Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’quote:Renault-rijders gestrand door winterkou
AMSTERDAM - Bestuurders van een Renault met een dieselmotor hebben te maken met winterperikelen. De autoproducent heeft vanuit Nederland meer dan 100 meldingen binnen van wagens die niet willen starten door de weersomstandigheden.
,,Mijn man belde onze leasemaatschappij en wilde het uitleggen, maar die mevrouw zei: stopt u maar, ik weet precies wat er is. U bent nummer 140’’, vertelt een vrouw uit Limburg. Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt. „De auto wilde niet starten. Er waren overal lichtjes die aanduidden: meteen stoppen.”
,,Mijn man belde onze leasemaatschappij en wilde het uitleggen, maar die mevrouw zei: stopt u maar, ik weet precies wat er is. U bent nummer 140’’, vertelt een vrouw uit Limburg. Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt. „De auto wilde niet starten. Er waren overal lichtjes die aanduidden: meteen stoppen.”
’Chauffeur over zijn toeren’
Haar man werd gisteren naar Den Bosch gesleept. „De chauffeur was helemaal over zijn toeren, want hij was al sinds de ochtend Renaults weg aan het slepen.”
Ze heeft van haar leasemaatschappij nog geen vervangend vervoer kunnen krijgen, en zit met de handen in het haar. „We wonen in de middle of nowhere. Ik moet eigenlijk naar klanten. Dat is geen doen met het ov. Heel vreemd dat vandaag al die Renaults ineens kapot gaan. Je betaalt veel geld, hebt een mooie auto met alles erop en eraan..”
"Sinds gisteren hebben we een groot aantal modellen dat niet wil starten"
Renault erkent tegenover De Telegraaf dat er problemen zijn met dieselwagens, zoals de Mégane, de Talisman, de Clio en de Espace. ,,Sinds gisteren hebben we een groot aantal modellen dat niet wil starten’’, zegt woordvoerster Janet Richter. Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. ,,Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig. Het is echt een unieke combinatie. We zien dan ook vooral in de koudere gedeelten van het land problemen.’’
In de dieselmotoren hoopt zich door het winterweer condens op via de luchtinlaat. Daardoor start de motor niet. Als een zekering is vervangen en het water verwijderd, en eventueel een modificatie is gedaan, doen de wagens het weer. ,,Het gaat om meer dan honderd gevallen. We vinden het heel erg voor onze klanten en doen er alles aan om hen weer op weg te krijgen.’’
’Honderden auto’s’
Op sociale media deelden meerdere Renault-rijders de afgelopen dagen hun ervaringen. „Bij ons op het werk overkwam het vier collega’s”, meldt iemand. Volgens een ander zou het om ’honderden of duizenden’ auto’s gaan.
’Gekkenhuis’
Ook de ANWB alarmcentrale merkte dat tijdens deze toch al drukke vorstperiode de Renault-rijders eruit sprongen. „Het is een gekkenhuis”, zegt een woordvoerder. „We turven niet, maar ik kan bevestigen dat het om een groot aantal Renaults gaat, die vandaag zijn gestrand en op transport zijn gesteld.”
Volgens Renault-woordvoerster Richter is er niet zoveel wat mensen zelf kunnen doen om problemen te voorkomen. ,,Als je een garage hebt: zet hem binnen. Maar verder kan je het niet van te voren vermijden.’’ Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
bron: Telegraaftwitter:jeantinb twitterde op maandag 21-01-2019 om 17:56:24 Raar, na half uur in de wacht voor hulpdienst bij #athlon, omdat mn #Renault niet start, blijkt dat 100-en/1000-en Renaults niet willen starten vanavond door software ding 'Over ca 1,5 uur is er hopelijk iemand bij u, van Renault mogen we niet meer sleutelen, u krijgt vervanging reageer retweet
Een Franse auto mooi vinden _!quote:Je betaalt veel geld, hebt een mooie auto met alles erop en eraan..”
Die mensen van ProRail hebben er wel begrip voorquote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg
Een Talisman en Megane vind ik best te pruimen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Wie rijdt die rommel dan ook. Specifieke omstandigheden? Kom op zeg
Goed verhaal, Henk.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:05 schreef ExTec het volgende:
En wat ik altijd zeg: renaults zijn gemaakt voor de handel, leuk voor pauper bedrijven die hun werknemers niks gunnen, die smeren dan al hun personeel een fugly renault aan, ze zijn niet gemaakt in mee te rijden.
Dankjewel, Keesquote:
Duits boven Frans elke dag van de week.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Liever inderdaad die Golf van 2 generaties terug met je matties. Veel beter inderdaad _!
Behalve die Opels die uit de fabriek al stinken. Verder eens met je. Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duits boven Frans elke dag van de week.
Of pijnlijk relevant: Duits boven Frans, sneeuw of geen sneeuw.
Opels zijn stug rijdende boerenlullenbakken. Rijdt vaak ongemanierd lomp volk in.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Behalve die Opels die uit de fabriek al stinken. Verder eens met je. Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:36 schreef MaGNeT het volgende:
Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
Dan hoop ik voor jou dat het niet sneeuwt, hé?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
Behalve dan wat ik zeg, een mocro golfje of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
Voor dat geld kun je ook een auto kopen die het wel doet.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef kurk_droog het volgende:
....of een gloednieuwe Renault Talisman. Dan weet ik het wel, Frans.
Nee, ik heb een dertien in een dozijn VAG-koekblik met zijn eigen incidentele elektronische kermis.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dankjewel, Kees
Butt-hurt? Ik heb iets niet aardigs gezegd over je eigen voiture?
Maar je kan opzoeken, dat met name franse auto's veel meer ge-OH hebben met electronica.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:25 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nee, ik heb een dertien in een dozijn VAG-koekblik met zijn eigen incidentele elektronische kermis.
Ja, en dan met name aan de benzine turbo blokken hebben ze veel aandacht besteed.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:29 schreef ExTec het volgende:
Duitsers hebben tenminste de moeite genomen om alle kinderziekten er uit te halen, voordat ze hun meuk het veld in douwde.
_!quote:Ze wil niet met haar naam in de krant, maar wel haar verhaal kwijt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben?
-2 graden is te specifiek om te kunnen testenquote:Volgens Renault-woordvoerster Richter is er niet zoveel wat mensen zelf kunnen doen om problemen te voorkomen. ,Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
In de omgeving Lyon is het in de winter meer kou en sneeuw dan in Nederland dus ik betwijfel het.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:05 schreef ExTec het volgende:
Echt een blast from the past, hé dit.
Franse auto's hebben er historisch last van, dat ze eigenlijk alleen maar gemaakt zijn om in La France rond te tuffen.
En wat ik altijd zeg: renaults zijn gemaakt voor de handel, leuk voor pauper bedrijven die hun werknemers niks gunnen, die smeren dan al hun personeel een fugly renault aan, ze zijn niet gemaakt in mee te rijden.
Is ook Frans.quote:
En start wel.quote:
Ach, er zijn zat wintersport plekken in dat land. Me dunkt dat er inderdaad genoeg mogelijkheden moeten zijn om een koude test te doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In de omgeving Lyon is het in de winter meer kou en sneeuw dan in Nederland dus ik betwijfel het.
Doe mij maar Peugeot trouwens.
Renault-woordvoerster Richter is geen knip voor de neus waard. Hun auto's klaarblijkelijk ook niet.quote:Volgens Renault-woordvoerster Richter is er niet zoveel wat mensen zelf kunnen doen om problemen te voorkomen. ,,Als je een garage hebt: zet hem binnen. Maar verder kan je het niet van te voren vermijden.’’ Desgevraagd laat ze weten dat Renault elk type auto uitvoerig test, ook in extreme kou en warmte. ,,Maar dit zijn zulke specifieke omstandigheden.’’
Ja dat is echt uniekquote:Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. ,,Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig. Het is echt een unieke combinatie.
Dat hoort niet uitzonderlijk te zijn.quote:
Dat viel wel mee, was een auto uit 2007.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Daar zat behalve het klokje nul electronica in
altijd nog spannender dan die saaie Duitse sufbakken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben?
Ach vaak klopt het techisch ontwer wel, maar zijn het die zakken hooi (of ui/camembert) in de fabriek die zo’n ding ondersteboven in elkaar zetten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je kan opzoeken, dat met name franse auto's veel meer ge-OH hebben met electronica.
