Vandaag ben ik in een groot poolcentrum wezen polen en ineens kwamen weer allerlei herinneringen terug van toen ik nog actief deed aan stappen.
Veel prototypen yuppie's die allemaal niet veel verschillen van elkaar. Dezelfde soort kleding, mobiele telefoons, versieren door elkaar aan te kijken en met standaard praatjes beginnen, kapsels die verdomd veel op elkaar lijken en gewoon dezelfde manier van doen. Grote woorden en opschepgedrag...blah blah blah...enz.
Tussen de 18 en 28 zie ik maar weinig verschillen vaak. Is dit meeloop gedrag en de trend volgen? Komt dit door de media en commercie???
Ook in de stad waar ik vandaag liep zag ik maar af en toe een individu rondlopen die er anders uitzag dan de rest.
Ikzelf pas me trouwens zelf ook aan de trend aan. Omdat ik dat makkelijk vind en niet wil opvallen. Ik pas me vanzelf aan omdat er een trend is gezet van hoe je je als jongere moet gedragen.
Binnenkort ga ik weer naar een discotheek die net geopend is en dan ga ik weer eens observeren hoe men zich gedraagt en wat men allemaal aanheeft en doet. Kijken of ik nog aparte dingen zie.
Zet de commercie deze trend of is het iets dat de mensen zelf willen
quote:Ik let niet op mensen ik vang gewoon bepaalde dingen op. Het is niet zo dat ik echt iemand in de gaten hou ofzo.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:01 schreef Kemania het volgende:
Misschien moet je is wat minder op andere mensen letten?
Ik zag gewoon in dat poolcentrum geen individuen maar echt massa mensen en op straat ook.
Zal wel aan mij liggen dan. Maar ik zie gewoon kudde-gedrag.
quote:Tja hoeveel je ook denkt te verschillen van de standaard kuddedieren, je kuddedierinstinct heeft ook bij jou de overhand!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:03 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik let niet op mensen ik vang gewoon bepaalde dingen op. Het is niet zo dat ik echt iemand in de gaten hou ofzo.
Ik zag gewoon in dat poolcentrum geen individuen maar echt massa mensen en op straat ook.
Zal wel aan mij liggen dan. Maar ik zie gewoon kudde-gedrag.
Tenzij jij geen tv kijkt, radio luisterd, telefoneert, poept in een wc, douched onder de douche, praat met andere koeien, enz..
Zelf val ik ook wel gedeeltelijk onder de massa, niet helemaal
Mensen zitten vol met angsten en onzekerheden, bewust of onbewust. En ergens bij horen is erg belangrijk, maar dat heeft meer met de genen te maken dan met mode. Het begint meestal al op de middelbare school of ik denk zelfs al eerder...de kleuterschool of lagere school. Als iemand dan ervaart wat het betekend of ziet wat er met iemand gebeurt die anders is, dan zorg je zo snel mogelijk dat datgene jou niet overkomt. TENZIJ jij natuurlijk de trendsetter bent, maar dat heeft meer met een vlotte babbel en/of een leuke kop te maken. Andere factoren spelen ook wel een rol...maar ach....denk dat je dan beter een boek kunt gaan lezen..
Psychologie.........ik denk dat het dus onbewust trend volgen is....als je iets maar vaak genoeg ziet....dan doe je het ook.....ligt dus aan cultuur en media....als je nu naar Australie of naar Japan zou gaan...dan had je een heel ander beeld...
laat even weten hoe het was in de vizion.
offtopic
quote:Iedereen leek zo op elkaar
Op vrijdag 3 januari 2003 22:11 schreef Uiruru het volgende:
offtopiclaat even weten hoe het was in de vizion.
quote:Ow ja??
Op vrijdag 3 januari 2003 22:07 schreef Vava het volgende:
Eigenlijk word je een beetje gedwongen.
Leg eens uit!
Reclame beinvloed me erg. De dwang en nood om me te huisvesten ook. En ik wil niet worden aangekeken als idioot.
Maar er blijven maar weinig individuen over zo. Mensen worden gedwongen om een bepaalde manier van leven te leiden. Ik volg de rest van de kudde ook ja Wat moet je anders ook.
En de kudde wordt bepaald door slimme reclame mensen die inspelen erop. Die je weten te beinvloeden en die je kunnen sturen. Stelletje klootzakken dat het zijn.
quote:Kortom: je laat je willens en wetens en volledig bij bewustzijn knechten terwijl je dat niet wilt.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef yingyang het volgende:
Ik val er ook onder ja. Af en toe met tegenzin ook.Reclame beinvloed me erg. De dwang en nood om me te huisvesten ook. En ik wil niet worden aangekeken als idioot.
Maar er blijven maar weinig individuen over zo. Mensen worden gedwongen om een bepaalde manier van leven te leiden. Ik volg de rest van de kudde ook ja
Wat moet je anders ook.
En de kudde wordt bepaald door slimme reclame mensen die inspelen erop. Die je weten te beinvloeden en die je kunnen sturen. Stelletje klootzakken dat het zijn.
Je leeft dus niet je eigen leven maar die van een ander/anderen. Heerlijk hoor...
quote:Door wie wordt je gedwongen dan?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Vava het volgende:
Je moet werken om geld te verdienen, dingen kopen, veel tijd kwijt aan werk/kinderen/vrienden enz... als je naar een willekeurige kledingzaak gaat, de meeste kleding die je ziet lijkt op elkaar en op waar de massa mee loopt....
Als je anders wilt zijn moet je er enige moeite voor doen.
quote:Je vreten moet toch ergens vandaan komen...
Op vrijdag 3 januari 2003 22:16 schreef Anemoon het volgende:[..]
Door wie wordt je gedwongen dan?
Misschien is Psychiater een leuke studie voor je
quote:Laat me raden, je bent een alto
Op vrijdag 3 januari 2003 22:16 schreef Anemoon het volgende:[..]
Door wie wordt je gedwongen dan?
Je wordt niet door 1 iets of iemand gedwongen, het is de hele maatschappij, het milieu waar je in leeft. Het wordt niet altijd gerespecteerd als je afwijkt van de massa, soms moet je gewoon.
quote:Een alto is ook niet speciaal
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef Vava het volgende:[..]
Laat me raden, je bent een alto
Je wordt niet door 1 iets of iemand gedwongen, het is de hele maatschappij, het milieu waar je in leeft. Het wordt niet altijd gerespecteerd als je afwijkt van de massa, soms moet je gewoon.
quote:Ja precies, maar ze denken wel dat ze speciaal zijn.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef frank_woei het volgende:[..]
Een alto is ook niet speciaal
Dat is ook kuddegedrag waar jezelf voor kiest.
quote:dit was een onzin post achteraf ...blah blah blah.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef frank_woei het volgende:
Wat een geklaag allemaal *zucht* Niemand is bijzonder ofzo. En besides, er is niks mis met groepsvorming of mekaars ideeen overnemen. Die keuze maak jezelf, en als je daar niet bij wil horen dan is dat helemaal je eigen keuze. Besides, niemand is uniek, iedereen zit wel bij een soort van groepje. Alto's zijn heus niet uniek, daarom heen ze ook Alto's bijvoorbeeld, omdat ze er allemaal alternatief uitzien. Ook kuddegedrag, net als hippies, of al die mensen met kraagjes omhoog.
En wees eerlijk? Boeit je dit nou echt?Misschien is Psychiater een leuke studie voor je
Ik ben blij met de groep waarin ik zit en kudde gedrag of niet. Het is eigenlijk wel lekker en zo heb je wat te doen ook
Klopt ja. Alto's lijken ook allemaal op elkaar zowat. Ook maar kleine verschillen.
Maar dat kudde gedrag dat valt denk ik ook alleen maar zo goed op omdat je de mensen alleen ziet en niet goed kent. In een groep hebben mensen toch verschillende meningen.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 04-01-2003 10:56]
quote:Dat ben je zelf toch ook dan als je met ze omgaat?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:32 schreef yingyang het volgende:
Maar ik vind ze wel tof, ondanks dat ik ze vaker hypocriet en naloperig vind.
quote:Je bent toch niet precies hetzelfde als de mensen waar je mee omgaat?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat ben je zelf toch ook dan als je met ze omgaat?
quote:djeez.. ken zat plaatsen waar dit niet zo is. en wat jij yuppies noemt, noem ik middelmatige onzekere pikkies. echte yuppies zijn zeker wel bezig met uiterlijk en doen dus ook zeker ook moeite om zich te onderscheiden van de massa (al zijn de marges wat minder want met een hanekam kun je niet aankomen, maar je begrijpt hopelijk wta ik bedoel).
Op vrijdag 3 januari 2003 22:00 schreef yingyang het volgende:
Veel prototypen yuppie's die allemaal niet veel verschillen van elkaar. Dezelfde soort kleding, mobiele telefoons, versieren door elkaar aan te kijken en met standaard praatjes beginnen, kapsels die verdomd veel op elkaar lijken en gewoon dezelfde manier van doen. Grote woorden en opschepgedrag...blah blah blah...enz.
