abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184603051
Na 26 van de laatste 36 weken gewerkt te hebben ontstaat recht op een WW-uitkering.

Ik werk op basis van een nul-uren seizoenscontract van 6 maanden. In die periode heb ik naar schatting ca. 18 weken werkzaamheden verricht. Sommige weken was er geen werk, een enkele week had ik de hele week verlof (Kerst). Wel heb ik in iedere salarisperiode / kalendermaand i ten minste een week gewerkt..

Daarnaast heb ik in de 10 weken voor dit contract in drie of vier weken gewerkt. Dit gegeven is echter niet van belang voor mijn vraag.

Heb ik na afloop van het seizoenscontract recht op WW?

Feiten:
- contract gehad van 6 maanden
- niet alle weken, wel alle maanden gewerkt
- salarisspecificatie is per maand, nergens is vastgelegd of af te leiden in welke weken wel of niet gewerkt is.

Hoe kijkt het UWV in dit geval?
pi_184603126
Er staat toch duidelijk dat je 26 weken gewerkt moet hebben? Anders stond er wel dat je 26 maanden een contract moest hebben gehad.
pi_184603253
quote:
Daarnaast heb ik in de 10 weken voor dit contract in drie of vier weken gewerkt. Dit gegeven is echter niet van belang voor mijn vraag.
volgens mij wel, je hoort 26 van de 36 afgelopen weken te hebben gewerkt.
uit je eigen info kom je uit op 18+4, dus niet voldoende.
pi_184604103
Ja, dat snap ik ook wel, want ik kan zelf tellen.

Wat mij betreft is er geen verschil tussen gemiddeld x uur per week gewerkt en alle weken gewerkt of datzelfde aantal gewerkt in minder dan 26 weken. Een gemiddelde blijft een gemiddelde (en grondslag voor bepaling uren voor de uitkering). Dus maakt dat geen zak uit.

Hoe achterhalen jullie dan of er elke week gewerkt is, en waarom vinden jullie dat dan zo belangrijk. Deel gewoon de uren op zes maanden, klaar. Deeltijd is deeltijd, oproep is oproep.

[ Bericht 37% gewijzigd door Armani XL op 25-01-2019 06:29:39 (Dit deel van de post kan nog wel ;)) ]
pi_184604294
Als je in een maand minimaal 4 uren hebt gewerkt tellen alle weken van die maand mee.
No bitch to me
pi_184604397
Eigenlijk had ik geen neiging meer om een reactie te plaatsen na deze belachelijke post hier 2 plekken boven me. Maar laat ik aardig zijn.

Heb je de dagen verlof wel uitbetaald gekregen (o.b.v. opgebouwde verloren)? Want dan wordt die week zover ik weet gewoon als gewerkt gezien. Zou niets anders moeten zijn dan verlof bij een langdurig fulltime dienstverband.

https://werkwacht.nl/artikel/ww-wekeneis/
Eerst denken, dan typen
pi_184604481
Tornado; je bedoelt dat het UWV zo beoordeelt?
Piger; welk bericht bedoel je, mijn verduidelijking en afwimpeling van de moraalridders?
Het gaat hier om een nul uren contract. De opgebouwde verlofuren moeten nog worden uitbetaald. De niet gewerkte dagen zijn dagen waarop ik niet ben opgeroepen.
pi_184604691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:32 schreef TornadoDK het volgende:
Als je in een maand minimaal 4 uren hebt gewerkt tellen alle weken van die maand mee.
Daar voldoe ik met gemak aan. Ik vermoed echter dat er 16 uur per maand gewerkt moet zijn (omdat bij UWV online te lezen valt dat een jaar waarin 204+ uur gewerkt is meetelt bij de jareneis). Maar ook die: met vlag en wimpel. Dus WW-recht. Wie bevestigt of ontkent?
pi_184605897
Dat ik überhaupt nog post, maar goed: ik ontken. Het UWV is behoorlijk duidelijk:

quote:
U heeft in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd minstens 26 weken gewerkt (een week is van maandag tot en met zondag). Was u in die periode ziek, kreeg u zwangerschaps- en bevallingsverlof of nam u onbetaald verlof op? Of werkte u als zelfstandige? Dan kijken wij verder terug dan de laatste 36 weken, naar een periode waarin u wel minstens 26 weken werkte.
https://www.uwv.nl/partic(...)ww-uitkering-krijgen
pi_184606850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:51 schreef Frank_NL het volgende:

[..]

Daar voldoe ik met gemak aan. Ik vermoed echter dat er 16 uur per maand gewerkt moet zijn (omdat bij UWV online te lezen valt dat een jaar waarin 204+ uur gewerkt is meetelt bij de jareneis). Maar ook die: met vlag en wimpel. Dus WW-recht. Wie bevestigt of ontkent?
Jareneis en weken eis zijn 2 verschillende dingen! Overigens aangezien je voor een uitzendbureau werkt zal je werkgever waarschijnlijk per 4 weken doorgeven aan de belastingdienst ipv per maand. Dus ieder 4 weken tijdvak waarin je minimaal 4 uur hebt gewerkt telt volledig mee!
No bitch to me
pi_184606906
Precies Tornado. De BD wordt per 4 weken of maand op de hoogte gebracht.
Ik werkte niet via een uitzendbureau, inkomsten worden per maand uitbetaald.

Queller, moge je ook wat kunnen leren van dit topic ;-)
pi_184607187
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:38 schreef Frank_NL het volgende:
Precies Tornado. De BD wordt per 4 weken of maand op de hoogte gebracht.
Ik werkte niet via een uitzendbureau, inkomsten worden per maand uitbetaald.

Queller, moge je ook wat kunnen leren van dit topic ;-)
Dan geldt mijn eerste verhaal dat je per maand 4 uur gewerkt moet hebben!
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')