abonnement Unibet Coolblue
pi_184635392
Via een kennis kregen wij de tip over NoCalc. Dit is een apparaatje dat je op je waterleiding monteert, zodat het water minder hard wordt. Zie www.nocalcinternational.com. Voordeel hiervan is dat het maar 150 euro kost, wat een stuk goedkoper is dan een echte waterontharder. Deze filtert echter niet het kalk uit het water, maar voegt iets toe aan het water, waardoor kalk zich niet hecht aan oppervlaktes (tegels, verwarmingselementen etc.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je in je badkamer bijv. minder kalkaanslag? En wat doet dit met de smaak van het drinkwater?
pi_184635733
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:19 schreef Palomar het volgende:
Via een kennis kregen wij de tip over NoCalc. Dit is een apparaatje dat je op je waterleiding monteert, zodat het water minder hard wordt. Zie www.nocalcinternational.com. Voordeel hiervan is dat het maar 150 euro kost, wat een stuk goedkoper is dan een echte waterontharder. Deze filtert echter niet het kalk uit het water, maar voegt iets toe aan het water, waardoor kalk zich niet hecht aan oppervlaktes (tegels, verwarmingselementen etc.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je in je badkamer bijv. minder kalkaanslag? En wat doet dit met de smaak van het drinkwater?
jammer dat de FAQ link het niet doet. Komt wel mooi uit want daar zal vast staan hoe het werkt en dat leggen ze uiteraard niet uit.
Klinkt niet echt betrouwbaar.

Trouwens er zijn ook ontharders op de markt van die prijs hoor, maar onder de 800 euro werken die niet of nauwelijks.
Die normen die ze noemen en certificaten vertellen volgens mij alleen of het water wat eruit komt nog drinkbaar is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184635850
Apparaat is niet gecertificeerd door KIWA.
Geen goedkeuring dus door drinkwaterbedrijven.
Ik zou er niet aan beginnen. heel duur apparaat wat niet veel goeds doet
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_184635922
het internet staat vol met verhalen dat het niet werkt.
1 minuut googlen.

Maak je reclame ofzo?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Spellchecker zaterdag 26 januari 2019 @ 17:46:56 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184635958
Je moet er vanalles bij aanschaffen, het gaat maar zoveel kub mee, en dan zou je geld besparen omdat je niet zoveel zeep en schoonmaakmiddelen gebruikt :D
Koekoek.
pi_184635982
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:46 schreef maily het volgende:
Je moet er vanalles bij aanschaffen, het gaat maar zoveel kub mee, en dan zou je geld besparen omdat je niet zoveel zeep en schoonmaakmiddelen gebruikt :D
Koekoek.
echte waterontkalkers moeten ook bijgevuld worden.
Ik moet mijn waterontkalker ook per 4 maanden van een nieuwe zak zout voorzien. Zo gek is dat verbruik niet.

Ze vertellen trouwens ook poep over dat kalk in water nodig is voor je gezondheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184643793
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
het internet staat vol met verhalen dat het niet werkt.
1 minuut googlen.

Maak je reclame ofzo?
Welke zoektermen gebruik je dan precies, want ik kom die verhalen niet overduidelijk tegen. En ik weet niet wat je bedoelt met dat ik reclame maak? Ik ben een kritische consument en toen ik de brochure las was ik juist ook in de veronderstelling dat het een onzinproduct was. Echter na googlen (google op nocalc ervaringen) kom ik vnl. verhalen tegen dat het wel werkt tegen bijv. kalkaanslag. Nu kunnen al die reviews natuurlijk nep zijn, dus daarom dat ik ook hier even om ervaringen vraag van mensen die het product gebruiken :)
pi_184650333
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:54 schreef Palomar het volgende:

[..]

Welke zoektermen gebruik je dan precies, want ik kom die verhalen niet overduidelijk tegen. En ik weet niet wat je bedoelt met dat ik reclame maak? Ik ben een kritische consument en toen ik de brochure las was ik juist ook in de veronderstelling dat het een onzinproduct was. Echter na googlen (google op nocalc ervaringen) kom ik vnl. verhalen tegen dat het wel werkt tegen bijv. kalkaanslag. Nu kunnen al die reviews natuurlijk nep zijn, dus daarom dat ik ook hier even om ervaringen vraag van mensen die het product gebruiken :)
https://radar.avrotros.nl(...)-nocalc-t124895.html

Zover ik het kan lezen werkt het systeem minder of niet meer bij water warmer dan 65 graden. En dat is het het geval bij een waterkoker en bij een hete was. Tevens bij boilers heb je doorgaans die temperatuur.
Bij vele toepassingen, waarbij je geen kalkaanslag meer wil, werkt het dus al niet.

Omdat het systeem al meerdere jaren bestaat en traditionele fabrikanten van waterontharder niet zijn overgestapt naar dit systeem betekent doorgaans al dat het niet goed werkt.
Want waarom zouden de traditionele fabrikanten dan niet overstappen als het gouden ei is gevonden? Een patent op een idee mag niet, alleen op de uitwerking, dus dat is geen reden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')