Kan sowieso wel vrij snel hoor. Groen b.v. met een elfje in beurt één, steel leaf champion in beurt twee en dan nog wat in beurt drie.quote:
Dat klopt wel inderdaad.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan sowieso wel vrij snel hoor. Groen b.v. met een elfje in beurt één, steel leaf champion in beurt twee en dan nog wat in beurt drie.
Probleem is alleen vaak daar tegenstanders wel removal of counters hebben, terwijl groen op dat vlak juist vrij beperkt is.
Kan sowieso wel vrij snel hoor. Groen b.v. met een elfje in beurt één, steel leaf champion in beurt twee en dan nog wat in beurt drie.quote:
Dan mis je toch nog één mana of tel ik verkeerd? Ik komt tot 11 zo. 6 aan creature power, vier land en een elfje.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:01 schreef dud0r het volgende:
Turn drie kan ook.
T1 forest llanowar elf
T2 forest wayword swordtooth land
T3 land, land, ghalta.
En er zijn nog meer T3 mogelijkheden. Met kraul harpooner of steel leaf champion
Vijf land. Je telt verkeerd.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan sowieso wel vrij snel hoor. Groen b.v. met een elfje in beurt één, steel leaf champion in beurt twee en dan nog wat in beurt drie.
Probleem is alleen vaak daar tegenstanders wel removal of counters hebben, terwijl groen op dat vlak juist vrij beperkt is.
[..]
Dan mis je toch nog één mana of tel ik verkeerd? Ik komt tot 11 zo. 6 aan creature power, vier land en een elfje.
Oh ja, na de Wayward ook nog een land.quote:
Ja want daarvoor mag het nietquote:Op woensdag 24 april 2019 20:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja, na de Wayward ook nog een land.
Uiteraard.quote:
Klopt. Het komt niet vaak voor dat soort ideale handen en draws. Frank Kersten zal er vast wel een berekening voor hebben. Die heeft immers overal berekeningen voor.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteraard.
Al zijn dit soort dingen wel optimale curve. De kans dat je in de eerste 9 of 10 kaarten 5 land, een elfje, een sawtooth en een ghalta is redelijk klein.
En zoals je zelf al zei zijn mana critters wel een populair doelwit voor removal.
succes daarmee dan maar.quote:Op woensdag 24 april 2019 20:55 schreef dud0r het volgende:
Vanmiddag Edgar Markov gekocht. Dus nu heb ik nog drie commander decks die ik moet.bouwen![]()
Edgar, teysa en Daxos (niet the returned die andere)
ach het is tijdverdrijf he.quote:
Daarom ben ik er op een gegeven moment mee gestopt. Maar had er ook wel wat kapitalen ingestopt destijds.quote:Op donderdag 25 april 2019 08:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
ach het is tijdverdrijf he.
Enige nadeel is dat ik ook gelijk weer 30 euro aan sleeves kwijt ben ervoor.
Ja, dat zou erger zijn inderdaad. En een hobby mag best wat kosten.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:04 schreef dud0r het volgende:
Ach ik kan het financieel nu veroorloven. Dus dan vind ik het niet zo erg. Gaat een probleem worden als ik door de uitgaven geen boodschappen meer kan doen.
Ik heb er ook niet zo'n behoefte meer aan. Arena kan ik lekker casual spelen als ik daar zin in heb. Als tiener is er midden jaren '90 aardig wat zakgeld in packs gaan zitten, maar ik hoef nu niet zo nodig meer het hele gedoe er omheen.quote:Op donderdag 25 april 2019 09:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarom ben ik er op een gegeven moment mee gestopt. Maar had er ook wel wat kapitalen ingestopt destijds.
Daarom vind ik het wel fijn om het nu op Arena te spelen.
Er wordt vandaag de dag veel heisa gemaakt over lootboxes en het 'gokelement' dat daarmee gepaard zou gaan, maar packs in tradable card games zijn natuurlijk gewoon lootboxes avant la lettre.quote:Die pakketjes openen, geven wel weer hetzelfde gevoel als vroeger. Al die kaartjes bekijken en dan als laatste de Rare card en dan teleurgesteld raken dat je die persoonlijk niet zo top vindt (dat er andere kaarten in het pakje zaten die je nuttiger/beter vindt).
Ik ook zoiets in die tijd.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zo'n behoefte meer aan. Arena kan ik lekker casual spelen als ik daar zin in heb. Als tiener is er midden jaren '90 aardig wat zakgeld in packs gaan zitten, maar ik hoef nu niet zo nodig meer het hele gedoe er omheen.
[..]
Eigenlijk zijn die packs de voorlopers van de huidige lootboxes die nu in veel games zitten.quote:Er wordt vandaag de dag veel heisa gemaakt over lootboxes en het 'gokelement' dat daarmee gepaard zou gaan, maar packs in tradable card games zijn natuurlijk gewoon lootboxes avant la lettre.
