Meteen shiften in mappen, belangrijk, minder belangrijk en troep.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef hartloper het volgende:
Sommige van jullie zullen het wel herkennen. De (zakelijke) mails stromen continue binnen. Je hebt de een nog niet gelezen, laat staan afgehandeld, en je hebt er weer een lading bovenop.
Hoe ga jij hiermee om?
Heb je tips en trucs om deze mail overstroming in goede banen te leiden?
Nee, niet echt.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef hartloper het volgende:
Sommige van jullie zullen het wel herkennen. De (zakelijke) mails stromen continue binnen. Je hebt de een nog niet gelezen, laat staan afgehandeld, en je hebt er weer een lading bovenop.
Nee gaat zich ook niet om continue te antwoorden.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
Meteen shiften in mappen, belangrijk, minder belangrijk en troep.
Je hoeft ook niet overal op te antwoorden en al helemaal niet als je vrij bent.
Gaat zich erom als ik dadelijk eigen baas ben.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat is veel? Zijn het veelal interne e-mails? Hoeveel van die e-mails hebben actie van jou nodig?
Hoe doe je dat?quote:
Ja, dat zal ze lerenquote:en alleen een uurtje 's ochtends en 's middags openen, bekijken en beantwoorden. Als het verder haast heeft bellen ze me maar of lopen ze langs.
In de serverruimte natuurlijk.quote:
Dus je doet nu al de aanname dat je dan veel mails gaat krijgen en je weet niet hoe je die mailstroom dan moet afhandelen? Misschien maar geen ZZP'er worden dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:14 schreef hartloper het volgende:
[..]
Gaat zich erom als ik dadelijk eigen baas ben.
Er zullen veel mails binnen komen van klanten, bemiddelingsbureau's met openstaande opdrachten, mailende ambtenaren, zzp collega's, intervisiegroep mailt actief. Denk tussen de 50 en 100 per dag.
Denk dat veel mails wel gelezen dienen te worden en actie op ondernomen moet worden.
Ah, gewoon de mailserver down brengen. Oke manquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In de serverruimte natuurlijk.
Maar ff serieus Rinus.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, gewoon de mailserver down brengen. Oke man
Geen aanname. Onderzoek heeft hier tot geleid.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je doet nu al de aanname dat je dan veel mails gaat krijgen en je weet niet hoe je die mailstroom dan moet afhandelen? Misschien maar geen ZZP'er worden dan?
Je mailbox is niet een of ander apparaat met een aan/uit-knop hequote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar ff serieus Rinus.
Wat begrijp je niet?
Nou, als je geen orde kunt scheppen in (de afhandeling van) e-mails, dan heb je nog wel wat uitdagingen denk ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:25 schreef hartloper het volgende:
[..]
Geen aanname. Onderzoek heeft hier tot geleid.
Naar het mailverkeer, communicatie verkeer etc.
Dan ken je mijn mailbox niet!quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Je mailbox is niet een of ander apparaat met een aan/uit-knop he
Ik vraag alleen hoe andere dat doen .... om tips eruit te halenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, als je geen orde kunt scheppen in (de afhandeling van) e-mails, dan heb je nog wel wat uitdagingen denk ik.
Doe es een foto posten dan van jouw gadgetquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan ken je mijn mailbox niet!
Je kunt je mailprogramma toch simpelweg niet openen; of alleen zorgen dat je bepaalde mails op bepaalde tijden binnenkrijgt.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Doe es een foto posten dan van jouw gadget
Maar daarmee blijft je mailbox wel volstromen. Krijg je de shitload alleen wat later over je heen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je kunt je mailprogramma toch simpelweg niet openen; of alleen zorgen dat je bepaalde mails op bepaalde tijden binnenkrijgt.
Waarom heb je geen zakelijke en een privételefoon dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:27 schreef Nismo91 het volgende:
Deze tik hebben, je post dit op zaterdag avond over je zakelijke mail![]()
Heb nu 3 weken verlof maar door die kut iPhone blijf je toch op belangrijke shit reageren hè....
Er zit een offline werken knop in je mailboxquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar daarmee blijft je mailbox wel volstromen. Krijg je de shitload alleen wat later over je heen.