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:21 schreef Vuurvlieg het volgende:
ach er zijn altijd mensen die denken anders te zijn.. dat zijn er inmiddels zoveel dat ze weer lekker kuddedieren zijn
quote:Als je ze hypocriet vindt, dan ben je dat zelf ook als je wel met ze omgaat. Das namelijk hypocriet.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:35 schreef Vava het volgende:[..]
Je bent toch niet precies hetzelfde als de mensen waar je mee omgaat?
quote:We hebben het over trends en kuddegedrag. Niet over het kopen van eten.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef X-Ray het volgende:[..]
Je vreten moet toch ergens vandaan komen...
quote:Dit vind ik onzin. Dus jij bent precies hetzelfde als iedereen waar je mee omgaat?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef X-Ray het volgende:[..]
Als je ze hypocriet vindt, dan ben je dat zelf ook als je wel met ze omgaat. Das namelijk hypocriet.
quote:Het valt er allemaal onder
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef Anemoon het volgende:[..]
We hebben het over trends en kuddegedrag. Niet over het kopen van eten.
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:36 schreef Anemoon het volgende:[..]
We hebben het over trends en kuddegedrag. Niet over het kopen van eten.
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Vava het volgende:
Je moet werken om geld te verdienen
quote:Laat me raden, je kan niet raden!
Laat me raden, je bent een alto
Je moet niks. Ja, eten, slapen, poepen, pissen en ademhalen, dat is wat je moet.
quote:Nee.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:37 schreef Vava het volgende:[..]
Dit vind ik onzin. Dus jij bent precies hetzelfde als iedereen waar je mee omgaat?
Als je je vrienden hypocriet vindt, maar je gaat wel met ze om, maak je je dus zelf ook schuldig aan hypocriet gedrag. Wel anders dan hun, maar toch .
quote:Inderdaad, alto's zijn vaak de meest burgerlijke meelooptroela's die je je kunt bedenken!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef frank_woei het volgende:[..]
Een alto is ook niet speciaal
Dat is ook kuddegedrag waar jezelf voor kiest.
quote:dat is niet waar... wel zijn ze saaie praatjesmakers
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Anemoon het volgende:[..]
Inderdaad, alto's zijn vaak de meest burgerlijke meelooptroela's die je je kunt bedenken!
quote:Net als iedereen dus...
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef Vava het volgende:ze denken wel dat ze speciaal zijn.
quote:Ik weet niet goed wat nu precies een yuppie is tegenwoordig. Een hanekam dat is makkelijk te onderscheiden maar een yuppie vind ik erg moeilijk.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:35 schreef nomore het volgende:[..]
djeez.. ken zat plaatsen waar dit niet zo is. en wat jij yuppies noemt, noem ik middelmatige onzekere pikkies. echte yuppies zijn zeker wel bezig met uiterlijk en doen dus ook zeker ook moeite om zich te onderscheiden van de massa (al zijn de marges wat minder want met een hanekam kun je niet aankomen, maar je begrijpt hopelijk wta ik bedoel).
Ik vind steeds meer mensen een yuppie. Ik noem dan yuppie's de mensen die willen laten zien wat ze hebben. En wat ze in huis hebben.
Maar misschien heb ik een verkeerd beeld van het woord yuppie.
Standaard spijkerbroeken, standaard pull-overs , standaard schoenen, standaard kapsels, mobiele telefoons, standaard praatjes en een standaard mooie auto. Er zal vast nog meer zijn om anderen na te lopen maar dat weet ik nu even niet.
Het gaat er gewoon om, om zien en gezien te worden. Vooral dat gezien worden blijkt erg belangrijk. Ik heb dit en dit en dit. En ik ben er trots op.
Een yuppie is naar mijn gevoel erg blij met wat ie allemaal heeft.
Ik heb ook wel wat maar ik hoef niet zonodig te laten zien wat ik allemaal in huis heb. Ik blijf liever op de achtergrond.
quote:Vertel eens: hoe kom je aan deze onzin?
Op vrijdag 3 januari 2003 22:32 schreef yingyang het volgende:[..]
Vaak heb je geen andere keus dan een groepje te kiezen.
quote:Nee, eten kopen valt niet onder kuddegedrag.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:37 schreef Vava het volgende:[..]
Het valt er allemaal onder
quote:Ik ken er genoeg die allemaal samenwonen en koters maken, maar een grote bek hebben over "burgerlijkheid"...
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
dat is niet waar... wel zijn ze saaie praatjesmakers
quote:Meestal opvoeding. Het MOET niet maar mensen menen zich gedwongen te voelen wanneer het om hun gedrag gaat. Als je geen groepje kiest waarmee je jezelf kan identificeren (uche uche) dan loop je het risico alleen over te blijven en alleen zijn kunnen mensen niet (ook zo´n fabeltje) en dus conformeer je je naar iets / iemand / iemande. Zoiets.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:43 schreef Anemoon het volgende:[..]
Vertel eens: hoe kom je aan deze onzin?
Wie of wat dringt jou dit op?
Mensen krijgen zoveel opgedrongen.
Wat veel interessanter is is waarom mensen menen het te moeten accepteren?
Wij behoren allemaal wel bij een stroming, of je het nou ontkent of niet. Niemand is uniek meer tegenwoordig qua kleding of uiterlijk. Als je maar onderscheid maakt qua innerlijk. Echt waar, niks wordt je opgedrongen. Ik draag mijn kleding omdat ik het prettig vind, en als die ook wordt gedragen door miljoenen anderen zal dat mij een rotzorg zijn Je maakt je veel te druk over iets wat de normaalste zaak van de wereld is. Doe dat niet, je gaat je alleen maar onnodig zorgen maken over dingen. Nou en, leuk dat je denkt dat je onderscheid bent in je vriendenkring. Good 4 you..
quote:Dat snap ik ook niet.. als je je kopzorgen gaat maken over kuddegedrag en waarom mensen dit accepteren. Hallo, dat is onze rotzorg, niet dat van jou.. en blijkbaar accepteren mensen dit gewoon omdat het een lekker samenhorig gevoel oplevert. Een goed gevoel tenminste!! En ik zie niet wat daar mis mee moet zijn. Man, er zijn wel ergere dingen waar je je zorgen over kan maken
Op vrijdag 3 januari 2003 22:48 schreef thoth het volgende:[..]
Meestal opvoeding. Het MOET niet maar mensen menen zich gedwongen te voelen wanneer het om hun gedrag gaat. Als je geen groepje kiest waarmee je jezelf kan identificeren (uche uche) dan loop je het risico alleen over te blijven en alleen zijn kunnen mensen niet (ook zo´n fabeltje) en dus conformeer je je naar iets / iemand / iemande. Zoiets.
Mensen krijgen zoveel opgedrongen.
[Dit bericht is gewijzigd door frank_woei op 03-01-2003 22:55]
Ik ben eclecticus en haal overal mijn dingen vandaan wat ik goed vind voor mezelf en mijn ontwikkeling. Iedereen is uniek en toch is iedereen zo ontzettend hetzelfde.
Komt doordat we allemaal deel uitmaken van één groot bewustzijn!
quote:En toch zul je ergens bij horen.. of je het wil of niet, anders doen andere mensen het wel.. en boeit dit jou? of boeit dit mij? nee toch!!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:55 schreef Anemoon het volgende:
Ik sluit me nergens bij aan. Geen enkele stroming.Ik ben eclecticus en haal overal mijn dingen vandaan wat ik goed vind voor mezelf en mijn ontwikkeling. Iedereen is uniek en toch is iedereen zo ontzettend hetzelfde.
Komt doordat we allemaal deel uitmaken van één groot bewustzijn!
quote:Ja, dat is echt een topic waard: het waarom achter die soort van slaafse houding.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:48 schreef thoth het volgende:Mensen krijgen zoveel opgedrongen.
Want echt hoor, ik spreek uit ervaring: er gebeurt je echt NIETS ergs als je er niet in meegaat. Je moet toch je eigen leven leven en niet die van een ander?
Ik ben geen alto ofzo, ik zie alleen af en toe kudde gedrag. Ook dat kudde gedrag moet me geen ene moer boeien maar toch vind ik het kudde gedrag.
Daaaaaaaaaaaaaaaag
Ik ga ervandoor.
quote:gedwongen tot ene bepaalde levensstijl ?
Wil jij respect van mensen die je niet zouden respecteren als jij gewoon jezelf was ?????
Ik persoonlijk heof dat soort respect niet.
Ik pas me aan aan kleding codes bij bijvoorbeeld een baan... en verder doe ik lekker wat ik wil !
zowel qua kleding als gedrag, als keuzes die ik maak... alles...
quote:Nee, ik kies geen groep en groepen kiezen mij ook niet, ha ha ha.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:56 schreef frank_woei het volgende:[..]
En toch zul je ergens bij horen.. of je het wil of niet, anders doen andere mensen het wel.. en boeit dit jou? of boeit dit mij? nee toch!!
Zolang je er maar een lekker en goed gevoel bij hebt... en volgens mij heb jij dit ook wel.. High five!
Snap dus de topicposter niet..
quote:Don't worry, dat doe ik echt wel. Ik ga mee met de massa waar ik me goed bij voel, doe ik dat niet, dan doe ik het op mijn eigen manier. Sommige mensen vinden me vreemd of eigenwijs, nou boeiend.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:57 schreef Anemoon het volgende:[..]
Ja, dat is echt een topic waard: het waarom achter die soort van slaafse houding.
Want echt hoor, ik spreek uit ervaring: er gebeurt je echt NIETS ergs als je er niet in meegaat. Je moet toch je eigen leven leven en niet die van een ander?
Enne... ik kan idd niet raden
quote:Dit is waar het allemaal op neerkomt inderdaad!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:59 schreef Mirage het volgende:
Wil jij respect van mensen die je niet zouden respecteren als jij gewoon jezelf was ?????Ik persoonlijk hoef dat soort respect niet.
quote:erm .. big whoop?
Op vrijdag 3 januari 2003 23:01 schreef Anemoon het volgende:[..]
Nee, ik kies geen groep en groepen kiezen mij ook niet, ha ha ha.
![]()
Ik kies mezelf en verder nee, het topic laat helaas het meest interessante liggen, namelijk: het waarom achter de slaafse houding van de mens.
quote:Jah maar daar gaat het om deze topic niet om .. het gaat niet om mensen die zich anders voordoen om geaccepteerd te worden. Die mensen waar het omgaat voelen zich perfect comfortabel zoals ze zijn, zelfs al zouden ze meegaan met kuddegedrag (iedereen doet dat, onbewust) .. boeier.. ??
Op vrijdag 3 januari 2003 23:03 schreef Anemoon het volgende:[..]
Dit is waar het allemaal op neerkomt inderdaad!
quote:Er werd toch gevraagd door wie je gedwongen wordt? Ik kan daar geen concreet antwoord op geven in zoverre, ik kan niet 1 bepaald persoon of 1 bepaald iets noemen.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:59 schreef Mirage het volgende:[..]
gedwongen tot ene bepaalde levensstijl ?
Wil jij respect van mensen die je niet zouden respecteren als jij gewoon jezelf was ?????
Ik persoonlijk heof dat soort respect niet.
Ik pas me aan aan kleding codes bij bijvoorbeeld een baan... en verder doe ik lekker wat ik wil !
zowel qua kleding als gedrag, als keuzes die ik maak... alles...
Ik heb ook mijn eigen keuzes hoor, en ik hoef geen respect van kuddedieren, die zullen me ook niet altijd respecteren.
Ik krijg wel respect van mensen die ik ook respecteer, daar ben ik blij om.
quote:je hoeft geen respect van kuddedieren? dus iedereen die meegaat met de massa, ook al wil hij het zelf.. gewoon omdat hij zich met die stijl lekker voelt (Waar helemaal niks mis mee is) en hij is een allerbeste persoon, dan wil je zijn respect niet? heh?
Op vrijdag 3 januari 2003 23:05 schreef Vava het volgende:[..]
Er werd toch gevraagd door wie je gedwongen wordt? Ik kan daar geen concreet antwoord op geven in zoverre, ik kan niet 1 bepaald persoon of 1 bepaald iets noemen.
Ik heb ook mijn eigen keuzes hoor, en ik hoef geen respect van kuddedieren, die zullen me ook niet altijd respecteren.
Ik krijg wel respect van mensen die ik ook respecteer, daar ben ik blij om.
quote:Neenee
Op vrijdag 3 januari 2003 23:05 schreef frank_woei het volgende:[..]
Jah maar daar gaat het om deze topic niet om .. het gaat niet om mensen die zich anders voordoen om geaccepteerd te worden. Die mensen waar het omgaat voelen zich perfect comfortabel zoals ze zijn, zelfs al zouden ze meegaan met kuddegedrag (iedereen doet dat, onbewust) .. boeier.. ??
Het komt dus allemaal op één ding neer: angst is de oorzaak dat men zich anders voordoet dan men is: dat men zich aanpast aan de kudde.
quote:Sorry hoor, ik volg je niet meer..
Op vrijdag 3 januari 2003 23:08 schreef frank_woei het volgende:[..]
je hoeft geen respect van kuddedieren? dus iedereen die meegaat met de massa, ook al wil hij het zelf.. gewoon omdat hij zich met die stijl lekker voelt (Waar helemaal niks mis mee is) en hij is een allerbeste persoon, dan wil je zijn respect niet? heh?
Najah, liever met respecterende kuddedieren in dat geval, dan met arrogante extravaganza's
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:11 schreef Anemoon het volgende:
Het komt dus allemaal op één ding neer: angst is de oorzaak dat men zich anders voordoet dan men is: dat men zich aanpast aan de kudde.
quote:Maar niemand MOET iets.. het zijn misschien slechts enkelen die vinden zo te moeten kleden om dan gerespecteerd te worden. Maar vraag een willekeurig persoon uit jou zogenaamde kudde, dan voelt hij zich heus niet gedwongen. Hij/zij kleedt zich zo omdat hij daarin prettig voelt. Als je dan dieper erop ingaat, jah duh, iedereen groeit op met invloeden van buitenaf en stemt zich daarop af (ontwikkeling)
Op vrijdag 3 januari 2003 23:11 schreef Anemoon het volgende:[..]
Neenee
Het gevoel van "moeten" en "dwang" wat je hier in dit topic voorbij ziet flitsen als een slecht "excuus" is nog steeds niet door iemand verklaard.
Ik heb een aantal malen gevraagd aan de mensen WAT of WIE hen dan daartoe dwingt. Geen antwoord.
Nee natuurlijk geen antwoord, want wat is er feitelijk aan de hand met de meeste mensen? Hun leven speelt zich voornamelijk af in een stramien van angst. Angst vooral om NIET GEACCEPTEERD en gerespecteerd te worden als je je niet conformeert aan...ja aan datgene waar je mede schapen zich ook aan conformeren.
Een ongeschreven wet zorgt voor zoveel angst en mensen willen zo graag gerespecteerd worden...ook al is dit schijnrespect!! Men laat zich graag voor de gek houden.Het komt dus allemaal op één ding neer: angst is de oorzaak dat men zich anders voordoet dan men is: dat men zich aanpast aan de kudde.
quote:Tisdat??
Op vrijdag 3 januari 2003 23:03 schreef frank_woei het volgende:[..]
erm .. big whoop?
quote:Jah had die even verkeerd gelezen, leek alsof zij gewoon perse niet met haar zogenoemde kuddedieren omwou gaan.. dus skip die maar
Op vrijdag 3 januari 2003 23:12 schreef Anemoon het volgende:[..]
Sorry hoor, ik volg je niet meer..
quote:ehh zoiets als boeier.. big whoop.. whatever...
Op vrijdag 3 januari 2003 23:15 schreef Anemoon het volgende:[..]
Tisdat??
Be yourself
Be happy
Be proud
quote:Hier kan ik alleen maar medelijden meehebben. Staan ze daar in de discotheek hoor, hun imagootje op te houden en zo min mogelijk proberen op te vallen. Zielig hoor!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:00 schreef yingyang het volgende:
Binnenkort ga ik weer naar een discotheek die net geopend is en dan ga ik weer eens observeren hoe men zich gedraagt en wat men allemaal aanheeft en doet. Kijken of ik nog aparte dingen zie.
Je wordt niet gedwongen, je laat je dwingen omdat de rest ook meegaat.
Misschien word je op een dag wakker en besef je dat je geen schaap bent. Misschien ook niet...
maar ach, ik ben zoals ik ben, ik voel me gelukkiger dan toen ik mezelf dwong me aan de massa aan te passen... ik werd toen ook aangevallen door mensen, die je dan tot je vrienden moet rekenen... ze vonden mij vreemd, anders, en vonden het eng...
quote:Mee eens
Op vrijdag 3 januari 2003 22:40 schreef Anemoon het volgende:[..]
Inderdaad, alto's zijn vaak de meest burgerlijke meelooptroela's die je je kunt bedenken!
quote:Dat komt op hetzelfde neer
Op vrijdag 3 januari 2003 22:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
dat is niet waar... wel zijn ze saaie praatjesmakers
quote:Dat zijn dezelfde stoere 'alto's' over een paar jaar. Alto is ook een groep, begrijpen jullie dat niet? Alternatief is iets waar je bij kunt horen, dus een groep met zijn eigen gedragscode, zo je wilt subcultuur.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:45 schreef Anemoon het volgende:[..]
Ik ken er genoeg die allemaal samenwonen en koters maken, maar een grote bek hebben over "burgerlijkheid"...
quote:Als mensen nou eens minder wanhopig zouden proberen anders te zijn, dan zouden ze beseffen dat ze voor minstens 99% overeenkwamen met andere mensen. Het verschil zit hem niet in 0,5 % uiterlijk en een half procent innerlijk. Ook de mensen die proberen 'normaal' te zijn volgen een groepsideaal. Mensen zijn minder verschillend als altijd wordt gezegd. Mensen willen vooral anderen een beeld ophouden over zichzelf.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:52 schreef frank_woei het volgende:
Echt waar, wat een gezeik allemaal zeg.Wij behoren allemaal wel bij een stroming, of je het nou ontkent of niet. Niemand is uniek meer tegenwoordig qua kleding of uiterlijk. Als je maar onderscheid maakt qua innerlijk. Echt waar, niks wordt je opgedrongen. Ik draag mijn kleding omdat ik het prettig vind, en als die ook wordt gedragen door miljoenen anderen zal dat mij een rotzorg zijn
Je maakt je veel te druk over iets wat de normaalste zaak van de wereld is. Doe dat niet, je gaat je alleen maar onnodig zorgen maken over dingen. Nou en, leuk dat je denkt dat je onderscheid bent in je vriendenkring. Good 4 you..
quote:is het nog zo'n groot voordeel als je beseft dat ze je zien als rariteit, iets dat buiten hun normale denkpatroon valt? Een soort kermisattractie...
Op zaterdag 4 januari 2003 00:00 schreef moonglade het volgende:
hmmmm....
anders zijn....
heeft zijn voordelen, ik word regelmatig aangesproken door mensen (eigenlijk altijd 40+), over waar ik mijn kleren koop (maak ik zelf), of gewoon geintreseerd zijn....maar ach, ik ben zoals ik ben, ik voel me gelukkiger dan toen ik mezelf dwong me aan de massa aan te passen... ik werd toen ook aangevallen door mensen, die je dan tot je vrienden moet rekenen... ze vonden mij vreemd, anders, en vonden het eng...
Ik hoef niet te ZEGGEN dat ik anders ben, dat ben je of dat ben je niet.
quote:hmmmm
Op zaterdag 4 januari 2003 00:08 schreef Tranceptor het volgende:[..]
is het nog zo'n groot voordeel als je beseft dat ze je zien als rariteit, iets dat buiten hun normale denkpatroon valt? Een soort kermisattractie...
Ik hoef niet te ZEGGEN dat ik anders ben, dat ben je of dat ben je niet.
en pubers, jongeren, scholieren, die raken in paniek als ze merken dat je anders bent, maar je er wel hetzelfde bij loopt... ik ben heell erg gepest zal ik het maar noemen, en sinds ik 'openlijk' anders ben, gingen ze me met rust laten...
kan door komen doordat we allemaal ouder zijn, maar toch, ik zou niet willen veranderen hoe ik nu ben....
even ter duidelijkheid: ik ging er niet anders bij lopen omdat ik toch gepest werd, of omdat ze me dan misschien met rust lieten, ik vind gewoon andere dingen mooi... en ben mij minder van anderen aan gaan trekken....
quote:Ow gelukkig, ik schrok al. Want zo bedoel ik het helemaal niet.
Op vrijdag 3 januari 2003 23:16 schreef frank_woei het volgende:[..]
Jah had die even verkeerd gelezen, leek alsof zij gewoon perse niet met haar zogenoemde kuddedieren omwou gaan.. dus skip die maar
quote:Tuurlijk voelt niet iedereen zich gedwongen. De meeste mensen zijn zich ook helemaal niet bewust van hun drijfveren. Men leeft er onbewust maar een beetje op los ondertussen gedreven door onbewuste angsten en behoeftes.
Op vrijdag 3 januari 2003 23:15 schreef frank_woei het volgende:[..]
Maar niemand MOET iets.. het zijn misschien slechts enkelen die vinden zo te moeten kleden om dan gerespecteerd te worden. Maar vraag een willekeurig persoon uit jou zogenaamde kudde, dan voelt hij zich heus niet gedwongen.
quote:dat is nou pure onzin wat je zegt! Hij constateert gewoon dat mensen ook op hoge leeftijd doorgaan met het volgen van een bepaalde norm! gewoon om er niet buiten te vallen en dat is eng heel erg eng!
Op vrijdag 3 januari 2003 22:06 schreef xman het volgende:[..]
Tja hoeveel je ook denkt te verschillen van de standaard kuddedieren, je kuddedierinstinct heeft ook bij jou de overhand!
Tenzij jij geen tv kijkt, radio luisterd, telefoneert, poept in een wc, douched onder de douche, praat met andere koeien, enz..
gr Filmgek
quote:niet mee eens! ik trok van de week weer een wijde ae em kei broek aan bij britain en dacht bij mezelf ben ik een nepneger? en dacht nog een keer ben ik een nepneger en wil ik bij nep negers horen en toen dacht ik nee! want ik ben Lars en Lars voelt zich lekker in een wijde broek ...toen dacht ik ...wil ik het imago van een rapper hebben en ik dacht hard en lang na en er kwam resoluut weer een NEE dus ik doe niet met een trend mee onder vrienden want die hebben dit soort broeken niet aan dus ik wordt niet gedwongen nog had ik het gevoel dat ik ergens bij moest horen... maar ik had er wel over nagedacht dus ik ben me wel degelijk bewust van het feit dat ik die broek dolgraag wou en dus niet omdat ik bang was om buiten gesloten te worden.
Op zaterdag 4 januari 2003 00:51 schreef Anemoon het volgende:[..]
Tuurlijk voelt niet iedereen zich gedwongen. De meeste mensen zijn zich ook helemaal niet bewust van hun drijfveren. Men leeft er onbewust maar een beetje op los ondertussen gedreven door onbewuste angsten en behoeftes.
quote:Zelfs dan zijn ze er niet toe gedwongen. Ze kleden zich zo omdat zij op die manier het prettigst leven. Vraag een kakker om voortaan in alto kleren rond te lopen. Dan zal hij zich daar heus niet prettig in voelen, dan pas gaat hij zich gedwongen voelen rond te lopen in kleding die hij zelf liever niet zou kiezen. Zie je dan niet dat dit allemaal eigen keuzes zijn en dat het bij een enkeling echt uit dwang gebeurd omdat hij/zij er daadwerkelijk bij wil horen?
Op zaterdag 4 januari 2003 00:51 schreef Anemoon het volgende:[..]
Tuurlijk voelt niet iedereen zich gedwongen. De meeste mensen zijn zich ook helemaal niet bewust van hun drijfveren. Men leeft er onbewust maar een beetje op los ondertussen gedreven door onbewuste angsten en behoeftes.
quote:Good point
Op zaterdag 4 januari 2003 09:58 schreef frank_woei het volgende:[..]
Zelfs dan zijn ze er niet toe gedwongen. Ze kleden zich zo omdat zij op die manier het prettigst leven. Vraag een kakker om voortaan in alto kleren rond te lopen. Dan zal hij zich daar heus niet prettig in voelen, dan pas gaat hij zich gedwongen voelen rond te lopen in kleding die hij zelf liever niet zou kiezen. Zie je dan niet dat dit allemaal eigen keuzes zijn en dat het bij een enkeling echt uit dwang gebeurd omdat hij/zij er daadwerkelijk bij wil horen?
Er zijn eigenlijk niet zoveel keuzes van hoe je je kunt identificeren. Je hebt alto's en geen alto's. Dan heb je nog de rijken die alles kopen wat ze kunnen, de backpakkers en bejaarden. Dat was het wel zowat.
Ahja...de nudisten heb je ook nog. En de extreme mensen die alles extreem doen.
Ikzelf heb dan maar gekozen om niet alto te zijn. Dat vind ik het prettigst.
Volgens mij zijn commerciele mensen hiet continu mee bezig. Om op de massa in te spelen.
quote:Niet zoveel keuzes? Integendeel. Er zijn nog nooit zoveel mogelijke levensstijlen geweest als anno 2003. De alternatievelingen hebben zich inmiddels ook al in ontelbare splintergroepen laten onderverdelen. Als je nu nog alternatief wilt zijn moet je over een bijna onnatuurlijke creativiteit beschikken.
Op zaterdag 4 januari 2003 11:02 schreef yingyang het volgende:
Er zijn eigenlijk niet zoveel keuzes van hoe je je kunt identificeren. Je hebt alto's en geen alto's. Dan heb je nog de rijken die alles kopen wat ze kunnen, de backpakkers en bejaarden. Dat was het wel zowat.
quote:Same here, maar dan eerder in innerlijk opzicht dan in uiterlijk...
Op zaterdag 4 januari 2003 00:23 schreef moonglade het volgende:
ik ben heell erg gepest zal ik het maar noemen, en sinds ik 'openlijk' anders ben, gingen ze me met rust laten...
en ben mij minder van anderen aan gaan trekken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |