abonnement Unibet Coolblue
pi_199983089
Up voor de geļnteresseerden van het Viva forum.
  maandag 21 juni 2021 @ 06:23:36 #202
495145 Koekoekskind
Slechts gejat
pi_199985409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:53 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Weet je ook wat de reden is dat de screening las in oktober is?

Tussen mijn verwijsbrief van de huisarts en de eerste screeningsdag zat nog geen maand.

Verder heb ik de uitslag van mijn screening gehad. De chirurg wilde graag verder met de operatie, medisch was er geen reden om het niet te doen.aar de psycholoog had nog niet genoeg info om een ja te geven. Haar argument was dat ze me niet geloofde toen ik aangaf dat ik al bijna 2 jaar van mijn eetbuien af ben en dat ik dus eerst een traject in moest om van mijn eetbuien af te komen.

Ben het er niet mee eens maargoed ik kan er weinig aan doen. Dus dat eerst maar doen en dan verder.
Er is natuurlijk een wachtrij ontstaan door corona, toen zijn er veel operaties uitgesteld. Dus er is vast een hele berg aan mensen voor mij. Ze gaan niet mensen alvast door de screening en het voortraject helpen als de daadwerkelijke operatie pas vele maanden later kan.

Wat spijtig dat je dan weer langs de psych moet. Is er een officieel traject aan het eindigen van je eetstoornissen voorafgegaan, of wil de psycholoog juist dat je dat nu gaat doen?
pi_199986185
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 06:23 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een wachtrij ontstaan door corona, toen zijn er veel operaties uitgesteld. Dus er is vast een hele berg aan mensen voor mij. Ze gaan niet mensen alvast door de screening en het voortraject helpen als de daadwerkelijke operatie pas vele maanden later kan.

Wat spijtig dat je dan weer langs de psych moet. Is er een officieel traject aan het eindigen van je eetstoornissen voorafgegaan, of wil de psycholoog juist dat je dat nu gaat doen?
Dat zou best kunnen maar mijn screening was in april of mei van dit jaar dus nog niet zo heel lang geleden. Maar goed het belangrijkste is dat je de stap genomen hebt en dst je gemotiveerd bent! Goedzo.

En ja ik heb daar een traject voor bij een psycholoog gehad dat duurde een jaar of anderhalf en in dat traject hebben we mijn eetstoornis aangepakt. Donderdag heb ik de afspraak bij de psycholoog in het obesitas centrum dus ik ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen.
  Moderator / Miss SHO maandag 21 juni 2021 @ 17:58:41 #204
22592 crew  Ole
pi_199993280
Ken meerdere mensen waarbij meerdere keren is uitgesteld. Maar inmiddels heeft eentje hem gehad en is in korte tijd 20 kg kwijt al! En heeft wienig klachten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200052968
Oke gisteren dus de herhaling bij de psycholoog gehad. Deze keer was het een andere dame aangezien de eerste dame niet meer werkzaam is bij het obesitas centrum.
En een lang verhaal kort haar nee is nu ook een ja geworden.

Ik gaf aan dat ik mij niet herkende in het verslag van haar collega en dat er wat gekke dingen in het verslag stonden. Daar was ze het mee eens en we hebben het dan onder andere ook over de eetbuien gehad waarvan haar collega niet geloofde dat ze weg waren. Zij was er wel van overtuigd dat ik er vanaf ben. Ook zijn er natuurlijk nog wat andere dingen besproken.
Vrij snel werd het dus een ja en zij gaf aan dat ze verwachtte dat ik binnen een week wel weer een mailtje met een afspraak bij de chirurg zou hebben om dan verder te gaan praten en plannen voor een operatie.

Al met al ben ik dus heel blij alleen is het nu wel spannend want ja nu gaat het dus (waarschijnlijk pas over een flinke tijd vanwege corona, maar toch..) echt gebeuren, er lijkt geen reden meer te zijn om er niet mee door te gaan.
pi_200052980
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:58 schreef Ole het volgende:
Ken meerdere mensen waarbij meerdere keren is uitgesteld. Maar inmiddels heeft eentje hem gehad en is in korte tijd 20 kg kwijt al! En heeft wienig klachten
Uitgesteld vanwege corona of andere zaken?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 25 juni 2021 @ 09:32:02 #207
22592 crew  Ole
pi_200053063
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:26 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Uitgesteld vanwege corona of andere zaken?
Corona
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200053406
Hmm ja dat is wel klote maar het is even niet anders op het moment. En ja als dat de enige reden is waarom het uitgesteld wordt, dan gebeurt het gelukkig alsnog wel alleen wat later.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 00:35:15 #209
1234 HiZ
Istanbullu
pi_200120790
Mijn zus is trouwens doodgegaan door zo'n operatie.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 08:39:20 #210
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_200121813
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:58 schreef Ole het volgende:
Ken meerdere mensen waarbij meerdere keren is uitgesteld. Maar inmiddels heeft eentje hem gehad en is in korte tijd 20 kg kwijt al! En heeft wienig klachten
het gaat ook zeer snel, ik was op 6 maanden bijna 50kg kwijt.
pi_200149364
Vandaag heb ik bericht gehad dat ik 11-8 mijn preoperationele screening heb. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik kan me niet voorstellen dat een operatie dan nog lang op zich laat wachten aangezien de screening niet te ver voor een operatie kan liggen toch?

Het is wel spannend maar ik heb mooi nog een week of 6 om me voor te bereiden

Blijkbaar had de psycholoog er dus idd meer vertrouwen in dsn de vorige.

Ik ben blij.
pi_200149397
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 08:39 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

het gaat ook zeer snel, ik was op 6 maanden bijna 50kg kwijt.
Pff dat is echt wel veel, heb je dan wel tijd om je mentaal daar op aan te passen? Ik ben een keer op eigen kracht 65kg kwijt geraakt in een jaar of anderhalf en toen zag ik in de spiegel niet eens altijd hoeveel ik echt kwijt was
  donderdag 1 juli 2021 @ 06:51:54 #213
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_200151379
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:51 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Pff dat is echt wel veel, heb je dan wel tijd om je mentaal daar op aan te passen? Ik ben een keer op eigen kracht 65kg kwijt geraakt in een jaar of anderhalf en toen zag ik in de spiegel niet eens altijd hoeveel ik echt kwijt was
Ik ben nu 3,5jr post-ok en in mijn hoofd ben ik nog steeds op sommige momenten dik. Als ik naar mijn benen kijk denk ik dikke boomstammen te zien, terwijl ik weet dat ik dan geen maat M zou passen. Dat kan wel echt een dingetje zijn. Wat mij hielp was om telkens nieuwe kleding te kopen in een kleinere maar en om foto's te maken tot ik aan mijn streefgewicht zat. Het zou eigenlijk verstandig zijn voor mij, nu, om foto's te maken waar ik samen met vrienden of collega's op sta zodat ik mijzelf kan vergelijken. Want op een foto waar ik alleen op sta, vind ik mijzelf nog steeds dik en zeker niet slank
pi_200153260
Dat met foto’s werkt wel.
Ik ben 40 kilo kwijt.
Maar m’n buik is nog te dik.
Als ķk zie hoe ik was ben ik echt wel veel kwijt.
Is denk ik meer huid dan vet op m’n buik.
Maar m’n benen zijn weer wel dun 👍
Foto’s zijn ook wel weer grappig als je verteld aan mensen dat je 40 kilo zwaarder was.😂
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoļst
  donderdag 1 juli 2021 @ 14:14:21 #215
1234 HiZ
Istanbullu
pi_200155720
Komt het tegenwoordig wel expliciet ter sprake in de voorgesprekken? Dat je ook gewoon dood kan gaan tengevolge van de operatie?

Mijn zus wist dat namelijk niet zo. Die was heel opgewekt de OK ingegaan.

Twee etmalen later was ze dood. Kennelijk vindt het menselijk lichaam het niet leuk als er tijdens lariscopische operaties per ongeluk iets wordt lekgeprikt.
  donderdag 1 juli 2021 @ 14:31:06 #216
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_200155950
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 22:51 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Pff dat is echt wel veel, heb je dan wel tijd om je mentaal daar op aan te passen? Ik ben een keer op eigen kracht 65kg kwijt geraakt in een jaar of anderhalf en toen zag ik in de spiegel niet eens altijd hoeveel ik echt kwijt was
je merkt het vooral aan je kleren, van XXXL naar L (soms nog XL).
maar uiteraard zie je het wel in de spiegel en voel je je totaal anders

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:14 schreef HiZ het volgende:
Komt het tegenwoordig wel expliciet ter sprake in de voorgesprekken? Dat je ook gewoon dood kan gaan tengevolge van de operatie?

Mijn zus wist dat namelijk niet zo. Die was heel opgewekt de OK ingegaan.

Twee etmalen later was ze dood. Kennelijk vindt het menselijk lichaam het niet leuk als er tijdens lariscopische operaties per ongeluk iets wordt lekgeprikt.
Dat kwam bij mij ook niet in de gesprekken voor, wel de verhoogde kans op alcoholisme. En dat merk ik wel, dat ik veel sneller dronken ben en in een roes geraak.

Wat ik ook heb gemerkt is het gebrek aan de opname van voedingsstoffen je vatbaarder maken voor blessures. Omdat ik terug kon bewegen was ik weer aan het sporten geslagen, daar liep ik snel blessures op...
pi_200157562
Ze hebben het bij de eerste screening wel gehad over dat er natuurlijk wel de nodige risico's aan een operatie zitten want ja per definitie zijn wij niet de meest fitte patiėnten ook. Maar als ik heel eerlijk ben als ik zo doorga dan is de kans dat ik eerder doodga ook aanwezig.

Ik vind het echt heel vervelend voor jou dat je je zus verloren bent. Ik hoop dat jij en jouw naasten het een plelje (hebben) kunnen geven

Alcoholisme is dan gelukkig geen risico omdat ik al helemaal geen alcohol drink. Dat doe ik al jaren niet en ik zie geen reden om daar mee te gaan beginnen.
  donderdag 1 juli 2021 @ 19:43:10 #218
1234 HiZ
Istanbullu
pi_200159950
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:35 schreef tetsuo-shima het volgende:
Ze hebben het bij de eerste screening wel gehad over dat er natuurlijk wel de nodige risico's aan een operatie zitten want ja per definitie zijn wij niet de meest fitte patiėnten ook. Maar als ik heel eerlijk ben als ik zo doorga dan is de kans dat ik eerder doodga ook aanwezig.

Ik vind het echt heel vervelend voor jou dat je je zus verloren bent. Ik hoop dat jij en jouw naasten het een plelje (hebben) kunnen geven

Alcoholisme is dan gelukkig geen risico omdat ik al helemaal geen alcohol drink. Dat doe ik al jaren niet en ik zie geen reden om daar mee te gaan beginnen.
Eén plekje geven zal wel nooit helemaal lukken omdat het zo banaal was allemaal. Ik heb de beschrijvingen van het verloop van de procedure meer dan eens gelezen. Je kunt exact bepalen op welk moment de dodelijke fout is gemaakt. Je kunt zelfs begrijpen waarom het niemand is opgevallen tot het te laat was.

Dat is het rare aan dit alles. Dat je de fout op zich nog wel kunt vergeven, maar dat ze het eigenlijk niet hebben gehad over de mogelijkheid dat je niet na afloop bezig zou zijn met afvallen en gezond worden, maar dat je in het mortuarium zou kunnen belanden voor een obductie.

Ikzelf heb het daarna nooit meer overwogen maar ben in de loop van dit jaar wel 36 kg afgevallen.
pi_200871284
Nou ik hen mijn datum, 20 oktober word ik geopereerd! Het duurt dus nog zo'n 2 en halve maand maar dat is mooi dan kan ik er nog even naartoe werken. ik ben blij
pi_201011015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 06:29 schreef tetsuo-shima het volgende:
Nou ik hen mijn datum, 20 oktober word ik geopereerd! Het duurt dus nog zo'n 2 en halve maand maar dat is mooi dan kan ik er nog even naartoe werken. ik ben blij
Wat fijn voor je, een concrete datum al zo ruim op tijd. Ik hoop dat ik 'm ook snel krijg na de screening als deze positief verloopt.

Ik heb begin oktober de eerste screening :) Heb inmiddels wat concrete veranderingen in mijn leven aangebracht om er goed op voorbereid te zijn en ben wat meer gaan bewegen. De informatie die nodig is voor het centrum ben ik nu ook aan het verzamelen en het eetdagboek heb ik al ingevuld.
pi_201012758
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 12:28 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Wat fijn voor je, een concrete datum al zo ruim op tijd. Ik hoop dat ik 'm ook snel krijg na de screening als deze positief verloopt.

Ik heb begin oktober de eerste screening :) Heb inmiddels wat concrete veranderingen in mijn leven aangebracht om er goed op voorbereid te zijn en ben wat meer gaan bewegen. De informatie die nodig is voor het centrum ben ik nu ook aan het verzamelen en het eetdagboek heb ik al ingevuld.
heel veel succes!!, ja ik denk dat het slim is om nu al rustig te beginnen met dingen aanpassen. het is niet makkelijk en je moet ook niet teveel in 1 keer willen aanpassen want dan wordt het alleen maar moeilijker.

ik zelf ben er nu wel klaar voor, het is tijd al zijn er echt nog wel dingen spannend en ben ik benieuwd hoe sommige dingen na de operatie zullen verlopen maar dat is ook meer mentaal dan lichamelijk denk ik
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:01:51 #222
251095 Purdey
Better off alone..
pi_201018009
Ik lees hier ook even mee. Eind oktober/begin november krijg ik een gastric sleeve.

Eigenlijk wilde ik vanwege de betere eindresultaten graag een GB, maar aangezien ik maar 1 nier heb wordt dit afgeraden. Aanstaande maandag een opnamegesprek met de chirurg om de operatie door te nemen. Heeft iemand hier dezelfde ervaring qua nieren?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_201019665
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:01 schreef Purdey het volgende:
Ik lees hier ook even mee. Eind oktober/begin november krijg ik een gastric sleeve.

Eigenlijk wilde ik vanwege de betere eindresultaten graag een GB, maar aangezien ik maar 1 nier heb wordt dit afgeraden. Aanstaande maandag een opnamegesprek met de chirurg om de operatie door te nemen. Heeft iemand hier dezelfde ervaring qua nieren?
Ik heb een GBP gehad toen mijn nieren nog goed waren. Daarna zijn mijn nieren heel slecht geweest. Nu is het redelijk stabiel en aanvaardbaar. In oktober heb ik een BWC gehad en ik moest tot 2 uur voor de operatie blijven drinken ivm de nieren. Dus niet nuchter de operatie ingegaan.
Ik weet niet hoe dat zit met 1 nier maar als de chirurg het niet ter sprake brengt zou ik dit even navragen of dat voor jou ook geldt.
pi_201067702
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:00 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik heb een GBP gehad toen mijn nieren nog goed waren. Daarna zijn mijn nieren heel slecht geweest. Nu is het redelijk stabiel en aanvaardbaar. In oktober heb ik een BWC gehad en ik moest tot 2 uur voor de operatie blijven drinken ivm de nieren. Dus niet nuchter de operatie ingegaan.
Ik weet niet hoe dat zit met 1 nier maar als de chirurg het niet ter sprake brengt zou ik dit even navragen of dat voor jou ook geldt.
Dat tot twee uur drinken voor de operatie is heel normaal tegenwoordig, doen ze in meer operatiecentra. (afhankelijk van je type OK natuurlijk, maar bij de meeste OK's kan dat.). Je drinkt dan heldere vloeistoffen zoals thee en limonade en koffie zonder melk.

Zijn je nieren achteruit gegaan direct nadat je de GBP hebt gehad? Zijn die twee met elkaar verbonden of zijn het losse gebeurtenissen geweest?
pi_201067718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 22:01 schreef Purdey het volgende:
Ik lees hier ook even mee. Eind oktober/begin november krijg ik een gastric sleeve.

Eigenlijk wilde ik vanwege de betere eindresultaten graag een GB, maar aangezien ik maar 1 nier heb wordt dit afgeraden. Aanstaande maandag een opnamegesprek met de chirurg om de operatie door te nemen. Heeft iemand hier dezelfde ervaring qua nieren?
Succes. Mag ik vragen hoe lang je hebt moeten wachten van huisarts - intake/screening - operatiedatum? Of ongeveer dan, gezien dat je nog niet een definitieve datum hebt.
pi_201067735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:44 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Dat tot twee uur drinken voor de operatie is heel normaal tegenwoordig, doen ze in meer operatiecentra. (afhankelijk van je type OK natuurlijk, maar bij de meeste OK's kan dat.). Je drinkt dan heldere vloeistoffen zoals thee en limonade en koffie zonder melk.

Zijn je nieren achteruit gegaan direct nadat je de GBP hebt gehad? Zijn die twee met elkaar verbonden of zijn het losse gebeurtenissen geweest?
Ah oke, dat wist ik niet. De achteruitgang is na de operatie gekomen. Een jaar of twee daarna en tot dusver is het niet gelinkt aan de GBP.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 14:50:22 #227
22592 crew  Ole
pi_201067768
quote:
17s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:46 schreef praadje het volgende:

[..]
Ah oke, dat wist ik niet. De achteruitgang is na de operatie gekomen. Een jaar of twee daarna en tot dusver is het niet gelinkt aan de GBP.
vriendin van mij heeft juist GBP omdat haar nieren slecht functioneren..
Pas paar weken, dus weet niet of het helpt. Maar wellicht minder belasting. Daarbij is ze hindoestaans en die hebben meer risico op diabetes
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201067789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:50 schreef Ole het volgende:

[..]
vriendin van mij heeft juist GBP omdat haar nieren slecht functioneren..
Pas paar weken, dus weet niet of het helpt. Maar wellicht minder belasting. Daarbij is ze hindoestaans en die hebben meer risico op diabetes
Zo zie je dat het heel persoonlijk is. Minder belasting zeker wel helpen.
pi_201067806
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:50 schreef Ole het volgende:

[..]
vriendin van mij heeft juist GBP omdat haar nieren slecht functioneren..
Pas paar weken, dus weet niet of het helpt. Maar wellicht minder belasting. Daarbij is ze hindoestaans en die hebben meer risico op diabetes
Wat is de gedachte daarachter dan, van slechte nieren en GBP?

Dat van de diabetes begrijp ik inmiddels :)
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 15:06:52 #230
22592 crew  Ole
pi_201067978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:53 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Wat is de gedachte daarachter dan, van slechte nieren en GBP?

Dat van de diabetes begrijp ik inmiddels :)
misschien dat ze minder belast worden als je minder overgewicht hebt? Weet het ook niet maar werd door haar arts aangeraden om GBP te doen,

Wat ik wel weet is dat diabetes ook slecht kan zijn voor je nieren.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201067985
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:27 schreef tetsuo-shima het volgende:
heel veel succes!!, ja ik denk dat het slim is om nu al rustig te beginnen met dingen aanpassen. het is niet makkelijk en je moet ook niet teveel in 1 keer willen aanpassen want dan wordt het alleen maar moeilijker.

ik zelf ben er nu wel klaar voor, het is tijd al zijn er echt nog wel dingen spannend en ben ik benieuwd hoe sommige dingen na de operatie zullen verlopen maar dat is ook meer mentaal dan lichamelijk denk ik
Dat vind ik ook, kleine stappen. Ik ben van plan om met een soort plan aan te komen op de screening om te laten zien dat ik het serieus neem. En dan twijfel ik weer of ik niet te ijverig ben overkom :P
Nu ben ik de afgelopen periode bezig geweest met 1) minder stress op werk zoeken 2) overdag te gaan werken ipv 's avonds en daardoor vaste sportmomenten mogelijk te maken. Voor mijn verjaardag ga ik klein bestek en pannengerei vragen, dat soort dingen.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 15:32:52 #232
22592 crew  Ole
pi_201068299
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:07 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Dat vind ik ook, kleine stappen. Ik ben van plan om met een soort plan aan te komen op de screening om te laten zien dat ik het serieus neem. En dan twijfel ik weer of ik niet te ijverig ben overkom :P
Nu ben ik de afgelopen periode bezig geweest met 1) minder stress op werk zoeken 2) overdag te gaan werken ipv 's avonds en daardoor vaste sportmomenten mogelijk te maken. Voor mijn verjaardag ga ik klein bestek en pannengerei vragen, dat soort dingen.
ijverig wordt wel op prijs gesteld hoor. Ik had verklaring dietist, verklaring fysio, bewijs dat ik programma tav eten had gevolgd. Gewoon doen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201068590
Ja volgens mij kun je niet te ijverig overkomen. De psycholoog zei toen tegen mij ook dst ze wilde dst meer patiėnten zoveel werk vantevoren hadden gedaan. Dus daaruit haal ik wel dat al het werk wat je kunt laten zien positief is
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 16:12:43 #234
22592 crew  Ole
pi_201068791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:56 schreef tetsuo-shima het volgende:
Ja volgens mij kun je niet te ijverig overkomen. De psycholoog zei toen tegen mij ook dst ze wilde dst meer patiėnten zoveel werk vantevoren hadden gedaan. Dus daaruit haal ik wel dat al het werk wat je kunt laten zien positief is
Laat merken dat het geen bevlieging is, Je kunt ook alvast beginnen met 6x per dag een kleine maaltijd nemen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201069001
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:32 schreef Ole het volgende:

[..]
ijverig wordt wel op prijs gesteld hoor. Ik had verklaring dietist, verklaring fysio, bewijs dat ik programma tav eten had gevolgd. Gewoon doen!
Dat is wel een geruststelling. Helaas ben ik erg gevoelig voor de mening van anderen :{
Die verklaringen heb ik ook nodig van tevoren, die ben ik aan het verzamelen. Ik wil ook levenslang met een coach gaan werken: iemand die verstand heeft van begeleiding bij dit soort operaties en dat ik na de eerste fase van het traject en na de operatie bij hem/haar langs kan komen om steeds te kijken hoe het gaat en mij bij kan sturen. Ik weet dat ik daar baat bij heb.

''Helaas'' heeft mijn diėtiste nog wel geschreven dat ik last heb van eetbuien. Dat is een rapportage van bijna een jaar terug. Destijds klopte dat en het is dus terecht dat ze het heeft opgeschreven, maar nu gaat het gewoon goed. Daar zullen we het ongetwijfeld straks over gaan hebben :) maar toch bereid ik mij een beetje voor op een teleurstelling.
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 17:04:03 #236
22592 crew  Ole
pi_201069450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:28 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Dat is wel een geruststelling. Helaas ben ik erg gevoelig voor de mening van anderen :{
Die verklaringen heb ik ook nodig van tevoren, die ben ik aan het verzamelen. Ik wil ook levenslang met een coach gaan werken: iemand die verstand heeft van begeleiding bij dit soort operaties en dat ik na de eerste fase van het traject en na de operatie bij hem/haar langs kan komen om steeds te kijken hoe het gaat en mij bij kan sturen. Ik weet dat ik daar baat bij heb.

''Helaas'' heeft mijn diėtiste nog wel geschreven dat ik last heb van eetbuien. Dat is een rapportage van bijna een jaar terug. Destijds klopte dat en het is dus terecht dat ze het heeft opgeschreven, maar nu gaat het gewoon goed. Daar zullen we het ongetwijfeld straks over gaan hebben :) maar toch bereid ik mij een beetje voor op een teleurstelling.
waar ga je operatie doen? Wij kregen sowieso eerst 6 weken voorbereiding. Met dietist, psycholoog en beweging
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 17:07:45 #237
22592 crew  Ole
pi_201069490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 16:28 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Dat is wel een geruststelling. Helaas ben ik erg gevoelig voor de mening van anderen :{
Die verklaringen heb ik ook nodig van tevoren, die ben ik aan het verzamelen. Ik wil ook levenslang met een coach gaan werken: iemand die verstand heeft van begeleiding bij dit soort operaties en dat ik na de eerste fase van het traject en na de operatie bij hem/haar langs kan komen om steeds te kijken hoe het gaat en mij bij kan sturen. Ik weet dat ik daar baat bij heb.

''Helaas'' heeft mijn diėtiste nog wel geschreven dat ik last heb van eetbuien. Dat is een rapportage van bijna een jaar terug. Destijds klopte dat en het is dus terecht dat ze het heeft opgeschreven, maar nu gaat het gewoon goed. Daar zullen we het ongetwijfeld straks over gaan hebben :) maar toch bereid ik mij een beetje voor op een teleurstelling.
zie je hem/ haar nog? misschien juist bewijzen dat je er afgelopen jaar aan hebt gewerkt?

Ik had trouwens bij fysio zelf verklaring opgesteld, hij hoefde alleen te tekenen en stempel te zetten. Uiteraard was hij eens met de inhoud, maar scheelde wel kosten :P en destijds was hij ook al 6 jaar mijn fysio,
en ondanks dat hij revalidatiefysio is , heeft hij mij heel goed gecoacht in mijn beslissing. Hij was de eerste waar ik mee sprak om de operatie aan te gaan.
En zeker! fysiek zoveel beter... Toen ik voor het eerst bij hem was zat ik in rolstoel, kon mijn veters niet vastmaken, met grondoefeningen niet zonder hulp opstaan...

dat zijn leuke momenten trouwens!

[ Bericht 9% gewijzigd door Ole op 25-08-2021 17:14:03 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 17:15:58 #238
22592 crew  Ole
pi_201069611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:14 schreef HiZ het volgende:
Komt het tegenwoordig wel expliciet ter sprake in de voorgesprekken? Dat je ook gewoon dood kan gaan tengevolge van de operatie?

Mijn zus wist dat namelijk niet zo. Die was heel opgewekt de OK ingegaan.

Twee etmalen later was ze dood. Kennelijk vindt het menselijk lichaam het niet leuk als er tijdens lariscopische operaties per ongeluk iets wordt lekgeprikt.
late reactie, maar ja dat wordt ook besproken. Moeten ze ook, en daarbij is elke operatie risico. Ik meen me te herinneren dat een specifiek ziekenhuis meer sterfgevallen had..

en eerste dagen heel belangrijk. Dan is het fijn als je achterban hebt. Iemand uit mijn groep had iets van lekkage. Dat is levensgevaarlijk. Ik lag bij iemand op de kamer die doodziek was! Ik gewoon 2 uur na operatie boos naar verpleging gegaan! Misschien hoge pijngrens (van mij), maar dit klopte niet. Ze was dag eerder geopereerd dan ik

[ Bericht 8% gewijzigd door Ole op 25-08-2021 17:22:17 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 17:26:26 #239
22592 crew  Ole
pi_201069769
hieruit blijkt maar weer dat het echt geen 'makkie' is.
ik zat in groep van 10 en 4 daarvan hebben problemen: als in teveel afvallen (te weinig darmen over) galblaas, teveel afvallen en nu ondergewicht. '

maar leuk: 2 hebben daarna een gezonde koter op de wereld gezet O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 25 augustus 2021 @ 17:29:45 #240
22592 crew  Ole
pi_201069812
]bij de weg: ik wel vaak buikpijn nu, mijn ontlasting is nooit 'normaal";
maar de eerste maanden.. geborrel in mijn buik, gas (ja sliep liever alleen) moe.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:20:06 #241
251095 Purdey
Better off alone..
pi_201095856
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:45 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Succes. Mag ik vragen hoe lang je hebt moeten wachten van huisarts - intake/screening - operatiedatum? Of ongeveer dan, gezien dat je nog niet een definitieve datum hebt.
Ik ben 16 februari naar het ziekenhuis geweest voor de intake. Toen moest ik wachten op de internist, die was 5 augustus :)

Vorige week vrijdag een informatiebijeenkomst gehad en afgelopen maandag mijn opname gesprek. De verpleegkundige zat er trouwens wel naast over dat ik enkel een sleeve kon vanwege het feit dat ik maar 1 nier heb, dus ik krijg gewoon een gastric bypass. Echt heel blij mee!

Half september nog een bijeenkomst over voeding, afspraak met de anesthesist en dan is het wachten op de operatiedatum. Ik vind het traject minder heftig dan verwacht. Ik had gerekend op gesprekken met een psycholoog, diėtist enz maar niks van dat al. Hoe was dat bij jullie?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:54:07 #242
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_201098336
intakegesprek met verpleegkundige, dietist, psycholoog en bewegingsdeskundige. Advies om eerst traject met aangesloten dietist van 6 maanden te doen, vervolgens telefonisch gesprek. Ingepland in traject, dat was 6 weken iedere maandagmiddag (dietist/psycholoog/bewegingsdeskundige) , gesprek met arts waar je je keuze kon bespreken, operatie in week 7 en na 4 weken weer bijeenkomst, en toen weer na 1, 2 maanden totdat het jaar voorbij was. Half jaar later terugkomdag. En nu ieder jaar terugkomdag met wegen/meten verpleegkundige en op verzoek mogelijk met dietist en/of bewegingsdeskundige.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:41:31 #243
251095 Purdey
Better off alone..
pi_201098902
Dat klinkt als een behoorlijk intensief programma Scrub_nurse. Wel heel goed lijkt me. Het is natuurlijk een ingrijpende operatie die heel veel van je vergt en die vooral inspeelt op een nieuwe gezonde levensstijl.

Een beetje bewustwording is dan wel nodig. Ik heb er gek gezegd wel heel veel zin in. Toe aan de verandering en het afsluiten van een jarenlange struggle met mijn overgewicht.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_201118596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:20 schreef Purdey het volgende:

[..]
Ik ben 16 februari naar het ziekenhuis geweest voor de intake. Toen moest ik wachten op de internist, die was 5 augustus :)

Vorige week vrijdag een informatiebijeenkomst gehad en afgelopen maandag mijn opname gesprek. De verpleegkundige zat er trouwens wel naast over dat ik enkel een sleeve kon vanwege het feit dat ik maar 1 nier heb, dus ik krijg gewoon een gastric bypass. Echt heel blij mee!

Half september nog een bijeenkomst over voeding, afspraak met de anesthesist en dan is het wachten op de operatiedatum. Ik vind het traject minder heftig dan verwacht. Ik had gerekend op gesprekken met een psycholoog, diėtist enz maar niks van dat al. Hoe was dat bij jullie?
Waarom heb jij gekozen coor een bypass en niet voor een sleeve? Niet dat het een verkeerde keuze is in mijn ogen ik ben gewoon benieuwd naar de reden er achter.
  zondag 29 augustus 2021 @ 12:36:33 #245
251095 Purdey
Better off alone..
pi_201121337
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 04:29 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]
Waarom heb jij gekozen coor een bypass en niet voor een sleeve? Niet dat het een verkeerde keuze is in mijn ogen ik ben gewoon benieuwd naar de reden er achter.
Omdat ik toch wel vaak heb gelezen en bij de bijeenkomst hoorde dat een sleeve minder gewichtsverlies geeft dan een bypass.

Het heeft beiden voor- en nadelen. Bij een sleeve worden er weer meer voedingsstoffen opgenomen aangezien er geen omlegging van de darmen is. Bij een bypass kun je last krijgen van dumping, bij een sleeve is dat weer niet.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_201125223
Oke fair enough.

Ik heb voor een sleeve gekozen, deels zodat ik dan op een later moment nog een bypass kan doen.
  Moderator / Miss SHO zondag 29 augustus 2021 @ 18:41:57 #247
22592 crew  Ole
pi_201129023
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:03 schreef tetsuo-shima het volgende:
Oke fair enough.

Ik heb voor een sleeve gekozen, deels zodat ik dan op een later moment nog een bypass kan doen.
Bij mij gingen ze al standaard uit van GBP. Ik werd min of meer al daarvoor ingedeeld. Als ik echt sleeve had gewild had ik tuurlijk mijn mond wel opgengetrokken,

verstandige keuze hoor! Sleeve misschien iets minder resultaat (gemiddeld) maar wel minder risico! En inderdaad, gbp kan altijd nog
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201190882
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:03 schreef tetsuo-shima het volgende:
Oke fair enough.

Ik heb voor een sleeve gekozen, deels zodat ik dan op een later moment nog een bypass kan doen.
Mijn redenatie is ook dat ik minder de grote porties moet gaan eten. En de darmproblemen lijken mij ook zeer onwenselijk.

@Ole, van de vier mensen die problemen hebben met teveel afvallen e.d., wat voor type operaties hebben zij gehad? En hoe worden zij begeleid door het ziekenhuis?
De galblaas heb ik al een beetje erbij gerekend dat die dan in de toekomst ook er uit zal moeten.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 3 september 2021 @ 13:12:20 #249
22592 crew  Ole
pi_201194516
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:34 schreef Koekoekskind het volgende:

[..]
Mijn redenatie is ook dat ik minder de grote porties moet gaan eten. En de darmproblemen lijken mij ook zeer onwenselijk.

@:Ole, van de vier mensen die problemen hebben met teveel afvallen e.d., wat voor type operaties hebben zij gehad? En hoe worden zij begeleid door het ziekenhuis?
De galblaas heb ik al een beetje erbij gerekend dat die dan in de toekomst ook er uit zal moeten.
allemaal GBP voor zover ik weet. En ja, deze kregen extra begeleiding door het ziekenhuis.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201244116
Morgen op NPO3 21.15 uur

Operatie Obesitas

https://www.tvgids.nl/tv-(...)-een-maagverkleining

Sorry, vanavond dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door praadje op 08-09-2021 13:28:20 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')