Nee, in je mailprogramma.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Er zit een offline werken knop in je mailbox
Dat moet je aan de molenaar vragen.quote:
Dan kun je ruis op de zender krijgen. Officiële kwesties behandel ik bij voorkeur per mail, dan ligt het vast, ook mijn interpretatie. Een dienstverlener die niet wil mailen, heeft bij mij al een minpunt te pakken.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:37 schreef Zeus1981 het volgende:
Verwacht je een discussie via mail, stop dan met de mail en pak de telefoon. Mail later eventueel een samenvatting van wat je besproken hebt.
Ik wil ook niet niet mailen. Ik wil het juist goed gestroomdlijnd krijgenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:53 schreef r_one het volgende:
Een dienstverlener die niet wil mailen, heeft bij mij al een minpunt te pakken.
Hoe werken die filters dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:37 schreef Zeus1981 het volgende:
Je kunt mail filteren met regels en dus bijvoorbeeld nieuwsbrieven apart zetten.
De repliek was dan ook richting Zeusquote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:03 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ik wil ook niet niet mailen. Ik wil het juist goed gestroomdlijnd krijgen
Filteren op afzender, staat vaak ook wel zoiets als nieuwsbrief@mijnzzpbedrijf.nl ofzo.quote:[..]
Hoe werken die filters dan?
Niet in iedere nieuwsbrief staat bij onderwerp nieuwsbrief toch?
Vroeger was het makkelijk. Zoek "nieuwsbrief" in onderwerp, of filter op nieuwsbrief@bedrijf.nl, maar helaas doen bedrijven dat niet meer en sturen mail vanuit een algemeen e-mailadres.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:03 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ik wil ook niet niet mailen. Ik wil het juist goed gestroomdlijnd krijgen
[..]
Het is natuurlijk per situatie inschatten wat je moet doen. Ik bedoelde dat je wilt voorkomen dat je een heel lang antwoord typt, waar vervolgens weer vragen op terug komen, die voor weer mail zorgen die had voorkomen kunnen worden als je de telefoon had gepakt. 🙂quote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan kun je ruis op de zender krijgen. Officiële kwesties behandel ik bij voorkeur per mail, dan ligt het vast, ook mijn interpretatie. Een dienstverlener die niet wil mailen, heeft bij mij al een minpunt te pakken.
Uitgaande van Microsoft Outlook, ja. Zeker in het begin heb je wel wat werk met het samenstellen van alle verwerkingsregels. De e-mailadressen van die bureau's waar je opdrachten van binnen krijgt zul je handmatig in de verwerkingsregel moeten zetten.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:53 schreef hartloper het volgende:
Dat klinkt goed weeleE.
Maar het probleem is denk ik dat ik dat moeilijk kan doen.
Want stel ik krijg van 3 bureau's dagelijks mails binnen met opdrachten.
Dan zou ik het het prettigste vinden als ik dit in een mapje "belangrijk" krijg.
Maar ieder bureau zal een andere naam voor @ hebben staan.
Als ik het goed begrijp kan ik wel bepaalde afzenders naar mappen laten gaan via filters?
Dus handmatig invoeren zeg maar.
Nee hoor. Ook drie weken vrij en op reis. Telefoon bij me, Outlook verwijderd en kalendersynchronisatie uitgezet. En twee mensen weten dat ze mij mogen bellen als de tent in de spreekwoordelijke fik staat.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:27 schreef Nismo91 het volgende:
Deze tik hebben, je post dit op zaterdag avond over je zakelijke mail![]()
Heb nu 3 weken verlof maar door die kut iPhone blijf je toch op belangrijke shit reageren hè....
dit jaquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mailbox gewoon uitzetten en alleen een uurtje 's ochtends en 's middags openen, bekijken en beantwoorden. Als het verder haast heeft bellen ze me maar of lopen ze langs.
Ook een hele goeie tip!quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
je niet overal mee willen bemoeien zorgt ervoor dat je minder e-mails krijgt.
Je inbox is je mapje belangrijk. Verder delete je nieuwsbrieven gewoon direct. En dingen zoals 'weekly report' en 'daily update' kun je een regel op instellen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:53 schreef hartloper het volgende:
Dat klinkt goed weeleE.
Maar het probleem is denk ik dat ik dat moeilijk kan doen.
