abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184636198
Sommige van jullie zullen het wel herkennen. De (zakelijke) mails stromen continue binnen. Je hebt de een nog niet gelezen, laat staan afgehandeld, en je hebt er weer een lading bovenop.

Hoe ga jij hiermee om?
Heb je tips en trucs om deze mail overstroming in goede banen te leiden?
pi_184636264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef hartloper het volgende:
Sommige van jullie zullen het wel herkennen. De (zakelijke) mails stromen continue binnen. Je hebt de een nog niet gelezen, laat staan afgehandeld, en je hebt er weer een lading bovenop.

Hoe ga jij hiermee om?
Heb je tips en trucs om deze mail overstroming in goede banen te leiden?
Meteen shiften in mappen, belangrijk, minder belangrijk en troep.
Je hoeft ook niet overal op te antwoorden en al helemaal niet als je vrij bent.
pi_184636407
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef hartloper het volgende:
Nee, niet echt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_184636410
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef etuiedelapiel het volgende:
Meteen shiften in mappen, belangrijk, minder belangrijk en troep.
Je hoeft ook niet overal op te antwoorden en al helemaal niet als je vrij bent.
Nee gaat zich ook niet om continue te antwoorden.
Maar de ene mail is inderdaad belangrijker dan de ander, en zal sneller actie op ondernomen moeten worden.

Doe je dat shiften handmatig?
En heb je dan uren geblockt dat je die mails gaat beantwoorden?
pi_184636483
Wat is veel? Zijn het veelal interne e-mails? Hoeveel van die e-mails hebben actie van jou nodig?

Bij ons hebben we alle interne e-mails tot een minimum gereduceerd, dat scheelt al een hoop.
pi_184636530
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat is veel? Zijn het veelal interne e-mails? Hoeveel van die e-mails hebben actie van jou nodig?
Gaat zich erom als ik dadelijk eigen baas ben.

Er zullen veel mails binnen komen van klanten, bemiddelingsbureau's met openstaande opdrachten, mailende ambtenaren, zzp collega's, intervisiegroep mailt actief. Denk tussen de 50 en 100 per dag.

Denk dat veel mails wel gelezen dienen te worden en actie op ondernomen moet worden.
pi_184636555
Mailbox gewoon uitzetten en alleen een uurtje 's ochtends en 's middags openen, bekijken en beantwoorden. Als het verder haast heeft bellen ze me maar of lopen ze langs.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184636627
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mailbox gewoon uitzetten
Hoe doe je dat? :D
quote:
en alleen een uurtje 's ochtends en 's middags openen, bekijken en beantwoorden. Als het verder haast heeft bellen ze me maar of lopen ze langs.
Ja, dat zal ze leren ~O>
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_184636672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? :D

In de serverruimte natuurlijk.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 18:22:14 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184636687
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:14 schreef hartloper het volgende:

[..]

Er zullen veel mails binnen komen van klanten, bemiddelingsbureau's met openstaande opdrachten, mailende ambtenaren, zzp collega's, intervisiegroep mailt actief. Denk tussen de 50 en 100 per dag.

Denk dat veel mails wel gelezen dienen te worden en actie op ondernomen moet worden.
Dus je doet nu al de aanname dat je dan veel mails gaat krijgen en je weet niet hoe je die mailstroom dan moet afhandelen? Misschien maar geen ZZP'er worden dan?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184636690
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

In de serverruimte natuurlijk.
Ah, gewoon de mailserver down brengen. Oke man ^O^
.
pi_184636715
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah, gewoon de mailserver down brengen. Oke man ^O^
Maar ff serieus Rinus.
Wat begrijp je niet?
pi_184636737
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je doet nu al de aanname dat je dan veel mails gaat krijgen en je weet niet hoe je die mailstroom dan moet afhandelen? Misschien maar geen ZZP'er worden dan?
Geen aanname. Onderzoek heeft hier tot geleid.
Naar het mailverkeer, communicatie verkeer etc.
pi_184636740
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar ff serieus Rinus.
Wat begrijp je niet?
Je mailbox is niet een of ander apparaat met een aan/uit-knop he ;)
.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 18:26:17 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184636753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:25 schreef hartloper het volgende:

[..]

Geen aanname. Onderzoek heeft hier tot geleid.
Naar het mailverkeer, communicatie verkeer etc.
Nou, als je geen orde kunt scheppen in (de afhandeling van) e-mails, dan heb je nog wel wat uitdagingen denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184636754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Je mailbox is niet een of ander apparaat met een aan/uit-knop he ;)
Dan ken je mijn mailbox niet!
pi_184636768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, als je geen orde kunt scheppen in (de afhandeling van) e-mails, dan heb je nog wel wat uitdagingen denk ik.
Ik vraag alleen hoe andere dat doen .... om tips eruit te halen :)
pi_184636773
Deze tik hebben, je post dit op zaterdag avond over je zakelijke mail :P
Heb nu 3 weken verlof maar door die kut iPhone blijf je toch op belangrijke shit reageren hè....
Ik was hier...
pi_184636775
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan ken je mijn mailbox niet!
Doe es een foto posten dan van jouw gadget :P
.
pi_184636845
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Doe es een foto posten dan van jouw gadget :P
Je kunt je mailprogramma toch simpelweg niet openen; of alleen zorgen dat je bepaalde mails op bepaalde tijden binnenkrijgt.
pi_184636859
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:31 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je kunt je mailprogramma toch simpelweg niet openen; of alleen zorgen dat je bepaalde mails op bepaalde tijden binnenkrijgt.
Maar daarmee blijft je mailbox wel volstromen. Krijg je de shitload alleen wat later over je heen.
.
pi_184636885
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:27 schreef Nismo91 het volgende:
Heb nu 3 weken verlof maar door die kut iPhone blijf je toch op belangrijke shit reageren hè....
Waarom heb je geen zakelijke en een privételefoon dan?
pi_184637052
je niet overal mee willen bemoeien zorgt ervoor dat je minder e-mails krijgt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184637788
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar daarmee blijft je mailbox wel volstromen. Krijg je de shitload alleen wat later over je heen.
Er zit een offline werken knop in je mailbox
pi_184637853
Je kan ook alle CC berichten automatisch verwijderen, omdat die alleen informatief zijn en je niks hoeft te doen met de inhoud.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184637975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Er zit een offline werken knop in je mailbox
Nee, in je mailprogramma.
.
pi_184638000
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, in je mailprogramma.
Dat moet je aan de molenaar vragen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:37:45 #28
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_184638099
Je kunt mail filteren met regels en dus bijvoorbeeld nieuwsbrieven apart zetten.

Mail is geen chat, vermijd dat je veel op elkaar gaat reageren. Reply all is nog erger.

Verwacht je een discussie via mail, stop dan met de mail en pak de telefoon. Mail later eventueel een samenvatting van wat je besproken hebt.

Eén onderwerp per mail. Zo kun je makkelijker mail afhandelen en/of doorsturen naar de juiste persoon.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_184638428
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:37 schreef Zeus1981 het volgende:
Verwacht je een discussie via mail, stop dan met de mail en pak de telefoon. Mail later eventueel een samenvatting van wat je besproken hebt.
Dan kun je ruis op de zender krijgen. Officiële kwesties behandel ik bij voorkeur per mail, dan ligt het vast, ook mijn interpretatie. Een dienstverlener die niet wil mailen, heeft bij mij al een minpunt te pakken.
.
pi_184638640
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:53 schreef r_one het volgende:
Een dienstverlener die niet wil mailen, heeft bij mij al een minpunt te pakken.
Ik wil ook niet niet mailen. Ik wil het juist goed gestroomdlijnd krijgen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:37 schreef Zeus1981 het volgende:
Je kunt mail filteren met regels en dus bijvoorbeeld nieuwsbrieven apart zetten.
Hoe werken die filters dan?
Niet in iedere nieuwsbrief staat bij onderwerp nieuwsbrief toch?
pi_184638704
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

De repliek was dan ook richting Zeus ;)
quote:
[..]

Filteren op afzender, staat vaak ook wel zoiets als nieuwsbrief@mijnzzpbedrijf.nl ofzo.
.
pi_184638807
Ik heb voor mijn werkmail een aantal regels ingesteld die mail verplaatsen:

• Alles met mijn mailadres in de cc gaat naar de map CC. Die mail verwerk ik als ik tijd over heb, 1 keer verdaag hooguit.

• Alles dat ik via de werk-distributielijsten krijg gaat naar de map Distributie. Ook die mail lees ik hooguit 1 keer per dag.

• Een paar aparte regels voor specifieke onderwerpen/afzenders met bijbehorende mappen.

De rest die overblijft is aan mij persoonlijk gericht en verwerkt ik op basis van mijn eigen inschatting. Kan ik iets in 2 minuten afhandelen dan wordt dat eerder gedaan dan iets waar ik een uur mee bezig ga zijn.
Soms komt er iets nieuws binnen waar ik een nieuwe regel voor aan kan maken, of dat ik kan toevoegen aan een nieuwe regel. Het blijft een terugkerend proces, email stroomlijnen.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_184640198
Dat klinkt goed weeleE.

Maar het probleem is denk ik dat ik dat moeilijk kan doen.
Want stel ik krijg van 3 bureau's dagelijks mails binnen met opdrachten.
Dan zou ik het het prettigste vinden als ik dit in een mapje "belangrijk" krijg.
Maar ieder bureau zal een andere naam voor @ hebben staan.

Als ik het goed begrijp kan ik wel bepaalde afzenders naar mappen laten gaan via filters?
Dus handmatig invoeren zeg maar.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:07:30 #34
137593 Zeus1981
pi_184640623
quote:

[..]

[..]

Vroeger was het makkelijk. Zoek "nieuwsbrief" in onderwerp, of filter op nieuwsbrief@bedrijf.nl, maar helaas doen bedrijven dat niet meer en sturen mail vanuit een algemeen e-mailadres.

Ik heb 2 regels voor nieuwsbrieven.
- als afkomstig van de volgende afzenders. En dat vul ik dan alle e-mailadressen in van wie ik zeker weet dat het alleen nieuwsbrieven stuurt. Soms veranderen bedrijven van afzendadres en vul ik weer aan.
- als er de volgende tekst in voorkomt: en dan knip en plak ik alle verschillende teksten in nieuwsbrief die daar herkenbaar voor zijn, zoals "klik hier om je af te melden", "pas je voorkeuren aan", "ook op de hoogte blijven...", etc.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:13:21 #35
137593 Zeus1981
pi_184640799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan kun je ruis op de zender krijgen. Officiële kwesties behandel ik bij voorkeur per mail, dan ligt het vast, ook mijn interpretatie. Een dienstverlener die niet wil mailen, heeft bij mij al een minpunt te pakken.
Het is natuurlijk per situatie inschatten wat je moet doen. Ik bedoelde dat je wilt voorkomen dat je een heel lang antwoord typt, waar vervolgens weer vragen op terug komen, die voor weer mail zorgen die had voorkomen kunnen worden als je de telefoon had gepakt. 🙂
- Albert Einstein -
pi_184641959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:53 schreef hartloper het volgende:
Dat klinkt goed weeleE.

Dan zou ik het het prettigste vinden als ik dit in een mapje "belangrijk" krijg.

Als ik het goed begrijp kan ik wel bepaalde afzenders naar mappen laten gaan via filters?
Uitgaande van Microsoft Outlook, ja. Zeker in het begin heb je wel wat werk met het samenstellen van alle verwerkingsregels. De e-mailadressen van die bureau's waar je opdrachten van binnen krijgt zul je handmatig in de verwerkingsregel moeten zetten.

Wat inspiratie/hulp:
https://support.office.co(...)f4-ad17-a50704d66c59
https://compuniversity.nl(...)een-map-verplaatsen/
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
pi_184642000
Ik heb een management baan, waarin ik ook veel mail krijg. Vergelijkbare aantallen. Ik moet zeggen, vergeleken met mijn collega's (die omkomen in de mail), ga ik altijd met een lege mailbox naar huis. Ik lees alles realtime, mensen die cc mails niet lezen, missen een hoop is mijn ervaring.

Ik heb een nieuwe smartphone met een mailcliënt (Blackberry i.c.m. Outlook). Als ik loop, in de lift sta, in de auto etc. Zie ik ze binnenkomen, zet ik ze gelijk goed door naar collega's, antwoord ik kort en bondig (snel), archiveer (zit een algoritme op die bepaalde mails herkent en gelijk met een goed voorstel welke map) ik ze in de goede map of laat ik ze staan (als ik ze moet verwerken van een klant op mijn laptop). Grote mails/opdrachten zet ik gelijk als afspraak in mijn agenda om uit te werken (kan je uiteraard ook bundelen). Ik ga geen hele mailwisselingen met mensen doen = bellen of even langs (waar mogelijk).

Ook zitten er een aantal business rules op mijn mailbox die bepaalde spam/onzinnige mails/ter informatie gelijk wegzetten. Hier kan je denken aan nieuwsbrieven die je toch nooit leest of systeemmeldingen.

Wat je ook nog kan doen, is standaard mails al voor getikt klaar hebben staan (is ook een optie). Doe ik niet heel veel maar zou het nog meer kunnen versnellen, als je veel hetzelfde typt.

Waar de meeste mensen nat op gaan:

- Te lange mails (vaak onnodig).
- Mailwisselingen heen en weer, die je makkelijk kan afvangen.
- Geen systeem (hele boxen vol, zodat het overzicht wegvalt).
- Rode vlaggetjes die te lang blijven staan.
- Te langzaam er doorheen.
- Van beneden naar boven werken ipv andersom.

[ Bericht 3% gewijzigd door RealRS op 26-01-2019 21:52:30 ]
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:45:07 #38
189961 ex
aperture science
pi_184643594
Ik gebruik Airmail (https://airmailapp.com/). Krijg ruim 200 e-mails per dag (hoop interne mailing lijsten, automatische e-mails etc).

Ik heb zo'n 50 filters, en lees alleen me inbox vaak regelmatig (daar komen denk ik 15 e-mails per dag nog in). De rest doe ik in 2 blokken: 1x in de ochtend, 1x rond 3 uur.. Verder dus nooit.

Verder kan je met Airmail snoozen, als todo markeren etc en op die manier is het makkelijk bij te houden.
The cake is a lie!
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:48:25 #39
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184643666
Mail die ik in Cc krijg lees ik sowieso bijna nooit, dat is voor mij alleen ter informatie en meer niet. Mail die rechtstreeks aan mij gericht is lees ik tussen 9 en 10 in de ochtend en tussen 15 en 16 uur in de middag. De rest van de dag kunnen mensen me bellen als het echt heel dringend is en anders moeten ze wachten op antwoord. Werkt al jaren prima op deze manier.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184645557
Ik lees mijn mail amper. Als het echt belangrijk is mogen ze me altijd bellen.
pi_184647496
Zeker herkenbaar. Ik heb een aantal regels:

8-9AM is geblokkeerd in mijn agenda als zijnde ‘reistijd’. Ik neem altijd de tram en in de tussentijd lees en beantwoord ik het gros van de mails. Ook als ik thuiswerk gebruik ik dit uur voor mails.

9-10AM is eveneens geblokkeerd in mijn agenda voor ‘e-mail follow-ups’. Dat is vooral voor de mails die ik niet mobiel kan beantwoorden, bijv. omdat ik spreadsheets moet raadplegen.

Alle mail waar ik in CC sta gaat naar een aparte map. Die check ik tussendoor, 2x per dag. Rond 13u check ik ook de reguliere inbox.

16-17u heb ik geblokkeerd als reistijd en gebruik ik wederom om mails te beantwoorden en/of calls onderweg te doen.

Met dit schema kan ik de rest van de dag doorwerken.
pi_184647512
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:27 schreef Nismo91 het volgende:
Nee hoor. Ook drie weken vrij en op reis. Telefoon bij me, Outlook verwijderd en kalendersynchronisatie uitgezet. En twee mensen weten dat ze mij mogen bellen als de tent in de spreekwoordelijke fik staat.
pi_184647811
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mailbox gewoon uitzetten en alleen een uurtje 's ochtends en 's middags openen, bekijken en beantwoorden. Als het verder haast heeft bellen ze me maar of lopen ze langs.
dit ja
Doe ik sinds kort ook en o boy wat een rust geeft dat.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 27 januari 2019 @ 08:50:12 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184647960
Ik krijg ook 50-100 mails per dag. Het is beter te managen als je ook je kalender gebruikt. Ik plan nooit meetings tussen 8:00-9:00 want dan verwerk ik de minder belangrijke dingen van de vorige dag.

Verder een paar regels:

Je kunt in outlook regels instellen voor automatisch archiveren. Maar daar slim gebruik van, het scheelt mij 10 emails per dag.

Check je e-mail op vaste momenten en niet gedurende de dag. Deze vind ik zelf heel lastig.

Veel sturen = veel antwoord.

Als je goeie antwoorden wil, stel dan heldere vragen aan de juiste mensen (dus niet 'kun jij dit regelen' zodat de ontvanger door 20-30 pagina's moet scrollen). Wees duidelijk, 'kun jij deze claim verwerken' met een korte samenvatting en wat belangrijke details.

Kopieer zelf ook niet iedereen in.

Email is geen chat!

Mijn belangrijkste tip: laat alleen in je inbox staan waar je zelf nog actie op moet ondernemen. Emails die je normaal laat staan omdat je er nog antwoord op verwacht, archiveren. Als het echt belangrijk is of ik weet dat het najagen pas over een week moet, dan stel ik een reminder in op mijn verzonden email. Mijn verzonden email komt dan omhoog als herinnering op een door mij gekozen tijdstip (gaat mij meestal om iemand een paar dagen tijd geven dus het tijdstip doet er niet toe). Dit zie je niet in je kalender, de betreffende email krijgt wel een belletje of vlaggetje. Als ik voor de herinnering een antwoord heb gehad, dan klik ik de herinnering weg want dat weet je direct. En als ik nog geen antwoord heb gehad, dan heb ik direct de laatst verzonden mail zonder dat ik moet zoeken in verzonden items. Die gebruik ik dus voor het najagen, een reminder heeft meer impact als de originele vraag of reminder zichtbaar is.

Ik ben er zeer consequent in en het is mijn failsafe, hierdoor vergeet ik nooit belangrijke dingen maar ik ga altijd naar huis met rond de 20 emailtjes (en meestal zijn die al weken oud).

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 27-01-2019 09:17:04 ]
Resistance is futile.
  zondag 27 januari 2019 @ 09:04:39 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184648031
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
je niet overal mee willen bemoeien zorgt ervoor dat je minder e-mails krijgt.
Ook een hele goeie tip!
Resistance is futile.
  zondag 27 januari 2019 @ 09:10:34 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184648085
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:53 schreef hartloper het volgende:
Dat klinkt goed weeleE.

Je inbox is je mapje belangrijk. Verder delete je nieuwsbrieven gewoon direct. En dingen zoals 'weekly report' en 'daily update' kun je een regel op instellen.

Het kutte is wel: iedereen heeft weer andere dingen die werken. Mijn collega heeft een regel dat hij [ER] ergens onopvallend bij zijn handtekening zet. Telkens als hij dat doet, dan wordt de betreffende email in zijn mapje 'action' gezet. Maar hij heeft steevast 200+ emails in dat mapje dus ik vind het een bagger oplossing. Voor hem werkt het blijkbaar.
Resistance is futile.
  zondag 27 januari 2019 @ 09:15:13 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184648124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:47 schreef RealRS het volgende:
Ik heb een management baan, waarin ik ook veel mail krijg. Vergelijkbare aantallen. Ik moet zeggen, vergeleken met mijn collega's (die omkomen in de mail), ga ik altijd met een lege mailbox naar huis. Ik lees alles realtime, mensen die cc mails niet lezen, missen een hoop is mijn ervaring.

Ik heb een nieuwe smartphone met een mailcliënt (Blackberry i.c.m. Outlook). Als ik loop, in de lift sta, in de auto etc. Zie ik ze binnenkomen, zet ik ze gelijk goed door naar collega's, antwoord ik kort en bondig (snel), archiveer (zit een algoritme op die bepaalde mails herkent en gelijk met een goed voorstel welke map) ik ze in de goede map of laat ik ze staan (als ik ze moet verwerken van een klant op mijn laptop). Grote mails/opdrachten zet ik gelijk als afspraak in mijn agenda om uit te werken (kan je uiteraard ook bundelen). Ik ga geen hele mailwisselingen met mensen doen = bellen of even langs (waar mogelijk).

Ook zitten er een aantal business rules op mijn mailbox die bepaalde spam/onzinnige mails/ter informatie gelijk wegzetten. Hier kan je denken aan nieuwsbrieven die je toch nooit leest of systeemmeldingen.

Wat je ook nog kan doen, is standaard mails al voor getikt klaar hebben staan (is ook een optie). Doe ik niet heel veel maar zou het nog meer kunnen versnellen, als je veel hetzelfde typt.

Waar de meeste mensen nat op gaan:

- Te lange mails (vaak onnodig).
- Mailwisselingen heen en weer, die je makkelijk kan afvangen.
- Geen systeem (hele boxen vol, zodat het overzicht wegvalt).
- Rode vlaggetjes die te lang blijven staan.
- Te langzaam er doorheen.
- Van beneden naar boven werken ipv andersom.
Goed systeem _O_
Mails gebruiken om tijd te blokkeren in mijn kalender ga ik zeker gebruiken!
Resistance is futile.
pi_184648193
quote:
16s.gif Op zondag 27 januari 2019 03:34 schreef Tja... het volgende:

[..]

Nee hoor. Ook drie weken vrij en op reis. Telefoon bij me, Outlook verwijderd en kalendersynchronisatie uitgezet. En twee mensen weten dat ze mij mogen bellen als de tent in de spreekwoordelijke fik staat.
Ah fijn joh dat dat kan.
Bij mij zijn het een hoop dossiers die niemand anders over kan nemen..

Maar we mogen niet klagen :P
Ik was hier...
pi_184648878
Staan heel handige tips tussen. Vooral mail lezen en antwoorden wanneer het jou uit komt.

Is niet automatisch mail op halen op je gsm ook een goed idee?
pi_184649032
Voor mij was regels wel een goede uitkomst. Ik ben gekoppeld aan meerdere systemen die automatische emails verstuurt waar ik wel wat mee moet doen. Door regels waren het hapklare stukken werk, het was alvast voorgesorteerd. Zo had ik een stapel emailtjes waarmee ik dit moest doen, een stapel waarmee ik dat moest doen, etc.

Ik verstuurde in m'n vorige baan ook veel standaard emails, aangezien ik veel met externe bedrijven samenwerkte in kleine projectjes. Hier kun je ook stukken standaard email voor maken die je vervolgens heel snel met een paar muisklikken weer kan gebruiken. Ik had ze zo gemaakt dat je ze als een soort lego-stenen in elkaar kunt zetten.
pi_184649099
Die standaard mails zetten jullie in concept?
pi_184649172
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:50 schreef hartloper het volgende:
Die standaard mails zetten jullie in concept?
Nee, gaat om deze optie:

https://support.office.co(...)8c-9790-3e43ddc4b186
pi_184649319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:14 schreef hartloper het volgende:

[..]

bedrijf waar ik werk is inmiddels al wel wat jaartjes draaiend, maar met 20 min max zijn na een weekend alle mailtjes beantwoord, actie op ondernomen of verwijderd,

je maakt er een groter probleem van dan dat het is.. je wordt vanzelf handig erin

quote:
nee, maar je kan in het gros van de gevallen gewoon filteren op afzender.
daarnaast: waarom inschrijven op die nieuwsbrieven?
pi_184649548
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook een hele goeie tip!
Op mijn werk hebben de mensen die zich overal mee willen bemoeien (met nadruk op willen) zit de mailbox met 10k ongelezen mailtjes en bij mensen die gewoon hun werk doen komen er een keer 10 per dag binnen.
  zondag 27 januari 2019 @ 11:27:41 #55
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_184649700
Elke dag een uur nemen en de rest van de dag de e-mail links laten liggen. archiveren, omzetten naar een taak indien nodig (werkt prima in Outlook met snelle stappen), en categoriseren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_184649881
Donderdag was er hele dag een outlook storing _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 27 januari 2019 @ 15:17:45 #57
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_184653992
Ik heb in Outlook een hele hoop regels ingesteld. Zodat mijn mails ineens van postvak in gaan. Die pas ik ook stapsgewijs aan naar mijn noden.
  zondag 27 januari 2019 @ 15:24:32 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184654211
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:38 schreef KennyPowers het volgende:
Donderdag was er hele dag een outlook storing _O_
Vond je dat op vrijdag ook nog prettig :+
Resistance is futile.
pi_184660943
Die regels van outlook heeft thunderbird dat ook?
pi_184661681
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:25 schreef hartloper het volgende:
Die regels van outlook heeft thunderbird dat ook?
Ja, bij Thunderbird zit onder het menu Bericht een item Filter maken op basis van bericht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')