abonnement Unibet Coolblue
pi_184562649
Wie van jullie kan mij helpen.
Ik wil bij een webshop in de VS gereedschap kopen. Het gaat specifiek om de webshop: www.rockler.com.

Wie-o-wie heeft hier ook een bestelling geplaatst voor meer dan 150 euro (exclusief verzendkosten) en kan mij vertellen hoe de douane afhandeling is verlopen.
Rockler geeft namelijk aan samen te werken met UPS/i-Parcel en bieden een totaalprijs, dus ook inclusief invoer en btw... maar ik ben dus erg benieuwd of dit ook echt het geval is...

Ook heb ik nog even contact gezocht met de douane maar omdat Rockler niet vooraf een Taric/HS/goederencode kan afgeven kan de douane mij ook niet verder helpen...

Ik lees graag jullie ervaringen met Rockler.
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 22:41:07 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184562678
Wat wil je daar kopen wat hier veel duurder is volgens jou? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184562726
He betaalt inklaringskosten en wat belasting. Voor een bedrag van 100 dollar heb je het over 20 euro ofzo.
Whatever...
pi_184562758
Het gaat om houtbewerkingsgereedschap en materiaal om custom-made zaag/frees tafel te maken (t-tracks). Producten die in NL niet te koop zijn of mogelijk van een mindere kwaliteit zijn.
pi_184562774
Ze bieden geen all-in prijs, ze geven aan dat UPS hun partner is als het gaat om internationale verzendingen en het afhandelen van de inklaringskosten. Je krijgt dus gewoon nog een rekening van Ups.
pi_184562884
@Gutz - Dus de reactie die ik van Rockler heb gekregen is onjuist? "All import/export fees are included in our prices so there would be no additional fees"
Heb je zelf ervaring met het bestellen bij Rockler?
pi_184563166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:43 schreef Spanky78 het volgende:
He betaalt inklaringskosten en wat belasting. Voor een bedrag van 100 dollar heb je het over 20 euro ofzo.
En invoerrechten, want boven de ¤150

De daadwerkelijke invoerrechten verschillen per product, maar neem 3 procent als basis. Daar komt dan nog 21% btw overheen. En dan heb je nog de inklarings/afhandelingskosten, en dat zal iets van 13 euro zijn.

Stel je koopt voor ¤200, daar komt dan verzending bij, laten we zeggen ¤50. Dan betaal je over het totaal van ¤250 je invoerrechten, laten we zeggen 3%, kom je op ¤257,50, en daar betaal je dan BTW over, en dan kom je op ¤311,58.

En dan betaal je ook nog inklaringskosten, dus een totaal van ¤324,58
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:49 schreef ToolVrouwtje het volgende:
@Gutz - Dus de reactie die ik van Rockler heb gekregen is onjuist? "All import/export fees are included in our prices so there would be no additional fees"
Heb je zelf ervaring met het bestellen bij Rockler?
Ik weet eigenlijk niet beter dan dat je de invoerrechten hier bij de douane betaalt ipv bij verzending. Ik heb wel eens zaken uit Amerika laten komen, maar nooit over de ¤150 heen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 22-01-2019 23:29:56 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184563511
Fijn dat jullie meedenken maar dat is mijn vraag niet :)

Duss..even terug naar mijn vraag --> zijn hier mensen die BESTEL ervaringen (bij voorkeur voor bedragen boven de 150 euro exclusief verzendkosten) hebben bij ROCKLER in de VS?????

Rockler geeft namelijk op de website het volgende aan: I-parcel provides international shipping to many countries. We calculate the total cost of your order (including freight, taxes, and duties) in your currency, and handle payment and delivery.
Ik ben dan ook benieuwd of dit klopt! That's it! ^O^
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:22:19 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184563593
nu ben ik wel nieuwsgierig wat je moet hebben dan. want ik kan mij niet voorstellen dat je het spul niet in Europa kan krijgen van Rockler zelf of een vergelijkbaar merk. En ik kan wel zeggen dat ik genoeg specifiek houtbewerkersspul besteld heb afgelopen jaren om de krochten van dat wereldje aardig te kennen. En nee, ik denk niet dat je snel iemand tegenkomt hier die voor een hoger bedrag dan 150 euro bij die specifieke webshop besteld heeft.
pi_184563716
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:22 schreef bleiblei het volgende:
nu ben ik wel nieuwsgierig wat je moet hebben dan. want ik kan mij niet voorstellen dat je het spul niet in Europa kan krijgen van Rockler zelf of een vergelijkbaar merk. En ik kan wel zeggen dat ik genoeg specifiek houtbewerkersspul besteld heb afgelopen jaren om de krochten van dat wereldje aardig te kennen. En nee, ik denk niet dat je snel iemand tegenkomt hier die voor een hoger bedrag dan 150 euro bij die specifieke webshop besteld heeft.
Het gaat om houtbewerkingsgereedschap en materiaal om onder andere een custom-made zaag/frees tafel te maken (t-tracks en toebehoren). Producten die in NL zeer lastig te koop zijn of mogelijk van een mindere kwaliteit zijn. Over deze onderdelen/producten heb ik inmiddels ook al met diverse leveranciers contact gehad maar mijn specifieke producten zijn niet in NL leverbaar..

Ik snap absoluut dat de kans vrij klein is dat iemand hier ervaring heeft met het bestellen bij Rockler... maar ik kan het natuurlijk wel vragen..... ;)
pi_184563866
Of knoop er een vakantie aan vast en koop het in de VS
Want dan mag je goederen tot ¤430 belastingvrij invoeren
https://www.belastingdien(...)lastingvrij_meenemen

Maar eerlijk gezegd heb ik bij 8 reizen naar de VS nog nooit gehad dat mijn koffer werd gecontroleerd op Schiphol, Dusseldorf, Frankfurt of Brussel.....
Dus je zou ook nog meer mee kunnen nemen op je vakantie ;)

En voor het meeste voordeel koop je dan in een staat waar geen salestax (varieert van 4 tot 13%) is :D
pi_184563900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Of knoop er een vakantie aan vast en koop het in de VS
Want dan mag je goederen tot ¤430 belastingvrij invoeren
https://www.belastingdien(...)lastingvrij_meenemen

Maar eerlijk gezegd heb ik bij 8 reizen naar de VS nog nooit gehad dat mijn koffer werd gecontroleerd op Schiphol, Dusseldorf, Frankfurt of Brussel.....
Dus je zou ook nog meer mee kunnen nemen op je vakantie ;)

En voor het meeste voordeel koop je dan in een staat waar geen salestax (varieert van 4 tot 13%) is :D
Sorry not an option.... :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:55:26 #13
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_184564219
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:18 schreef ToolVrouwtje het volgende:
Fijn dat jullie meedenken maar dat is mijn vraag niet :)

Duss..even terug naar mijn vraag --> zijn hier mensen die BESTEL ervaringen (bij voorkeur voor bedragen boven de 150 euro exclusief verzendkosten) hebben bij ROCKLER in de VS?????

Rockler geeft namelijk op de website het volgende aan: I-parcel provides international shipping to many countries. We calculate the total cost of your order (including freight, taxes, and duties) in your currency, and handle payment and delivery.
Ik ben dan ook benieuwd of dit klopt! That's it! ^O^
Geen ervaring met deze shop, maar wel met de handel. En het kan inderdaad dat de leveranciers alle fees betalen.

Dan gaat de normale DHL/UPS rekening (inc. Invoer BTW enz) naar hen. En daar betaal jij dus vooraf al voor zoals ze aangeven.
  woensdag 23 januari 2019 @ 07:16:23 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184566337
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:28 schreef ToolVrouwtje het volgende:

[..]

Het gaat om houtbewerkingsgereedschap en materiaal om onder andere een custom-made zaag/frees tafel te maken (t-tracks en toebehoren). Producten die in NL zeer lastig te koop zijn of mogelijk van een mindere kwaliteit zijn. Over deze onderdelen/producten heb ik inmiddels ook al met diverse leveranciers contact gehad maar mijn specifieke producten zijn niet in NL leverbaar..

Ik snap absoluut dat de kans vrij klein is dat iemand hier ervaring heeft met het bestellen bij Rockler... maar ik kan het natuurlijk wel vragen..... ;)
T tracks kan je overal krijgen :') . En het is gewoon een alu railtje, waarvan die van Rockler echt niet beter zijn dan die van een aluminium boer. en klinkt allemaal heel chic, custom made zaag/frees tafel. Maar spul daarvoor van.de hoogste kwaliteit (Woodpecker) kan je zelfs in NL halen. laat staan wanneer je de UK of DE meeneemt in je zoektocht.
pi_184566372
Probeer het eens op Tweakers, meer hobbyisten aanwezig.

https://gathering.tweakers.net/forum/find/?keyword=Rockler
pi_184580114
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

T tracks kan je overal krijgen :') . En het is gewoon een alu railtje, waarvan die van Rockler echt niet beter zijn dan die van een aluminium boer. en klinkt allemaal heel chic, custom made zaag/frees tafel. Maar spul daarvoor van.de hoogste kwaliteit (Woodpecker) kan je zelfs in NL halen. laat staan wanneer je de UK of DE meeneemt in je zoektocht.
Kijk en dit is dus NIET mijn vraag.. IK .....WIL.....ROCKLER.....! en ik KOOP ook Rockler.

Ik ben ALLEEN maar benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het bestellen BIJ Rockler en dan in het bijzonder de dienst die dit bedrijf aanbied (totaal bedrag inclusief verzending, invoer/export en belastingen)... Daar ben ik benieuwd naar... niet wat iemand anders voor t-track systeem mij aanraad (goed bedoeld of niet).
Ik weet wat ik wil... en dat is in dit geval ROCKLER. ^O^
pi_184580124
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:26 schreef xaban06 het volgende:
Probeer het eens op Tweakers, meer hobbyisten aanwezig.

https://gathering.tweakers.net/forum/find/?keyword=Rockler
Bedankt! Ga ik zeker doen.
pi_184580444
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Geen ervaring met deze shop, maar wel met de handel. En het kan inderdaad dat de leveranciers alle fees betalen.

Dan gaat de normale DHL/UPS rekening (inc. Invoer BTW enz) naar hen. En daar betaal jij dus vooraf al voor zoals ze aangeven.
Super bedankt voor je antwoord.. fijn om te lezen dat er dus iemand is die de aangeboden dienst wel kent. ^O^
Heb je er vaak gebruik van gemaakt en is dat altijd goed gegaan? Dus niet achteraf nog een heffing?
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:43:20 #19
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_184580687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:32 schreef ToolVrouwtje het volgende:

[..]

Super bedankt voor je antwoord.. fijn om te lezen dat er dus iemand is die de aangeboden dienst wel kent. ^O^
Heb je er vaak gebruik van gemaakt en is dat altijd goed gegaan? Dus niet achteraf nog een heffing?
Normaal importeer ik via zeevracht en handelt de expediteur alles af en krijg je daar je factuur van, af en toe via luchtvracht en dan krijg je een factuur van dhl of welke vervoerder je gebruikt.

En je hebt dus ook door to door shipping waarbij de verzender garant staat dat zij voor alle kosten opdraaien. En dan kwam netjes binnen van buiten Europa en nooit een heffing gekregen.
pi_184581201
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Normaal importeer ik via zeevracht en handelt de expediteur alles af en krijg je daar je factuur van, af en toe via luchtvracht en dan krijg je een factuur van dhl of welke vervoerder je gebruikt.

En je hebt dus ook door to door shipping waarbij de verzender garant staat dat zij voor alle kosten opdraaien. En dan kwam netjes binnen van buiten Europa en nooit een heffing gekregen.
Helder verhaal. Bedankt!
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:04:16 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184581228
edit: never mind, niet meer nodig.
Laat je wel weten of het gelukt is? Ben ook erg benieuwd naar het resultaat van de multifunctionele custom frees/zaagtafel als ie af is! Maak vooral een topic van het bouwproces :) .

[ Bericht 34% gewijzigd door bleiblei op 23-01-2019 21:10:56 ]
pi_184582520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:04 schreef bleiblei het volgende:
edit: never mind, niet meer nodig.
Laat je wel weten of het gelukt is? Ben ook erg benieuwd naar het resultaat van de multifunctionele custom frees/zaagtafel als ie af is! Maak vooral een topic van het bouwproces :) .
Ik zal zeker een update geven wanneer ik de bestelde producten bij Rockler binnen heb (en of de dienst juist is). Ik durf niet te beloven dat ik een topic ga aanmaken van het bouwproces... maar kan het misschien wel proberen...
pi_186125499
En al besteld?
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 20:58:12 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186126275
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:22 schreef FranticDJ het volgende:
En al besteld?
Ergens krijg ik het idee dat je zelf daar ook wat wil bestellen ;) :P
pi_186126540
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ergens krijg ik het idee dat je zelf daar ook wat wil bestellen ;) :P
Mwah niet noodzakelijk.. was gewoon benieuwd.

Gok dat ik er binnenkort wel weer eens rondloop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')