Zitten wel wat verschillen tussen toen en nu natuurlijk. Spellen als MTG werden gespeeld door een handjevol nerds, terwijl games door 90% van de jongeren worden gespeeld vandaag de dag.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Eigenlijk zijn die packs de voorlopers van de huidige lootboxes die nu in veel games zitten.
Destijds was er niets aan de hand en nu is het een probleem.
Dat wel inderdaad. En vroeger moest je natuurlijk ook fysiek naar een winkel en tegenwoordig is het met één muisklik gebeurd.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zitten wel wat verschillen tussen toen en nu natuurlijk. Spellen als MTG werden gespeeld door een handjevol nerds, terwijl games door 90% van de jongeren worden gespeeld vandaag de dag.
Daarbij krijg je met een pack in ieder geval nog fysieke kaarten die je kunt verzamelen, dus in die zin valt er nog te zeggen dat er nog enigszins een relatie zit tussen wat je betaalt en de waarde van wat je koopt.
Daarom, het zit nu bovendien ingebed in een geheel aan door gedragspsychologen bedachte 'nudges' om mensen maar zoveel mogelijk microtransacties te laten doen.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat wel inderdaad. En vroeger moest je natuurlijk ook fysiek naar een winkel en tegenwoordig is het met één muisklik gebeurd.
Dat is heel wat gold.quote:Op donderdag 25 april 2019 14:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarom, het zit nu bovendien ingebed in een geheel aan door gedragspsychologen bedachte 'nudges' om mensen maar zoveel mogelijk microtransacties te laten doen.
Is WotS inmiddels al beschikbaar op Arena eigenlijk? Heb nog 56K gold te spenderen.
Vanavond denk ik. Meestal gaat de update rond 1730 live als ik me niet vergisquote:Op donderdag 25 april 2019 14:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarom, het zit nu bovendien ingebed in een geheel aan door gedragspsychologen bedachte 'nudges' om mensen maar zoveel mogelijk microtransacties te laten doen.
Is WotS inmiddels al beschikbaar op Arena eigenlijk? Heb nog 56K gold te spenderen.
Straks toch nog eerst even een borrel dus dat komt dan mooi uit.quote:Op donderdag 25 april 2019 14:49 schreef dud0r het volgende:
[..]
Vanavond denk ik. Meestal gaat de update rond 1730 live als ik me niet vergis
Channel fireball Heeft al wat online staan.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:58 schreef blessed19 het volgende:
Heeft iemand een linkje voor de rating cards van de komende set? Zoiets als trump altijd doet voor hearthstone.
Binnenkort doe ik namelijk mee met een draft, maar mijn laatste potje magic is 15 jaar geleden. Ben me nu aan het inlezen over planeswalkers e.d.
huh? waarom zo veel? ik dacht dat sleeves 3-5 euro per pakje van 100 waren, misschien wat meer als je vreemde Japanse wiltquote:Op donderdag 25 april 2019 08:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
ach het is tijdverdrijf he.
Enige nadeel is dat ik ook gelijk weer 30 euro aan sleeves kwijt ben ervoor.
Je kan op de locator kijken.quote:Op donderdag 25 april 2019 18:10 schreef vaarsuvius het volgende:
Bestaat er nog een toernooiagenda voor Magic in Nederland? Vroeger (> 10 jaar geleden) speelde ik fanatiek toernooien en je had altijd fora en andere online bronnen waar alles bij elkaar stond. PTQs en pre releases enzo. Maar niks uit die tijd dat ik me kan herinneren bestaat nog (of het is een (web)winkel die alleen zijn eigen zaakjes beheert.)
Ik heb namelijk ineens onverwacht de zondag vrij en wilde wel weer eens zo'n prerelease spelen, maar die in mijn lokale gamewinkel is al uitverkocht.
Ik zoek iets in het Oosten/ midden van het land , waar maakt niet echt uit, zeg maar ten oosten van de lijn Zwolle - Arnhem. Als iemand een lokale winkel weet die nog plek heeft hou ik me aanbevolen.
Omdat ik sleeves van dragonshield wil, ik nog inner sleeves nodig heb en dan kom je al gauw rond de 30¤ uit voor 300 sleevesquote:Op donderdag 25 april 2019 18:13 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
huh? waarom zo veel? ik dacht dat sleeves 3-5 euro per pakje van 100 waren, misschien wat meer als je vreemde Japanse wilt
Ik ook niet, hun servers zijn overloaded. , gewoon geduld hebben, het ligt niet aan jouquote:
Dacht ook al niet dat het aan mij zou liggen. Iedereen wil nu natuurlijk die nieuwe kaarten.quote:Op donderdag 25 april 2019 18:40 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik ook niet, hun servers zijn overloaded. , gewoon geduld hebben, het ligt niet aan jou
Nice, dat werkt. Extra voordeel , kan ook naar Duitsland uitwijkenquote:Op donderdag 25 april 2019 18:36 schreef dud0r het volgende:
Je kan op de locator kijken.
locator.wizards.com
16 packs gekocht. 2x een rare wildcard en verder:quote:
quote:1 Ravnica at War (WAR) 28
1 Jace, Wielder of Mysteries (WAR) 54
1 Deliver Unto Evil (WAR) 85
1 Massacre Girl (WAR) 99
1 Mizzium Tank (WAR) 138
2 Neheb, Dreadhorde Champion (WAR) 140
1 Nissa, Who Shakes the World (WAR) 169
1 Sorin, Vengeful Bloodlord (WAR) 217
1 Enter the God-Eternals (WAR) 196
1 Dreadhorde Butcher (WAR) 194
1 Domri, Anarch of Bolas (WAR) 191
1 Karn's Bastion (WAR) 248
1 Ugin, the Ineffable (WAR) 2
Karn's Bastion heb ik ook binnen. en een mystic wildcard. Verder nog niet zo goed gekeken.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
16 packs gekocht. 2x een rare wildcard en verder:
[..]
Ik vind dit wel prettiger, neemt stuk minder ruimte in.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:32 schreef dud0r het volgende:
Ik vind echte kaarten wel interessanter. Helaas heb ik daar altijd minder geluk dan bij arena.
Dat is waar. Moet de tafel weer eens opruimen. Liggen weer een paar honderd kaarten op.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind dit wel prettiger, neemt stuk minder ruimte in.
quote:Op donderdag 25 april 2019 19:36 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is waar. Moet de tafel weer eens opruimen. Liggen weer een paar honderd kaarten op.
En dan ligt er nog onder de bank in een doos. Een hele poef vol. En ben al aan het uitzoeken geweest. Denk dat ik rond de 15k kaarten heb liggenquote:
Ik wild eigenlijk iets met rood / groen gaan doen, dus dan zijn domri, neheb en nissa leuke kaarten.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Karn's Bastion heb ik ook binnen. en een mystic wildcard. Verder nog niet zo goed gekeken.
Ik krijg het idee dat er een zekere skew zit naar kleuren die je vaak speelt aangezien ik m'n daily wins vaak met monored doe en daarnaast nog wel vaak met Selesnya of Merfolk speel.quote:2 Ravnica at War (WAR) 28
1 Jace, Wielder of Mysteries (WAR) 54
1 Deliver Unto Evil (WAR) 85
1 Massacre Girl (WAR) 99
1 Mizzium Tank (WAR) 138
4 Neheb, Dreadhorde Champion (WAR) 140
2 Nissa, Who Shakes the World (WAR) 169
1 Sorin, Vengeful Bloodlord (WAR) 217
1 Enter the God-Eternals (WAR) 196
1 Dreadhorde Butcher (WAR) 194
1 Domri, Anarch of Bolas (WAR) 191
1 Karn's Bastion (WAR) 248
1 Ugin, the Ineffable (WAR) 2
1 Ignite the Beacon (WAR) 18
1 Command the Dreadhorde (WAR) 82
1 Finale of Eternity (WAR) 91
1 Dreadhorde Arcanist (WAR) 125
1 Sarkhan the Masterless (WAR) 143
2 Role Reversal (WAR) 214
1 Tamiyo, Collector of Tales (WAR) 220
1 Bioessence Hydra (WAR) 186
Thnx!!quote:Op donderdag 25 april 2019 16:44 schreef dud0r het volgende:
[..]
Channel fireball Heeft al wat online staan.
https://www.channelfireba(...)he-spark-set-review/
Vanavond die codes toepassen.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wild eigenlijk iets met rood / groen gaan doen, dus dan zijn domri, neheb en nissa leuke kaarten.
Edit: de gratis packs code voor WotS is PlayWarSpark, krijg je er weer drie bij.
Nog een nissa, Ravnica at war en een role reversal.
Dat is wel wat overdreven inderdaad. Ik heb nu al 2x een Dino voor 1 groene en 1 witte mana 2/3 en heeft proliferate. In combi met Rhymth om the wild, is dat wel grappig. Zou natuurlijk nog beter zijn met die ene witte Cat, even de naam van kwijt die een +1/+1 coutner krijgt voor iedere keer dat je leven erbij krijgt.quote:Nog wat extra packs geopend, inmiddels:
[..]
Ik krijg het idee dat er een zekere skew zit naar kleuren die je vaak speelt aangezien ik m'n daily wins vaak met monored doe en daarnaast nog wel vaak met Selesnya of Merfolk speel.
4x Neheb is ook wel wat overdreven.
Ajani's pridematequote:Op vrijdag 26 april 2019 08:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vanavond die codes toepassen.
[..]
Dat is wel wat overdreven inderdaad. Ik heb nu al 2x een Dino voor 1 groene en 1 witte mana 2/3 en heeft proliferate. In combi met Rhymth om the wild, is dat wel grappig. Zou natuurlijk nog beter zijn met die ene witte Cat, even de naam van kwijt die een +1/+1 coutner krijgt voor iedere keer dat je leven erbij krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |