abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:03:02 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635030
Hoi, ons gasverbruik is ineens extreem hoog, terwijl dat echt niet kan kloppen. Vandebron verwijst naar Stedin, Stedin naar Vandebon, in de tussentijd een cv-monteur laten komen, en die zegt: niks mis met de ketel, maar de gasleiding (de fysieke pijp) naar de gasmeter toe is wel erg smal. Kan drukproblemen opleveren. Wie o wie gaat er dan over die pijp? Stedin?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:05:06 #2
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184635063
De gasleiding tussen gasmeter en ketel? Of de gasleiding van buitenaf naar de meter?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184635065
wat is smal?
De druk kan je meten, deze zou in orde grootte van 30 mbar zijn. Een installatiemonteur kan dit meten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184635070
De netbeheerder, dus stedin :Y (tot aan de voordeur zeg maar)
Somebody that I used to know
pi_184635088
Ik hoop dat je weet dat door dit koude weer je gasverbruik exponentieel stijgt?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:05 #6
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635101
Het is lastig, want er zit nu iemand anders in het huis, en die was er bij toen de monteur kwam. Verslag was dit:
'De ketelmonteur zei dat de leiding die bij de meter zit raar dun is en dat de verhoogde druk die daardoor ontstaat voor verkeerde readings kan zorgen van de meter. Hij zei: ‘degene die de pijp hebben gewijzigd, waarschijnlijk bij het installeren van de nieuwe meter, zijn hiervoor verantwoordelijk. Stedin dus.’ Het is alsof de meter telt dat een bepaalde hoeveelheid gas er door is gekomen, en dan aangepast wordt voor temperatuur om het verbruik te ‘meten’, maar als er veel druk is aan de andere kant (door de dunne buis) dan telt hij teveel.'
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:29 #7
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635108
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik hoop dat je weet dat door dit koude weer je gasverbruik exponentieel stijgt?
Ja, maar het is nu drie keer zoveel op jaarbasis (niet op maandbasis) als paar jaar geleden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:07:54 #8
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635119
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:05 schreef Postbus100 het volgende:
En als het binnen is? Want de gasmeter zit uiteraard in het huis
pi_184635121
Zelfs een heel klein gaslekje ruik je al, denk daarbij aan een paar rijstkorrels per minuut.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:08:01 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184635123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:03 schreef darktower het volgende:
Hoi, ons gasverbruik is ineens extreem hoog, terwijl dat echt niet kan kloppen. Vandebron verwijst naar Stedin, Stedin naar Vandebon, in de tussentijd een cv-monteur laten komen, en die zegt: niks mis met de ketel, maar de gasleiding (de fysieke pijp) naar de gasmeter toe is wel erg smal. Kan drukproblemen opleveren. Wie o wie gaat er dan over die pijp? Stedin?
Dan zit 't dus na de meter hè. Anders had je 't niet gemerkt.
Huilen dan.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:08:27 #11
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635138
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:07 schreef machtpen het volgende:
Zelfs een heel klein gaslekje ruik je al, denk daarbij aan een paar rijstkorrels per minuut.
er is geen lek, de vraag is dus meer of de grote druk door de smalle buis verkeerde readings oplevert ofzo
pi_184635152
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef darktower het volgende:

[..]

er is geen lek, de vraag is dus meer of de grote druk door de smalle buis verkeerde readings oplevert ofzo
wat is dan de diameter van de buis.... aan smal of klein heb je niks....
kleiner dan 15mm is te klein qua norm....
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:09:29 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184635164
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:05 schreef Postbus100 het volgende:
Nee, tot aan de meter.
Vanaf de meter is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning.

https://energieveilig.nl/(...)ren-op-roestvorming/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184635169
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:07 schreef darktower het volgende:

[..]

En als het binnen is? Want de gasmeter zit uiteraard in het huis
De meter is van de netbeheerder (niet eens van jou).tot aan de meter is het hun verantwoordelijkheid. Daarna mag je het zelf uitzoeken.
pi_184635177
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef darktower het volgende:

[..]

Nee, druk wordt niet groter door dunnere buizen. Moet je toch bij natuurkunde hebben gehad.
pi_184635186
Ik zou de verantwoordelijkheid leggen bij degene aan wie je de rekening betaalt. Als het met bellen niet lukt, dan een aangetekende brief met de cijfers er in met de mededeling dat aan de situatie niets is veranderd. Laat ze maar met een antwoord komen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:10:38 #17
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635187
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

De meter is van de netbeheerder (niet eens van jou).tot aan de meter is het hun verantwoordelijkheid. Daarna mag je het zelf uitzoeken.
ok suffe vraag: als het aan ons is/zou zijn; kan een cv-ketelmontagebedrijf dat, of is dat weer iets anders?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:10:54 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184635194
quote:
Het is lastig, want er zit nu iemand anders in het huis, en die was er bij toen de monteur kwam. Verslag was dit:
'De ketelmonteur zei dat de leiding die bij de meter zit raar dun is en dat de verhoogde druk die daardoor ontstaat voor verkeerde readings kan zorgen van de meter. Hij zei: ‘degene die de pijp hebben gewijzigd, waarschijnlijk bij het installeren van de nieuwe meter, zijn hiervoor verantwoordelijk. Stedin dus.’ Het is alsof de meter telt dat een bepaalde hoeveelheid gas er door is gekomen, en dan aangepast wordt voor temperatuur om het verbruik te ‘meten’, maar als er veel druk is aan de andere kant (door de dunne buis) dan telt hij teveel.'
Oh, heb je een andere meter gekregen en is het verbruik toen gestegen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184635197
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:10 schreef machtpen het volgende:

[..]

Nee, druk wordt niet groter door dunnere buizen. Moet je toch bij natuurkunde hebben gehad.
Als je gas door een smalle opening drukt dan stijgt de snelheid en die energie haalt het gas uit de druk. Dus de druk daalt.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:11:06 #20
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635200
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:10 schreef Sigaartje het volgende:
Ik zou de verantwoordelijkheid leggen bij degene aan wie je de rekening betaalt. Als het met bellen niet lukt, dan een aangetekende brief met de cijfers er in met de mededeling dat aan de situatie niets is veranderd. Laat ze maar met een antwoord komen.
ja dat is vandebron en die wijzen naar stedin en stedin wijst naar vandebron en dat duurt al maanden
pi_184635207
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:10 schreef darktower het volgende:

[..]

ok suffe vraag: als het aan ons is/zou zijn; kan een cv-ketelmontagebedrijf dat, of is dat weer iets anders?
Geen idee, vraag het hun?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:13:05 #22
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635243
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Geen idee, vraag het hun?
wijzen naar stedin
stedin zegt: particulieren mogen geen contact met ons opnemen, moet via je leverancier
dat is vandebron: die hebben nu zelfs autoreply dat ze door drukte pas op zn vroegst over een week reageren
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:13:27 #23
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184635251
Of vraag anders eens aan Stedin of zij het kunnen verklaren.

https://www.stedin.net/kl(...)jn-meter-laten-ijken
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184635254
quote:
die monteur mag weer naar school.

Ik denk dat het komt door je nieuwe meter die nu wel de juiste waarde afgeeft en je vorige niet, of dat die nu de verkeerde waarde afgeeft en de vroegere wel de juiste.
In beiden gevallen ligt het bij stedin.
Als ze niet willen luisteren stap je naar de geschillencommissie.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:14:08 #25
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:13 schreef Eix het volgende:
Of vraag anders eens aan Stedin of zij het kunnen verklaren.

https://www.stedin.net/kl(...)jn-meter-laten-ijken
al gevraagd, verwijzen dan naar vandebron, en die zeiden maand geleden dat ze eerst cijfers gingen opvragen bij stedin, daarna niks meer gehoord, en nu reageren ze al helemaal niet meer want te druk blabla.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')