quote:
Op donderdag 28 februari 2019 12:31 schreef onlogisch het volgende:[..]
Hij zal een Busquets ofzo niet uit de basis spelen, hoewel die ook al 'op leeftijd' begint te raken. Ik weet niet voor welke positie op het middenveld ze hem gehaald hebben. Misschien kan @:El-Stinho daar iets zinnigs over zeggen.
Valverde's rotatiebeleid valt met geen zinnig woord te beschrijven. Dat is er niet heel regelmatig. Busquets 'moet' meer rust krijgen, dat is een ding wat zeker is. Rakitic is een nuttige motor op het middenveld die niet altijd even gewaardeerd wordt door de fans en dat steekt hemzelf een beetje. Misschien dat hij vertrekt. Arthur is een onbetwiste starter; een magische voetballer.
Op de bank hebben we Vidal, op zich meer een vervanger voor Rakitic. Een middenveld met Rakitic, Busquets en Vidal is vrijwel hemeltergend dus dat wordt lastig. Verder is er de naar voren gerichte Aleña, die niet altijd een even constante indruk maakt maar wel heel taakbewust is en wel voetbalinzicht heeft.
Als het op de persconferenties met Valverde over De Jong ging, deed de beste man nogal wat afstandelijk. Bartomeu heeft Frenkie ook steeds gepresenteerd als een 'sporting project'-aankoop, dus voor de lange termijn. Het is afwachten wat er met onze vriend Rakitic gaat gebeuren, maar qua rotatiemogelijkheden komt er dankzij de komst van Frenkie wel wat bij. Valverde kunnen we bashen, maar de selectie is ook niet altijd even geniaal.
Kortom;
Busquets, Frenkie, Arthur, Aleña, Rakitic, Vidal
Een gala-XI stel ik me vooralsnog gewoon voor met Rakitic, Busquets en Arthur. Dan wordt het eerste jaar gewoon wennen en stap voor stap groeien. De tactieken van Ernesto Valverde vind ik niet van bijzondere aard, echter moet je jezelf wel een beetje kunnen redden. Hij bouwt graag zekerheid in. Busquets' defensieve capaciteiten blijven van grote aard dus ik snap dat hij niet 1-2-3 gewisseld wordt.
Probleem is dat iedereen weer de focus op het prijskaartje gaat leggen, maar als Rakitic niet vertrekt wordt het gewoon lastig om in het eerste seizoen veel minuten te krijgen. Ja, Copa Del Rey en wat roulatieduels tegen de gehandicapten. Een regelmatige invalbeurt en dat soort dingen.
Nu heb ik weer veel getypt maar de zomer gaat meer zeggen.