Want stel ik krijg van 3 bureau's dagelijks mails binnen met opdrachten.
Dan zou ik het het prettigste vinden als ik dit in een mapje "belangrijk" krijg.
Maar ieder bureau zal een andere naam voor @ hebben staan.
Als ik het goed begrijp kan ik wel bepaalde afzenders naar mappen laten gaan via filters?
Dus handmatig invoeren zeg maar.
Goed systeemquote:Op zaterdag 26 januari 2019 21:47 schreef RealRS het volgende:
Ik heb een management baan, waarin ik ook veel mail krijg. Vergelijkbare aantallen. Ik moet zeggen, vergeleken met mijn collega's (die omkomen in de mail), ga ik altijd met een lege mailbox naar huis. Ik lees alles realtime, mensen die cc mails niet lezen, missen een hoop is mijn ervaring.
Ik heb een nieuwe smartphone met een mailcliënt (Blackberry i.c.m. Outlook). Als ik loop, in de lift sta, in de auto etc. Zie ik ze binnenkomen, zet ik ze gelijk goed door naar collega's, antwoord ik kort en bondig (snel), archiveer (zit een algoritme op die bepaalde mails herkent en gelijk met een goed voorstel welke map) ik ze in de goede map of laat ik ze staan (als ik ze moet verwerken van een klant op mijn laptop). Grote mails/opdrachten zet ik gelijk als afspraak in mijn agenda om uit te werken (kan je uiteraard ook bundelen). Ik ga geen hele mailwisselingen met mensen doen = bellen of even langs (waar mogelijk).
Ook zitten er een aantal business rules op mijn mailbox die bepaalde spam/onzinnige mails/ter informatie gelijk wegzetten. Hier kan je denken aan nieuwsbrieven die je toch nooit leest of systeemmeldingen.
Wat je ook nog kan doen, is standaard mails al voor getikt klaar hebben staan (is ook een optie). Doe ik niet heel veel maar zou het nog meer kunnen versnellen, als je veel hetzelfde typt.
Waar de meeste mensen nat op gaan:
- Te lange mails (vaak onnodig).
- Mailwisselingen heen en weer, die je makkelijk kan afvangen.
- Geen systeem (hele boxen vol, zodat het overzicht wegvalt).
- Rode vlaggetjes die te lang blijven staan.
- Te langzaam er doorheen.
- Van beneden naar boven werken ipv andersom.
Ah fijn joh dat dat kan.quote:Op zondag 27 januari 2019 03:34 schreef Tja... het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook drie weken vrij en op reis. Telefoon bij me, Outlook verwijderd en kalendersynchronisatie uitgezet. En twee mensen weten dat ze mij mogen bellen als de tent in de spreekwoordelijke fik staat.
Nee, gaat om deze optie:quote:Op zondag 27 januari 2019 10:50 schreef hartloper het volgende:
Die standaard mails zetten jullie in concept?
bedrijf waar ik werk is inmiddels al wel wat jaartjes draaiend, maar met 20 min max zijn na een weekend alle mailtjes beantwoord, actie op ondernomen of verwijderd,quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:14 schreef hartloper het volgende:
[..]
Gaat zich erom als ik dadelijk eigen baas ben.
Er zullen veel mails binnen komen van klanten, bemiddelingsbureau's met openstaande opdrachten, mailende ambtenaren, zzp collega's, intervisiegroep mailt actief. Denk tussen de 50 en 100 per dag.
Denk dat veel mails wel gelezen dienen te worden en actie op ondernomen moet worden.
nee, maar je kan in het gros van de gevallen gewoon filteren op afzender.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:03 schreef hartloper het volgende:
Op mijn werk hebben de mensen die zich overal mee willen bemoeien (met nadruk op willen) zit de mailbox met 10k ongelezen mailtjes en bij mensen die gewoon hun werk doen komen er een keer 10 per dag binnen.quote:
Vond je dat op vrijdag ook nog prettigquote:Op zondag 27 januari 2019 11:38 schreef KennyPowers het volgende:
Donderdag was er hele dag een outlook storing
Ja, bij Thunderbird zit onder het menu Bericht een item Filter maken op basis van berichtquote:Op zondag 27 januari 2019 20:25 schreef hartloper het volgende:
Die regels van outlook heeft thunderbird dat ook?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |