volgens mij wel, je hoort 26 van de 36 afgelopen weken te hebben gewerkt.quote:Daarnaast heb ik in de 10 weken voor dit contract in drie of vier weken gewerkt. Dit gegeven is echter niet van belang voor mijn vraag.
Daar voldoe ik met gemak aan. Ik vermoed echter dat er 16 uur per maand gewerkt moet zijn (omdat bij UWV online te lezen valt dat een jaar waarin 204+ uur gewerkt is meetelt bij de jareneis). Maar ook die: met vlag en wimpel. Dus WW-recht. Wie bevestigt of ontkent?quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:32 schreef TornadoDK het volgende:
Als je in een maand minimaal 4 uren hebt gewerkt tellen alle weken van die maand mee.
https://www.uwv.nl/partic(...)ww-uitkering-krijgenquote:U heeft in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd minstens 26 weken gewerkt (een week is van maandag tot en met zondag). Was u in die periode ziek, kreeg u zwangerschaps- en bevallingsverlof of nam u onbetaald verlof op? Of werkte u als zelfstandige? Dan kijken wij verder terug dan de laatste 36 weken, naar een periode waarin u wel minstens 26 weken werkte.
Jareneis en weken eis zijn 2 verschillende dingen! Overigens aangezien je voor een uitzendbureau werkt zal je werkgever waarschijnlijk per 4 weken doorgeven aan de belastingdienst ipv per maand. Dus ieder 4 weken tijdvak waarin je minimaal 4 uur hebt gewerkt telt volledig mee!quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:51 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
Daar voldoe ik met gemak aan. Ik vermoed echter dat er 16 uur per maand gewerkt moet zijn (omdat bij UWV online te lezen valt dat een jaar waarin 204+ uur gewerkt is meetelt bij de jareneis). Maar ook die: met vlag en wimpel. Dus WW-recht. Wie bevestigt of ontkent?
Dan geldt mijn eerste verhaal dat je per maand 4 uur gewerkt moet hebben!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 07:38 schreef Frank_NL het volgende:
Precies Tornado. De BD wordt per 4 weken of maand op de hoogte gebracht.
Ik werkte niet via een uitzendbureau, inkomsten worden per maand uitbetaald.
Queller, moge je ook wat kunnen leren van dit topic ;-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |