abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184590164
Sinds 2,5 week heb ik flinke lekkage in mijn gehuurde appartement. Er komt uit het plafond per vier uur ongeveer 10 liter water. Daardoor kan ik geen elektra gebruiken (de stoppen schieten eruit) en dus niet koken oid. Alleen de verwarming doet het.

De aannemer is nu na 2,5 week aandringen begonnen met de waterleiding te repareren. Alleen of dat de lekkage veroorzaakt is niet helemaal zeker. Dan moet het nog 2 weken drogen voordat er over wordt gegaan naar het opnemen van de schade en het repareren ervan. Het plafond en de vloer moeten er sowieso uit. Dus dat gaat ook wel wat tijd in beslag nemen.

Nu ben ik tijdelijk bij mijn ouders gaan wonen en zoals het eruit ziet verblijf ik daar minimaal 6 a 7 weken.

Wat zijn mijn rechten in dit geval mbt de huurprijs?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2019 11:46:26 ]
pi_184590816
Wat zegt je contract? :)
Somebody that I used to know
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:32:57 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184590869
Huur je particulier of van een woningbouwvereniging?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  PR/Manusje van alles donderdag 24 januari 2019 @ 12:44:41 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184591021
Je kan dus de hele woning niet gebruiken?

Mooi, dan neem ik aan dat je ook geen huur dient te betalen?

Als er nog niets geregeld is aan compensatie: schriftelijk verzoeken om de gebreken binnen 6 weken opgelost te hebben. En voor de tijd tussen het ontstaan van de lekkage en herstel van alle gebreken een compensatie af te spreken.

Als ze niet reageren ga je gelijk naar de huurcommissie. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184591111
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Als er nog niets geregeld is aan compensatie: schriftelijk verzoeken om de gebreken binnen 6 weken opgelost te hebben. En voor de tijd tussen het ontstaan van de lekkage en herstel van alle gebreken een compensatie af te spreken.

In principe kan ik de hele woning inderdaad niet gebruiken. In theorie zou ik op een campingstoel, omdat al mijn meubels staan opgestapeld aan een kant, kunnen zitten en naar de lekkage kunnen kijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:32 schreef monsterd. het volgende:
Huur je particulier of van een woningbouwvereniging?
Particulier.

quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:29 schreef Postbus100 het volgende:
Wat zegt je contract? :)
In dit geval niets.
pi_184591579
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Bovenstaand

https://www.huurcommissie.nl/onderwerpen/onderhoud-en-gebreken/
pi_184591823
quote:
Goeie link. Ook met zo'n gebrekenboek.
Somebody that I used to know
pi_184592281
quote:
Dat heb ik gelezen maar als ik het goed begrijp dan kan ik de huurcommissie pas na 6 weken inschakelen om te kijken naar een eventuele tijdelijke huurverlaging zonder terugwerkende kracht.

Lijkt me toch wat vreemd als ik 6 a 7 weken niet in mijn woning kan wonen maar wel huur moet betalen. (Als ik een koophuis had, dan had ik de calamiteitendienst gebeld en alles binnen een dag laten fixen, maar goed).
pi_184593062
Inboedelverzekering al gebeld?
pi_184593223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:44 schreef potjecreme het volgende:
Inboedelverzekering al gebeld?
En dan?
pi_184593426
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:54 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

En dan?
Vervangende woonruimte.
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:55:24 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184594261
Maar heb je de verhuurder de vraag omtrent vervangende woonruimte al gesteld? Volgens mij moeten ze je eerst alternatief wat anders aanbieden voordat je met geld/huur kunt verrekenen. Onverlet dat je bij je ouders kunt logeren (dat is een keuze). Als snap ik je wel ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')