je mag er best een stukje in rijden hoorquote:Op woensdag 23 januari 2019 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
Maar het blijft moeilijk om te bepalen aan de hand van een geluidsfragment op een telefoon.
ik wist in ieder geval dat het geen broekriem wasquote:Op woensdag 23 januari 2019 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
En de riem die je ziet is niet je distributieriem, dat is je multiriem.
quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:20 schreef racerdkb het volgende:
[..]
ik wist in ieder geval dat het geen broekriem was
kom maar langsquote:Op woensdag 23 januari 2019 23:19 schreef racerdkb het volgende:
[..]
je mag er best een stukje in rijden hoor
maar goeie, zal morgenochtend ff naast de auto op de grond liggen i.p.v. bij de motorkap luisteren.
Tikkend geluid denk ik niet...morgenochtend ff langs de lokale Volvo specialist om te laten luisteren.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:15 schreef Gummiebeer het volgende:
Een veel voorkomend probleem bij de X40 is de VVT. Heb je ook een regelmatig tikkend geluid?
Anders ook eens even op het volvo40forum.nl kijken, staat zat over geschreven.
Verstandig.quote:Op donderdag 24 januari 2019 18:23 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Tikkend geluid denk ik niet...morgenochtend ff langs de lokale Volvo specialist om te laten luisteren.
Sowieso. Wil er volgende week mee naar Berlijn heen en weer dus hoop dat het op korte termijn te fixen valtquote:Op donderdag 24 januari 2019 18:40 schreef Gummiebeer het volgende:
Laat je het even weten wat hun bevinding is morgen?
Hij is vervangen op 155kquote:Op donderdag 24 januari 2019 19:17 schreef powerflux het volgende:
Een riem met 210K er op moet sowieso vervangen. Zal echter weinig met het geluid te maken hebben..
Ah, ik had het verkeerd gelezen. Checkquote:
Gelukkig niet de VVT dus, dat scheelt weer een bak geld.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 14:25 schreef racerdkb het volgende:
Ze hebben ff geluisterd, riem losgemaakt, overal gevoeld en nog meer geluisterd.
Vermoeden is dynamo pulley. Morgen brengen ter reparatie.
Huh... mijn riem moet pas bij 240.000??quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:17 schreef powerflux het volgende:
Een riem met 210K er op moet sowieso vervangen. Zal echter weinig met het geluid te maken hebben..
En? fixed?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 14:25 schreef racerdkb het volgende:
Ze hebben ff geluisterd, riem losgemaakt, overal gevoeld en nog meer geluisterd.
Vermoeden is dynamo pulley. Morgen brengen ter reparatie.
Dat is echt veelquote:Op zondag 27 januari 2019 20:24 schreef Chinless het volgende:
[..]
Huh... mijn riem moet pas bij 240.000??
Ik gok een Ford met 1.0 liter Ecoboost motor, die hebben een wet belt (distributieriem die door olie loopt) met een vervangingstermijn van 240.000 km of 10 jaar.quote:
Mooi zoquote:Op maandag 28 januari 2019 23:08 schreef racerdkb het volgende:
De dynamo is in z'n geheel vervangen en nu is het geluid weg.
Mooie herinneringenquote:Op maandag 28 januari 2019 23:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mooi zo
Heb ook ooit eens een dynamo gehad waar het lager uit lag, die klonk alsof er een 2-takt brommer onder m'n motorkap meedraaide met de toeren.
Het gebeurde in Lisse met m'n oude Volvo 740.
Heb daar de plus-pool van m'n dynamo losgehaald, stukje tape er om en zo naar huis (Friesland) gereden. Met de pool losgehaald had hij het een stuk minder zwaar.
Was gelukkig een carburateur model op LPG dus je kon ver komen op 1 accu lading.
Voor ¤45 een gebruikte dynamo besteld via onderdelenlijn, bleek niet heel lekker te passen (had de verkeerde) dus snaren (ja, 2 snaren) liepen wat scheef. Maar hij heeft het nog jaren volgehouden, blijkbaar kan het wat hebben.
Zo'n Volvo is gelukkig net Mecano en genoeg ruimte rond het motorblok.
Netjesquote:Op maandag 28 januari 2019 23:40 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Mooie herinneringen
45 euro hebben ze mij ook berekend voor een tweedehands dynamo die ze uit een sloopV40 hebben gehaald die ze nog hadden staan. Plus zeven tientjes aan manuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |