Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’quote:Renault-rijders gestrand door winterkou
AMSTERDAM - Bestuurders van een Renault met een dieselmotor hebben te maken met winterperikelen. De autoproducent heeft vanuit Nederland meer dan 100 meldingen binnen van wagens die niet willen starten door de weersomstandigheden.
,,Mijn man belde onze leasemaatschappij en wilde het uitleggen, maar die mevrouw zei: stopt u maar, ik weet precies wat er is. U bent nummer 140’’, vertelt een vrouw uit Limburg. Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt. „De auto wilde niet starten. Er waren overal lichtjes die aanduidden: meteen stoppen.”
,,Mijn man belde onze leasemaatschappij en wilde het uitleggen, maar die mevrouw zei: stopt u maar, ik weet precies wat er is. U bent nummer 140’’, vertelt een vrouw uit Limburg. Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt. „De auto wilde niet starten. Er waren overal lichtjes die aanduidden: meteen stoppen.”
’Chauffeur over zijn toeren’
Haar man werd gisteren naar Den Bosch gesleept. „De chauffeur was helemaal over zijn toeren, want hij was al sinds de ochtend Renaults weg aan het slepen.”
Ze heeft van haar leasemaatschappij nog geen vervangend vervoer kunnen krijgen, en zit met de handen in het haar. „We wonen in de middle of nowhere. Ik moet eigenlijk naar klanten. Dat is geen doen met het ov. Heel vreemd dat vandaag al die Renaults ineens kapot gaan. Je betaalt veel geld, hebt een mooie auto met alles erop en eraan..”
"Sinds gisteren hebben we een groot aantal modellen dat niet wil starten"
Renault erkent tegenover De Telegraaf dat er problemen zijn met dieselwagens, zoals de Mégane, de Talisman, de Clio en de Espace. ,,Sinds gisteren hebben we een groot aantal modellen dat niet wil starten’’, zegt woordvoerster Janet Richter. Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. ,,Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig. Het is echt een unieke combinatie. We zien dan ook vooral in de koudere gedeelten van het land problemen.’’
In de dieselmotoren hoopt zich door het winterweer condens op via de luchtinlaat. Daardoor start de motor niet. Als een zekering is vervangen en het water verwijderd, en eventueel een modificatie is gedaan, doen de wagens het weer. ,,Het gaat om meer dan honderd gevallen. We vinden het heel erg voor onze klanten en doen er alles aan om hen weer op weg te krijgen.’’
’Honderden auto’s’
Op sociale media deelden meerdere Renault-rijders de afgelopen dagen hun ervaringen. „Bij ons op het werk overkwam het vier collega’s”, meldt iemand. Volgens een ander zou het om ’honderden of duizenden’ auto’s gaan.
’Gekkenhuis’
Ook de ANWB alarmcentrale merkte dat tijdens deze toch al drukke vorstperiode de Renault-rijders eruit sprongen. „Het is een gekkenhuis”, zegt een woordvoerder. „We turven niet, maar ik kan bevestigen dat het om een groot aantal Renaults gaat, die vandaag zijn gestrand en op transport zijn gesteld.”
Volgens Renault-woordvoerster Richter is er niet zoveel wat mensen zelf kunnen doen om problemen te voorkomen. ,,Als je een garage hebt: zet hem binnen. Maar verder kan je het niet van te voren vermijden.’’ Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
bron: Telegraaftwitter:jeantinb twitterde op maandag 21-01-2019 om 17:56:24 Raar, na half uur in de wacht voor hulpdienst bij #athlon, omdat mn #Renault niet start, blijkt dat 100-en/1000-en Renaults niet willen starten vanavond door software ding 'Over ca 1,5 uur is er hopelijk iemand bij u, van Renault mogen we niet meer sleutelen, u krijgt vervanging reageer retweet
Een Franse auto mooi vinden _!quote:Je betaalt veel geld, hebt een mooie auto met alles erop en eraan..”
Die mensen van ProRail hebben er wel begrip voorquote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg
Een Talisman en Megane vind ik best te pruimen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg
Goed verhaal, Henk.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:05 schreef ExTec het volgende:
En wat ik altijd zeg: renaults zijn gemaakt voor de handel, leuk voor pauper bedrijven die hun werknemers niks gunnen, die smeren dan al hun personeel een fugly renault aan, ze zijn niet gemaakt in mee te rijden.
Dankjewel, Keesquote:
Duits boven Frans elke dag van de week.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Liever inderdaad die Golf van 2 generaties terug met je matties. Veel beter inderdaad _!
Behalve die Opels die uit de fabriek al stinken. Verder eens met je. Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duits boven Frans elke dag van de week.
Of pijnlijk relevant: Duits boven Frans, sneeuw of geen sneeuw.
Opels zijn stug rijdende boerenlullenbakken. Rijdt vaak ongemanierd lomp volk in.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Behalve die Opels die uit de fabriek al stinken. Verder eens met je. Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:36 schreef MaGNeT het volgende:
Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
Dan hoop ik voor jou dat het niet sneeuwt, hé?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
Voor dat geld kun je ook een auto kopen die het wel doet.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
....of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
Nee, ik heb een dertien in een dozijn VAG-koekblik met zijn eigen incidentele elektronische kermis.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dankjewel, Kees
Butt-hurt? Ik heb iets niet aardigs gezegd over je eigen voiture?
Maar je kan opzoeken, dat met name franse auto's veel meer ge-OH hebben met electronica.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:25 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, ik heb een dertien in een dozijn VAG-koekblik met zijn eigen incidentele elektronische kermis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |