niet weet wanneer je weer mag gaan? | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:29 |
Die staat er niet goed. | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:30 |
Rowland, pannenkoek | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:35 |
Hoe heeft Frijns in 1x 4,5 seconde voorsprong? | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:36 |
Die ene stuiterde gewoon terug uit de muur. | |
I.R.Baboon | zaterdag 27 april 2019 @ 16:39 |
Wel een spectaculair raceje. | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:39 |
Wat is dit voor race joh | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:40 |
Irritant switchen tussen 404 en 14 op ziggo haha | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:40 |
ziggogo aanstaan op laptop, werkt prima | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 16:40 |
Wat een chaos | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:48 |
3 rondjes sprintrace | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:49 |
Ik zeg, de zege is binnen | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 16:50 |
JAAAAA FRIJNS WINT | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 16:51 |
Het houdt niet op, niet vanzelf! | |
nils7 | zaterdag 27 april 2019 @ 16:51 |
Yes Yes yes | |
Tassendief | zaterdag 27 april 2019 @ 16:53 |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 16:54 |
tralalala | zaterdag 27 april 2019 @ 17:14 |
Friensgod | |
franklop | zaterdag 27 april 2019 @ 17:15 |
Podium is wel mooi zo | |
TheFreshPrince | zaterdag 27 april 2019 @ 17:45 |
JayHovah | dinsdag 7 mei 2019 @ 18:54 |
Dit weekend rijden de Formule E’s op het (ingekorte) stratencircuit van Monaco! Zig-No zendt de kwali aanstaande zaterdag uit vanaf 11.30 uur, de uitzending rondom de race begint om 15.30 uur. Laten we hopen op hetzelfde weer als de vorige race in Parijs, regen, hagel en voorvleugels. En natuurlijk domme acties van Buemi en Di Grassi... | |
sasquatsch | vrijdag 10 mei 2019 @ 17:35 |
Eindhoven wil mogelijk een Formule E race organiseren in de nabije toekomst volgens Robin Frijns. http://e-racing365.com/fo(...)t-for-future-e-prix/ | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 11:51 |
Kwalificatie is nu bezig. | |
Zorro | zaterdag 11 mei 2019 @ 11:52 |
Wel een beetje een treurig korte uitvoering van het circuit | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:02 |
| |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:13 |
Frijns al weer buiten de top 6, net zoals de rest van groep 1. | |
Zorro | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:14 |
Ik heb dit tot nu toe alleen gevolgd in races, quali is nieuw voor me. Maar in groep 1 ben je wel genaaid is het niet? Of wisselt dat per race? | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:17 |
Vroeger was het door loting, nu op stand in het WK dat de groep bepaalt. Maar groep 1 is wel een nadeel, want dan ligt er nog weinig rubber. | |
Zorro | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:18 |
Aha, thx. Dat betekent wel dus dat de leiders in het WK altijd een goede kans op een mindere quali hebben. Maakt het wel spannender dan de F1 waar de Mercedessen meteen van de eerste rij wegrijden | |
heywoodu | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:41 |
Pole voor Rowland, 0,021 voor Vergne en 0,091 voor Evans. | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 12:43 |
Rowland start van P4 vanwege een gridstraf. Frijns start van P12. | |
Zorro | zaterdag 11 mei 2019 @ 16:34 |
We zijn begonnen! | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 16:34 |
Ik kijk later wel terug, nu eerst F2 | |
Zorro | zaterdag 11 mei 2019 @ 16:36 |
O ja, ik dacht dat dat om 17:00 begon. Nu dus al. | |
Doler12 | zaterdag 11 mei 2019 @ 17:17 |
Fuck | |
twiFight | woensdag 15 mei 2019 @ 00:55 |
Mja, dit was wel weer typisch monaco. De enige actie die er was werd vakkundig buitend beeld gebracht door de regie | |
JayHovah | maandag 20 mei 2019 @ 21:23 |
Dit weekend rijden de Formule E bolides in Berlijn (op het ex-vliegveld Tempelhof). Kwali is op zaterdagmorgen, uitzending begint om 8.30 uur. De race-uitzending begint om 12.00 uur. | |
franklop | zaterdag 25 mei 2019 @ 09:14 |
kwalificatie is dus bezig. Op ES. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 10:35 |
Pole voor Buemi, Vandoorne start naast hem. Frijns ergens achterin. | |
sasquatsch | zaterdag 25 mei 2019 @ 10:36 |
Als laatste, aangezien hij ook nog vijf plekken gridstraf heeft. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:03 |
Gas erop | |
sasquatsch | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:03 |
We gaan beginnen! | |
Zorro | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:10 |
Verdorie, start gemist. Waarom zit Frijns zo achteraan, zo slecht gekwalificeerd? | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:12 |
Slechte kwalificatie en daarna ook nog 5 plekken straf. | |
Zorro | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:14 |
Ach so. Thx. | |
heywoodu | zaterdag 25 mei 2019 @ 13:54 |
Di Grassi dus | |
-XOR- | zaterdag 25 mei 2019 @ 16:21 |
[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 25-05-2019 16:21:28 (kut verkeerde topic, verkeerde subforum) ] | |
sasquatsch | woensdag 12 juni 2019 @ 18:36 |
Frijns en Bird rijden ook volgend seizoen voor Virgin Racing. http://e-racing365.com/fo(...)-virgin-for-2019-20/ | |
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 10:57 |
De kalender voor seizoen 6 is min of meer bekend. Zowel het openingsweekend als het sluitweekend zal uit twee races bestaan. 22 November 2019 – Saudi Arabia – Ad Diriyah 23 November 2019 – Saudi Arabia – Ad Diriyah 14 December 2019 – TBC – TBC 18 January 2020 – Chile – Santiago de Chile 15 February 2020 – Mexico – Mexico City 01 March 2020 – China – Hong Kong 21 March 2020 – China – TBC 4 April 2020 – Italy – Rome 18 April 2020 – France – Paris 3 May 2020 – South Korea – Seoul 30 May 2020 – Germany – Berlin 20 June 2020 – USA – New York 25 July 2020 – UK – London 26 July 2020 – UK – London Daarnaast zijn er nog een aantal regelveranderingen. Dual motors mogen niet meer, dus Nissan moet een nieuwe motor ontwerpen voor seizoen 6 en verder. Verandering in de sportieve regels zijn: • de klok wordt stopgezet bij een rode vlag • de coureurs verliezen 1 kWh energie per minuut achter de safetycar of full course yellow (FCY) • de coureurs mogen attack mode niet meer activeren bij een FCY. • een punt voor de snelste coureur in elke kwalificatiegroep. https://www.racefans.net/2019/06/14/formula-e-season-6-calendar/ | |
heywoodu | zaterdag 22 juni 2019 @ 12:42 |
Frijns 4e en 5e in de trainingen in Bern. | |
sasquatsch | zaterdag 22 juni 2019 @ 15:05 |
Vergne start van pole, voor Evans en Buemi. Frijns kwam niet verder dan de negende startplaats. De race is vanavond om 18.00 uur. | |
sasquatsch | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:09 |
Meteen al chaos bij de start | |
sasquatsch | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:10 |
Frijns in de rondte getikt Edit: Door D'Ambrosio dus! [ Bericht 12% gewijzigd door sasquatsch op 22-06-2019 18:22:08 ] | |
King_Merc | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:14 |
Formula Amateur... | |
Doler12 | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:23 |
Kut gezeik man man man | |
ESF1Gamer | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:23 |
Wat een discussie daaro | |
sasquatsch | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:23 |
Chaos nu bij het bepalen van de volgorde achter de safety car Maar de coureurs zitten imho fout. Er werd al met rood gezwaaid voordat ze langs de chaos reden. | |
nils7 | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:24 |
Ik ben voor het laden voor de auto’s. Mensen vragen af wat er dan 10 minuten gebeurt... nou je kan de coureurs in de heat interviewen. Dan gebeurt er dit dus :-) | |
Doler12 | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:24 |
Lekker ruzie dat wel | |
twiFight | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:26 |
Dit. Reglementair had DiGrassi niet eens auto's in mogen halen daar. | |
sasquatsch | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:26 |
Omdat het al rood was meneer de commentator! | |
beantherio | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:27 |
Door wat voor een rare kleine doorgang glipten ze? edit: ok, dat was dus een soort van escape road. Dat lijkt me ook niet goed dan. | |
RAVW | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:27 |
Hahaha dit is wel leuk zo dat bekvechten met elkaar kom op het is maar een spelletjuh | |
Doler12 | zaterdag 22 juni 2019 @ 18:29 |
Dat ook nog fucking Ronald Van Dam |