Het was bv. niet voor niets dat franse auto's light/rain scan veel eerder hadden dat duitsers.
Duitsers hebben tenminste de moeite genomen om alle kinderziekten er uit te halen, voordat ze hun meuk het veld in douwde.
Uhh, je weet dat Dacia's gewoon Renaults zijn he? De Duster en Logan hebben in ons land de naam Dacia, maar in een hoop andere landen zijn het gewoon de Renault Duster en Renault Logan.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
altijd nog spannender dan die saaie Duitse sufbakken.
Maar alles beter dan die Koreaanse merken of Dacia's. Dat je in dat soort hoken gaat rijden
Dat lijkt voor de hand liggend, inderdaad.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ach vaak klopt het techisch ontwer wel, maar zijn het die zakken hooi (of ui/camembert) in de fabriek die zo’n ding ondersteboven in elkaar zetten.
Maar eerlijk is eerlijk, hoe vaak gebeurt het niet dat auto's teruggeroepen worden vanwege defecten, Mercedes, Toyota's enz enz.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat lijkt voor de hand liggend, inderdaad.
Maar als je zoveel maandag morgen modellen hebt, 100en, 1000en....? - moet je je als meneer Renault zijnde wel schamen natuurlijk.
Het jammere zit hem in de reactie: "Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig."quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:12 schreef Antaris het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, hoe vaak gebeurt het niet dat auto's teruggeroepen worden vanwege defecten, Mercedes, Toyota's enz enz.
https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx
Meeste merken komen niet eens in het nieuws, maar elk merk heeft wel ellende en dat na ruim 100 jaar auto's maken. Mercedes, Toyota, BMW enz enz.
Je zou zeggen dat het beter zou moeten worden.
Dat is ook zo, verklaring was wel erg slecht.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Het jammere zit hem in de reactie: "Dat zit hem in de kou en de luchtvochtigheid. Vorig jaar hadden we hier ook mee te maken, maar niet zo hevig."
Dat zegt namelijk dat ze van het probleem afweten. En in mijn ogen had moeten betekenen dat ze er een terug roep actie van hadden moeten maken. Overigens lees ik in een verklaring van Renault in Belgie dat het om een 'software fout' gaat. Terwijl ik hier lees over water en een zekering.
ja en dat was waarschijnlijk ook een benzine motor.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:23 schreef pvdplanet het volgende:
Daar zat behalve het klokje nul electronica in
Traditie.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:01 schreef Apekoek het volgende:
Ik vind Renaults geen zak aan, maar snap niet waarom de nieuwere modellen hier tegenwoordig nog last van hebben?
Helemaal met je eens! Elke ochtend weer die spanning: "Wat zou er vandaag stuk gaan? Als hij uberhaupt start".quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:54 schreef kurk_droog het volgende:
altijd nog spannender dan die saaie Duitse sufbakken.
kuchekucheDacia=Renaultkuchekuchequote:Maar alles beter dan die Koreaanse merken of Dacia's. Dat je in dat soort hoken gaat rijden
Koeltoer?quote:
En volkswagen staat ongeveer op plek 1 qua onbetrouwbaarheid. Ga gewoon weg met je geneuzel man. Als je naast mij staat in je oude golf 4!!!!!111! lach ik je in mijn spiegel uit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Helemaal met je eens! Elke ochtend weer die spanning: "Wat zou er vandaag stuk gaan? Als hij uberhaupt start".
[..]
kuchekucheDacia=Renaultkuchekuche
Er staan 3 Hyundai's in de top 20 van de Car Reliability Index. Naast dat ze saai zijn, is er verder niet zo veel mis mee.
In La France valt ook weleens sneeuw.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:05 schreef ExTec het volgende:
Echt een blast from the past, hé dit.
Franse auto's hebben er historisch last van, dat ze eigenlijk alleen maar gemaakt zijn om in La France rond te tuffen.
Zit je plasser ergens klem tussen?quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En volkswagen staat ongeveer op plek 1 qua onbetrouwbaarheid. Ga gewoon weg met je geneuzel man. Als je naast mij staat in je oude golf 4!!!!!111! lach ik je in mijn spiegel uit.
Nee, fiatquote:Op woensdag 23 januari 2019 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zit je plasser ergens klem tussen?
Ik rij geen Duits.
Volvo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |